Griekenland trending topic - wanneer houdt het op?
#1
Al vele weken is Griekenland dagelijks nieuws. Ik vind het echt erg dat de beeldvorming die nu is ontstaat geen recht doet aan de vele hardwerkende Grieken die er ook bestaan. Alsof we te maken hebben met een land vol nietsnutten die 'ons' geld aan het opsouperen zijn.

Heb m'n ergernis beetje van me af geschreven in een
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, maar ben ook hier benieuwd wat jullie ervan denken.
Quote
#2
zo als gewonlijk word het negatieve bijna altijd er dik in gesmeert
ik vind je blogje een goed verhaal

groeten ger
Quote
#3
Beste Corry,

Naar mijn mening wordt er met name door de Telegraaf een beeld van Griekenland geschetst die ver van de waarheid af ligt.
In het gebied waar ik woon werken de mensen hard op het land en ja die werken buiten de tijden die in Nederland gewoon zijn. Van 's morgens vroeg tot een uur of twaalf en dan weer van 17 uur tot midden in de nacht.
De werkeloosheid is groot dus zul je ook veel mensen aantreffen die niet werken.
Verder worden mensen in overheids dienst hard getroffen, jonge man 28 jaar is in het leger en krijgt ongevraagt een salariskorting van 180 euro.
Mijn vrouw is tolk en kreeg voor haar laatste klus een bon die ergens in de herfst misschien ingewisseld kan worden, het gerechtshof heeft gewoon weg geen geld.
Dit is de realiteit van vandaag en het zal naar verwachting eerst nog maar slechter worden zolang er geen investeerders komen.
Gelukkig houden de mensen hier elkaar in leven met o.a. groenten uit eigen tuin.

Kalo vradi,
Dick
Quote
#4
Ja, en helaas aarzelen investeerders in deze onzekere situatie. Ik vrees dat er eerst een positieve ontwikkeling aangetoond moet zijn voordat men weer durft te investeren.
Ik wens de overheid veel wijsheid toe en vooral ook actiebereidheid om zichzelf aan te pakken! En dat zal nog een zware dobber worden... Ze vinden het gemakkelijker om mensen die van hen afhankelijk zijn te korten. Maar ik hoop oprecht dat er toch leiders zullen komen die echt het systeem durven aanpakken en tegelijkertijd hoop kunnen bieden op een betere toekomst. Waar men dan ook in gaat geloven.
Quote
#5
(30 June 2011, 22:22)Corry schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja, en helaas aarzelen investeerders in deze onzekere situatie. Ik vrees dat er eerst een positieve ontwikkeling aangetoond moet zijn voordat men weer durft te investeren.
Ik wens de overheid veel wijsheid toe en vooral ook actiebereidheid om zichzelf aan te pakken! En dat zal nog een zware dobber worden... Ze vinden het gemakkelijker om mensen die van hen afhankelijk zijn te korten. Maar ik hoop oprecht dat er toch leiders zullen komen die echt het systeem durven aanpakken en tegelijkertijd hoop kunnen bieden op een betere toekomst. Waar men dan ook in gaat geloven.

Beste Corry,

Een van de mogelijkheden is dat de Nederlandse regering i.p.v. geld middelen en kennis ter beschikking steld. Zo is er in Nederland een goed systeem om de Burger Basis administratie bij te houden. Hier werken ze met een groot boek waar huwelijk, geboorte, scheiding en overlijden wordt ingeschreven. En dat alles door wordt bijgehouden door mensen die nauwelijks kennis hebben van de voorschriften en dit alles meegemaakt uit eigen ervaring. Klein voorbeeld, ik kom mij inschrijven hier in de gemeente en de ambtenaar reageerde o dat is helemaal niet nodig moet dat dan?
KPN zou dan bv het netwerk voor de gemeentes en provincies kunnen verzorgen.
Dit zijn zomaar een paar voorbeelden waarmee Griekenland zeker geholpen zou worden en er controle is over het geld uit Europa.
Nog een voorbeeld is het medicijn gebruik, artsen schrijven medicijnen voor waarvoor zij het meeste terug zien in hun achterbak van de auto. Letop dit is geen indiane verhaal zelf van nabij meegemaakt. Ook het doorsturen naar Prive klinieken en daarvoor een vergoeding ontvangen.
Het is jammer maar het gebeurt hierecht en daar is veel geld voor de Griekse verzekeringen terug te winnen.
Als Mark Rutte meeleest kan ik hemnog wel een paar tips geven.

Kalo vradi,

Dick
Quote
#6
Ja, dit zijn treffende voorbeelden. En hulp in natura is inderdaad een goede suggestie. Alleen denk ik dat de verhoudingen tussen de landen zo zijn, dat een land zelf om hulp moet vragen. Je ziet dat ook als er een ramp gebeurt. Niemand doet iets in een land voordat een land er zelf om heeft gevraagd.

Feitelijk is dat wel wat Griekenland nodig heeft, ondersteuning met het opbouwen van goede systemen. Het is toch onvoorstelbaar dat er geen goede persoonsregistratie is. Geen wonder toch dat er zoveel spookambtenaren en spookpensionada's zijn!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  De Griekse Vereniging Eindhoven houdt op te bestaan iakovos 2 1.113 05 April 2021, 16:52
Laatste bericht: iakovos
  Loukanikos houdt van actie Ger 12 10.967 21 October 2014, 21:04
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  Uitslag poll. Wanneer ga jij naar Griekenland? Tina K. Noume 7 5.825 19 September 2013, 10:42
Laatste bericht: Co vd Graft
  Oriste poll. Wanneer ga jij naar Griekenland? Tina K. Noume 13 9.050 18 September 2013, 19:37
Laatste bericht: Sophia
  BVN make orange trending Dafne 6 4.717 23 April 2013, 15:40
Laatste bericht: Cornelius
  Wanneer gaat u met vakantie, vertel t even! Japio 16 10.584 13 June 2012, 19:50
Laatste bericht: Henkd
  Off topic prasoudi 3 3.231 14 June 2010, 09:35
Laatste bericht: Eleni

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)