Grieksegids nieuws
Nieuwe receiver
#1
Hallo allemaal,

Ik kom juist van de sat-winkel, weer wat vragen, antwoorden en tegenvragen, maar.... Huh

Ik ben van plan om de SAB Ultimate HD te kopen, dit is voor z'n prijs een goed uitgerust toestel, dacht ik zo, want Sateliet is nog steeds niet mijn hoofdvak. Undecided

Ik wou ook eens weten of er iemand ervaring heeft met het opnemen van receiver naar ext. HD via USB of SATA en dan deze aansluiten op PC voor bewerking, kan dit of kan dit niet?

Reeds bedankt op voorhand, grts, efxaristo

Choreftis.
Quote
#2
De kogel is door de kerk, ik heb de SAB Ultimate HD ontvanger gekocht met een Technomate TM-2200 diseque motor. Static

Hellas staat al geprogrammeerd, en nu nog de motor, daar zal ik nog wel een kluif aan hebben denk ik. Confused

Choreftis.
Quote
#3
Proficiat Choreftis! Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Ik heb er eerlijk gezegd zelf geen ervaring mee maar hoor er wel veel positieve dingen over up

Wat die motor betreft, dat komt wel goed hoor. Alles valt of staat met een nauwkeurige en 100% loodrechte montagebeugel (stang). De rest wijst zich vanzelf.

Succes, Ger


(11 August 2009, 15:15)Choreftis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De kogel is door de kerk, ik heb de SAB Ultimate HD ontvanger gekocht met een Technomate TM-2200 diseque motor. Static

Hellas staat al geprogrammeerd, en nu nog de motor, daar zal ik nog wel een kluif aan hebben denk ik. Confused

Choreftis.
Quote
#4
En, Choreftis, ben je al een beetje thuis in de mogelijkheden van je nieuwe receiver? En hoe staat het met de motor, doet ie het al?

Ger


(11 August 2009, 15:15)Choreftis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De kogel is door de kerk, ik heb de SAB Ultimate HD ontvanger gekocht met een Technomate TM-2200 diseque motor. Static

Hellas staat al geprogrammeerd, en nu nog de motor, daar zal ik nog wel een kluif aan hebben denk ik. Confused

Choreftis.
Quote
#5
(15 August 2009, 13:48)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En, Choreftis, ben je al een beetje thuis in de mogelijkheden van je nieuwe receiver? En hoe staat het met de motor, doet ie het al?

Ger

Ja hij staat erop met motor en al, alleen is mijn signaalkwaliteit op de twee uitersten, Hellas en Sirius niet even sterk. Dodgy
Misschien de motorelevatie wat bijstellen? Huh
Begin ook de ontvanger al wat te snappen. Rolleyes
Heb ook een testje gedaan met externe HD, hij neemt wel op maar mijn Studio12 erkent het op de PC niet, moet nog uitzoeken wat hiervan de oorzaak is. Idea
Draaisnelheid van Hellas naar Sirius is 22 sec. dat vind ik beter als wat ik vroeger had van Chacon.

Zal eens een paar fototjes maken, alhoewel er op een plat appartementsdak niet veel moois te beleven valt. Cool

Wordt vervolgd, moet nu douchen gaan straks naar een Cypriotisch restaurant een hapje eten. up

Grts,

Choreftis.
Quote
#6
Voor straks bij de Cyprioot:
[Afbeelding: portlandcookbook1a.jpg]

Ben benieuwd naar de foto's hoor. Minder signaal op hellasSat-1, maar toch voldoende om RIK-sat en GNet door te krijgen?

Ger


(15 August 2009, 15:32)Choreftis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




straks naar een Cypriotisch restaurant een hapje eten. up

Grts,

Choreftis.
Quote
#7
(15 August 2009, 15:45)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor straks bij de Cyprioot:
[Afbeelding: portlandcookbook1a.jpg]

Ben benieuwd naar de foto's hoor. Minder signaal op hellasSat-1, maar toch voldoende om RIK-sat en GNet door te krijgen?

Ger


(15 August 2009, 15:32)Choreftis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




straks naar een Cypriotisch restaurant een hapje eten. up

Grts,

Choreftis.

Nee hoor, ik had minder op Hellas maar dan heb ik al een beetje bijgregeld dat ik nu een 78 % heb op Hellas een 68 % op Hotbird en een 60 % op Sirius, maar dat laatste is minder belangrijk dacht ik zo.

En ja ik krijg er de Rik ook door.

En hierbij dan toch de afbeeldingen....

[attachment=22][attachment=23][attachment=25][attachment=21][attachment=24]

Grts, Choreftis.
Quote
#8
Ziet er goed uit Choreftis.
Weet je zeker dat je bevestigingsstang 100% loodrecht staat? Omdat 39 oost goed binnenkomt en al naar gelang je westelijker gaat het signaal steeds zwakker wordt. Hotbird zou toch als een bom binnen moeten komen op zo'n schotel?

Op zich geen probleem natuurlijk als je alles wel goed binnenkrijgt maar wat "slechtweerreserve" is nooit weg.

Ger
Quote
#9
(15 August 2009, 16:17)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ziet er goed uit Choreftis.
Weet je zeker dat je bevestigingsstang 100% loodrecht staat?
Ger

Ja hoor dat heb ik eerst nog gechekt en bijgesteld met een schietlood (hoop dat jullie dat ook zo noemen) nog wel, maar we zien wel, vandaag had ik geen zin meer na een twintigtal keer trap op en af.

Ik zou natuurlijk best tevreden zijn met wat reserve, hopelijk lukt me dat ook, laat ik wel weten hoor.

Choreftis.

PS: De roeststrepen die je op de stang ziet is van mijn vroeger systeem hoor, want ik heb de stang speciaal in roestvrij staal laten maken.
Quote
#10
Nog even wat vermelden. Sad

Na onze avondlijke eskapades in rest. "Alasia" in Kapellen bij Antwerpen, Rolleyes nog even gekeken of "Stin Ygia mas" op Ert-Sat al gedaan was.
Dat was ook zo, dan nog een beetje met de nieuwe SAB gespeeld, tot meneer (de SAB) het genoeg vond en gewoon vastliep, alle knoppen die bestonden geprobeerd maar niets te doen, dan maar een harde reset en de schakelaar achteraan af en terug op gezet. Sad

Tot mijn grote verwondering was alles verdwenen niks te programmen niks, alles weg, dan maar gaan slapen....Angry

Deze morgen vroeg wakker en dan maar terug van nul alles instellen en laten zoeken.

Na een uurtje of wat alles terug OK, tot ik het uur nog wilde ingeven, bij het afsluiten hiervan kreeg "hij" het weer en blokkeerde gewoon, in dit geval heb ik dan maar gewoon de stekker uitgetrokken en na het booten bleek alles toch nog in orde te zijn.

Wil alleen maar zeggen dat deze SAB zich zo een beetje gedraagd zoals een oude PC met Windows 95 erop, en dat vind ik niet leuk. Angry

Ga morgen in de winkel om tekst en uitleg vragen. Huh

Nog een prettige zondag verder, en de grts,

Choreftis.
Quote
#11
Ontzettend vervelend voor je Choreftis. heb je er al zoveel werk inzitten ben je alles kwijt.
Kan je om herhaling te voorkomen niet een backup maken wanneer je alles weer goed hebt staan? Zo heb ik het door schade en schande ook geleerd. Als het nu misgaat (en dat gebeurt nogal eens) gewoon even re-uploaden en alles staat weer in de oorspronkelijke staat.

Een fijne zondag,

Ger

(16 August 2009, 10:40)Choreftis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wil alleen maar zeggen dat deze SAB zich zo een beetje gedraagd zoals een oude PC met Windows 95 erop, en dat vind ik niet leuk. Angry

Choreftis.
Quote
#12
Ja beste forumvrienden, hier ben ik nog eens met de laatste berichten...Dodgy

Zo dus, maandag morgen om 10 uur ontvanger afgeleverd in de winkel, de verkoper vond het ook raar, het regelmatig bevriezen en ook dat er vanaf een usb key geen update te maken was, om er eventueel de nieuwste patch op te zetten. Huh

Bij deze het apparaat daar gelaten voor verdere testen die dan uitgelopen zijn tot dinsdag 17u30, hij had niets kunnen vinden, dus BiBi (de receiver) terug mee naar huis. Undecided

Direct terug aangesloten en aangezet, het volgend uur heb ik bij gewoon wat heen en weer zappen wel 3 keer de stekker eruit getrokken, altijd bevriezen van het beeld en niks nada mee te doen, en ik natuurlijk redelijk op mijn dikke teen getrapt. Devilish

Deze morgen gewoon BiBi terug in de originele doos gestopt en zo naar de winkel, want nu wilde ik toch boter bij de vis, en dus een ander toestel. Dodgy

In de winkel gekomen had ik misschien een beetje geluk, maar ik kwam nu in contact met de baas. Die heeft dan terug dezelfde test gedaan met de usb key, en toen dit na drie minuten niet lukte wist die direct te vertellen dat er dan wel iets was met het Flash geheugen. Die heeft me gewoon een ander toestel meegegeven en daar ben ik deze namiddag zoet mee geweest om alles terug in te geven. :)

Ik moet zeggen tot op heden gedraagt BiBi zich uitzonderlijk goed, hij weet ook direct de usb-key te vinden, alleen ben ik er nog niet achter hoe een backup van mijn data op een usb te krijgen, maar ja voorlopig tevreden en laten we hopen dat dit ook zo blijft. Dit laten bij gelegenheid nog weten. up

Grts,
Jean-Pierre. gremo
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#13
Hier ben ik terug met mijn laatste ervaringen.

De receiver (BiBi weet u wel) lijkt het nu goed te doen, heb nog geen last gehad van beroren beeld of wat. Sleepy

Maaar gisteren hier bij ons een redelijke regenbui gehad, dit terwijl we op ons terrasje naar Oasis aan het luisteren waren Shy, en wat denk je.... Ja mijn signaal weg Dodgy en dit met een kwaliteit van 90% met de regen had ik nog een schamele 40%, dat had ik vroeger bij hevigere regen of zelfs sneeuwval niet gehad dat moest al echt lelijk doen.

Ik wilde vandaag wel even de winkel binnen springen met een paar vragen, maar deze morgen de instellingen van de Usals bijgesteld en wat blijkt als ik elke sat een paar tiende graad Oostelijker zet kom ik op de meeste sats en op de beste TP's aan 98% kwaliteit, dus misschien daaraan gelegen? Huh Wacht af met de volgende regenbui.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet dat het direct begint te regenen hoor.

We zien wel, ik hoop dat de mensen mijn berichten niet gaan vervelen...Blush

Grts,
Choreftis.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#14
Multiquote: ik hoop dat de mensen mijn berichten niet gaan vervelen...

Nee hoor Choreftis, alle input is hier meer dan welkom, zo blijf je van elkaar leren, toch? up

Tja, zo zie je maar dat cijfertjes niet alles zeggen. vaak kan je door zelf wat aan te passen nét dat extra beetje signaal eruitknijpen.

98%, dat lijkt me een signaal om supertevreden mee te zijn. Maar heb je dan nu niet minder signaal op de andere sat's? Of is het signaal op alle sat's nu verbeterd?

Ger
Quote
#15
(21 August 2009, 08:53)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




98%, dat lijkt me een signaal om supertevreden mee te zijn. Maar heb je dan nu niet minder signaal op de andere sat's? Of is het signaal op alle sat's nu verbeterd?

Ger

Nee helemaal niet, zoals ik hierboven vermelde heb ik in mijn usals instellingen alle sat's een paar tienden van een graad oostelijk aangepast, dit uiteraard gezien op de beste TP's, want er zijn er die minder sterk doorkomen, zoals bv RikSat, dus op alle sat's die ik nu heb op de beste TP's heb ik 98%, en zoals ik zei, nu maar wachten op de volgende bui...

Ben trouwens juist terug van de winkel, waar ze me bevestigd hebben dat die paar procenten wel een verschil kan uitmaken, dus afwachten maar.

Grts,
Jean-Pierre.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#16
Multiquote:nu maar wachten op de volgende bui

Ik zal voor je duimen dat ie snel komt Choreftis, vanaf volgende week dan wel te verstaan. dan zit ik namelijk in Griekenland Big Grin

Ger
Quote
#17
(21 August 2009, 12:40)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zal voor je duimen dat ie snel komt Choreftis, vanaf volgende week dan wel te verstaan. dan zit ik namelijk in Griekenland Big Grin

Ger

Ben niet jaloers hoor wij hebben het nog te goed, eind september.Cool

Choreftis.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#18
Eind september is een heerlijke tijd om Griekenland te bezoeken. Waar ga je heen (als ik vragen mag)?

Ger
Quote
#19
(21 August 2009, 13:47)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Eind september is een heerlijke tijd om Griekenland te bezoeken. Waar ga je heen (als ik vragen mag)?

Ger

Sorry net thuis, beetje eten kopen en drinken ook natuurlijk....Blush

Maar ik dacht dat je dat al ergens gelezen zou hebben, het is Rhodos, de prachtige oude stad nog een paar keer gaan bezoeken, en lekker eten en drinken, en met een beetje geluk in het hotel een paar danjes doen. Loveys

Zo zie je maar dromen doen we lang. Sleepy

PS: Waar ga jij heen?

Jean-Pierre.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#20
Klopt Jean-Pierre, dat schreef je inderdaad in een eerdere posting. Ik was er even niet bij, het was warm én vroeg vanmorgen Blush

Wij gaan geheel tegen onze gewoonte in naar het eiland waar we vorig jaar ook al waren, Kythira. We waren er zó van onder de indruk dat we besloten hebben om het nog eens dunnetjes "over te doen".

Mocht je het leuk vinden,
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vindt je een reisverslag van onze vakantie op Kythira.

Ger
Quote
#21
(21 August 2009, 17:20)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mocht je het leuk vinden,
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vindt je een reisverslag van onze vakantie op Kythira.

Ger

Goed voor de url Ger, maar ik en mijn ega hadden uw foto's reeds bekeken, en ik moet toegeven, het eiland ziet er betoverend mooi en rustig uit.

Ik zou nu reeds willen zeggen maak er een mooie en gezellige vakantie van, maar ik vermoed dat dit wel zal lukken, niet?

Jean-Pierre.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#22
(21 August 2009, 12:40)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Multiquote:nu maar wachten op de volgende bui
Ik zal voor je duimen dat ie snel komt Choreftis, vanaf volgende week dan wel te verstaan. dan zit ik namelijk in Griekenland Big Grin
Ger

Ja Ger op Kythira Cool en ik mijn regenbui Dodgy, maar ben redelijk tevreden, vandaag bij stevige regen toch nog beeld, dus de veranderingen van mijn instellingen hebben geholpen. ;)

Dit maar om te zeggen dat een schotel dus echt wel goed gericht moet staan.

Choreftis
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)