Griekse taxichauffeur steekt tiener dood
#1
ZAKYNTHOS - Een 18-jarige jongen heeft zijn vakantie in Griekenland met de dood moeten bekopen. Een taxichauffeur stak Robert Sebbage woensdag op het eilandje Zakynthos met een mes in zijn borst, waarna de jongen overleed.

Zijn goede vriend, Jordan Manson (18), bracht het er wel levend vanaf, maar werd in het ziekenhuis opgenomen met steekwonden. Dit meldt Daily Mail vandaag. Ook drie andere vrienden van de omgebrachte jongen moesten naar het ziekenhuis om hun wonden te laten behandelen.

De tieners waren op hun eerste gezamenlijke vakantie in het buitenland en droegen volgens Daily Mail geen wapens bij zich op het moment dat er zich vroeg in de ochtend een confrontatie voordeed met twee taxichauffeurs.

De omgebrachte jongen is geen onbekende in zijn thuisland; hij was mascotte van het Engelse voetbalteam in 2007. Engelse kranten en nieuwssites berichten massaal over het gruwelijke incident. Op Facebook hebben inmiddels meer dan drieduizend mensen zich aangemeld bij een pagina die de naam RIP Robert Sebbage draagt.

Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




14 juli 2011.
Quote
#2
Misschien iets te voorbarig van mij, maar waar rook is, is ook vuur, 5 jongens, 2 chauffeurs, misschien drank in het spel, ik kan me niet voorstellen dat een Griekse taxichauffeur zonder reden iemand dood steekt.

Hier onder nog een stukje van Bruno Tersago.

Jaarlijks zijn er opstootjes met die dronken beesten, maar vanochtend liep het echt wel uit de hand. 4 Britse jongeren geraakten verwikkeld in een handgemeen met 2 taxichauffeurs en de gemoederen raakten bijzonder fel opgehitst. Het is nog niet duidelijk wat de aanleiding was. Sommige bronnen hebben het over het feit dat de jongeren de taxichauffeurs de hele nacht hadden lastig gevallen door laserlichten in hun ogen te schijnen. Anderen zeggen dat er een meningsverschil was over het tarief. Feit is wel dat 1 van de taxichauffeurs een 19-jarige Brit heeft neergestoken. Die laatste is aan zijn verwondingen bezweken.

Uiteraard is dit niet goed te praten, maar het voorval was wel de aanleiding voor de burgemeester van Zakynthos om nog maar eens de vraag te stellen wat voor toeristen het eiland eigenlijk wil aantrekken. De Britse touroperators prijzen het eiland aan om zijn goedkope drank en happy hours. Het is er voltijds “Oh Oh Cherso”. Goedkope lijnvluchten voeren Britse jongeren aan die enkel maar zoveel mogelijk willen drinken en neuken. Je ziet in Lagana de onderkant van de maatschappij. De locale eigenaars van de bars doen er ook volstrekt niets aan om dit imago bij te stellen. De bars lijken vanuit een ander land te komen – in Lagana zie je niets typisch Grieks. In de drankslijterijen kun je niet eens Griekse drank of sigaretten vinden. Alles is gericht op deze Britse jongeren. Dan is het niet verwonderlijk dat je problemen krijgt.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Uiteraard is dit verschrikkelijk! Op dit moment is er eeen serie op de Nederlands tv: Van God los.
Deze serie laat je twee kanten zien van echt gebeurde rechtzaken over moorden
Waarom draagt die taxichauffeur een mes? Heel raar maar hier op Rodos concentreert de jonge Engelse toerist zich ook in Faliraki wat een vakantieoord is zonder dat er nog iets Grieks aanwezig is. Inderdaad veel drinken en meiden versieren.
Wie weet speeelt drugs hier ook nog eeen rol en plus de" macht " die een groep heeft op het gedag van elkaar.
Triest voor de jongen, de taxichauffeur en hun familie En de Telegraaf kan weer genieten van negatieve publiciteit over Griekenland.

henny's signatuur :)
Quote
#4
Beste Ger, deze post heeft niets met Griekenland te maken.
Een poosje geleden verwijderde je een post over "Richard die zich mogelijk op Paros zou verblijven", deze had niets met Griekenland te maken.
Hoewel het hier om een Nederlander in Griekenland betrof, die daadwerkelijk een gevaar "WAS" voor Nederlandse toeristen (meisjes en kinderen), was het verwijderen naar mijn inzien, volledig correct.

De praktijk leert ons dat je je wel vaker items verwijdert die niet daadwerkelijk iets met Griekenland te maken hebben.
Dus doe het zelf dan ook niet.

Eddy
Quote
#5
(15 July 2011, 07:51)eddyhopoulos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste Ger, deze post heeft niets met Griekenland te maken.

Met alle respect Eddy maar ik volg je niet helemaal. Ik weet dat i.v.m. de financiéle crisis wordt gesproken over het verkopen van Griekse staatseigendommen en zelfs eilanden maar voor zover mijn informatie actueel is hoort Zakynthos nog steeds tot de Ionische eilandengroep en dus bij Griekenland.

(15 July 2011, 07:51)eddyhopoulos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De praktijk leert ons dat je je wel vaker items verwijdert die niet daadwerkelijk iets met Griekenland te maken hebben.
Dus doe het zelf dan ook niet.

Ook deze stelling begrijp ik niet. In de ruim 2 jaar dat dit forum online is heb ik alleen bovengenoemd bericht verwijderd op verzoek van de persoon in kwestie omdat hij met naam en toenaam werd genoemd. In Nederland (en ongetwijfeld ook in Griekenland) ben je pas schuldig als er een veroordeling heeft plaatsgevonden. Die topic kon dus echt niet door de beugel.

Ik heb zojuist de bestuursmodule gereedpleegd die mij leerde dat er verder nog (slechts!!) twee andere berichten waren verwijderd. Dat waren berichten waarin iemand onnodig kwestend werd benaderd.

Daarnaast nog talloze spamberichten van niet-leden uit de meest exotische landen die ons (meestal sexuele) leven willen gaan veraangenamen met allerlei -voornamelijk blauwe- pilletjes; afin , je weet vast wel wat ik bedoel.

Verder is er tot nu toe nog nooit iemand gebanned en in slechts twee gevallen heb ik iemand moeten aanspreken op zijn/haar gedrag op het forum. Op een forum met inmiddels meer dan 500 leden en nog veel meer niet-leden is dat toch een mooi resultaat dunkt me.

Eddy, jammer dat je het gevoel hebt dat ik berichtjes verwijder. Ik nodig je uit om per PB (want een dergelijke discussie is zéker niet Griekenland-gerelateerd) contact op te nemen zodat ik e.e.a. kan verduidelijken.

Ger
Beheerder Oríste! - jóuw Griekenland-forum








Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)