Oproep: relevante berichten gezocht!
#1
Lightbulb 
Yassas allemaal,

Inmiddels bestaat dit forum alweer zo'n 5 maanden en vinden steeds meer geinteresseerden de weg erheen. Over de 50 geregistreerde leden, veel discussies en nog veel meer berichten. Ook het aantal "gasten" groeit met de dag. Er is dus duidelijk draagvlak naar dit forum, zeker als je ziet hoeveel tijd men gemiddeld op dit forum doorbrengt.

Voor mij als beheerder is het trouwens niet eens zo gemakkelijk om telkens weer interessante en relevante berichtjes voor dit forum te vinden. Zo ontzettend veel is er niet te vinden op het gebied van de onderwerpen waar dit medium over gaat.

Vrijwel dagelijks struin ik het www af op zoek naar nieuws of berichtjes waar de lezer iets aan heeft, daarnaast doe ik meerdere keren per week een "blindscan" op m'n satreceiver in de hoop iets nieuws te kunnen ontdekken.

Aangezien in bovenstaande erg veel tijd gaat zitten (tijd die ik door m'n werk en privésfeer niet altijd heb) wil ik de lezers van dit forum vragen om hier indien mogelijk ook in bij te dragen. Met andere woorden:

draaipijl Weten jullie iets leuks of interessants te melden op het gebied van één van de secties op dit forum (of een luchtig bericht in ons "dorpscafé" (kafenion)) aarzel niet en plaats het hier. Dat maakt het forum nog interessanter, diverser en daardoor nog meer een bezoekje waard. Met name de in Griekenland wonende lezers hebben vaak de nieuwtjes uit éérste hand.......

draaipijl En bovendien: suggesties om het forum nog verder te verbeteren zijn méér dan welkom!

Alvast efxaristo voor een ieders bijdrage.

Ger
Quote
#2
Ger, ik woon dan wel in Griekenland maar schudt de onderwerpen ook niet uit mijn mouw.Sleepy Daarbij heb ik toch gemerkt dat er een wereld van verschil is tussen een Griekenlandliefhebber en iemand die er woont. En dat bedoel ik echt niet vervelend. Ik woon in Griekenland maar ben geen Griek-o-fiel, ik vind niet alles geweldig aan Griekenland. Dat maakt het soms moeilijk om te reageren op alle 'griekenland is het einde'berichten. Maar ik beloof je ik zal regelmatig binnenstappen in dit kafeneio. Ik hou wel van afwisseling: de ene dag naar een Grand café en de andere dag een kafeneio binnenstappenDevilish Tongue

Sylvia
Quote
#3
Sorry Sylvia, wij (ik dan toch) vinden ook niet alles best aan Griekenland hoor, ze hebben zeker ook hun fouten, maar als je het als een "way of living" beschouwd kan het best leuk zijn hoor.

Maar ik stel me wel de vraag, als je niet graag in Griekenland woond, waarom ben je er dan gaan wonen?

Choreftis
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#4
[Afbeelding: 1.1211489520.old-greek-mansionx.jpg]

Ik kan me wel in het antwoord van Sylvia vinden. Als ik op vakantie in Griekenland ben geweest en weer terug ben in Nederland kan ik al snel concluderen dat wij hier alles toch keurig voor mekaar hebben. Griekenland is een fantastisch land met over het algemeen geweldige en gastvrije mensen maar als je me vraagt of ik er zou willen wonen hoef ik niet lang na te denken en is mijn antwoord resoluut NEE!

Als moderator van onder andere het Griekenland-prikbord erger ik me dan soms ook aan mensen die Griekenland alleen door een roze bril (willen) zien. Zodra er iemand aandacht vraagt voor een negatief aspect van het land wordt deze doorgaans meteen op de vingers getikt. Kom niet aan "hun" Griekenland. Natuurlijk onreeel en onterecht, het is immers het paradijs niet, toch?

Ik woon bijvoorbeeld tot volle tevredenheid in Zuid-Limburg en heb het er enorm naar m'n zin. Maar om nou te zeggen dat het er perfekt is....... tuurlijk niet.

Net als Griekenland dat ik zoals eerder vermeld een fantastisch land vind en er elk jaar weer graag kom. Ik ben er zelfs helemaal aan verknocht geraakt. Maar ook op vakantie zet ik die roze bril regelmatig af an dan is het vaak toch behoorlijk schrikken en neem ik m'n petje af voor de mensen die daar leven.

Kortom, een beetje objectiviteit is zeker op z'n plaats..........

Maar om toch even terug te komen op het doel van dit topic:alle relevante info over het land, goed én slecht, is van harte welkom. En wie kan daar nou meer over vertellen dan die mensen die er zelf wonen?

Ger.
Quote
#5
(16 September 2009, 07:56)Choreftis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Sorry Sylvia, wij (ik dan toch) vinden ook niet alles best aan Griekenland hoor, ze hebben zeker ook hun fouten, maar als je het als een "way of living" beschouwd kan het best leuk zijn hoor.

Maar ik stel me wel de vraag, als je niet graag in Griekenland woond, waarom ben je er dan gaan wonen?

Choreftis

Beste Choreftis,

We kunnen niet spreken van " ze hebben zeker hun fouten" want dan heb je het over de Grieken (die net als iedereen hun minder leuke kanten hebben, het zijn ook mensen!!) en niet over het systeem/overheid.

Laat ik beginnen met te zeggen dat mijn liefde voor Griekenland groot is. Ik hou van het land, ik voel me er thuis en zou nergens anders willen wonen. Dat houdt niet in dat ik alles maar geweldig vindt, die roze bril draag ik al jaren niet meer:). Ik heb dagelijks met Grieken te maken, ik zie hoe zwaar zij het hebben. Ik kijk naar het nieuws, lees de kranten en ben goed geinformeerd wat er gaande is in Griekenland De gezondheidszorg, het onderwijssysteem, de lage lonen zijn zaken die de Grieken bezighouden! De huidige politieke situatie, de enorme corruptie daar kun je gewoon niet omheen.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Honderdduizend berichten op Oríste! Ger 8 1.679 28 May 2023, 20:41
Laatste bericht: JipJipster
  Berichten chris 9 7.919 29 July 2018, 21:55
Laatste bericht: TreinopStad
  Korte storing, mogelijk berichten verwijderd Ger 0 4.320 04 November 2017, 16:18
Laatste bericht: Ger
  Persoonlijke berichten blokkeren Ger 1 3.085 15 March 2013, 13:39
Laatste bericht: Vito
Information Berichten gelezen? Of toch niet? oriste 2 8.868 02 July 2011, 00:01
Laatste bericht: Petra
  "Ongewenste" berichten rapporteren Eleni 2 8.339 06 November 2010, 18:53
Laatste bericht: edbe

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)