Γεια σας είμαι Marcel, Jiannoula (Ιωάννα) και η Δέσποινα Σοφία
#1
Net terug van vakantie in Griekenland en heb dit forum bij toeval ontdekt. Heb al wat berichtjes geplaatst, maar me nog niet voorgesteld.

Ik ben niet van Griekse afkomst, maar getrouwd met Jiannoula en heb een dochter Despina Sophia. Wij wonen in Nederland en hebben een oud huis in een dorp in het gebied Halkidiki.

Kom inmiddels zo'n 25 jaar in Griekenland en heb diverse eilanden mogen bezoeken. Vijf jaar geleden nog overwogen om een huis te kopen op Kerkyra, maar na een bruiloft van de familie in Thessaloniki besloten om het oude huis van de oma en opa van mijn vrouw geheel te laten opknappen. Inmiddels staat dit huis op onze naam.

Inmiddels is het huis aardig gerenoveerd en voldoet aan alle moderne eisen die wij stellen (o.a. warm water en een douche Tongue). De laatste 2 jaar zijn we druk in de weer met allerlei diverse instanties om alles officieel te regelen met betrekking tot de basis voorzieningen zoals electiciteit, water en het hebben van een Griekse bankrekening. Ik moet zeggen, je moet geduldig zijn Cool.

Heb dit jaar veel met familie en andere Grieken mogen discussieren over de huidige crisis en dat levert altijd verhitte (niet door de zon) gesprekken op.


Quote
#2
Γεια σας Marcel en familie

Welkom op het forum, veel plezier hier. Is een gezellige boel hier....


groet Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#3
welkom op het forum veel leesplezier

groeten ger
Quote
#4
welkom hier Marcel

groet Petra
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Wink Γειά σου! DutchGreek 14 12.042 24 November 2015, 01:14
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  Γεια σας Vasili 4 6.220 10 October 2015, 14:49
Laatste bericht: Vasili
  Γειά σας Lefkas72 9 6.629 30 May 2015, 00:10
Laatste bericht: Yiannakis
  Γεια σας είμαι Ιμογένη ! Imogen 21 16.804 11 May 2015, 09:24
Laatste bericht: Lefkas72
  Γειά σας leonietje56 3 3.844 30 March 2015, 08:33
Laatste bericht: Ger
  Γειά σου!!! Cynthia 15 10.244 12 August 2011, 18:13
Laatste bericht: Leo en Sonja

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)