Yassas!
#1
Yassas!

Mag ik mezelf even voorstellen? Ik ben Erik, woon in de buurt van Aalst, en ben een grote Griekenlandfan.

Heel toevallig ben ik op de website van dit forum uitgekomen, en ik moet zeggen dat het op het eerste zicht wel een vrij omvangrijk forum is, met kennis van zaken in de reacties.

Samen met mijn vrouw heb ik al vele malen Griekenland bezocht. Ik heb het onlangs eens geteld: 17 maal! Meestal kiezen we telkens voor een andere Griekse bestemming, om zo veel mogelijk van dit mooie land te kunnen zien. We waren begonnen met de bekendste eilanden, zoals Kreta, Rhodos, Kos, Mykonos, Santorini, Corfu, Chios, Naxos, Paros, Lesbos... maar naderhand hebben we ook een aantal minder bekende eilanden bezocht. Voor jullie hier op dit forum zijn het uiteraard wél heel bekende eilanden, maar niet voor de doorsnee toerist die zijn gading bij een grote touroperator zoekt. Ik bedoel dan de eilanden Kalymnos, Hydra, Poros, Kefalonia, Skiathos, Skopelos, Alonissos, Ithaki,...
Ook hebben we het vasteland bezocht: al drie maal Athene (Athene is een must, vind ik) en omgeving, Pelopponesos, Halkidiki, Olympia, Delfi, Meteora,...
Telkens weer mooie bestemmingen, die keer op keer onze liefde voor Griekenland groter maakten. Griekenland is een microbe geworden.

Wel zijn we wat bevreesd hoe het economisch/financieel verder moet in dit prachtig land. Zal de huidige situatie wegen op het toerisme en de open geest van het Griekse volk? We volgen de berichtgeving in de media, en alhoewel we ons bewust zijn van de soms gekleurde nieuwsberichten, kan je er niet om heen dat het Griekse volk de komende jaren zwaar te lijden zal hebben onder de drastische besparingen die nog moeten volgen.

Intussen genieten we van onze mooie herinneringen (én gedachten aan toekomstige reizen). Maar bovenal ben ik ook een heel grote liefhebber van de Griekse muziek geworden. Glykeria, Natassa Theodoridou, Manolis Karantinis, Manolis Mitsias,... da 's telkens genieten. Twee jaar geleden trouwens een prachtig optreden gezien van Antonis Remos in Brussel.
Ook de Griekse feesten her en der kunnen ons uiteraard bekoren. Volgende zaterdag vindt er trouwens een groots Grieks Zomerfeest plaats in Bredene. We zullen er bij zijn Big Grin

Beste groetjes!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#2
welkom hier Erik!

groetjes Petra gremo
Quote
#3
Welkom Erik ,

Erg mooi geschreven, ook een echte Griekenlandfan!!!!

Groetjes Els
Quote
#4
Welkom!
graciosameisje's signatuur 'Ετσι είναι η ζωή

Quote
#5
welkom Erik

welkom op het forum en veel lees plezier

groeten ger
Quote
#6
Welkom Yassas.
En ineens een vraagje aan u : wij komen misschien ook naar het feest in Bredene, maar ik had graag ergens een "programma" gevonden zodat we weten rond welk uur er optredens zijn en we die zeker niet missen. Weet u een link waar ik dit programma kan vinden want op de site van "Yamas" zijn daar geen gegevens over, alleen algemene info ?
Bedankt.
Quote
#7
(14 July 2011, 07:28)Syrietje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Welkom Yassas.
En ineens een vraagje aan u : wij komen misschien ook naar het feest in Bredene, maar ik had graag ergens een "programma" gevonden zodat we weten rond welk uur er optredens zijn en we die zeker niet missen. Weet u een link waar ik dit programma kan vinden want op de site van "Yamas" zijn daar geen gegevens over, alleen algemene info ?
Bedankt.

Hey Syrietje,

Da's het probleem, het is Club Yamas die alles organiseerd, dus zij zouden eigenlijk ook het programma moeten kennen en of hebben.
Er is bij mijn weten ook nog nooit een programma uitgegeven.

Gewoon er zijn, genieten en afwachten, en hopelijk is het weer geen spelbreker.

Grts,
Choreftis.

Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#8
Dag Syrietje en Choreftis,

Kijk eens op volgende link:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Het is een doorlopend programma, van 12 tot 23 uur. Er zijn optredens van muziek- en dansgroepen. Tussen de verschillende groepen speelt DJ Papournakis ook muziek.
Een vast uurprogramma is er eigenlijk niet; de ene activiteit loopt eigenlijk over in de andere. Op zijn Grieks eigenlijk Wink)
De sfeer is daar telkens heel goed, en komt 's avonds tot een hoogtepunt met de groep Asteri. Intussen kan je ook ononderbroken genieten van alle lekkere Griekse drankjes en gerechtjes.
Groetjes!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Yassas Cisca 8 6.062 24 March 2014, 07:29
Laatste bericht: Petra
  Yassas allemaal! Pippelientje 10 5.809 20 August 2013, 14:21
Laatste bericht: Petra
  Yassas Ventje27 7 4.459 18 January 2013, 17:23
Laatste bericht: Brandaki
  Yassas medeleden stel050 4 3.903 26 May 2012, 16:55
Laatste bericht: martineprest

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)