Astra ontvangst op Samos
#1
Kan iemand mij vertellen wat ik nodig heb om Astra op Samos te kunnen ontvangen?
Ik heb momenteel Hot-Bird met een reciever van Panasat.
Volgens berichten moet het nu mogelijk zijn om via Astra o.a. Nederlandse zenders te ontvangen zonder de schotel (80cm.) te vernieuwen.
Onze zoon in Nederland heeft een aansluiting via Versatel, kan ik met een tweede kaart van hem een installatie maken in Samos.
Men heeft mij verteld dat ik een module moet plaatsen en een smart kaart, eventueel de 2e uit Nederland moet volstaan.
Graag jullie gewaardeerde reactie.
Met vriendelijke groet, Wick.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#2
Vertel eens wat meer over je huidige opstelling Wick. Ontvang je alleen de Hotbird? Dan kan je ervoor kiezen de schotel ietwat naar het oosten te draaien, je ontvangt dan de Astra-1 positie (19,2 graden oost). Daar zitten o.a. ook de meeste Nederlandse zenders (m.u.v. de regionale- en themazenders, die zitten op 23,5 gr oost).

Ook kan je een zogenaamde DUO-lnb op je huidige installatie plaatsen, je ontvangt dan zowel de Astra-1 als de Hotbird. Zorg wel voor de juiste DUO-lnb, dus niet die van Canal Digitaal. Die is voor Astra-1 en 3.

Dat met die Versatel-module begrijp ik niet helemaal, misschien dat iemand anders hier weet wat je bedoelt. Voor zover ik weet heeft dat met kabel-tv te maken en niet met Satelliet.

Laat je even weten hoe je opstelling er nu uitziet en vooral wat je absoluut wilt (blijven) ontvangen?

Ger


(18 August 2009, 12:54)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kan iemand mij vertellen wat ik nodig heb om Astra op Samos te kunnen ontvangen?
Ik heb momenteel Hot-Bird met een reciever van Panasat.
Volgens berichten moet het nu mogelijk zijn om via Astra o.a. Nederlandse zenders te ontvangen zonder de schotel (80cm.) te vernieuwen.
Onze zoon in Nederland heeft een aansluiting via Versatel, kan ik met een tweede kaart van hem een installatie maken in Samos.
Men heeft mij verteld dat ik een module moet plaatsen en een smart kaart, eventueel de 2e uit Nederland moet volstaan.
Graag jullie gewaardeerde reactie.
Met vriendelijke groet, Wick.
Quote
#3
Hallo Ger,
Ik heb een schotel van 80cm. met daarop een aansluiting van Hot-bird via Nova.
Dat abonnement heb ik inmiddels opgezegd en nu ontvang ik alleen nog Bvn en wat Duits en Engelse zenders via een receiver van Nova van het merk Panasat. Ik wil graag meer Nederlandse en andere West-Europese zenders onvangen. Dat is alles wat ik graag zou willen bereiken met mijn huidige schotel.
Samosleek,Wick

p.s. dat Versatel gebeuren laten wij nog even rusten tot wij nadere bijzonderheden hebben ontvangen van onze zoon. Ik denk dat dit momenteel alleen voor verwarring zorgd.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#4
Tja Wick, dan lijkt het me dat je je schotel het beste een stukje oostwaarts kunt bijstellen zodat je de Astra-1 ontvangt op 19,2 graden.

Je ontvangt dan vele Westeuropese zenders (veel Duitsers) én de Nederlandse zenders (waar je overigens een abbonnement bij Canal Digitaal voor moet afsluiten). BVN ontvang je daar ook FTA.
Een compleet overzicht van de zenders op de Astra-1 vindt je
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. De lichtgekleurde zenders zijn FTA (vrij te ontvangen); de donkere zijn gecodeerd.

Wil je ook de Nederlandse thema en regionale zenders ontvangen dan dien je een extra LNB op je schotel te plaatsen. Maar dat kan je natuurlijk altijd nog achteraf doen.

Meer informatie over de zenders van Canal Digitaal vindt je op hun
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

Let wel: je ontvanger dient een CI-slot te hebben danwel een SECA-3 kaartlezer. Ik ken je ontvanger niet dus kan je niet vertellen of 'ie geschikt is.

Mochten er nog vragen zijn stel ze gerust hoor, daar is dit forum voor up

Ger

(19 August 2009, 11:02)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik wil graag meer Nederlandse en andere West-Europese zenders onvangen. Dat is alles wat ik graag zou willen bereiken met mijn huidige schotel.
Quote
#5
Eindelijk is het zover ik heb de Hotbird schotel van Nova vervangen door een Astra rechthoekige schotel (80cm.) met een Humax ir.deto free recever met smartkaart insteek.

Nu wil ik de Nederlandse zenders gaan ontvangen via een Nederlandse smartkaart. Ik heb een adres in Nederland.
Wat heb ik buiten dat nodig; welke smartkaart en wat eventueel nog meer om de Nederlandse zenders hier op Samos te ontvangen.

Bij voorbaat dank voor jullie antwoord.

Groet, Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#6
Yassas Wick, vertel eerst even welk type ontvanger je hebt. Ik vraag me namelijk af of jouw ontvanger wel geschikt is voor de CanalDigitaal Seca-3 codering. Hoeft ook niet persé, maar dan moet je ontvanger wel een CI-slot hebben waar je een CAM in kunt stoppen (daar stop je dan weer je CD-kaart in) Daar kan je dan weer een module instoppen waar je kaart weer in zit. Maar, zoals gezegd, gaarne eerst even wat meer info graag.

Mario
Quote
#7
(04 November 2009, 15:13)Mario schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Yassas Wick, vertel eerst even welk type ontvanger je hebt. Ik vraag me namelijk af of jouw ontvanger wel geschikt is voor de CanalDigitaal Seca-3 codering. Hoeft ook niet persé, maar dan moet je ontvanger wel een CI-slot hebben waar je een CAM in kunt stoppen (daar stop je dan weer je CD-kaart in) Daar kan je dan weer een module instoppen waar je kaart weer in zit. Maar, zoals gezegd, gaarne eerst even wat meer info graag.

Mario

Hallo Mario,

Zoals ik al vermelde is het een Humax ir-detofree ontvanger en er staat vermeldt op het front: dv3 mpeg 2 digital. Er zit ook een gleuf waar ik een (smart) kaart in kan brengen. Is dit voldoene voor je?

grtz. Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#8
Helaas niet Wick, Irdeto is een coderingssysteem. Humax maakt(e) heel veel verschillende types ontvangers. Heb je geen typenummer (staat meestal achterop een dataplate-stickertje)?

Mario

(04 November 2009, 16:46)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Mario,

Zoals ik al vermelde is het een Humax ir-detofree ontvanger en er staat vermeldt op het front: dv3 mpeg 2 digital. Er zit ook een gleuf waar ik een (smart) kaart in kan brengen. Is dit voldoene voor je?

grtz. Wick
Quote
#9
De term "Irdeto" op je receiver duidt er hoogstwaarschijnlijk op dat het toestel alleen dát coderingssysteem ondersteunt. Waarschijnlijk zal er géén multicrypt-kaartlezer aan boord zijn. CanalDigitaal gebruikt het systeem Mediaguard/Seca2-3. dus dat gaat waarschijnlijk niet werken.

Om helemaal zeker te zijn hebben we inderdaad, zoals Mario al schreef, het exacte typenummer nodig. Als je dat even vermeld kunnen we even verder zoeken (lees: Googelen).

Ger
Quote
#10
(04 November 2009, 17:02)Mario schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Helaas niet Wick, Irdeto is een coderingssysteem. Humax maakt(e) heel veel verschillende types ontvangers. Heb je geen typenummer (staat meestal achterop een dataplate-stickertje)?

Mario

(04 November 2009, 16:46)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Mario,

Zoals ik al vermelde is het een Humax ir-detofree ontvanger en er staat vermeldt op het front: dv3 mpeg 2 digital. Er zit ook een gleuf waar ik een (smart) kaart in kan brengen. Is dit voldoene voor je?

grtz. Wick

Kalimera Mario,

Wat ik heb gevonden op de achterzijde is: STAB Usuals;RS 232c;universal satelites; automatic location system.
Meer is er op de achterzijde niet vermeldt.
Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#11
Kalimera Wick, ik vind dit erg vreemd hoor, op elke ontvanger staat toch een type vermeld? Kijk anders eens in het instructieboekje of op de site van Humax. Misschien vindt je 'm daar wel. Er moet ergens iets te vinden zijn hoor, Humax maakt erg veel diverse modellen.....

Yassas, Mario
Quote
#12
(05 November 2009, 09:22)Mario schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kalimera Wick, ik vind dit erg vreemd hoor, op elke ontvanger staat toch een type vermeld? Kijk anders eens in het instructieboekje of op de site van Humax. Misschien vindt je 'm daar wel. Er moet ergens iets te vinden zijn hoor, Humax maakt erg veel diverse modellen.....

Yassas, Mario
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#13
(05 November 2009, 10:38)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(05 November 2009, 09:22)Mario schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kalimera Wick, ik vind dit erg vreemd hoor, op elke ontvanger staat toch een type vermeld? Kijk anders eens in het instructieboekje of op de site van Humax. Misschien vindt je 'm daar wel. Er moet ergens iets te vinden zijn hoor, Humax maakt erg veel diverse modellen.....

Yassas, Mario

Kalimera Mario,

Gisteren had ik je antwoord gestuurd maar waarschijnlijk is er iets mis gegaan. Zoals je zeker al weet ben ik een GROTE leek op electronica.
Ik zal proberen je zo goed mogelijk te informeren.
Op de achterzijde van mijn ontvanger een Humax Free Ir-ace staat helemaal geen serieno. vermeldt wel het volgende:
Ir-free ve/me 912051-11023
13 1103950 01558
911
En in instructieboekje : ir-free 01558
Meer informatie kan ik je helaas niet geven. Wel heb ik het stille vermoeden dat ik een verkeerde ontvanger heb om via canal-digital de Nederlands/Belgische zenders te ontvangen.
Er zit aan de voorzijde van de Humax een insteek voor een smartkaart die op de smalle zijde ingevoerd moet worden.

Grtz. Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#14
(06 November 2009, 07:32)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(05 November 2009, 10:38)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(05 November 2009, 09:22)Mario schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kalimera Wick, ik vind dit erg vreemd hoor, op elke ontvanger staat toch een type vermeld? Kijk anders eens in het instructieboekje of op de site van Humax. Misschien vindt je 'm daar wel. Er moet ergens iets te vinden zijn hoor, Humax maakt erg veel diverse modellen.....

Yassas, Mario

Kalimera Ger en Mario,

Gisteren had ik je antwoord gestuurd maar waarschijnlijk is er iets mis gegaan. Zoals je zeker al weet ben ik een GROTE leek op electronica.
Ik zal proberen je zo goed mogelijk te informeren.
Op de achterzijde van mijn ontvanger een Humax Free Ir-ace staat helemaal geen serieno. vermeldt wel het volgende:
Ir-free ve/me 912051-11023
13 1103950 01558
911
En in instructieboekje : ir-free 01558
Meer informatie kan ik je helaas niet geven. Wel heb ik het stille vermoeden dat ik een verkeerde ontvanger heb om via canal-digital de Nederlands/Belgische zenders te ontvangen.
Er zit aan de voorzijde van de Humax een insteek voor een smartkaart die op de smalle zijde ingevoerd moet worden.

Grtz. Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#15
Beste Ger,

Verschillende keren een reactie verstuurt naar jullie maar deze komen niet aan.

Grtz. Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#16
Vreemd Wick, waar heb je die dan heengestuurd?

Ik heb trouwens nog wat gegoogled maar krijg toch het idee dat jpuw ontvanger een specifieke Irdeto-ontvanger is en daar heen Multycrypt-kaartlezer in zit. Dat zou dus betekenen dat jouw ontvanger géén Mediaguard/Seca coderingen aankan. En laat dat nou net het systeem zijn dat CanalDigitaal gebruikt.....

Maar eerlijk gezegd kan ik dat zonder een exacte vermelding van het type Humax niet met 100% zekerheid vaststellen. Ik blijf het erg vreemd vinden dat er nergens op jouw ontvanger een model/typeaanduiding te vinden is. Heb je de originele verpakking niet meer of het instructieboekje waar wellicht een type op vermeld staat?

Ger
Quote
#17
Beste Ger,

Ik voelde wel aan dat ik een verkeerde recever van de Fa. Expert alhier ontvangen had en zij hebben deze zonder probleem omgeruild tegen een Humax-Combo 9000 voor dezelfde prijs (140€)
Deze reciver heeft een IC en een Smartkaart insteek aan de voorzijde.
Hopelijk heb ik nu de goede gekregen.
Nu is het zaak denk ik om een module en een Smartkaart te bekomen.
Wat raad je mij aan, van waar en hoe ik nu verder moet handelen?

Alvast wederom bedankt voor de te nemen moeite.

Grtz. Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#18
Dag Wick, de Humax combo 9000 is niet op de Nederlandse markt te verkrijgen maar ik heb even voor je gegoogeld. Ik neem aan dat je deze bedoelt:

[Afbeelding: digsat_humax_combo-9000si.jpg]

Features & Functions

MPEG-2 Digital & Fully DVB-T & DVB-S Compliant
Supports MHP 1.0.3 interactive broadcasting profile (MHP version to be upgraded)
Several CA support as embedded (Nagravision™, Irdeto™(TBD), Conax™(TBD))
Supports Italian DGTVi specification
Max. 4,999 channels receivable
Memory RAM is 64MB
1 Common Interface & 1 Smart Card
Quick Setup (Plug-n-Play Installation)
V.90 Modem
Software upgrade via OTA & serial connection(RS-232)
Supports MyEPG & user friendly information plate
8 OSD languages including Italian, English, German, etc.
Extended information shows the full program information
Speedy channel change
Full seven day look ahead capability
Detailed programme synopsis
Reminders and favorite channel feature
Easily finding your programme by name or genre
7 segments & 3 LED display
Optional black & white front panel

Hij heeft een CI-slot dus dat moet gaan lukken. Wat je nu nodig hebt is een CAM-module en uiteraard een CanalDigitaal smartcard. En dat kon wel eens moeilijk gaan worden want om auteursrechtelijke redenen worden abonnementen alleen afgesloten voor kijkers die een Nederlands postadres en dito bankrekening nummer hebben. Je moet dus iemand in Nederland zien te regelen die één en ander op z'n huisadres wil registreren en betalen waarna jij het weer met die persoon kan verrekenen.

Er is echter een niet te verwaarlozen probleempje: sinds kort verkoopt CanalDigitaal geen losse kaarten meer, alleen i.c.m. een door hun gecertificeerde ontvanger. Dus dat kon wel eens lastig worden. Misschien weet je iemand in Nederland die een kaartje heeft en dat aan je wilt overdoen? Of misschien is er hier op het forum wel iemand te vinden die z'n kaart wil verkopen?

Je kunt ook eens
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




kijken voor een kaart en cam, maar vraag wel eerst uitdrukkelijk of het om een SECA-3 kaart gaat (de afgebeelde kaart is namelijk een SECA-2).

Helaas is het allemaal niet zo eenvoudig meer dan vroeger.......

Ger
Quote
#19
(08 November 2009, 10:34)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dag Wick, de Humax combo 9000 is niet op de Nederlandse markt te verkrijgen maar ik heb even voor je gegoogeld. Ik neem aan dat je deze bedoelt:

[Afbeelding: digsat_humax_combo-9000si.jpg]

Features & Functions

MPEG-2 Digital & Fully DVB-T & DVB-S Compliant
Supports MHP 1.0.3 interactive broadcasting profile (MHP version to be upgraded)
Several CA support as embedded (Nagravision™, Irdeto™(TBD), Conax™(TBD))
Supports Italian DGTVi specification
Max. 4,999 channels receivable
Memory RAM is 64MB
1 Common Interface & 1 Smart Card
Quick Setup (Plug-n-Play Installation)
V.90 Modem
Software upgrade via OTA & serial connection(RS-232)
Supports MyEPG & user friendly information plate
8 OSD languages including Italian, English, German, etc.
Extended information shows the full program information
Speedy channel change
Full seven day look ahead capability
Detailed programme synopsis
Reminders and favorite channel feature
Easily finding your programme by name or genre
7 segments & 3 LED display
Optional black & white front panel

Hij heeft een CI-slot dus dat moet gaan lukken. Wat je nu nodig hebt is een CAM-module en uiteraard een CanalDigitaal smartcard. En dat kon wel eens moeilijk gaan worden want om auteursrechtelijke redenen worden abonnementen alleen afgesloten voor kijkers die een Nederlands postadres en dito bankrekening nummer hebben. Je moet dus iemand in Nederland zien te regelen die één en ander op z'n huisadres wil registreren en betalen waarna jij het weer met die persoon kan verrekenen.

Er is echter een niet te verwaarlozen probleempje: sinds kort verkoopt CanalDigitaal geen losse kaarten meer, alleen i.c.m. een door hun gecertificeerde ontvanger. Dus dat kon wel eens lastig worden. Misschien weet je iemand in Nederland die een kaartje heeft en dat aan je wilt overdoen? Of misschien is er hier op het forum wel iemand te vinden die z'n kaart wil verkopen?

Je kunt ook eens
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




kijken voor een kaart en cam, maar vraag wel eerst uitdrukkelijk of het om een SECA-3 kaart gaat (de afgebeelde kaart is namelijk een SECA-2).

Helaas is het allemaal niet zo eenvoudig meer dan vroeger.......

Ger

Hallo Ger,

Hier ben ik dan weer.
Maar langzaam aan gaat het lukken met jullie geweldige hulp.

Ik heb een postadres en een bankrekening in Nederland dus dat is verder geen probleem.
Ook heb ik een aanbieding van een module (mediaguard 3) gevonden op internet voor de prijs van 52,50€.
Nu nog een abonnement nemen op CanaalDigitaal. Moet ik dan vragen naar een sateliet of naar een gewone digitaal-Smartkaart.
Dat is het laatste denk ik om te weten en kan ik alles gaan bestellen.

Nogmaals bedankt voor de snelle reacties!!
Met vriendelijke groet, Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#20
Je komt steeds dichterbij Wick. Uiteraard wil ik je niet ontmoedigen maar bij CanaalDigitaal kan je géén losse kaarten mer kopen. Die worden uitsluitend nog i.c.m. een door hun gecertificeerde ontvanger aangeboden.
Tip: mail de webshop die ik eerder noemde eens en vraag of hij nog Seca-3 (let op dat het geen Seca-2 is!) kaarten verkoopt.
Je kunt de kaarten eenvoudig herkennen: Seca-2 is groen-grijs óf rood-zwart; Seca-3 is oranje.

Ger

(09 November 2009, 12:44)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nu nog een abonnement nemen op CanaalDigitaal. Moet ik dan vragen naar een sateliet of naar een gewone digitaal-Smartkaart.
Dat is het laatste denk ik om te weten en kan ik alles gaan bestellen.
Quote
#21
(09 November 2009, 13:06)wageral schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je komt steeds dichterbij Wick. Uiteraard wil ik je niet ontmoedigen maar bij CanaalDigitaal kan je géén losse kaarten mer kopen. Die worden uitsluitend nog i.c.m. een door hun gecertificeerde ontvanger aangeboden.
Tip: mail de webshop die ik eerder noemde eens en vraag of hij nog Seca-3 (let op dat het geen Seca-2 is!) kaarten verkoopt.
Je kunt de kaarten eenvoudig herkennen: Seca-2 is groen-grijs óf rood-zwart; Seca-3 is oranje.

Ger

(09 November 2009, 12:44)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nu nog een abonnement nemen op CanaalDigitaal. Moet ik dan vragen naar een sateliet of naar een gewone digitaal-Smartkaart.
Dat is het laatste denk ik om te weten en kan ik alles gaan bestellen.
Beste Ger,

Ik heb zo juist een module en een seca3 smartkaart besteld op internet bij Thesaro satalite shop voor de prijs van 137,95. Ik laat je weten waneer de eerste Nederlandse zenders doorkomen.

Grtz.Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#22
Gefeliciteerd Wick, fijn dat je er toch ééntje hebt kunnen bemachtigen.
Fijn dat je ons op de hoogte houdt van je vorderingen :efch: . Daar kunnen anderen in soortgelijke situaties ook weer veel van leren toch up

We horen het wel.

Groetjes, Ger

(09 November 2009, 14:59)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb zo juist een module en een seca3 smartkaart besteld op internet bij Thesaro satalite shop voor de prijs van 137,95. Ik laat je weten waneer de eerste Nederlandse zenders doorkomen.

Grtz.Wick
Quote
#23
(09 November 2009, 15:17)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gefeliciteerd Wick, fijn dat je er toch ééntje hebt kunnen bemachtigen.
Fijn dat je ons op de hoogte houdt van je vorderingen :efch: . Daar kunnen anderen in soortgelijke situaties ook weer veel van leren toch up

We horen het wel.

Groetjes, Ger

(09 November 2009, 14:59)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb zo juist een module en een seca3 smartkaart besteld op internet bij Thesaro satalite shop voor de prijs van 137,95. Ik laat je weten waneer de eerste Nederlandse zenders doorkomen.

Grtz.Wick

Hallo Ger,

Hier ben ik weer even met de volgende vragen.
Mijn module en smartkaart (oranje) worden nu opgestuurt naar mij in Griekenland. Moet ik nu nog een abonnement afsluiten bij CanaalDigitaal of ontvang ik hier alles alleen via de module en smartkaart.
En kan ik hier nog iets doen met een groene smartkaart, ik kan die van vrienden in Nederland krijgen.

Grtz. Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#24
Dag Wick,

Nadat je de kaart hebt ontvangen dien je deze inderdaad nog eerst te activeren. Dat kan
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Let er wel op dat je het juiste pakket kiest, voor dat je het weet zit je aan een duur abonnement vast.
Kies
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




eerst welk pakket je wilt hebben.

Wat die groene kaart (SECA-2) betreft ligt het er aan of die kaart nog geactiveerd is. Als er een betalingsachterstand op is of als die kaart inmiddels is omgeruild voor een SECA-3 (oranje) is ie gedeactiveerd en heb je er niets meer aan.
Je kunt trouwens oude SECA-2 kaarten niet meer opnieuw activeren. Ook kan je de Themazenders op de Astra-3 er niet meer mee ontvangen.

Ik hoop dat je hier weer wat mee vooruit kunt. Toch nog vragen? Stel ze hier gerust.

Fijn weekend,

Ger

(14 November 2009, 11:07)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier ben ik weer even met de volgende vragen.
Mijn module en smartkaart (oranje) worden nu opgestuurt naar mij in Griekenland. Moet ik nu nog een abonnement afsluiten bij CanaalDigitaal of ontvang ik hier alles alleen via de module en smartkaart.
En kan ik hier nog iets doen met een groene smartkaart, ik kan die van vrienden in Nederland krijgen.

Grtz. Wick
Quote
#25
Beste Ger,

Het eerste begin is er!! De aanhouder wint en ik vind het knap van mijzelf dat ik het (samen met jullie geweldige hulp) zover gekregen heb.

Gisteren de module en smartcart van canaldigital uit Nederland ontvangen en ja hoor het werkt. Even toveren met de module deze moet nl. goed doorgedrukt worden in de gleuf van de reciever en na drie keer laten registreren kwamen de Ned. zenders 1-2-3 door.Static
Maar nu ontvang ik echter nog geen RTL zenders en de regionale zenders. Wat kan daar het probleem van zijn.
Ik heb ingesteld op 12343H-27500 maar noppes.

Heb ik weer iets fout gedaan of kan ik gewoon deze zenders hier niet ontvangen. Ik heb een Familiepakket abonnement genomen bij canaldigital.

Groeten uit het stormachtige Samos. Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#26
Dag Wick,

Ik heb je berichtje even verhuisd naar jouw eigen draad. Als je antwoord in een ander verhaal dan waar je begonnen bent wordt het nogal onoverzichtelijk.

Fijn dat het tot dusver gelukt is en je alvast Nederland 1-2-3 kunt ontvangen. Als het goed is kan je ook de SBS-zenders (SBS-6, Net5 en Veronica) ontvangen op 12574H / 22000.

Dat je de RTL-zenders (nog) niet ontvangt kan kloppen, lees deze draad maar eens:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Zoals je daar kunt lezen moet het met precies afstellen van je apparatuur zeker lukken.

De regionale omroepen is een ander verhaal, die zitten namelijk niet op de Astra-1 positie (19,2 graden) maar op de Astra-3 positie (23,5 graden). Daar heb je dus een aparte LNB voor nodig.

Ik heb het onlangs allemaal verduidelijkt op m'n eigen website:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik hoop dat je hier al iets aan hebt. Mochten en nog vragen zijn stel ze gerust (wel graag in deze topic).

Ger
Quote
#27
HELP wij zijn al een hele tijd aan het klooien om onze satelliet-installatie bij ons huis op Samos aan de praat te krijgen. We hebben via Ger een tip gekregen en hebben alles aangeschaft via Wildschut in Maastricht (schotel met doorsnee 1meter). Nu krijgen we het niet aan de praat en heb ik een paar vragen; uitrichten is een kwestie van geduld heb ik begrepen.
Vraag 1: als je lange kabels hebt (25 meter) van de schotel naar de decoder verzwakt dat dan je signaal?Vraag 2: Boven ons huis lopen elektriciteitskabels. Stoort dat (de schotel is er niet op gericht)?
We hebben getracht een Grieks mannetje de boel te laten installeren maar daar zijn we mee gestopt omdat ie alleen maar zijn eigen spullen wou verkopen, onze spullen waren zogenaamd niet goed.
Wie weet raad?Ik heb een paar foto's van ons huis die kan ik via de e-mail sturen als iemand het wil zien.
Quote
#28
Ik zag dat ik vergeten was me in te loggen. Bovenstaand bericht over klooien met de aansluiting is dus van mij. Wij zijn zelf redelijk technisch maar onbekend met het fenomeen satelliet-tv
Quote
#29
(22 September 2010, 22:45)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zag dat ik vergeten was me in te loggen. Bovenstaand bericht over klooien met de aansluiting is dus van mij. Wij zijn zelf redelijk technisch maar onbekend met het fenomeen satelliet-tv

Hallo Els,

Allereerst dit: het advies van Ger is/was goed bedoeld om het materiaal in Nederland te kopen maar niet juist.(sorry Ger). Leven en laten leven is mij geleerd.
Dus ik heb alle benodigdheden voor een schotelaansluiting hier in Griekenland aangeschaft via de Fa. Expert in Karlovasie. Deze hebben alles perfect geïnstalleerd.
Els, verder geef ik je advies via de email.

Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#30
Dag Els,

Ik ben het niet eens met Wick:
Multiquote:het advies van Ger is/was goed bedoeld om het materiaal in Nederland te kopen maar niet juist.(sorry Ger). Leven en laten leven is mij geleerd.

Een satelliet-installatie is een universele installatie die overal in Europa -én daarbuiten- (mits je in het dekkingsgebied van de satelliet in kwestie woont) zal werken. Enige uitzondering is de door Canal Digitaal geleverde DUO-LNB (voor Astra-1 én Astra-3), die is zo ingesteld dat ie alleen goed werkt in West-Europa. Wil je Astra-1 én Astra-3 ontvangen dan kan dat daarbuiten alleen m.b.v. twee afzonderlijk LNB's in een multifeed-houder.

Een schotel uitrichten is inderdaad, zoals je terecht opmerkte, een kwestie van nauwkeurigheid en een dosis geduld. Het beste kan je je receiver én scherm in de buurt van je schotel zetten zoadat je meteen ziet wat je doet. Ook erg handig is een zogenaamde "satfinder", een klein apparaatje van rond de 10 à 15 Euro die via led-lampjes óf een metertje de signaalsterkte aangeeft. Kan je in elke sat-shop kopen, Wildschut heeft ze absoluut ook.
[Afbeelding: SATFINDER%20niets.jpg]
Die zet je tussen de LNB (ontvangstkop) op je schotel en de kabel naar binnen. Je ziet (of hoort -al naar gelang de uitvoering-) nu tijdens het draaien met je schotel meteen resultaat. Daarna koppel je het apparaatje weer af en sluit je kabel weer aan om vervolgens op je TV te kijken of je de juiste sat te pakken hebt. Het metertjegeeft namelijk aan dát er signaal is, dat kan uiteraard ook van een andere satelliet afkomen. Via de zenders die je nu inscant kan je via de website van King-of-sat zien op welke satelliet je nu zit en of je naar het oosten óf westen moet draaien om de Astra te ontvangen.

Je hebt je ontvanger bij Wildschut gekocht en dat is een zeer goede en betrouwbare leverancier die weet waar ie het over heeft. Ik woon zelf in Heerlen en ken de zaak in Maastricht goed. Als hij je een voor Canal Digitaal geschikte receiver heeft geleverd kan je er vanuit gaan dat ie goed werkt, óók in Griekenland.

Een kabel van 25 meter lang is geen enkel probleem, zelfs bij een dubbele lengte zal je nog niet of nauwelijks problemen ondervinden.
Ook de electriciteitskabels waar je het over hebt hebben geen invloed op een correcte ontvangst.
Jouw schotel van 100cm is zeker
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




voor de Astra-1
Let er verder op dat je de F-connectors aan de uiteindes van de kabel
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, dit is van essentiëel belang.


Ga niet in Griekenland een andere receiver en/of schotel kopen, dat is weggegooid geld.
Laat gerust weten als er nog vragen zijn, een installateur bellen kan altijd nog als je er niet uitkomt. Maar als deze zegt dat ontvangst alleen maar lukt met in Griekenland aangekochte apparatuur ga dan niet met hem in zee, die persoon begrijpt er dan duidelijk niets van. Waarschijnlijk zegt hij dat omdat hij alleen van de werking van "zijn" apparatuur op de hoogte is. Jammer om zo misbruik te maken van iemands onwetendheid, maar eerlijk is eerlijk, dit soort "adviezen" worden ook in Nederland door bedenkelijke "installateurs" gegeven hoor ;)

Maar goed, je schrijft dat jullie redelijk technisch zijn aangelegd dus ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed komt.

Hou je ons op de hoogte?

Ger





Quote
#31
Ger dank voor je advies. Ik zal bij Wildschut meteen een satfinder gaan bestellen kan ik hem nog meenemen naar Samos
Quote
#32
(24 September 2010, 11:12)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ger dank voor je advies. Ik zal bij Wildschut meteen een satfinder gaan bestellen kan ik hem nog meenemen naar Samos


Els,

Jammer dat je mij niet even hebt gemaild. Ik ken hier een Nederlander in Samos de apperatuur heeft om zenders af te stellen. Hij is ingenieur en weet veel van schotels en satelieten af.
Hij bespaarde je de aankoop van een satfinder.

Grz. Wick

Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#33
Hele tijd niks van me laten horen maar toen ik Gers vrouw tegen kwam op het werk schoot het me te binnen dat ik het verhaal over de satelliet-tv in ons nieuwe huis nog moest afmaken.
Welaan, met de gekochte Satfinder van Wildschut naar Samos getogen begin oktober 2010. Exact op het moment dat we het weer wilden gaan proberen kwam Duitste Joachim langs uit Koumeika. Hij is elektrotechnisch ingenieur en had in mei eens aangeboden te helpen maar kwam dus pas na 5 maanden langs. Maar hij is aan de slag gegaan en binnen no time deed alles het. Dus we hebben de rest van de vakantie 's avonds heerlijk tv gekeken - buiten begon het frisjes te worden. Kan hem aanbevelen, hij levert prima werk ofschoon hij in uurloon niet echt goedkoop is.
Enige wat ik nog moet doen is weer (nieuwe) firmware op de tweede satellietdecoder voor in de slaapkamer laten zetten want daar was bij het updaten iets mee misgegaan. Maar Wildschut wist me iemand aan te bevelen die dat kan doen. Daar ga ik deze maand eens achteraan want in april vertrekken we weer naar ons geliefde eiland. Kan niet wachten!!
Quote
#34
Photo 
Hallo forum leden,


Sinds augustus 2010 ben ik in de weer geweest om een goede Satelliet ontvangst te bewerkstelligen op Samos (Ormos).
Nu eindelijk sinds enkele dagen is alles naar wens.

Volgens de plaatselijke Expertwinkel en anderen zgn. vakkundige was het niet mogelijk om hier Astra 3 te ontvangen.


Om een lang verhaal kort te maken; het is dus wel degelijk gelukt en hoe! Een geweldig beeld en meer genieten van de programma’s in HD kwaliteit op een Led TV.

Iedereen gelukkig, ook de mensen Van Expert die een gratis bijscholing hebben gehad.


Met grote dank aan Ger en zijn Oriste.

Grtz. Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  BVN terug naar Astra Choreftis 4 1.866 23 September 2020, 12:06
Laatste bericht: Arthur
  ASTRA 3B (23.5E) ontvangst ervaringen? panosnl 20 20.347 11 August 2020, 12:14
Laatste bericht: messara
  Wijzigingen ontvangst Astra-3 satelliet Ger 6 7.298 01 August 2016, 12:16
Laatste bericht: teixo
  SD-zenders stoppen op Astra 19,2 Help iakovos 14 8.522 17 April 2016, 13:12
Laatste bericht: Yiannakis
  Wijzigingen ontvangst NL-zenders in Griekenland Ger 8 11.597 05 September 2011, 13:08
Laatste bericht: Arthur
  ontvangst sport 1 Wick 28 22.057 30 January 2011, 12:51
Laatste bericht: Ger
  rtl ontvangst Kreta sinta 2 6.899 16 October 2010, 16:01
Laatste bericht: Geisha
  Ontvangst Griekenland Lejo 3 5.797 14 August 2010, 15:27
Laatste bericht: Ger
  Slechte ontvangst in Epirus papajani 8 10.813 08 October 2009, 14:32
Laatste bericht: Ger
  Ontvangst RTL4, 5 en 7 op Lesvos Marikaki 6 10.647 02 September 2009, 09:55
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)