10 August 2011, 14:09
Sinds april 2011 ben ik na eerst als gast aanwezig te zijn geweest lid geworden op dit forum en wordt het misschien ook weleens tijd om mijzelf voor te stellen aan alle forumleden (“Griekofielen”).
Vanaf 1988 ben ik aangestoken met het “Griekenlandvirus” en ga dan ook samen met mijn man elk jaar 1 á 2 keer voor een lange of korte vakantie naar Griekenland. Met uitzondering van 3 jaren waarin wij een “uitstapje” hebben gemaakt naar Cyprus en Turkije.
Sinds een aantal jaren gaan wij ook geregeld met de eigen auto naar Griekenland via de overtocht met Superfast Ferries vanaf Ancona naar Igoumenitsa of Patras.
Voor ons is het elke keer weer continue een gevoel van thuiskomen. Griekenland is en blijft voor ons een fantastisch land voor vakantie etc. waar voor iedereen iets naar wens te vinden is.
De afgelopen jaren (beginnend bij 1988 tot heden) hebben wij de volgende plaatsen/eilanden bezocht:
Bestemming
Overnachtingsplaats
Kos
Marmari
Samos
Pythagorio
Zakynthos
Laganas
Kreta
Kokkini Hani
Rhodos
Kremasti
Chios
Karfas
Fly drive Peloponnesos/vasteland/Skiathos
Athene/Tolo/Petalidi/Olympia/Delphi/Kalambaka/Volos/Athene/Skiathos stad
Fly drive Kreta
Heraklion/Sitia/Ierapetra/Kokkinas Pyrgos/Chania/Rethymnon/Kokkini Hani
Met de eigen auto Peloponnesos/KefaloniaDiakofto/Loutraki/Athene/Naplion/Sparta/Monemvassia/Limeni/Petalidi/Stemnitsa/Kefalonia Xi
Karpathos
Pigadia
Vasteland
Stedentripje Athene
Met de eigen auto vasteland
Ioannina/Megalo Papingo/Kastoria/Edessa/Thessaloniki/Chalkidiki Kassandra Kriopigi/Litochoro/Kalambaka/Metsovo
Kreta
Rethymnon
Peloponnesos
Loutra Kyllini
Fly drive Oost Griekenland/Thassos
Thessaloniki/Thassos Skala Potamias/Alexandroupolis/Stravoupolis/Thessaloniki
Met de eigen auto vasteland/Evia/Peloponnesos
Megalo Papingo/Naoussa/Makrinitsa/Evia Eretria/Athene/ Naplion/Monemvassia/Neo Itilio/Petalidi/Loutra Kylinni
Kos
Marmari
Eilandhopping Cycladen
Mykonos Mykonos stad/Paros Naoussa/Naxox Naxosstad/Santorini Imerovigli
Fly drive vasteland
Athene/Kalambaka/Megalo Papingo/Preveza
Met de eigen auto vasteland/Corfu
Kastoria/Sidirokastro/Xanthi/ Alexandroupolis/Nea Karvali/Thessaloniki/Paleo Panteleimonas/Metsovo/Dilofo/Megalo Papingo/
Corfu Kommeno
Lesbos
Skala Kalloni
Kythira via Athene
Agia Pelagia
Met de eigen auto vasteland/Lekas/Peloponnesos
Megalo Papingo/Sivota/Lefkas Nikiana/Skafidia
Fly drive vasteland/Lefkas
Sivota/Kastoria/Megalo Papingo/Lefkas Nikiana
Rhodos
Faliraki
Met de eigen auto Peloponnesos
Eleonas/Isthmia/Tolo/Monemvassia/Gerolimenas/Kalamata/Stemnitsa/Olympia/Costa Navarino
Evia/Skyros
Evia Kymi/Skyros Magazia
Ithaki/Kefalonia
Ithaki Vathi/Kefalonia Xi
Zoals jullie zien is het al een behoorlijke lijst geworden. Maar er blijven nog genoeg plekken over waar wij (nog) niet zijn geweest dus voorlopig kunnen wij nog wel wat jaartjes vooruit…..
Ons favoriete plekje is toch wel het vasteland en dan vooral de Epirus met zijn Zagoria dorpen en dan vooral het prachtige dorpje Megalo Papingo!!
Sinds augustus 2010 ben ik administrator voor een ander Griekenland forum "
" en houd mij daar vooral bezig om aanvullende informatie te verstrekken over bepaalde gebieden in Griekenland. Neem ook hier gerust eens een kijkje!:)
Als Griekenland liefhebbers

Omdat wij geregeld in Griekenland komen probeer ik nu al zo’n 10 jaar de Griekse taal eigen te maken, maar dat valt nog steeds niet mee……

Naast Griekenland heb ik ook fotografie als hobby. Voor de liefhebbers hier
van mijn Griekenland fotosite site op Picasa