Data backup op usb
#1
Vandaag weer wat bijgeleerd op de SAB Ultimate HD.

Het was me tot op heden niet erg duidelijk hoe ik een data backup op een usb stick moest krijgen, en ik vond dit ook niet terug op internet.

Tot ik zoals gewoonlijk, wat aan spelen was, en blijkt dat ik het opeens gevonden had Idea, ik weet niet of dit echt nodig is, maar zoals Ger reeds zei, hoe meer input hoe beter, daarom geef ik hierbij de uitleg zoals ik het gevonden heb, want in het boekje staat er ook niets van in hoor.

De SAB aanzetten, usb key insteken, dan via de afstandsbediening op de toets “Menu” duwen, dan “Module” selecteren, dan kiezen voor “Usb”, dan zie je al dan niet of er bestanden op je usb staan, en dan duw je op de afstandsbediening op de toets “Info” (onderaan bij de verschillende mogelijkheden staat wel een afbeelding “Info” = User DB) dan krijg je de melding “Even wachten aub” en dan komt de melding “File create complete”, en dan zie je nu dat er op de usb stick een DB file is opgekomen.

Ik heb het nog niet gedaan maar ik denk dat reverse gemakkelijker is.

Ik ben nu nog aan het uitpluizen hoe ik een opname die ik via usb op een externe HD heb gemaakt via de PC en Studio 12 kan bewerken. Rolleyes

Grts,
Jean-Pierre.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#2
Momenteel ben ik nog dik tevreden met m'n Maxplus maar denk dat ik me na m'n vakantie ook eens ga oriënteren op een HD-ontvanger. Van jouw SAB hoor ik erg veel goede berichten, ik zit er dan ook aan te denken om er ook ééntje aan te schaffen. Ben benieuwd hoe 'ie jou uiteindelijk bevalt. Het enige dat ik mis (en waar ik veel plezier aan beleef bij m'n Maxplus) is de "Blind-scan"-funktie. Maar daar kan ik m'n huidige ontvanger natuurlijk voor blijven gebruiken.

Maar goed, zoals gezegd eerst even op vakantie naar Kythira. Even een poosje géén tv's.... is eigenlijk ook wel lekker....... alhoewel :)

Ger




(23 August 2009, 15:34)Choreftis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vandaag weer wat bijgeleerd op de SAB Ultimate HD.

Het was me tot op heden niet erg duidelijk hoe ik een data backup op een usb stick moest krijgen, en ik vond dit ook niet terug op internet.

Tot ik zoals gewoonlijk, wat aan spelen was, en blijkt dat ik het opeens gevonden had Idea, ik weet niet of dit echt nodig is, maar zoals Ger reeds zei, hoe meer input hoe beter, daarom geef ik hierbij de uitleg zoals ik het gevonden heb, want in het boekje staat er ook niets van in hoor.

De SAB aanzetten, usb key insteken, dan via de afstandsbediening op de toets “Menu” duwen, dan “Module” selecteren, dan kiezen voor “Usb”, dan zie je al dan niet of er bestanden op je usb staan, en dan duw je op de afstandsbediening op de toets “Info” (onderaan bij de verschillende mogelijkheden staat wel een afbeelding “Info” = User DB) dan krijg je de melding “Even wachten aub” en dan komt de melding “File create complete”, en dan zie je nu dat er op de usb stick een DB file is opgekomen.

Ik heb het nog niet gedaan maar ik denk dat reverse gemakkelijker is.

Ik ben nu nog aan het uitpluizen hoe ik een opname die ik via usb op een externe HD heb gemaakt via de PC en Studio 12 kan bewerken. Rolleyes

Grts,
Jean-Pierre.
Quote
#3
(23 August 2009, 16:47)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar goed, zoals gezegd eerst even op vakantie naar Kythira. Even een poosje géén tv's.... is eigenlijk ook wel lekker....... alhoewel :)

Ger

Wanneer vertrek je Ger?
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#4
Vanavond naar Schiphol; morgenvroeg om 06.00 zijn we "on-air" om maar in vaktermen te blijven spreken ;) ......

Een kleine 3 uurtjes vliegen en dan een kwartiertje in ons autootje en dan hopen we dit te zien:

[Afbeelding: 2561klein.jpg]

[Afbeelding: 2556klein.jpg]

Ger
Quote
#5
(23 August 2009, 17:10)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vanavond naar Schiphol; morgenvroeg om 06.00 zijn we "on-air" om maar in vaktermen te blijven spreken ;) ......

Ger

Dan zou ik nogmaals zeggen, een heel fijne en zalige reis gewenst met alles erop en eraan....vlaggetje.gif

Grts, en tot over 14 dagen,

Jean-Pierre.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#6
efxaristo Jean-Pierre,

Ik hoop dat ik na terugkomst veel bij te lezen heb op dit forum up

Ger

(23 August 2009, 17:15)Choreftis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dan zou ik nogmaals zeggen, een heel fijne en zalige reis gewenst met alles erop en eraan....vlaggetje.gif

Grts, en tot over 14 dagen,

Jean-Pierre.
Quote
#7
Fijne vakantie Ger en een veilige vlucht .........animated flag
djdakman's signatuur
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)