Grieksegids nieuws     
Peiling: Welke "infocentrum geniet je voorkeur?
Je hebt geen toestemming om te stemmen in deze peiling.
De nieuwe versie (de bovenste dus)
46.51%
20 46.51%
De oude versie (de onderste dus)
41.86%
18 41.86%
Het maakt me helemaal niets uit
11.63%
5 11.63%
Totaal aantal stemmen: 43 stem(men) 100%
* Je hebt op deze optie gestemd. [--]

Nieuw infocenter? of toch maar niet?
#1
Vandaag is de indexpagina van dit forum enigszins veranderd doordat er een nieuw "infocenter" is geplaatst. De meningen zijn tot nu toe verdeeld zoals je hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





kunt lezen.
Graag wil ik weten wat de gebruikers van dit forum van de nieuwe layout vinden. Daarom heb ik beide "Infocentra" tijdelijk geactiveerd,
Via de poll meteen boven dit bericht mag iedereen stemmen welke verise hij/zij het handigst/overzichtelijkst vindt.

Voor de goede orde: de bovenste is de nieuwe, de onderste de oude.
Het spreekt vanzelf dat de winnaar van de poll de standaard wordt/blijft.

Ger

Quote
#2
Ik vind die nieuwe handiger omdat je goed kunt zien of er wel of geen nieuwe reactie is. Dan is dat vierkantje ervoor namelijk bruin. Best handig.
Quote
#3
ik vond het oude makelijker
maar misschien is het wel wenen

groeten ger
Quote
#4
Een goed idee om ze even onder elkaar te zetten ,,
Vandaag heb ik even een aantal keer gekeken gescrold en vergeleken, Het Oude kijkt wel veel rustiger dan de nieuwe, en is daardoor ook veel duidelijker ..

Bij de nieuwe klopt de vakverdeling niet helemaal ... het is TE druk ...voor zo'n kleine ruimte... Het kijkt niet prettig (vind ik) ...
Ik krijg bij die nieuwe steeds een bepaalde druk in mijn ogen... en bij de oude niet!

Ik denk als je (bij de nieuwe) het laatste blokje ,,Geplaatst in rubriek:,, weglaat en de zwarte lettertjes/cijfertjes ook blauw maakt dat het dan rustiger wordt...
Die bruine vierkantjes voor nieuwe reactie's zijn idd wel handig.
Vr Gr
Quote
#5
Ik vind het ook te druk misschien iets minder info in zetten waardoor de letters groter kunnen op zich vind ik het wel een leuk idee.
Quote
#6
Ik vind het wel erg onrustig overkomen met die kleine letters en daardoor niet meer zo overzichtelijk.

Grtz.wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#7
Grappig dat men denkt dat de letters kleiner zijn, dat is namelijk niet zo Confused
De letters zijn even groot maar doordat de lege regels nu ook gebruikt worden lijkt het misschien zo.......

Ik heb wel nog een tipje: Klik op de linker "CTRL"en scroll gelijktijdig met je muis, misschien dat sommigen hun standaard lettertype erg klein hebben staan?

Ger
Quote
#8
Dus toch een nieuw infocenter....
ik dacht dat het weer eens aan mijn pc lag, heb dit scherm namelijk al vaker gehad...
en elke keer dat ik het zie moet ik even met m'n ogen knipperen
doordat er geen witregels meer tussen zitten komt het erg druk over
maar de info erin is goed, als we eraan gewend zijn heeft niemand het meer in de gaten denk ik.

Petra
Quote
#9
ctrl en scrol had ik ook al uitgeprobeerd, dat is ook irri. want dan moet je steeds weer terug scrollen om die koeienletters weer kleiner te maken..Dodgy het is en blijft evengoed te druk..
Jammer dat we niet 6x mogen stemmen .

(22 July 2011, 07:59)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Grappig dat men denkt dat de letters kleiner zijn, dat is namelijk niet zo Confused
De letters zijn even groot maar doordat de lege regels nu ook gebruikt worden lijkt het misschien zo.......

Ik heb wel nog een tipje: Klik op de linker "CTRL"en scroll gelijktijdig met je muis, misschien dat sommigen hun standaard lettertype erg klein hebben staan?

Ger

Quote
#10
Het was/is wel even wennen maar uiteindelijk vind ik de nieuwe versie wel overzichtelijker. Moest er tussen de regels een ietsje grotere spatie mogelijk zijn dan is het helemaal up
Quote
#11
Ben het geheel met Wilma eens de oude versie lijkt rustiger.
Quote
#12
Heb het nog even bekeken maar vind de nieuwe 3 X niks.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#13
Ik vind de nieuwe wel handig omdat er vandaag en gisteren bij staat. Cool
Quote
#14
Bij de oude vind ik het storend dat er in een drukke topic vaker een bericht uit hetzelfde onderwerp staat. Daardoor verdwijnen reacties uit andere topics veel te snel in de cyberspace. In de nieuwe staat alleen het laatste bericht in die topic vermeld. Da's zeker handig als je net als ik niet elke dag langskomt op het forum, dan heb ik toch nog een overzicht wat er veranderd is.
Wat ik ook handig vind is dat je, als je op de link van het laatste bericht klikt, je naar het eerste bericht van die topic gaat. Als je op het driehoekje ernaast klikt ga je naar het allerlaatste bericht van dat onderwerp. Voor mij mag die nieuwe blijven. Ik hoop dat ik de keuze niet te moeilijk maak.
Quote
#15
Ger, kan je die twee niet door elkaar husselen, dus van alle twee wat..want alle 2 hebben wel wat...
Overal waar TE voor staat is niet goed! die 2e is te druk...Ik denk alleen maar met je mee hoor :
Ik heb jarenlang aan kalligrafie gedaan duss weet wel iets over vakverdeling hmmm

Hier komt ie ;)


;infocenter; 3:)

1 het blokje : nieuwste leden zoals ; infocenter2
2 het blokje ; nieuwste berichten zoals : infocenter1 maar dan wel met de blauwe/bruine blokjes erbij en ook de aantal reacties erbij

3 het blokje : datum en tijd zoals : infocenter2

4 het blokje : Geplaatst in rubriek: laten vervallen..
en de zwarte lettertjes /cijfers ook in blauw
5 de tussenruimte zoals : infocenter1
dan maar ca. 6 items minder ,maar
het misschien wel handig als je door kan scrollen)
Dit alles zal het wel een veel rustigere blik geven...dan de 2e..

Greets


Quote
#16
Wouw, wat een reacties allemaal, en dat voor een simpele plugin. Leuk om te lezen dat de gebruikers van dit forum zo meeleven met dit forum.

Uit de poll en een redelijk aantal mailtjes blijkt dat er een lichte voorkeur bestaat voor de nieuwe versie met daarbij wel een aantal kanttekeningen. Het is helaas niet zo (@Wilma) dat ik veel aan die plugin kan veranderen, die wordt aangeleverd door een ontwerper van de forumsoftware van MyBB.
Ik heb inmiddels contact met hem opgenomen en hij heeft me al wat tips gegeven. Zo adviseerde hij de kleur van de letters iets aan te passen waardoor er meer contrast onstaat. Ook heeft hij van het blauwe pijltje nu een link gemaakt naar het allerlaatste berichtje in de draad.
Hij gaat nu nog kijken of er wat meer ruimte tussen de regels mogelijk is.
De letters van de datum en tijd ook blauw maken is niet logisch, de blauwe letters zijn namelijk aanklikbaar en dat zou verwarring scheppen.

Het oude "infocenter" zou binnenkort, als er een algehele forumupdate komt, niet meer werken, er zit nu al een vervelende bug in die voor problemen zorgt.

Kortom, je kunt nooit iedereen tevreden stellen maar ik probeer daar zo dicht mogelijk bij te komen. Momenteel wordt er gewerkt aan versie 1.9 van de plugin (de huidige is 1.77) dus ik verwacht dat eventuele suggesties van ons (maar ook van andere forumbeheerders) hierin verwerkt zijn.
Ik ben dan ook zo vrij geweest om de nieuwe plugin als standaard te gebruiken in afwachting van de update(s).

Ger








Quote
#17
Wat meer ruimte tussen de regels is gelukt zo te zien up

Quote
#18
(25 July 2011, 19:13)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat meer ruimte tussen de regels is gelukt zo te zien up

Ja Wilma, achter de Oríste - schermen wordt er hard gewerkt aan de wensen van onze bezoekers.......

[Afbeelding: computer-stress.gif]

Als het goed is komen er nog enkele verbeteringen aan.

Ger

Quote
#19
(22 July 2011, 23:05)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ger, kan je die twee niet door elkaar husselen, dus van alle twee wat..want alle 2 hebben wel wat...
Overal waar TE voor staat is niet goed! die 2e is te druk...Ik denk alleen maar met je mee hoor :
Ik heb jarenlang aan kalligrafie gedaan duss weet wel iets over vakverdeling hmmm

Hier komt ie ;)


;infocenter; 3:)

1 het blokje : nieuwste leden zoals ; infocenter2
2 het blokje ; nieuwste berichten zoals : infocenter1 maar dan wel met de blauwe/bruine blokjes erbij en ook de aantal reacties erbij

3 het blokje : datum en tijd zoals : infocenter2

4 het blokje : Geplaatst in rubriek: laten vervallen..
en de zwarte lettertjes /cijfers ook in blauw
5 de tussenruimte zoals : infocenter1
dan maar ca. 6 items minder ,maar
het misschien wel handig als je door kan scrollen)
Dit alles zal het wel een veel rustigere blik geven...dan de 2e..

Greets
TEvreden is toch wel een uitzondering.


Quote
#20
Ger , ben je nu uitgeknutseld met de nieuwe infocenter?
Het is nu allemaal wel duidelijker geworden en het komt rustiger over upup
greets

[Afbeelding: Computer_onderzoek.jpg]
Quote
#21
en trek je broek effe op

en het infocenter ziet er goed uit en je bent er snel aan gewend;)

groeten ger
Quote
#22
Ik vind dat nieuwe infocenter helemaal top. Een groot voordeel t.o.v. de oude vind ik dat topics die in de vergetelheid dreigden te geraken door een nieuwe reactie ineens weer actueel worden doordat ze weer bovenaan komen te staan en dat er dan ineens weer druk op wordt gereageerd. Top! Alleen een vraagje: kan het aantal laatste berichten worden aangepast aan de drukte op het forum zodat, laten we zeggen minstens alle berichten van vandaag én gisteren worden vermeld?
Ik vind dit forum sowieso enorm gegroeid de laatste tijd, qua aantal leden, aantal berichten maar bovenal voor de gemoedelijke sfeer en het superinformatieve gehalte.
Wat mij betreft mag de naam van het forum vervangen worden in
"Oríste! - jóuw hét Griekenland-forum" Big Grin



Koukla's signatuur Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Quote
#23
Ik vind de nieuwe prima!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Information Berichten gelezen? Of toch niet? oriste 2 8.867 02 July 2011, 00:01
Laatste bericht: Petra
  Reklamevrij? of toch niet? Ger 1 3.209 10 September 2010, 14:15
Laatste bericht: edbe
  Niet bang zijn, de forumleden bijten niet oriste 13 9.544 26 July 2010, 09:55
Laatste bericht: Tina K. Noume

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)