Thema vd maand augustus 2011: Ouzo
#41
Ha ha, zie nu pas dat een van mijn foto's beloond is met een eervolle 2e plaats!!! Inderdaad vind ik dat een Griekse tafel pas afgeruimd dient te worden als de gasten vertrokken zijn, heerlijk om lang na te tafelen met de laatste slokjes ouzo en de laatste kruimels brood!
Mieke's signatuur greeksmiley2:
Quote
#42
Een bedenking:

Vorige week was ik in de Varvagiannis distilleerderij. Daar kreeg ik te horen dat bijvoorbeeld voor export naar Belgie zij hun ouzo aanpassen naar 40° gezien de hoge taksen op alcoholische dranken met +40°. De invoerder in België is Canette in Brussel (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




).
Op de website van Canette echter zie ik dit:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dan stel ik mij de vraag: Wie liegt of wie bedriegt wie?
Over de prijzen zullen we het maar niet hebben. De groene en blauwe Varvagianni koop je in de supermarkt (en ook minimarket) in Lesvos en Limnos voor 10,50 - 12 Euro. Bij Canette.be is dat 22-24 Euro.
Denk dat ik voor mijn terugvlucht naar Brussel enkele flessen ga "indoen".
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#43
(28 May 2018, 23:13)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een bedenking:

Vorige week was ik in de Varvagiannis distilleerderij. Daar kreeg ik te horen dat bijvoorbeeld voor export naar Belgie zij hun ouzo aanpassen naar 40° gezien de hoge taksen op alcoholische dranken met +40°. De invoerder in België is Canette in Brussel (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




).
Op de website van Canette echter zie ik dit:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dan stel ik mij de vraag: Wie liegt of wie bedriegt wie?
Over de prijzen zullen we het maar niet hebben. De groene en blauwe Varvagianni koop je in de supermarkt (en ook minimarket) in Lesvos en Limnos voor 10,50 - 12 Euro. Bij Canette.be is dat 22-24 Euro.
Denk dat ik voor mijn terugvlucht naar Brussel enkele flessen ga "indoen".

De alcoholpercentages in de links zijn inderdaad lager dan het origineel. Origineel is Blauw  bv 46%,  Groen 42% en de Aphrodite 48% (Mijn lievelingsversie). Ik koop mijn gedestilleerd in Duitsland, scheelt zomaar 40% met de prijzen in Nederland, laat staan met de prijzen in België.
Overigens aardige lui bij Barbayianni, alleen niet meer zo veilig autorijden als je daar bent geweest Big Grin .
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#44
Inderdaad, ik koop mijn ouzo ook steeds in Duitsland. De prijzen in België (als je de ouzo al kan vinden) zijn gewoonweg SCHANDALIG hoog. De taksen op drank swingen hier de pan uit!
Quote
#45
Voor mensen die nog naar Samos gaan, mijn man vond de Jiokarini ( weet de naam niet meer precies) die daar gemaakt word erg lekker.
Bij een van de eerste etentjes met mijn man het zijn glas met "sketto ouzo" aan voor mijn waterglas.....
Ik dronk en drink sowieso geen alcohol, maar is echt t allerminst lekkere voor mij.
Quote
#46
Hier op Kreta hebben ze Raki met honing, erg lekker. We krijgen het soms aangeboden na de maaltijd.Voor aanvullen van de bar rijden wij minstens 1x per jaar naar Duitsland. Maken er meteen een leuke dag van. Op de terugweg de tank vol, loont echt de moeite.
Quote
#47
(29 May 2018, 17:20)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier op Kreta hebben ze Raki met honing, erg lekker. We krijgen het soms aangeboden na de maaltijd.Voor aanvullen van de bar rijden wij minstens 1x per jaar naar Duitsland. Maken er meteen een leuke dag van. Op de terugweg de tank vol, loont echt de moeite.

Dat is rakomelo Wim, goed voor de verkoudheid en nog veel meer als je de Kretenzers mag geloven. Big Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#48
Bij Hellenic Duty Free op vliegvelden hebben ze Rakomelo van Despotikon. Is op basis van tsipouro en komt uit Kalamata. Erg lekker. 

Cors
Quote
#49
Ik wou net zeggen, ik ken Rakomelo uit Stoupa. Kregen we standaard na het eten.
Quote
#50
Op Karpathos wordt ook Rakomelo gemaakt. Eigenlijk wel bijzonder dat van een drank, Raki, welke niet iedereen kan waarderen een drankje gemaakt wordt welke iedereen wel lekker vindt.
Quote
#51
Nog even off-topic, in 2013 staat in een topic hoe rakomelo gemaakt wordt.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#52
(29 May 2018, 17:26)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(29 May 2018, 17:20)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier op Kreta hebben ze Raki met honing, erg lekker. We krijgen het soms aangeboden na de maaltijd.Voor aanvullen van de bar rijden wij minstens 1x per jaar naar Duitsland. Maken er meteen een leuke dag van. Op de terugweg de tank vol, loont echt de moeite.

Dat is rakomelo Wim, goed voor de verkoudheid en nog veel meer als je de Kretenzers mag geloven. Big Grin

Raki met honing hebben wij gekocht bij de watervallen op lefkas volgens mij, en ook 1 met honing en granaatappel.. heerlijk!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Thema vd maand sep 2011: Vergane glorie oriste 82 78.306 23 October 2021, 11:46
Laatste bericht: Patrick
  Thema vd maand juli 2011: Zonsondergangen oriste 37 32.969 01 December 2017, 15:02
Laatste bericht: Rico
  Thema vd maand mei 2011: Dieren in Griekenland oriste 46 52.127 05 November 2017, 20:16
Laatste bericht: jacq1970
  Thema vd maand oct 2013: Griekenland en het milieu Ger 27 26.252 30 June 2016, 09:33
Laatste bericht: Nanny
  Thema vd maand april 2013: Mijn eigen stukje Griekenland thuis Ger 23 17.344 26 February 2016, 19:41
Laatste bericht: Buurman
  Thema vd maand dec 2012: Kerstmis in Griekenland(2) Ger 15 13.405 28 December 2015, 16:13
Laatste bericht: Bart0riste
  In de spotlights augustus 2014: Zakynthos Ger 34 23.223 30 September 2014, 15:18
Laatste bericht: lumix
  Thema vd maand juni 2013: Onbekend maar niet onbemind oriste 8 8.398 22 July 2014, 09:42
Laatste bericht: Pa Rakalo
  Thema vd maand september 2012: Griekenland met een knipoog oriste 52 46.184 09 June 2014, 21:34
Laatste bericht: Arthur
  Thema vd maand dec 2013: Het Griekenland-gevoel oriste 8 8.194 02 December 2013, 17:47
Laatste bericht: Andrebeek

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)