stakingen op Samos
#1
Samos, 25 july 2011.

Taxi stakingen op Samos.

Sinds vorige week zijn er taxi stakingen op Samos en deze zetten zich komende week voort.
Toeristen moeten rekening houden met vertragingen en veelal moet men hun eigen bagage versjouwen van en naar het vliegveld via de hoofdweg, dit door blokkades van de taxi's.

Ook veel pinautomaten hebben het afgelopen week af laten weten en was er geen geld te verkrijgen. Tja, geen geld dan ook geen verteer.
Zouden ze dat hier begrijpen?

Grtz.Wick


Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#2
Geen nood, de miljarden komen eraan!

Nee, flauw. Het is een domme zet om te gaan staken. Wie verzint zoiets, ze weten op de eilanden toch maar al te goed dat ze afhankelijk zijn van het toerisme?

Quote
#3
ook op zakynthos staken de taxi om dat ze de vergunigen willen laten vervallen waar ze 100 of 1000 euros voor betald hebben

groeten ger
Quote
#4
Zoals overal zijn er dus ook op Samos mensen die menen dat ze hun eisen kracht bij moeten zetten door te staken en andere mensen die daardoor benadeeld worden. De taxichauffeurs zijn bang dat ze de dupe worden van privatisering waardoor ze kapot geconcurreerd kunnen worden. Niet leuk als je zo je inkomen verliest. Ik vraag me in dit geval alleen wel af of het middel van een staking in dit geval niet te zwaar is omdat de andere bevolkingsgroepen dan nog veel harder getroffen worden ... namelijk al die Samioten die door het toerisme hun boterham verdienen ....
Quote
#5
Op kos ook bijna een week geen taxi. Inderdaad vanwege vrijgave van vergunningen. Logisch voor athene maar op de eilanden moeten de taxi,s het hebben van de zomer. In de winter is er te weinig vervoer voor een open markt. Het schnt dat morgen weer wordt gereden, laten we hopen. Ook de chauffeurs verliezen nu veel klandizie
Quote
#6
Het is landelijk. Overal wordt door de taxichauffeurs gestaakt en blokkades neergezet. Inderdaad kost het henzelf ook een flinke klap geld, per slot van rekening verdienen zij ook aan de toerist.

Het is volgens mij niet óf geprivatiseerd moet worden, maar dat de Europese regeltjes zeggen dat vergunningen vrijgegeven moet worden. Daarom waren vorig jaar de vrachtwageneigenaren aan het staken, waardoor de supers zonder waren zaten. Ook nooit meer gehoord of dát echt door is gegaan of dat door de stakingen het één en ander een stille dood is gestorven. Wanneer dat gebeurd is, zou ik als taxichauffeur ook staken, sterft het tenminste een stille dood en verandert er, as usual, niets.
Quote
#7
Het gaat inderdaad over vergunningen die duur zijn gekocht zoals bij de vrachtwagenchaufeurs en de apotheken.
Erg sneu als je een dure vergunning hebt gekocht maar men zal ergens moeten beginnen. In Nederland heeft dat jaren geleden ook gespeeld en het doet even pijn maar nu hoor je daar niets meer over en kan een ieder, mits ie aan de eisen voldoet, voor taxi spelen.
Het zal nog vele malen meer voorkomen dat bepaalde groepen door de regels van Brussel worden getroffen. Neem bv de Post, OTE en DEH(I) die moeten de slag van de privatisering nog maken, KPN is in 1989 reeds ontstaan vanwege de privatisering.

Kalo Vradi
Dick
Quote
#8
(25 July 2011, 22:48)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Neem bv de Post, OTE en DEH(I) die moeten de slag van de privatisering nog maken, KPN is in 1989 reeds ontstaan vanwege de privatisering.

Van mensen die wij hebben gesproken tijdens onze vakantie op Samos hoorden wij dat DEH(I) al voor ongeveer 30-35% in handen schijnt te zijn van een Duitse investeringsmaatschappij. Ook voor een eventuele overname van de post is er belangstelling vanuit het buitenland. Men vertelde ons dat het was opgevallen dat er meer Chinees uitziende mensen in GR waren dan de jaren daarvoor. (Maar waar eigenlijk niet ?:))

Gr
Pieter
Quote
#9
(26 July 2011, 12:12)xenga schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Van mensen die wij hebben gesproken tijdens onze vakantie op Samos hoorden wij dat DEH(I) al voor ongeveer 30-35% in handen schijnt te zijn van een Duitse investeringsmaatschappij.

Dat is natuurlijk ook een methode om je goedkoop in te kopen in een bedrijf. Er eerst mee voor zorgen dat het in waarde daalt. En daarna komt de opwaardering dikwijls wel van zelf. En dan... Tel uit de winst (meestal ten koste van de gewone werkende mens). BAH Angry
Over de budgetproblemen in de US hebben we die "ratingbureau's" trouwens ook nog niet gehoord. Gelden hun "adviezen" dan niet voor de States?

Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
(25 July 2011, 22:48)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het gaat inderdaad over vergunningen die duur zijn gekocht zoals bij de vrachtwagenchaufeurs en de apotheken.
Erg sneu als je een dure vergunning hebt gekocht maar men zal ergens moeten beginnen. In Nederland heeft dat jaren geleden ook gespeeld en het doet even pijn maar nu hoor je daar niets meer over en kan een ieder, mits ie aan de eisen voldoet, voor taxi spelen.
Het zal nog vele malen meer voorkomen dat bepaalde groepen door de regels van Brussel worden getroffen. Neem bv de Post, OTE en DEH(I) die moeten de slag van de privatisering nog maken, KPN is in 1989 reeds ontstaan vanwege de privatisering.

Kalo Vradi
Dick

Precies, maar hoe is het nu met die vergunningen van die vrachtwagens afgelopen? Na die 14 daagse (geloof ik) staking nooit meer vernomen of dit traject nu is afgerond. Aangezien ze nooit meer gestaakt hebben, vermoed ik dat de afronding nog steeds moet plaatsvinden.
Quote
#11
(25 July 2011, 09:56)wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Samos, 25 july 2011.

Taxi stakingen op Samos.

Sinds vorige week zijn er taxi stakingen op Samos en deze zetten zich komende week voort.
Toeristen moeten rekening houden met vertragingen en veelal moet men hun eigen bagage versjouwen van en naar het vliegveld via de hoofdweg, dit door blokkades van de taxi's.

Ook veel pinautomaten hebben het afgelopen week af laten weten en was er geen geld te verkrijgen. Tja, geen geld dan ook geen verteer.
Zouden ze dat hier begrijpen?

Grtz.Wick

Als je staakt moet je ook goed staken. En zo als altijd weten de Grieken een weg te vinden om toch taxi'tje te spelen. Ze gaan gewoon met hun privé auto de weg op (of van familie) en brengen hun vaste klanten daar waar ze wezen moeten.
Ja zeggen en nee doen; een Griekse gewoonte? Of overgenomen van....

Grtz. Wick

Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#12
Ja hoor de vakantie in Samos zit er op !!!!!!!!
Heel erg jammer natuurlijk want het weer was super en erg gezellig was het ook!!!!!!!!!!!!!!!

En ja wat de stakingen betreft helaas hebben wij dat ook ondervonden en gevolg er waren steeds minder huur auto's te verkrijgen op het eiland.
Maar dat moscht de pret niet drukken we hebben veel met de bus gedaan al was het aanpassen maar het was te doen!!!!!!!!!!!!!

Trouwens weer fijn om op het forum te kijken na 14 dagen vakantie is er weer vanalles bij gekomen!!!!
Dus weer effe bij lezen!

Groetjes Elslovegreece
Quote
#13
(25 July 2011, 22:48)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het gaat inderdaad over vergunningen die duur zijn gekocht zoals bij de vrachtwagenchaufeurs en de apotheken.
Erg sneu als je een dure vergunning hebt gekocht maar men zal ergens moeten beginnen. In Nederland heeft dat jaren geleden ook gespeeld en het doet even pijn maar nu hoor je daar niets meer over en kan een ieder, mits ie aan de eisen voldoet, voor taxi spelen.
Het zal nog vele malen meer voorkomen dat bepaalde groepen door de regels van Brussel worden getroffen. Neem bv de Post, OTE en DEH(I) die moeten de slag van de privatisering nog maken, KPN is in 1989 reeds ontstaan vanwege de privatisering.

Kalo Vradi
Dick

Hier iets zuidelijker dan Nederland, van hetzelfde. Half de jaren '80 kon je ook vergunningen (over)kopen van bestaande taxi-eigenaars. Daar werd toen grof geld voor gevraagd & geboden. Die vergunnings-eigenaars hadden die waarschijnlijk zelf gratis verkregen maar verkochten ze onderhands uiteraard, wat iligaal was. Begin de jaren 2000 stelde de overheid hier dan paal & perk aan en kon men dan gewoon een vergunning gaan afhalen op gemeente of stadhuis, als je aan bepaalde voorwaarden voldeed wel te verstaan. Heb nooit geweten dat ze hiervoor gingen staken. Nu ja, Belgen zijn niet echt de mensen die extreem gaan staken voor zulke dingen, en ook niet voor andere...;)

Voor Griekenland is dit volgens mij toch al een eerste stap in de goede richting in het toch al wat duister taxiwereldje, enkel zal de doorsnee
Griek daar NU anders overdenken, maar als voorbeeld naar zijn opvolgers/kinderen toe kan dit binnen enkele jaren voor wel voor eerlijke concurrentie zorgen.



(26 July 2011, 20:09)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(26 July 2011, 12:12)xenga schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Van mensen die wij hebben gesproken tijdens onze vakantie op Samos hoorden wij dat DEH(I) al voor ongeveer 30-35% in handen schijnt te zijn van een Duitse investeringsmaatschappij.

Dat is natuurlijk ook een methode om je goedkoop in te kopen in een
bedrijf. Er eerst mee voor zorgen dat het in waarde daalt. En daarna komt de opwaardering dikwijls wel van zelf. En dan... Tel uit de winst (meestal ten koste van de gewone werkende mens). BAH Angry
Over de budgetproblemen in de US hebben we die "ratingbureau's" trouwens ook nog niet gehoord. Gelden hun "adviezen" dan niet voor de States?

Ik denk dat ze jouw topic gelezen hebben!!! :) ;)



Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)