Goedemiddag Allen
#1
Ik wilde mij even voor stellen. Mijn naam is Natalie en ik ga al jaren (minstens 20) naar Giekenland op vakantie. Gek eigenlijk dat ik pas vandaag dit forum tegen kom, maar ja beter laat dan nooit.

We proberen steeds verschillende plekjes te ontdekken, maar ons hart hebben we een beetje verloren aan Pilion. We verblijven daar meestal in Kala Nera en vinden het Heerlijk!! Ook tijdens hitte golven en augustus als het dorpje overspoeld word door Grieken en je in de rij moet voor een tafeltje Wink. We hebben zelf een keer dagelang regen gehad en vonden het toch nog geweldig. Als dat geen echte liefde is dan weet ik het ook niet.

Ik vind het leuk om te lezen dat veel mensen hier het vaste land een warm hart toe dragen en ook al in het bezit zijn van onze ultieme droom: een huis in Griekenland.

Dit jaar gaan we een workshop koken in Pilion doen en ik vraag me af heeft iemand daar al ervaring mee?

Gr. Natalie
Quote
#2
Hallo Natalie welkom op dit forum,en veel plezier,
Groetjes van Sonja en Leo.lovegreece
[Afbeelding: 11295d0.gif]
Quote
#3
WELKOM

Op het forum!
Ook wij zijn fans van de Pilion.
Alleen dit jaar zijn we naar Samos geweest en is ook erg goed bevallen.
Wij hebben een kookworkshop op Samos gehad wat overigens heel erg leuk was!

wij wensen jouw heel veel leesplezier hier op het forum.

Groetjes Els en Jac Cuijpers vlaggetje.gif
Quote
#4
welkom op het forum Natalie

groeten ger
Quote
#5
welkom hier Natalie!

ik heb geen ervaring met kookworkshops maar ik wens je alvast heel veel plezier!

Groeten Petra
Quote
#6
Els en Jacques,
Kookworkshop op Samos? Waar was dat? (Als ik nog eens krap bij kas zit kan ik dat ook gaan doen samen met mijn Griekse buurvrouw ...)
Quote
#7
Welkom,

Ik heb ooit een poster met een plaatsje op pillion meegekregen op de vakantiebeurs, wat wel mijn interesse wekte maar nog nooit wat mee hebben gedaan. Heb je er misschien mooie foto's van lijkt me leuk!!

Wij zijn al 3 x op samos geweest maar ook nooit een kookworkshop gedaan.
Quote
#8
Dag Natalie,

Welkom op dit forum, leuk dat je ons gevonden hebt. Ook wij zijn echte Griekenlandfans en Pilion trekt ons in het bijzonder. Sterker nog, we zijn nét weer een paar uurtjes terug uit Kala Nera, ons favoriete plekje aldaar. Ook deze keer zaten we weer in Huize Takos, je kent het vast wel, dat mooie huis midden in de fruitboomgaard. Gisterenavond vielen we met onze neus in de boter en konden we de Maria-hemelvaartceremonie van zéér dichtbij volgen; een prachtig schouwspel was dat, héél bijzonder.

[Afbeelding: xo2khs.jpg]

[Afbeelding: 2ln7cdv.jpg]

Waar verblijven jullie bij voorkeur in Kala Nera?

Ger
Quote
#9
(15 August 2011, 15:37)Buchii schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Welkom,

Ik heb ooit een poster met een plaatsje op pillion meegekregen op de vakantiebeurs, wat wel mijn interesse wekte maar nog nooit wat mee hebben gedaan. Heb je er misschien mooie foto's van lijkt me leuk!!

Wij zijn al 3 x op samos geweest maar ook nooit een kookworkshop gedaan.

Wij hebben de kookworkshop gedaan in Agios Konstantinos bij Restaurant Apolafsi Platanakia. Wij kregen dit aanbod via Ross Holidays en moet zeggen dat het erg leuk was.
Groetjes Els en Jac
Quote
#10
welkom thuis weer Ger!
hebben jullie weer ontzettend genoten?
lijkt me heel apart om de Maria hemelvaart in griekenland mee te maken.

Petra
Quote
#11
Ja hoor Petra, we hebben zeker genoten. Dit keer zijn we voornamelijk in de buurt van Kala Nera gebleven, we hadden zin om eens lekker te luieren. Bovendien is er ook rond het dorpje zelf vanalles te beleven en te zien en kan je er mooie wandelingen maken. Die Maria Hemelvaartviering was inderdaad een prachtige ervaring. Het was een drukke maar ook gezellige en sfeervolle avond op de boulevard van Kala Nera.


(17 August 2011, 07:02)Petra schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




welkom thuis weer Ger!
hebben jullie weer ontzettend genoten?
lijkt me heel apart om de Maria hemelvaart in griekenland mee te maken.

Petra

Quote
#12
@Ger,

Toevallig gaan we dit jaar naar Huize Takos, dus ik ben blij te horen dat het jullie zo bevalt. Mijn favoriete stekje is hotel Pegasus, aan de boulevard. Je moet wel een vaste slaper zijn, want het verkeer kan wat "grieks" klinken, maar het uitzicht over de Golf is fantastisch.

Ik zal eens wat foto's plaatsen, maar ik moet eerst even uit dokteren hoe dat werkt.

Gr. Natalie
Quote
#13
Dag Natalie, van verkeer zal je geen last hebben in Takos, het ligt midden in een boomgaard, een stukje van het strand af. De doorgaande weg Agria - Afissos (en verder) ligt er dichter bij maar ook daar hoor je niets van. Lopen van Takos naar de boulevard doe je via een zandpaadje, ook weer door boomgaarden en langs wat leuke oude huisjes. Tip: neem een zaklampje mee voor als je 's-avonds na het eten op de boulevard naar Takos loopt. Het is er pikdonker, er staat uiteraard geen verlichting in de boomgaarden. Bovendien is dat handig als je iets hoort ritselen tussen de bomen; er loopt en kruipt daar namelijk van alles.

Heb je een appartement of studio? Als je een studio hebt is het uiteraard wat kleiner maar je hebt dan wel een groot terras. Heb je een appartement is dat weer wat kleiner maar het appartement weer een flink stuk groter. Verder wordt je daar behoorlijk in de watten gelegd, de eigenaresse komt zeer frequent allerlei lekkere zelfgemaakte lekkernijen langsbrengen. de doucheruimte op zich is redelijk, de douchecabine helaas wat klein (70x70). Met zo'n cabine eromheen "bots" dat weleens :)

Wil je aan de boulevard gaan eten ga dan vooral ook eens (of vaker zoals wij) naar Pagasitikos maar zal zal je inmiddels wel weten. Kostas doet er alles aan om je maar zolang mogelijk aan tafel te houden en wat te babbelen. Voorafje van de zaak en als je wilt betalen krijg je nog koffie of thee van de zaak, wil je echt vetrekken nog een laatste glaasje, je hebt daar echt het gevoel welkom te zijn. En als je de rekening ziet denk je telkens dat ie zich verrekend heeft, zo laag.

Iedreen heeft het daar altijd over Paris, maar dat hoeft voor ons niet zo. Tafeltjes veel te dicht op elkaar, als er nieuwe mensen komen moet je altijd weer schuiven, een beetje massaproductie helaas. De volgende eters staan aan de overkant alweer te wachten hetgeen je een beetje opgejaagd gevoel geeft. Wat ons betreft vonden we Pagasitikos top, Nirvana en ook Avra scoren goed.

Mocht je nog iets willen weten over Takos laat het gerust weten.

En, o ja, hier nog een uitleg over het plaatsen van foto's op dit forum:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&pid=3036

Ger



Quote
#14
Bug 
Hoi Ger,

Bedankt voor je tips ik ga zeker een zaklamp meenemen. Wij zijn toch niet zo aan wildlife gewend als we zouden willen Big Grin. Vorig jaar ben ik me toch een hoedje geschrokken van een meer dan 50 cm grote schildpad die in de tuin van ons appartement (la Luna) zat. Heel raar als opeens een steen beweegt, maar verder wel geweldig.

Over je eet tips, ja allemaal geweldig!! Ik krijg nu al honger. In de verdediging van Paris: in het voor en na seizoen valt het allemaal wel mee met de drukte daar en is er gelukkig wel tijd voor een praatje. En tja die inferno van een keuken is altijd wel leuk om mee te maken. Maar er is altijd keus genoeg van restaurantjes. We veheugen ons nu al op de salades bij Avra.

Even nog een vraagje ligt Takos richting Koropi of richting het haventje?

Alvast bedankt.

Natalie
Quote
#15
(19 August 2011, 10:42)Natalie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Even nog een vraagje ligt Takos richting Koropi of richting het haventje?

Kijk eens op de plattegrond, daar heb ik in rood de route van de boulevard naar Takos aangegeven, dan wordt het vast wel duidelijk......

[Afbeelding: 10cl0jn.jpg]

PS: als je helemaal links op die plattegrond het straatje "naar Kato Gatzea" inloopt en even voorbij taverna "Podia" rechtdoor tussen de struiken doorloopt kom je bij een erg leuk strandje met veel olijbomen waaronder je lekker in de schaduw kunt liggen. Volgens mij weet dit bijna niemand want zelfs in het weekend van Maria Hemelvaart toen het vrij druk in het dorpje was lag er nauwelijks een handvol mensen. Een heerlijk plekje en nauwelijks 5 minuten lopen vanaf de pier.

Enne, niet schrikken hoor; deze jongens (en ongetwijfeld ook dames) komen bij Takos veelvuldig voor.

[Afbeelding: 1800.jpg]

Ger



Quote
#16
Welkom thuis! Gezellig om te lezen dat jullie weer hebben genoten :)
Quote
#17
Hoi Ger,

Inderdaad heel duidelijk. Het zal even kiezen worden naar welke bakker ik morgenochtend (jawel) ik ga lopen(drukke weg of naar het dorpje), maar zo te zien maakt de afstand niet uit.

Bedankt voor het kaartje en de tip want het zal volgende week op het strand aan de boulevard nog topdrukte zijn.

Haha, klinkt net of ik naar Benidorm ga.

gr, Natalie
Quote
#18
Pagasitikos heerlijk.
Wij zaten in Enalion appartementen
[Afbeelding: 213geba.jpg]
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)