Γεια σας είμαι Ιμογένη !
#1
Hallo allemaal ik ben Imogen, en kom net als vele van u al jaren in Griekenland met veel plezier en veel liefde voor het land en zijn inwoners.

Heb zelf ooit 1,5 jaar op Corfu gewoont, enkelt door omstandigheden weer moeten vertrekken Confused
Nu ben ik zo ver dat ik besloten heb om weer terug te keren naar Griekenland en wel voorgoed. Voel me er meer thuis dan in Nederland. De mensen de rijke cultuur, het wonen en één worden met de bevolking is voor mij een stuk thuiskomen.

De muziek welke ik beluister via internet radio E-radio Athenai ARION galmt hier de hele dag door het huis.

Blij dat ik dit forum gevonden heb :)

Καλή σας μέρα Ιμογένη
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#2
Imogen welkom op het forum

ik zou ook wel willen emigreren naar Griekenland maar hellas dat gat nog niet

groeten ger
Quote
#3
Hallo ger,

Bedankt voor het welkom heten op het forum. ben erg blij dat ik via de Griekenland startpagina hier ben terecht gekomen.

Waarom zou je nu niet kunnen emigreren naar Griekenland, heeft dat te maken met de crissis.

Grtz Imogen
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#4
(19 August 2011, 21:03)Imogen schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo ger,

Bedankt voor het welkom heten op het forum. ben erg blij dat ik via de Griekenland startpagina hier ben terecht gekomen.

Waarom zou je nu niet kunnen emigreren naar Griekenland, heeft dat te maken met de crissis.

Grtz Imogen

nee met mijn werk en mijn vriendin en het werk waar ze niet zonder kan het is meer en hobby van haar ;)

ik hoop voor jou en je familie dat het lukt

groeten ger

Quote
#5
Welkom hier. In ieder geval zal je bericht hier niet verdwijnen;)
Groetjes Anoushka
Quote
#6
Welkom Imogen!
Ga je al snel weer terug naar Griekenland en dan ook weer naar Corfu?
(ben niet nieuwsgierig hoor ;))
Kan me heel goed voorstellen dat je weer terug wil. Ik kan me ook niet indenken dat ik weer in NL zou moeten wonen...
Quote
#7
(20 August 2011, 19:08)Jota schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Welkom Imogen!
Ga je al snel weer terug naar Griekenland en dan ook weer naar Corfu?
(ben niet nieuwsgierig hoor ;))
Kan me heel goed voorstellen dat je weer terug wil. Ik kan me ook niet indenken dat ik weer in NL zou moeten wonen...

Ik heb Familie op Kerkyra (Ipsos) wonen.

Quote
#8
hallo allemaal,

ik heb woond in Kontokali voor 9mnd en later verhuisd naar een groter appartement op Kanoni, waar we ook 9mdn hebben gewoond. Ik ben er ooit gekomen op vakantie en verliefd geworden op een Griek, hij is toen meegegaan naar nederland en hebben 2 kinderen gekregen. Ze komen dinsdag a.s. weer terug van Melissourgoi (Arta) via Athene.

Op Corfu hoop ik wel weer een keer terug te komen, weet dat er inmiddels flink wat veranderd is. Ipsos daar heb ik toen mijn partner leren kennen. Kiezelstrand, brengt weer heel wat herinneringen naar boven. Hij en ik zijn overigens inmiddels 8,5 jaar uit elkaar. Het is altijd blijven spoken van het eens terug gaan, en Nederland te laten voor wat het is, ik ben daar momenteel heel druk mee bezig. Als ik het nu niet doe, komt het er nooit meer van. En ik ga alleen met de kinderen, die voelen zich toch meer Grieks dan Hollands, en daar ben ik weer trots op!!

Gelukkig blijft het hier wel staan :) , en zijn er al verschillende berichten op gekomen. ben ik echt heel blij mee. :):)

Of ik snel weer terug ga, zou dol graag willen, maar eerst de belangrijke en practische dingen regelen. Omdat ik dit wil met mijn kids, kan ik niet zomaar de koffers pakken en zeggen IK VERTREK!! Zou graag willen hoor.
moet rekening houden met scholing, huisvesting, werk, verzekering enz. aldaar.

Groetjes Imogen
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#9
Welkom op het forum Imogen,

Leuk te lezen dat jij ook aan Griekenland verknocht bent.
Wij gaan ook al vele jaren daar op vakantie en vinden het altijd weer erg om terug te kekren naar Nederland.
Hoop er ooit als we weer wat ouder worden er een klein huisje te mogen hebben waar we zo af en toe eens naar toe kunnen gaan.
Maar voorlopig zit het er nog niet in en mogen we alleen op vakantie's dromen!!
Een vriendin van ons woont op het vasteland Grizano maar.........hun willen weer koste wat kost terug naar Nederland jammer want dat was voor ons altijd een reden om daar 1x per jaar naar toe te gaan voor een weekje.
Maar voor jouw ziet de toekomst er in Griekenland er dus beter uit!
Groetjes en nog veel leesplezier op het forum.

Els en JAc Cuijpersgreeksmiley2
Quote
#10
Hallo Els, ook jij bedankt voor je welkom op het forum. spandoek

Griekenland is mijn 2e thuis, enkelt heb er helaas geen huis meer, ik had een huurhuis, maar toch voelt het ieder keer weer als thuiskomen. En dat heb ik niet als ik terug ben in nederland, dan begint de heimwee naar daar direct weer op te spelen, en heb moeite de draad weer op te pakken. Als ik daar ben bezoek ook altijd de plaatselijke kerkdienst op zondag, doe ik hier in nederland niet. Ook ben ik daar meeer onder de bevolking te vinden en minder op de touriste plaatsen. komer wel maar individueel en niet in groeps verband.

Moet er niet aan denken als ik daar woon om weer terug gaan te wonen in nederland. De crissis komen ze echt wel weer te boven, en anders weer mooi de Drachme en terug zoals het was. Als ze aan Griekenland komen. komen ze ook aan mij. Is toch ook het land van mijn kinderen......

lovegreece Imogen
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#11
Welkom hier Imogen,

succes met al het regelwerk voor de emigratie!

groeten Petra
Quote
#12
Petra,

Geloof me is een hele klus, maar heb een doel, en daar doe ik heel veel voor. Stap voor stap dus! Zal niet altijd ff gemakkelijk worden , maar tegenslagen geven je ook weer de moed om verder te gaan, maakt je sterker denk ik dan maar. Possitief denken ook!!


Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#13
hoi Imogen
Hoe oud zijn je kinderen? Immigreren lijkt me lastig kiezen, echt zo'n verstand zegt nee, gevoel zegt ja keus. Is het in griekenland wel leuk in de winter? Die duurt er niet lang maar toch. Kunnen de kinderen goede scholing krijgen en werk? Er is een tekort aan universiteiten en de werkloosheid is 22%, de grieken zelf gaan daardoor naar t buitenland..maar als je "relaties" hebt ben je wel geholpen ..
sterkte met deze moeilijke keuze! Marilena
Quote
#14
Γεια σας,

Kinderen zijn 14 en 15, en zoon lief is heel druk bezig om zich de taal eigen te maken, dus daar verwacht ik niet al te veel taalproblemen mee, toch ga ik ze zelf de basis beginselen bijbrengen, iemand moet het doen, de vader vondt het zelf nooit zo nodig, ik wel want ze hebben ook familie in GR die ze moeten kunnen verstaan, ze kunnen er uiteindelijk enkelt hun voordeel mee behalen.

Ik heb dit wel overwogen, zit al jaren met het idee, van terug gaan, en nu gaan we ervoor, ik weet zonder kids was ik er al geweest, is wat lastiger om de juiste scholing voor ze te vinden.
Bedenk me ineens dat als ze nu niet direct mee kunnen komen ivm taal probleem, zou het toch moeten kunnen om deze via een LOI of NHA toch aan een VMBO-diploma te komen, of zie ik dat verkeerd. Deze weer om laten zetten naar de Griekse waarden.

Iemand die daar een idee eventueel over hebt. Ze blijven in GR ook leerplichtig, maar door het taal probleem 1 of 2 jr achter zullen geraken, dat komt uiteindelijk wel weer goed, ga ik wel vanuit tenminste......


Imogen sirtaki zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#15
Uiteraard kunnen de kinderen het VMBO via het LOI halen. Betekent wel dat ze in mei en juli in NL moeten zijn om het staatsexamen af te legggen. Denk je dat je kinderen een thuisstudie aankunnen, want dat vergt heel veel zelfdiscipline en drive. Het is ook een redelijk dure aangelegenheid bezien de gemiddelde salarissen in Gr (zo'n 700 a 800 per maand), want je zult ook een PC en internet moeten hebben. Grieken hebben als ze geluk hebben niet voor niets minimaal 2 banen. De supermarkt alleen al is daar vaak duurder dan in NL. De werkgelegenheid is momenteel minimaal, veel Grieken proberen te vertrekken waaronder vele jongeren.
Scholing in Griekenland is slechter dan in NL. De dochter van Griekse vrienden van mij komt hiervoor dan ook terug naar Nederland. Zij heeft als pre dat ze de basisschool in NL heeft gehad en nog steeds veel contacten heeft met NL vrienden en een paar keer per jaar in NL is. In Griekenland heeft ze haar middelbare opleiding afgerond. Maar nu ze haar definitieve keuze voor de hogeschool/uni moet maken, doet ze dat liever hier omdat het hier beter is. Ze krijgt in aanvang wel bijles in Nederlands, want basisschool alleen is niet voldoende om haar studie volledig te kunnen begrijpen. In het Engels is geen optie vanwege haar slechte niveau Engels.
Quote
#16
Dat scholing in Gr slechter is heb ik hier al meer gehoord. Of ze een thuisstudie aankunnen, wellicht wel als ze in Gr wonen, dan weten ze gewoon wat er op het spel staat. Had er enkelt ff geen rekning mee gehouden dat ze dan in mei en juli in NL moeten zijn om de examens af te nemen. Dodgy ga ik ook verder uit zoeken.

efxaristo voor je info..


Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#17
Γεια σας Ιμογένη,

welkom en veel succes met de emigratie!!! Ik heb dit forum een tweetal weken ook toevallig ontdekt en het is tof om met Griekenlandliefhebbers die de sfeer en mentaliteit kennen op een forum te zitten.
Ikzelf heb een bod gedaan op een huisje in het zuiden van Lesbos. De eigenaar is hierop ingegaan en ik ben aan het informeren aangaande de formaliteiten, taxen...
Mijn echtgenote en ik hebben destijds gekozen om "kinderloos" te blijven in de hoop om ooit dezelfde stap te kunnen zetten die jij nu doet. Het is een feit dat terugkomen alsmaar moeilijker wordt en met trainen in de ogen het geliefde Griekenland steeds moet worden achtergelaten.

De eerste stap is misschien gezet en we kijken uit naar de toekomst...

[Afbeelding: 2cwsk94.jpg]
Quote
#18
Bedankt Markos voor je welkom heten.

Leuk huisjes, ik begrijp dat dit het huisje op Lesbos is. Het is idd zo dat terug gaan naar NL steeds moeilijker wordt, en daarom hak ik nu de knoop ook gewoon door.

Ben door de forum leden dan ook aardig voorzien van informatie waar ik echt iets mee kan. Maar stap voor stap dat wel en dan vertrekken.

Imogenzwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#19
Ziet er leuk uit Markos. Kom zelf al jaren op Lesvos (Petra). Ben benieuwd waar in het zuiden? Veel succes.
Quote
#20
Hallo Aniet,
het huisje is gelegen in Polichnitos op 2-3 km van de Kalloni-baai. Dit is eerder een minder toeristisch plaatsje, Skala Polichnitos (aan zee) is wel gekend door de Grieken zelf.
Polichnitos ligt op ongeveer 40km van Mitilini.
Quote
#21
Hoi Markos,
Ik weet waar het is, een vriendin van mij woont in Skala Polichinitos. Polichinitos leuk plaatsje en prachtige omgeving. Hoop dat het allemaal rond komt en veel plezier.
Quote
#22
(19 August 2011, 14:47)Imogen schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo allemaal ik ben Imogen, en kom net als vele van u al jaren in Griekenland met veel plezier en veel liefde voor het land en zijn inwoners.

Heb zelf ooit 1,5 jaar op Corfu gewoont, enkelt door omstandigheden weer moeten vertrekken Confused
Nu ben ik zo ver dat ik besloten heb om weer terug te keren naar Griekenland en wel voorgoed. Voel me er meer thuis dan in Nederland. De mensen de rijke cultuur, het wonen en één worden met de bevolking is voor mij een stuk thuiskomen.

De muziek welke  ik beluister via internet radio E-radio Athenai ARION galmt hier de hele dag door het huis.

Blij dat ik dit forum gevonden heb :)

Καλή σας μέρα   Ιμογένη

Kalimera Imogeni iam living inLefkada milas Ellinika? meyby can you help me with Nederlands and i help you with Greeks?
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Wink Γειά σου! DutchGreek 14 12.023 24 November 2015, 01:14
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  Γεια σας Vasili 4 6.213 10 October 2015, 14:49
Laatste bericht: Vasili
  Γειά σας Lefkas72 9 6.624 30 May 2015, 00:10
Laatste bericht: Yiannakis
  Γειά σας leonietje56 3 3.844 30 March 2015, 08:33
Laatste bericht: Ger
  Γεια σας είμαι Marcel, Jiannoula (Ιωάννα) και η Δέσποινα Σοφία Marcel 3 3.712 26 August 2011, 14:04
Laatste bericht: Petra
  Γειά σου!!! Cynthia 15 10.236 12 August 2011, 18:13
Laatste bericht: Leo en Sonja

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)