50% wil niet meer naar Griekenland
#1
Op vakantie naar Griekenland?


Verrassend of juist niet? Exact de helft van alle 3430 lezers die aan onze poll meededen, reizen nu liever niet naar Griekenland.

Gaan we nog naar Griekenland op vakantie? Deze vraag stelden wij op onze site en liet men kiezen tussen twee opties:

* Ja, ik zou er zo naartoe gaan : 50%

* Nee, voorlopig even niet : 50%

(Aantal stemmen : 3430)

Een opvallende uitslag, zo vinden wij. Is het vanwege de angst om de onrusten in Athene of omdat we liever ons geld elders besteden?

Wij zijn benieuwd naar jullie redenen waarom niet of juist wél naar het mooie Griekenland af te reizen. Graag hieronder je reactie

Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




4 juli 2011.
Quote
#2
Dus 50% wil wel naar Griekenland en daar hoor ik bij !!!

Ben net terug van 3 weken Cycladen: Naxos, Amorgos en Santorini. Het was weer geweldig........ wil zo weer terug, maar moet nog even wachten tot September en dan wordt het weer een andere mooie plek in Griekenland.

mvrgr
Maria.[/u]
Quote
#3
Kalimera sas
ik verhuis wel naar Lefkas begint augustus!!! ahahahha crisis of geen crisis !!!!
Quote
#4
Wij komen al meer dan 20 jaar in Griekenland ( KRETA )
In mei 3 weken geweest,en in September is ons plan om met de auto naar Kreta te gaan,maar dan voor minimaal 6 weken.
Ik denk dat er veel van die 50 % het te duur vind,na al die verhogingen van belastingen.
Als je in de Griekse supermarkten komt vergaat bijna je eetlust door alle prijs verhogingenBlushDan zijn er nog groepen die niet jaarlijks naar Griekenland gaan.
Wij hopen alleen al voor de gewone Grieken dat er snel een leefbare oplossing komt. JASSAS Gert.efxaristo
Quote
#5
Wij gaan al sinds 1995 2x per jaar naar Griekenland en dat zal de komende tijd alleen maar vaker voor gaan komen. We hebben zelfs een apartement gekocht op Kos en ondanks alle negatieve verhalen blijf ik mij in Griekenland thuis voelen, zijn het fijne mensen en heeft niet iedereen om deze crisis gevraagd. Ik zal ook niet stoppen met dit mooie gastvriendelijke land te promoten en aan een ieder die het wil horen laten weten hoe fijn je het daar kunt hebben.

En ja het wordt wat duurder. Daar heb ik in mei echter nog niet echt iets van gemerkt op Kos. Elk jaar zijn de prijzen op het teras en het restaurant wel wat omhoog gegaan. Dan nemen we van alles toch iets minder en komen we nog steeds niets te kort.

Ook ik hoop dat de hardwerkende bevolking snel een oplossing krijgt en dat ze een toekomst kunnen zien.

groet Helma

Quote
#6
Ik kom al 25 jaar in Griekenland en mijn vrouw zelfs 30 jaar. We hebben niet voor niets op Samos een huis gebouwd.
Ik voel me daar prima thuis in Griekenland en we zullen in de toekomst daar ook langer verblijven.
Dit jaar hebben we met onze griekse buren Pasen gevierd met geit aan het spit. Prachtig.
Dit jaar gaan we nog twee keer naar Griekenland. Naar Samos en naar het noorden.
We zijn toch niet bang voor stakingen. Het kan vervelend zijn, maar ala. Soms zijn er ook andere oplossingen mogelijk.
Τι να κάνουμε;


Quote
#7
Het publiek dat meegedaan heeft aan de poll in De Telegraaf heeft ook al weken lang het Griekenland-bashen gelezen. In de NRC bijvoorbeeld wordt toch een iets ander beeld van Griekenland geschetst .... Ik vraag me af wat de uitslag zou zijn als daar een enquete gehouden werd.
Wij blijven dus gaan ook om de lokale middenstand te steunen in deze moeilijke tijden!!
Quote
#8
Tja, ik weet natuurlijk ook niet welke mensen het zijn die zeggen niet meer naar Griekenland te willen maar ik denk toch zeker niet degenen die er al langer komen en wat meer 'feeling' hebben met de bevolking. Ik bedoel het volgende: ik ken verschillende mensen die ook zeggen niet meer naar Griekenland te willen maar gek genoeg zijn dat meest ook degenen die het liefst all inclusive boeken in de grote hotels en die ook net zo makkelijk naar Spanje of Turkije gaan (in een soortgelijk resort). Ze blijven het liefst op bedje bij het zwembad van het resort in de buurt van glaas sap, bier of fris en de snacks. Het is niet zo dat ik hierop kritiek heb hoor; eenieder moet vakantie vieren zoals hij of zij dat leuk vindt en het brengt allicht geld in het laatje. Maar als je echt een beetje contact hebt daar met de mensen van de tavernes en de minimarket en je gaat eens wat zien van de omgeving, dan wordt het wel anders. Je gaat toch zeker ook voor de sfeer? Misschien tijd voor een uitgebreidere poll?

Groetjes, Martje
Quote
#9
pff dacht al dat ik hier een poll had gemist :S

ik hoor gelukkig ook tot de andere 50%...
we gaan voor het eerst naar Griekenland maar ik ga er niet heen "om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten "
we gaan er heen om cultuur te snuiven en andere mensen en gewoontes te leren kennen.
het altijd aanwezige zonnetje heeft er ook veel mee te maken... ;)
en tja dan ben je met eten misschien net zoveel kwijt als thuis... eten moet je toch en als je een beetje buiten de toeristenstraten blijft
dan valt er nog genoeg leuks en betaalbaars te ontdekken is mijn ervaring in andere landen (thuis eet je ook niet dagelijks een 3 gangenmenu).

Tis dus maar net waar je voor heen gaat, maar heen dat gaan we!

Petra
Quote
#10
Nou, wij gaan "gewoon" nog steeds wel! En ja, dat blijft nog wel even zo, want wij zijn er namelijk verslaafd aan geraakt Big Grin!

Maar zonder gekheid: in goede en in slechte tijden, zullen we maar zeggen!
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#11
Wij gaan gewoon heerlijk drie wkn naar het mooie kreta,want laten we eerlijk wezen,de meeste onder ons hebben toch leuke tijden op kreta,en nu is er crisis waar we toch geen weet van hebben als wij er weer zijn.
Ik kan een ding zeggen,ook nu zullen wij het naar ons zin hebben,en duurder geworden?,zal best zijn maar laten we nu even de griekse eilanden niet in de steek laten,en als er problemen zijn is het altijd in athene en niet op eilanden die ons veel te hard nodig hebben,want hoe we het ook bekijken wij hebben het niet slecht anders gingen wij er niet heen,kom op mensen het zal echt wel meevallen,geniet van het leven daar en de zon,maar zeker de gastvrijheid van de grieken in deze moeilijke tijden.
Sonja en LeosirtakiCool
Quote
#12
nou wij zijn pas 2 x geweest maar het worden er zeker meer ook dit jaar weer nog 18 dagen 12 uur en 10 min en dan zijn we er gelukkig weer


groeten ger
Quote
#13
Nou ger jaloers ben ik niet hoor,maar je bent wel een mazzelaar,ik ga eens even met mijn werkgever praten.
Trouwens wij zijn wel van plan om naar kreta te verhuizen in het komende jaar,maar voor dat zo ver is laten wij dat nog even weten.
Groetjes van Leo en Sonja.
Quote
#14
Ook ik behoor tot de gelukkige 50% die wel gaat. Ik heb ook vanmiddag een reactie op deze stelling op de Telegraaf site geplaatst. En hierbij ook de negatieve publiciteit van de media genoemd. Zelf net vorige maand bijna 3 weken op Lesbos geweest en ook in september nog heerlijk een weekje Parga in het verschiet. En dan kunnen we weer op zoek naar een mooie vakantie voor 2012lovegreece Het moet wel heel raar lopen dat ik een ander vakantieland ga kiezenTongue

Groetjes
Anoushka
Quote
#15
En wij zijn dan die kleine groep NL'ers die bijna hun hele pensioen op Kreta uitgeven in de 10 maanden per jaar dat we daar zijn, dus aan ons ligt het niet, wij steunen van alle kanten de kleine middenstander. Wij klussen nu 2 maanden in NL, en nemen in september de euries mee naar Agios Nikolaos en geven die daar weer uit.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#16
Wij hebben jammer genoeg de poll over het hoofd gezien, maar zijn nu dus wel bij de 50%+1 die zullen blijven gaan. Jammer genoeg is het alweer van einde maart geleden en gaan we maar eerst einde september terug. Wat er ook gebeurd, onze toekomst zal zich toch ook daar gaan afspelen, nog enkele jaartjes hier voort ploeteren en dan houden we het hier voor bekeken. Ons huisje hebben we al voor mekaar, de rest komt ook wel. ;)
Quote
#17
Nog 55 dagen aftellen en dan gaan we ook terug voor een maandje vlaggetje.gif
en dit voor de 24ste maal sedert '89.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
Ook wij laten ons niet tegen houden!!!
Wij houden van Griekenland en ook van de mensen.
Ze zijn er lief en aardig !!
We vertrekken over 18 dagen naar Samos!!!!
Wij verheugen ons er heel erg op.
We tellen de uren af !!!!
En als het ook iets duurder zou zijn ja helaas de mensen daar met een kleine inkomen die hebben het beduidend moeilijker met de hogere prijzen in de supermarkten!!!

Groetjes Els
Quote
#19
en ik ben er sinds vrijdag en blijf iets meer dan 6 weken… genieten met een grote G…… Onze kinderen volgend om de beurt, eveneens met hun kids ….:)jong geleerd is oud gedaan … ik bedoel dat genieten hier... :)
Quote
#20
Ik wil nog steeds naar griekenland, maar dit jaar even niet. Dat heeft niet eens zoveel met de situatie daar te maken maar ik kan me voorstellen dat je nu even niet gaat. Als je met kleine kinderen reist en de luchtverkeersleiding staakt en je kunt niet meer pinnen e.d. dan is dat geen lolletje. Voor de Grieken zelf is het natuurlijk veel erger, maar ik heb er begrip voor als mensen eenj aartje overslaan (al zal dat niet meevallen).
Quote
#21
Ik hoor ook tot die 50% die wel gaat en blijft gaan. Dit jaar voor de 27e keer op Rhodos geweest en de volgende keer lonkt al weer.
Griekenland is een geweldig fijn en gastvrij land met mensen die zich een slag in de rondte werken om brood op de plank te krijgen. De Griekenlandliefhebbers zullen absoluut blijven gaan, maar de "gewone" man zal waarschijnlijk toch wel beïnvloed worden door de negatieve publiciteit in met name de Telegraaf.
Gewoon gaan en blijven gaan!!!!
Quote
#22
Er zal toch heel wat meer moeten gebeuren om niet meer naar Griekenland te gaan. WIJ BLIJVEN GAAN en....zo dikwijls als mogelijk.... !!!!!!
Quote
#23
Maar dit is een geweldig bericht! Luister, als je de uitslag van de poll extrapoleert naar het aantal lezers van de Telegraaf (oplage 649.000) dan kan Griekenland dit jaar dus zo'n dikke driehonderdduizend Nederlandse toeristen verwachten. En dat zijn dan alléén nog maar de lezers van onze nationale Wakkerkrant, de krant die het niet kon nalaten Griekenland systematisch in een kwaad daglicht te stellen. Kejjenagaan, reken maar na, dit wordt een invásie!!!!

Kortom: kostelijke quatsch, zo'n Telegraafpoll.
Tina
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ik wil absoluut nooit (meer) naar........ KarenAnna 160 142.102 25 February 2024, 13:50
Laatste bericht: metaxa
  Fage wil yoghurtfabriek bouwen in Drenthe Fani 8 1.680 14 May 2023, 16:22
Laatste bericht: metaxa
  Niet meer roken in kafenion en taverne. chris 3 1.861 20 June 2022, 06:19
Laatste bericht: metaxa
  Niet naar Griekenland, wat mis ik het meest? Ger 31 6.915 08 April 2020, 16:32
Laatste bericht: vlagreco
  De realiteit in Griekenland is een beetje anders dan dat men ons wil doen geloven Ernst 21 7.811 28 April 2018, 14:35
Laatste bericht: metaxa
  Vluchten kan niet meer. Cor Nieuw Vennep 10 5.415 15 June 2016, 09:19
Laatste bericht: Pippelientje
  zuid kreta, zie door de bomen het bos niet meer riskje 25 14.022 09 January 2016, 21:29
Laatste bericht: lucy
  Vakantie-seizoen 2015: Niet meer tussen de Russen...? Bart0riste 26 17.033 28 December 2015, 23:13
Laatste bericht: jjohn
  April doet wat ie wil - in Griekenland Ger 3 3.225 10 April 2015, 11:12
Laatste bericht: Arthur
  Niet meer naar..., Zakynthos, Tomtom. Cor Nieuw Vennep 6 6.239 20 July 2014, 11:17
Laatste bericht: Loontjah

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)