Thema vd maand sep 2011: Vergane glorie
#1
Ooit de nieuwste aanwinst van een trotse bezitter, nu afgedankt en aan de elementen overgelaten. De Grieken hebben óf niets met opruimen óf ze kunnen maar moeilijk afstand doen van hun bezittingen. Inmiddels een typisch Grieks tafereeltje zo'n afgedankte auto, bus, trein, boot of andere voorwerpen ergens in een veldje, op een hoek in het dorp of prominent aanwezig langs de doorgaande weg.

En éérlijk is eerlijk, vaak leveren de ooit glimmende voer/vaartuigen tijdens hun pensioentijd nog hele leuke plaatjes op zoals hier op Kythira:

[Afbeelding: 30vy6vd.jpg]

Oude wals vlakbij Chora


[Afbeelding: 34et94o.jpg]

Haventje van Agia Patrikia


[Afbeelding: ne8aba.jpg]

In een tuintje bij Potamos


NB: Eerdere "Thema's van de maand" vindt je op de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(rechter kolom).



Quote
#2

Of deze oude dorstmachine
[Afbeelding: zwgdwn.jpg]
deze bloembak
[Afbeelding: 2wcprmc.jpg]
deze verdwijnt vanzelf
[Afbeelding: a2817l.jpg]
en wat mij het meeste raakt is deze natuurlijk
[Afbeelding: 5pk68o.jpg]
voorlopig genoeg, heb nog de hele maand om het hier vol te zetten.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Ik weet niet of deze nog gebruikt gaan worden... maar vond dit grappig. Deze foto is genomen aan de ingang van het gekende St.-John-monasteri op Patmos.
[Afbeelding: mb4rj9.jpg]
Quote
#4
Deze stond langs de weg geparkeerd in Farkadona in mei van dit jaar. Ook een bezienswaardigheid toch ??

[Afbeelding: 10xviv9.jpg]
Quote
#5
Dit kwamen we tegen in een dorpje op Keffalonia dat na de aardbeving in 1953 geheel werd verlaten door de bewoners. De oude huisjes staan er nog geheel in ruines veranderd inmiddels als ook dit VW-busje.

[Afbeelding: 16bbuhw.jpg]

Ook deze door onkruid overwoekerde bulldozer troffen we aan met het stuur er nog in

[Afbeelding: oh3f3l.jpg]

Deze troffen we aan tijdens onze vakantie op Corfu in 2009.

[Afbeelding: 8zraqw.jpg]

[Afbeelding: 2dt6phx.jpg]
Quote
#6
[attachment=184]vergane glorie op Chios

(weet niet of het versturen van de foto is gelukt)
Quote
#7
(02 September 2011, 09:20)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(weet niet of het versturen van de foto is gelukt)

Hier staat omschreven hoe je eenvoudig een foto op het forum kunt plaatsen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&pid=3036

Succes, Ger

Quote
#8
hoop dat het nu wel is gelukt!
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Deze stond geregeld op de parking van Taverna Avra-Oceanos in Prasoudi / Corfu... rijdt dus nog !

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Deze machine staat in de tuin van het Archeologisch museum in Karystos / Evia.



Quote
#10

een tweede carriere in advertising op CORFU
[Afbeelding: a14pp3.jpg]

oud waterrad te Kambos (Chios)
[Afbeelding: ebdger.jpg]

luxe wagen te Kambos (Chios)
[Afbeelding: ok0roi.jpg]

[Afbeelding: 10dxqtf.jpg]
Quote
#11
    Platamon 2008
Quote
#12
Wie weet wat dit is en waar?

[img][Afbeelding: 25hh11y.jpg][/img]
Quote
#13
[Afbeelding: 15e7pqt.gif]

Palikari, geloof het of niet, dit is een soort droogdok waarop schepen een onderhoudsbeurt krijgen. Het zou me niet verwonderen dat dit exemplaar nog steeds gebruikt wordt. Ik heb er net zo een gezien in de haven van MOLYVOS en dacht bij mezelf "een hoop planken en wat stenen , waar is dit goed voor?" Wel enkele dagen later stond daar een schip op waarvan de romp een neiuwe verflaag kreeg.
Als je goed op de foto onderaan het schip kijkt zie net zo'n constructie zoals op jou foto

[Afbeelding: 1zyihae.jpg]

Groeten

Rhodos

Quote
#14
(03 September 2011, 17:33)rhodos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[Afbeelding: 15e7pqt.gif]

Palikari, geloof het of niet, dit is een soort droogdok waarop schepen een onderhoudsbeurt krijgen. Het zou me niet verwonderen dat dit exemplaar nog steeds gebruikt wordt. Ik heb er net zo een gezien in de haven van MOLYVOS en dacht bij mezelf "een hoop planken en wat stenen , waar is dit goed voor?" Wel enkele dagen later stond daar een schip op waarvan de romp een neiuwe verflaag kreeg.
Als je goed op de foto onderaan het schip kijkt zie net zo'n constructie zoals op jou foto

[Afbeelding: 1zyihae.jpg]

Groeten

Rhodos

O Rhodos, heel goed gezien.
Deze foto heb ik genomen op het eiland Kythira.

Quote
#15
Niks bijzonders, mijn kaik wordt met een kraan of met een lier op wal gezet/getrokken een keer per jaar.
[Afbeelding: 2uivxbd.jpg]
[Afbeelding: 2058hvo.jpg]
en dan begin je zo
[Afbeelding: 16huip1.jpg]
en na 5 maanden hard werken zie je dit.
[Afbeelding: 2s13rsp.jpg]
vergane glorie echt niet, milieuvriendelijk helemaal niet, maar wel 100% efficient
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#16
(03 September 2011, 08:04)Lejo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Platamon 2008

Hoe kom jij aan mijn foto? Tongue ;)

[Afbeelding: 4r81oz.jpg]

Platamon / Nei Pori

[Afbeelding: 2mwf9zr.jpg]


Milos:

[Afbeelding: 2n07hqh.jpg]

Bij ons in het dorp:

[Afbeelding: jl41h0.jpg]
Quote
#17
Beste El Greco

Had deze foto al een tijdje en na 30 jaar is daar heel veel veranderd. Kan helaas jou foto's niet zien
Quote
#18
auto als grafsteen op chios
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
Ik ben gek op dit soort foto's. moet mij veel aan vroeger denken toen ik nog een klein jongen was.
Wat gaat de tijd snel zeg.
Quote
#20
En dit is natuurlijk ook een hele bekende op Kreta:
[Afbeelding: alq1xd.jpg]
Quote
#21
Op de Peloponesos rijden (voorlopig?) geen treinen meer. Deze staat in Miloi.
[Afbeelding: 10zza6c.jpg]

En deze tractor vonden we tussen de boomgaarden nabij Argos

[Afbeelding: 2cscl77.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#22
zo te zien hebben al heel wat forumleden "vergane glories" gezien. Weer een goed thema van de maand. Ik heb mijn ogen weeral de kost kunnen geven.

Doe zo voort

[Afbeelding: 2a0iyp4.gif]
Quote
#23
deze zal wel de meest gefotografeerde zijn
[Afbeelding: 2z70fts.jpg]

op hetzelfde eiland ook deze gevonden :

[Afbeelding: 2ebr4g1.jpg]
Quote
#24
(04 September 2011, 16:33)martineprest schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En dit is natuurlijk ook een hele bekende op Kreta:

??? Waar ergens dan Martine ??? Kunnen we binnen een 3-tal weken misschien eens gaan kijken als het wat in de buurt is. :)

Quote
#25
HP Pavilion g6-1155sd

voorheen ouzo fabriek plomario deze foto in samenhang met thema van
augustus

p.s. ik hoop dat de foto goed isovergekomen gr jonelka
Quote
#26
Zoals hieronder te zien zijn wij na de vele tips van jullie nog even naar Chios geweest. een prachtig eiland!
[Afbeelding: 2iu7ytl.jpg]
vervallen kerkje in oud Katarraktis
[Afbeelding: 2qn8wwj.jpg]
verlaten en toch mooi, oude gevel in Vessa
[Afbeelding: z1xsy.jpg]
Ooit aangespoeld op het strand in Katarraktis, de overblijfselen van een dolfijn.
Mieke's signatuur greeksmiley2:
Quote
#27
@El Greco. Deze oude boot ligt in de haven van Chania, vlakbij de vuurtoren.
Quote
#28
Jammer dat we de zelfde fotos hadden, maar het was toch echt een foto van mijn genomen op 28-09-2008.
Hier nog een foto, van de spoorlijn.


Ingesloten bestanden Thumbnail(s)
   
Quote
#29
Ook de kippen hebben het moeilijk op Samos.
[Afbeelding: 334hv2o.jpg]

En deze bracht voorheen heel veel vis mee
[Afbeelding: w1qsg0.jpg]

Grtz.Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#30
(03 September 2011, 17:33)rhodos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[Afbeelding: 15e7pqt.gif]

Palikari, geloof het of niet, dit is een soort droogdok waarop schepen een onderhoudsbeurt krijgen. Het zou me niet verwonderen dat dit exemplaar nog steeds gebruikt wordt. Ik heb er net zo een gezien in de haven van MOLYVOS en dacht bij mezelf "een hoop planken en wat stenen , waar is dit goed voor?" Wel enkele dagen later stond daar een schip op waarvan de romp een neiuwe verflaag kreeg.
Als je goed op de foto onderaan het schip kijkt zie net zo'n constructie zoals op jou foto

[Afbeelding: 1zyihae.jpg]

Groeten

Rhodos

Volgens mij is het geen droogdok, maar een soort rails waar de boot opgetrokken wordt met een lier die ook op de foto staat.

Een droogdok is een soort bak die gezonken ligt op de bodem van de haven. De boot vaart in die bak en dan gaat men het water uit de water gevulde holle wanden pompen en zodoende gaat het dok met boot (dmb) drijven.

De instalatie heb ik ook gezien in het haventje van Molyvos op Lesbos. Rolleyes

Quote
#31
Even een reaktie van een onafhankelijke op de foto's van El Greco en Lejo m.b.t. Platamon. Ik ken deze plek niet, maar in beide foto's zijn wel degelijk duidelijke verschillen te zien.
Bekijk de foto's maar eens goed en je ziet op de foto van El Greco een bootje links van de electriciteitspaal en op de foto van Lejo niet.
Op de foto van El Greco is de struik links veel meer gegroeid dan op de foto van Lejo.
Ook de begroeiing van het onkruid tussen de rails verschilt duidelijk van elkaar.
Let ook maar eens op de schaduwen van de bomen en zo zijn er nog wel enkele verschillen te noemen o.a. nog een stuk van de linkerkant van het huis is zichtbaar.
Conclusie: beide foto's zijn niet hetzelfde, dus verschillend.

Ik heb nog een ouwetje gevonden van onze vakantie in Chios 2005. Dit brommertje stond langs het weggetje naar ons verblijf in Katarraktis.
[Afbeelding: nvxxcn.jpg]
Quote
#32
[Afbeelding: 23wtmih.jpg]

Yanis, proficiat, je hebt mijn "groot geheim" ontdekt. Ik ken niets van scheepvaart en aanverwante installaties af ;)
Bedankt voor je toelichting, dat weet ik dan ook weeral
[Afbeelding: wwgg8l.jpg]

Groeten

Rhodos
Quote
#33
De spoorweg tussen Argos en Tripoli na maanden inactiviteit

[Afbeelding: 8zh847.jpg]

Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#34
En nog eentje uit de Oostelijke Peloponessos - Paralia Astros, Arkadia

[Afbeelding: 2hnp9io.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#35
Hier ook nog een paar plaatjes uit onze verzameling.....
[Afbeelding: 2mezalt.jpg] [Afbeelding: 1zwnfck.jpg]

[Afbeelding: 255l7ya.jpg] [Afbeelding: 25p4bi8.jpg]
Quote
#36
(13 September 2011, 22:16)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En nog eentje uit de Oostelijke Peloponessos - Paralia Astros, Arkadia

[Afbeelding: 2hnp9io.jpg]

Patrick, wat is dit in hemelsnaam voor een apparaat Huh

Quote
#37
@ Ger: Is een overblijfsel uit WOII. Grieks afweergeschut.

(LOL) Men denkt er trouwens over om het terug in dienst te nemen. Het verschaft werk aan 3 personen en sommigen denken dat je er de belagers van de Griekse economie kan mee verjagen. Men laat voorlopig wel in het midden wie ze daarmee bedoelen. Dodgy

Toevallig ontving ik gisteren en vandaag ook bonnetjes waar onder het bedrag in € ook het bedrag in Drachmes vermeld wordt. Een teken aan de wand?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#38
Als de omrekenkoers 345 drachmen voor de euro is klopt het toch niet, dat was in 2002, ik denk dat we rond de 800 drachmes gaan zitten voor de euro als het doorgaat, wat denken jullie???
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#39
(07 September 2011, 07:43)Lejo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jammer dat we de zelfde fotos hadden, maar het was toch echt een foto van mijn genomen op 28-09-2008.
Hier nog een foto, van de spoorlijn.

(07 September 2011, 22:03)xenga schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Even een reaktie van een onafhankelijke op de foto's van El Greco en Lejo m.b.t. Platamon. Ik ken deze plek niet, maar in beide foto's zijn wel degelijk duidelijke verschillen te zien.
Bekijk de foto's maar eens goed en je ziet op de foto van El Greco een bootje links van de electriciteitspaal en op de foto van Lejo niet.
Op de foto van El Greco is de struik links veel meer gegroeid dan op de foto van Lejo.
Ook de begroeiing van het onkruid tussen de rails verschilt duidelijk
van elkaar.
Let ook maar eens op de schaduwen van de bomen en zo zijn er nog wel enkele verschillen te noemen o.a. nog een stuk van de linkerkant van het huis is zichtbaar.
Conclusie: beide foto's zijn niet hetzelfde, dus verschillend.

Was maar een grapje hé mensen Hypocrite Angel Was trouwens een foto van 12/06/2005 ;)

Quote
#40
Fijn om te horen, zat er echt mee.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Thema vd maand augustus 2011: Ouzo Yaniz 51 50.860 31 May 2018, 00:21
Laatste bericht: jacq1970
  Thema vd maand juli 2011: Zonsondergangen oriste 37 32.782 01 December 2017, 15:02
Laatste bericht: Rico
  Thema vd maand mei 2011: Dieren in Griekenland oriste 46 51.786 05 November 2017, 20:16
Laatste bericht: jacq1970
  In de spotlights sep 2015: Spoorwegen in Griekenland Ger 64 42.374 12 November 2016, 20:19
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  Thema vd maand oct 2013: Griekenland en het milieu Ger 27 25.985 30 June 2016, 09:33
Laatste bericht: Nanny
  Thema vd maand april 2013: Mijn eigen stukje Griekenland thuis Ger 23 17.305 26 February 2016, 19:41
Laatste bericht: Buurman
  Thema vd maand dec 2012: Kerstmis in Griekenland(2) Ger 15 13.363 28 December 2015, 16:13
Laatste bericht: Bart0riste
  Thema vd maand juni 2013: Onbekend maar niet onbemind oriste 8 8.338 22 July 2014, 09:42
Laatste bericht: Pa Rakalo
  Thema vd maand september 2012: Griekenland met een knipoog oriste 52 45.914 09 June 2014, 21:34
Laatste bericht: Arthur
  Thema vd maand dec 2013: Het Griekenland-gevoel oriste 8 8.149 02 December 2013, 17:47
Laatste bericht: Andrebeek

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)