vertalen op je mobiel
#1
Net mijn nieuwe mobiel in gebruik. De samsung Nexus google.

Hierop gelijk de app. "better Translator" geinstalleerd.

Met de spraak gestuurde instelling hoef ik de zin alléén maar in het nederlands in te spreken en deze wordt in het Grieks vertaald.

Werkt perfekt.

Dit ter info.
Will

Quote
#2
Spreek eens wat woorden in en laat eens weten hoe hij ze vertaald.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Is het te vergelijken met "Talk to me"? dat gebruik ik momenteel en ook dat werkt uitstekend.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&pid=5808#pid5808

Ger
Quote
#4
Mijn vraag was, HOE vertaald hij mijn woorden, of mijn complete zin. Geef eens een voorbeeld in het Grieks en gooi het op youtube.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
Te gek Ger, "Talk to me" spreekt de vertaalde tekst ook uit. Dit doet "better Translator" niet.
Ga dus deze app. installeren, bedankt voor de tip

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&feature=related
Quote
#6
Ik heb net even de video van Talk to me bekeken. Zowel in de video als in de Market blijkt dat Nederlands en Grieks niet worden ondersteund.
Of zijn die talen inmiddels toegevoegd ?
Quote
#7
Qua geschreven vertaling werken beide landen. Wat gesproken vertaling betreft is Grieks wél beschikbaar maar Nederlands niet. Ik spreek de tekst dus in het Engels in waarna de app het in het Grieks vertaalt.
Ik verwacht dat er op niet al te lange tijd ook een NL-file wordt toegevoegd. Aan de andere kant, vrijwel iedereen spreekt toch wel hetzij Engels, Frans of Duits?
Ik heb er wat mee gehobbiet (schrijf je dat zo Huh ) in Epirus en merkte dat de Grieken het erg leuk vonden.

Ger
Quote
#8
@Ger zegt, Ik verwacht dat er op niet al te lange tijd ook een NL-file wordt toegevoegd. Aan de andere kant, vrijwel iedereen spreekt toch wel hetzij Engels, Frans of Duits?
Misschien in de toeristenplaatsen, op het platteland en in de bergen zeker op het vasteland kun je toch beter nog even je vertaalboekje meenemen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
Nee, dat bedoelde ik niet Arthur. Ik bedoelde ons Nederlanders/Vlamingen. Omdat de inspreektaal Nederlands nog niet voorhanden is zou je je zin gewoon even in het Engels, Frans of Duits kunnen inspreken (die talen zijn er al wel) waarna de app ze vertaalt naar het Grieks............

Ik heb trouwens de indruk dat ook de (vooral jonge) Grieken steeds beter andere talen spreken. Op Pilion bijvoorbeeld sprak vrijwel niemand een andere taal maar als je wat jongeren aansprak ging dat best goed in het Engels.

Ger

Quote
#10
Ik heb Talk to me geïnstalleerd.
Helemaal toppie. Erg leuk hoe het werkt up

efxaristo voor de tip !

Edit:
Ik zag net dat er inmiddels ook een NL-file te downloaden is. Je hebt echter gelijk, je kan net zo goed de tekst in het Engels inspreken.
De vraag is overigens of die NL-file ook als invoer spraakfile te gebruiken is, of alleen als doeltaal waar gesproken tekst naartoe omgezet wordt.
Quote
#11
(01 July 2011, 11:22)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Misschien in de toeristenplaatsen, op het platteland en in de bergen zeker op het vasteland kun je toch beter nog even je vertaalboekje meenemen.

Beste Arthur,

Je zal er van opkijken hoeveel mensen er hier in de omgeving Duits spreken Engels daar in tegen veel minder. Maar een vertaalboekje is natuurlijk nooit weg of je moet natuurlijk een Grieks sprekende vrouw hebben.

Kalo vradi,

Dick
Quote
#12
En het allergemakkelijkste: Google Translations via de internet-browser voor alle systemen en alle browsers. Van allerlei talen in de wereld maar dus ook van Grieks naar NL en omgekeerd. Er staat ook een microfoontje bij dus waarschijnlijk kun je het ook horen. Ik heb wat (eenvoudige) dingen geprobeerd en volgens mij doet-ie het vrij aardig.
Quote
#13
Google's Translator is er ook als app. Met Nederlandse inspreekfunctie en Griekse uitspraakfunctie. Hilarisch! Ik kan hem van harte aanbevelen. Gegarandeerd een leuke avond. Zeg ik hou van jou tegen je iPhone en een warme vrouwenstem antwoordt sigma'agapo.





Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  vertalen rob217 18 6.069 11 March 2018, 11:37
Laatste bericht: Arthur
  Hulp met vertalen oud Griekse kaart. mira01 2 2.584 27 November 2014, 13:38
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  Vertalen Teksten Monumenten Kreta Jentyyy 6 6.440 29 August 2011, 09:06
Laatste bericht: rhodos

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)