Postpakket naar Griekenland
#1
Hallo allemaal,

Nieuw hier op het forum. Ik heb sinds een maand of 5 erg leuk contact met een Grieks meisje, maw... we zijn hevig verliefd... Nooit gedacht dat dat kon via skype en een webcam. Schijnbaar toch. Iig doen we alles langzaam aan.
We hebben al wel eens een pakketje met wat persoonlijke spullen over en weer gestuurd. Zij woont overigens op Samos.

De eerste keer had ze dit van mij binnen 10 dagen. Nu heb ik echter een 2e pakket opgestuurd en dit is al twee weken onderweg.
Ik heb een track en trace code voor dit pakket. Via
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




kan ik precies zien waar het pakket zich momenteel bevindt. Aangezien ik geen Grieks kan heeft zij het één en ander vertaalt voor me. Blijkbaar is mijn pakketje vanuit Athene eerst naar een andere stad gegaan. Nu is het al sinds vorige week donderdag in Pireaus. Ik weet dat dit een havenstad is. Kan het dan zijn dat het pakket met de boot richting Samos gaat, en dat het vorige keer met het vliegtuig is gegaan ofzo omdat het toen zo snel was?

Ik hoop dat er iemand is met een beetje ervaring hiermee. Ik heb er een aantal persoonlijke spullen bij gedaan die ik niet graag kwijt zie raken... vandaar...

groetjes en bedankt!
Quote
#2
Bij je vorige postzending waren er geen stakingen tussendoor, bij deze zending waarschijnlijk wel.
En, mijn ervaring is dat het in de zomermaanden allemaal wat trager kan gaan dan in de wintermaanden.
Maar het is een zeldzaamheid dat een pakje niet aankomt dus het zal wel goed komen.
Quote
#3
Mijn pakket naar Rhodos is al 3 weken onderweg, terwijl de Nederlandse post aangeeft dat het 3 tot 6 werkdagen zal duren. Ben benieuwd of het ooit nog aankomt.
Quote
#4
hey! Fijn wat reacties te horen, ik maak me wat minder zorgen nu :-D We wachten rustig af Smile
Quote
#5
Ik wens je veel geluk met je vriendin op Samos. Als je er een keertje naar toe gaat om persoonlijk wat spullen te brengen kom je nooit meer terug volgens mij.
Quote
#6
Bedankt ElsR. Het is gek om iemand via internet te ontmoeten maar... gemiddeld zo'n 4-5 uur per dag op skype en webcam zegt me dat het menes is. Ik sta te popelen om erheen te gaan maar we willen het allebei nog wat meer tijd geven, iig tot na de winter. Daarna... idd, Samos time!!! Big Grin

Voor nu... wachten tot mijn pakketje daar is, en omgekeerd :)
Quote
#7
Dit gaat welliswaar niet over een pakketje maar simpelweg over een ansichtkaart versturen ..We zijn nu 6x in Kreta op vakantie geweest waarvan wij 5x kaarten naar familileden verstuurden..
(gelijk verstuurd) En Alle keren kwamen die kaarten pas na 14 dagen aan, dus na t 1 dag voor of zelfs na huiskomst.. Ook als we de kaarten bij het postkantoor op de bus deden..We zijn er nu maar mee gestopt-
Hebben andere mensen dat ook meegemaakt?
Zelfs vanuit Amerika of vanuit Afrika of zelfs zuid Amerika hebben we Kaarten of brieven binnen 5dagen in huis---
Quote
#8
Ook wij hebben dikwijls problemen met verzonden post/stukken. Soms weken en zelfs maanden onderweg. Het valt ook niet mee voor de Griekse posterijen om efficiënt te werken met zo weinig personeel (zoals als bij alle staatsbedrijven) die hun vak verstaan. Velen zitten daar alleen maar om te zitten en wachtend op hun vroege pensioen.
Maar in de meeste gevallen komt wel alles terecht, het is alleen een kwestie van geduld en daarvoor moet je een Griek zijn, die is er aan gewent.

Verzenden van post kan je soms versnellen met een blauwe sticker van de post met priority er op vermeld.

Sorry het klinkt misschien wat negatief maar het is wel de werkelijkheid dat alles hier zijn tijd nodig heeft. Maar niet getreurd veranderingen komen er aan....zeggen ze.

Grtz.Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#9
Haha, ik heb het geduld hoor, en gezien zij Grieks is vast ook wel. Er zitten onder andere babyfoto's en een kussensloop in. Stomme kleine persoonlijke dingen maar ik zie het liever gister arriveren dan vandaag. Vind het alleen wel vreemd dat het pakketje nu sinds vorige week in Pireaus blijft. Ik begrijp de reden niet helemaal, maar ook dat zal allemaal wel goed komen. :) Jullie hebben me in ieder geval gerust gesteld.
Ik zal hier trouwens nog wel wat vaker rondhangen. Zij heeft mijn interesse in Griekenland vertienvoudigd Big Grin
Quote
#10
Ik heb niet veel ervaringen met het versturen van pakketen maar de keren dat ik wat verstuurd heb, is het allemaal goed gegaan en binnen de gestelde tijd. In zomer en in winter.
Pakketten naar Athene en Kos gaan dus (in mijn geval) goed. Kos binnen 6 dagen en Athene idem.

Heeft vast met de staking te maken gehad.

succes!

groet Helma
Quote
#11
(06 July 2011, 06:51)wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook wij hebben dikwijls problemen met verzonden post/stukken. Soms weken en zelfs maanden onderweg. Het valt ook niet mee voor de Griekse posterijen om efficiënt te werken met zo weinig personeel (zoals als bij alle staatsbedrijven) die hun vak verstaan. Velen zitten daar alleen maar om te zitten en wachtend op hun vroege pensioen.
Maar in de meeste gevallen komt wel alles terecht, het is alleen een kwestie van geduld en daarvoor moet je een Griek zijn, die is er aan gewent.

Verzenden van post kan je soms versnellen met een blauwe sticker van de post met priority er op vermeld.

Sorry het klinkt misschien wat negatief maar het is wel de werkelijkheid dat alles hier zijn tijd nodig heeft. Maar niet getreurd veranderingen komen er aan....zeggen ze.

Grtz.Wick
Heb ik toch betere ervaringen, max 10 werkdagen een postpakket over en weer, en wat jij schrijft over een brief klopt wel, vrijdag heeft een vriendin van ons een brief op het postkantoor in Agios Nikolaos afgegeven met 2 postzegels van €0.72 en raar maar waar 1 van €0.03 dit alles met de airmail sticker, maandagmorgen lag hij in de bus.
grz Arthur


Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#12
Om even te illustreren... Dit staat er op de status van mijn pakket als laatste boodschap.

donderdag 30 juni 2011 17:32:47

Ε.Μ.Π ΔΙΑΜ/ΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ

Αποστολή Συσκευασίας

Het laatste betekent dus iets van pakket verzonden als ik het goed begrijp?
Quote
#13
Zelfs een verhuiscontainer kan 1 maand zoekraken maar uiteindelijk komt alles toch terecht. Dus inderdaad ..... geduld.
Quote
#14
Bedankt voor jullie hulp en adviezen. Ze heeft het pakketje inmiddels binnen... owwww... de lach op haar gezicht doet alles voor me Wink
Quote
#15
Mooi dat het pakje binnen is greekfilm
Quote
#16
Ok... hier een hele grote schop voor een topic van een jaar oud, maar wellicht leuk voor sommige mensen om te weten. Ik heb nog altijd zeer goed (intiem) contact met dit meisje. We zijn nog altijd allebei hevig verliefd en ik heb al een pakket of 6 verstuurd het afgelopen jaar. Deze zomer moet het dan gaan gebeuren... Ik vertrek 3 juli naar Samos ennnnnnn.... kom lekker pas 17 augustus weer terug!!! :-D 6,5 weken met een fantastische meid op een Grieks eiland! Ik kan me geen betere zomervakantie wensen en heb er echt superveel zin in! Jullie zullen hier nog wel meer van mij zien de komende weken. Ik heb nog wel wat vragen voor de ervaringsdeskundigen. Cheerz!
Quote
#17
(20 May 2012, 11:50)nofx-fan schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ok... hier een hele grote schop voor een topic van een jaar oud, maar wellicht leuk voor sommige mensen om te weten. Ik heb nog altijd zeer goed (intiem) contact met dit meisje. We zijn nog altijd allebei hevig verliefd en ik heb al een pakket of 6 verstuurd het afgelopen jaar. Deze zomer moet het dan gaan gebeuren... Ik vertrek 3 juli naar Samos ennnnnnn.... kom lekker pas 17 augustus weer terug!!! :-D 6,5 weken met een fantastische meid op een Grieks eiland! Ik kan me geen betere zomervakantie wensen en heb er echt superveel zin in! Jullie zullen hier nog wel meer van mij zien de komende weken. Ik heb nog wel wat vragen voor de ervaringsdeskundigen. Cheerz!

Jouw vakantie kan dus niet meer stuk!!!!

Speciaal voor jou, de mening van schrijver Henry Miller over Griekenland:


"It takes a life for someone to discover Greece, but it only takes an instant to fall in love with her" - Henry Miller
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#18
Leuk om te lezen Nofx-fan. Ha ha ik heb ervaring en met postpakketjes van Griekenland naar NL sturen ( zie website
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




) en ben ook vanwege de liefde op Kos blijven hangen 22 jaar met over het algemeen goede ervaringen...........
Quote
#19
Leuk om jullie reacties te lezen. Ik ben echt heel benieuwd of het "in het echt" ook allemaal gaat klikken. We zitten nu langer dan een jaar iedere dag met elkaar te skypen (zowel beeld als geluid) en willen echt graag eens elkaar aanraken en samen leuke dingen op het eiland gaan doen. Ik ben zeer benieuwd maar zoals ik het van jullie en van haar hoor moet dat allemaal wel goed komen! :-D

Leuk om te horen dat er meerdere mensen vanwege romantische omstandigheden met griekenland verweven raken Smile
Quote
#20
Leuk en spannend Nofx-fan dat het nu eindelijk gaat gebeuren!
Ik wens je een hele fijne vakantie en hoop voor je dat het in het echt ook zo goed gaat tussen jullie.

Geniet ervan!
Petra
Quote
#21
die romantishe omstandigheiden die kunnen je hele leven veranderen. let op voor dat je beslisingen neemt, naar aanleiding van deze romantishe omstandigheiden.
maar in iedere geval, geniet er van.
ερως ανικατε μαχαν.
Quote
#22
Haha bedankt Tzimis!

We doen nog niets overhaast hoor! Het is onze eerste ontmoeten en ondanks dat we elkaar nu al zo lang iedere dag spreken en zien gaat het denk ik in het begin wat vreemd zijn. Aan de andere kant hoor je dat dat binnen enkele dagen vaak totaal weg is. Genieten gaan we zeker doen! Dat komt wel goed Smile Nog 39 dagen... :-D
Quote
#23
(20 May 2012, 11:50)nofx-fan schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ok... hier een hele grote schop voor een topic van een jaar oud, maar wellicht leuk voor sommige mensen om te weten. Ik heb nog altijd zeer goed (intiem) contact met dit meisje. We zijn nog altijd allebei hevig verliefd en ik heb al een pakket of 6 verstuurd het afgelopen jaar. Deze zomer moet het dan gaan gebeuren... Ik vertrek 3 juli naar Samos ennnnnnn.... kom lekker pas 17 augustus weer terug!!! :-D 6,5 weken met een fantastische meid op een Grieks eiland! Ik kan me geen betere zomervakantie wensen en heb er echt superveel zin in! Jullie zullen hier nog wel meer van mij zien de komende weken. Ik heb nog wel wat vragen voor de ervaringsdeskundigen. Cheerz!

Wij vliegen 3 juli ook naar Samos, dus wel rustig aan in het vliegtuig Tongue
Ennuh, een hete zomervakantie op Samos, dan hebben wij ook weer mooi weer Tongue

Marcellos

(25 May 2012, 10:38)Marcellos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(20 May 2012, 11:50)nofx-fan schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ok... hier een hele grote schop voor een topic van een jaar oud, maar wellicht leuk voor sommige mensen om te weten. Ik heb nog altijd zeer goed (intiem) contact met dit meisje. We zijn nog altijd allebei hevig verliefd en ik heb al een pakket of 6 verstuurd het afgelopen jaar. Deze zomer moet het dan gaan gebeuren... Ik vertrek 3 juli naar Samos ennnnnnn.... kom lekker pas 17 augustus weer terug!!! :-D 6,5 weken met een fantastische meid op een Grieks eiland! Ik kan me geen betere zomervakantie wensen en heb er echt superveel zin in! Jullie zullen hier nog wel meer van mij zien de komende weken. Ik heb nog wel wat vragen voor de ervaringsdeskundigen. Cheerz!

Wij vliegen 3 juli ook naar Samos, dus wel rustig aan in het vliegtuig he! Confused
Ennuh, een hete zomervakantie op Samos, dan hebben wij ook weer mooi weer Tongue

Wij gaan weer 18 daagjes genieten in Kokkari

Marcellos
Quote
#24
@ Nofx-fan,

Ik woon hier al 6,5 jaar met een fantastiche meid en heb er nog steeds niet genoeg van, van Samos ondertussen wel maar dat heeft zo zijn redenen.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#25
Hey allemaal! Dit wordt de laatste schop in dit topic, maar ik heb inmiddels mijn reis naar Samos erop zitten. 6,5 weken... Wat een fantastische tijd heb ik daar gehad met (mag ik nu inmiddels wel zeggen) mijn vriendin. Ze woont zelf in de hoofdstad met mooi uitzicht over de baai, maar uiteraard zijn we met de auto allerlei leuke uitstapjes wezen doen, hebben we samen veel dineetjes gehad, ouzo gedaan, gelachen, geknuffeld en uiteraard gehuild bij het afscheid eergisteren. Dat was echt geen leuke dag.

Aan de andere kant... gezien ik in het onderwijs zit komt de herfstvakantie er al weer snel aan... nog 53 dagen en ik stap weer op het vliegtuig richting athene om vervolgens over te stappen naar Samos. Binnenkort boek ik zelfs mijn ticket voor in de kerstvakantie ook. Fantastisch dat de klik er "in het echt" ook zo is.

Laat oktober maar komen hoor!
Quote
#26
Wat heerlijk voor jullie dat jullie een geweldige tijd samen hebben gehad, ik wens jullie nog vele gelukkige jaren samen, en wie weet voor altijd bij elkaar.......op Samos?
Quote
#27
(19 August 2012, 15:53)nofx-fan schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hey allemaal! Dit wordt de laatste schop in dit topic, maar ik heb inmiddels mijn reis naar Samos erop zitten. 6,5 weken... Wat een fantastische tijd heb ik daar gehad met (mag ik nu inmiddels wel zeggen) mijn vriendin. Ze woont zelf in de hoofdstad met mooi uitzicht over de baai, maar uiteraard zijn we met de auto allerlei leuke uitstapjes wezen doen, hebben we samen veel dineetjes gehad, ouzo gedaan, gelachen, geknuffeld en uiteraard gehuild bij het afscheid eergisteren. Dat was echt geen leuke dag.

Aan de andere kant... gezien ik in het onderwijs zit komt de herfstvakantie er al weer snel aan... nog 53 dagen en ik stap weer op het vliegtuig richting athene om vervolgens over te stappen naar Samos. Binnenkort boek ik zelfs mijn ticket voor in de kerstvakantie ook. Fantastisch dat de klik er "in het echt" ook zo is.

Laat oktober maar komen hoor!

Fantastisch voor jullie!!! Veel geluk met elkaar!!

(19 August 2012, 15:53)nofx-fan schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hey allemaal! Dit wordt de laatste schop in dit topic, maar ik heb inmiddels mijn reis naar Samos erop zitten. 6,5 weken... Wat een fantastische tijd heb ik daar gehad met (mag ik nu inmiddels wel zeggen) mijn vriendin. Ze woont zelf in de hoofdstad met mooi uitzicht over de baai, maar uiteraard zijn we met de auto allerlei leuke uitstapjes wezen doen, hebben we samen veel dineetjes gehad, ouzo gedaan, gelachen, geknuffeld en uiteraard gehuild bij het afscheid eergisteren. Dat was echt geen leuke dag.

Aan de andere kant... gezien ik in het onderwijs zit komt de herfstvakantie er al weer snel aan... nog 53 dagen en ik stap weer op het vliegtuig richting athene om vervolgens over te stappen naar Samos. Binnenkort boek ik zelfs mijn ticket voor in de kerstvakantie ook. Fantastisch dat de klik er "in het echt" ook zo is.

Laat oktober maar komen hoor!

Fantastisch voor jullie!!! Veel geluk met elkaar!!
Quote
#28
Goed om te horen! Heel veel geluk samen!

Petra
Quote
#29
Ben in deze oude draad verzeild geraakt vanwege een zoekopdracht, en kom nu niet meer los van de vraag: hoe is het met nofx en zijn Samosiaanse vriendin? Zijn ze nog samen? Heeft nofx zijn baan opgezegd en is hij naar Griekenland vertrokken, of is zij juist degene die naar hier is gekomen? Of latten ze nog? Verlos van mij van deze kwellende vragen nofx, en laat wat horen!
PS Graag met alle sappige details! Welke kant het dubbeltje ook uit gevallen is!:
Quote
#30
Goeie morgen,

Ik denk dat ze het te druk hebben met het verschonen van luiers.
Dat denk ik hoor?toch

Groetjes uit een droog en bewolkt Rotterdam.
JVW
Quote
#31
Zie topic:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#32
Luiers verschonen doen we nog niet, maar we zijn nog altijd samen! We latten nog wel ja. Ik ben inmiddels op Samos volledig opgenomen in de familie en kom er iedere schoolvakantie naar toe (ik zit in het onderwijs). Zij is laatst in de herfst hier voor het eerst geweest. De bedoeling is dat ze hier komt wonen zodra ze klaar is met haar studie. Voorlopig in het nu nog 3 weken en dan heb ik een midweekje Disneyland parijs geboekt als verassing Wink Ze komt dan dus weer deze kant op :-Dj
Quote
#33
Wat een mooi verhaal. En ik hoop echt dat het een verrassing voor der is, (en geen verassing ;))
Quote
#34
Mooi te horen dat jullie nog steeds samen zijn Nofx. Laat je het weten zodra er wel iets met luiers gebeurt? En zorg je inderdaad dat je haar niet verast? Maar wel altijd met mooie dingen verrast? Als je dan naar Disneyland gaat, je mag van mij hoor, neem je haar dan ook een keer mee naar de Efteling? Toch typisch Nederlands en zeker zo mooi en leuk als Disneuland? Ooeps, dat is een vertyping, echt veel plezier daar toegewenst komende herfst!
Quote
#35
Goed om te horen Nofx-fan!
veel geluk samen!
Quote
#36
En zing je al "Samiotissa" voor haar in het Grieks?
Quote
#37
Wat leuk om te lezen........heel veel geluk samen !!!
Quote
#38
Haha... verassen doe ik haar nooit. Berichtjes typen vanaf een gsm echter wel, vandaar de typo. Efteling zijn we afgelopen herfst geweest. Vond ze leeuuuuk! Bovendien woon ik er een steenworp vandaan dus was een makkelijke keuze.
Quote
#39
Dit forum heeft ook een
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




rubriek. Dus mocht je vriendin iets over haar ervaringen in Nederland in het Grieks willen schrijven is ze uiteraard van harte welkom :)
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Postpakket naar Griekenland - Hoe het voordeligst? Ger 18 11.179 25 December 2014, 11:48
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)