Geen stroom op Samos
#1
Sinds gisterenavond 26-08-2011 19.45 uur geen stoom meer in het gebied van Marathokampos-Votsalakia.

Tot op heden geen stroom meer en vanmorgen een gecharterde aggregaat gestart na meer dan 12 uur onderbreking. Godzijdank was alles in onze overvolle vriezer nog goed bevroren.
Dit is al de zoveelste stroomuitval dit jaar maar deze slaat alle records wat betreft de duur ervan. Nu er net veel toeristen zijn en de restaurants wat extra kunnen verdienen is dit weer een klap in de nek voor de gehele plaatselijke middenstand. Velen hebben nog niet eens een aggregaat en konden hun klanten dus niet naar behoren bedienen. Bijkomstig voordeel: ook de kassa werkte niet dus geen bonnetje (wat eigenlijk normaal is hier).

Wat ik zou willen weten is of er op andere eilanden ook zoveel misère is met stroomuitval of dat het alleen Samos betreft.

Grtz.Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#2
Is het wel stroomuitval? De DEI staakt ook heel wat af. Gepland en wel, iedere avond een ander dorp, toeristenplaats of niet ......... de stroom eraf. Dat is mijn ervaring van afgelopen juni. Ze duurden echter nooit lang, een klein uurtje of zo.
Quote
#3
Er is op dit moment geen staking. Stroomonderbreking worden meestal vooraf aangekondigd, bijvoorbeeld dmv briefjes bij de bakker.
Zoals het er naar uit ziet is de stroomuitval op Samos een incident. Dat kan soms lang duren. Door storm is hier in de buurt 2 maanden geleden een mast omgegaan. Reperatie duurde 2 dagen. Sterkte!
Quote
#4
Wick wij aan de overkant van de baai hadden gisteravond maar 1 uur geen stroom. We zagen dat het bij jullie in de loop van de avond af en toe aan ging maar meteen weer eruit knalde. wij in Pevkos/Skouraiika hadden de rest van de avond en vanmorgen dus geen problemen
Quote
#5
Wij hebben eens een stroomuitval meegemaakt op Mikros Yialos (Rouda Bay op Lefkas). Er was een kraai tegen een elektriciteitsapparaat aan gevlogen. Een knal! En de hele avond zonder stroom. In het restaurant werd dit goed opgelost met allemaal kaarsjes en lampjes met batterijen. Het was heel romantisch; de kaart werd enigszins verkleind, maar we hebben toen een hele gezellige avond gehad en toch ook nog heel lekker gegeten.....maar ja, ik kan me voorstellen dat het niet altijd romantisch is Blush
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Slimme Griekse maakt stroom uit kaasdrab Ger 0 1.821 22 May 2010, 10:20
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)