Grieksegids nieuws
Man bijt hond: excuses voor filmpje
#1
Vorige week besteedde NCRV's "Man bijt hond" aandacht aan de financiële crisis in Griekenland. In het filmpje werden onder andere borden stukgegooid op de Griekse vlag en een foto van premier Papandreou. Dat filmpje viel bij veel kijkers in verkeerde aarde waarna de NCRV op hun website excuses aanbood en het filmpje van hun website verwijderde:

[Afbeelding: 2v1b3ao.jpg]

Bekijk hier het bewuste filmpje:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Als het niet mogelijk is Flash te installeren kunt u de video bekijken via deze
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.


Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




19 september 2011.
Quote
#2
Hm, curieus hoor. Je kan het gewoon nog via uitzending gemist bekijken. Halve maatregelen dus.
Het verbaast me trouwens dat mensen iedere keer met hetzelfde aankomen "langer doorwerken, niet slapen 's middags)" (ik zie Nederlanders toch echt niet de werkweken draaien die ze daar draaien, zeker niet in de zomer en de werkloosheidscijfer kennen ze niet zeker) "niet zo vroeg met pensioen" (geldt lang niet voor iedereen dat ze vroeg met pensioen kunnen).
Je zou toch zeggen dat er vaak genoeg gesprekken zijn op tv waarbij toch wel wat genuanceerder wordt gesproken, zoals van de week in "debat". Mensen knuffelen kennelijk graag hun vooroordelen.
Ik zal niet zeggen dat alles zo goed geregeld is daar. Zeker moeten dingen op de schop daar.
Maar zolang ik lees wat directeuren en 'topmensen' nog steeds meenemen aan premies e.d. ......
(gezien vandaag van TNT? en de postbodes krijgen steeds minder vanwege de bezuinigingen).
Quote
#3
Ik vind de manier waarop wordt gespot met de Griekse vlag en tradities ook niet echt goed geplaatst. Die mensen zijn zich niet bewust van de betekenis en dit schiet dan ook in het verkeerde keelgat... Ik vind het filmpje persoonlijk ook niet echt kunnen.
Quote
#4
(21 September 2011, 08:28)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vind de manier waarop wordt gespot met de Griekse vlag en tradities ook niet echt goed geplaatst. Die mensen zijn zich niet bewust van de betekenis en dit schiet dan ook in het verkeerde keelgat... Ik vind het filmpje persoonlijk ook niet echt kunnen.

Totaal onsmakelijk filmpje, getuigd ook van totaal geen respect hebbende voor een andere cultuur.

Niet om het een of ander, maar was het een moslimland geweest, hadden ze dit niet gedaan uit angst voor represailes.

Schaam me gewoon voor de NL-ers die er zo over denken AngryConfused


Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#5
ik zit niet zo erg mee. als je kijk hoe het nu gaat in het nederlandse parliament en de niveau van de mensen die worden gevraagt vind het aleen zielig. de meeste weten helemaal nieks over griekenland.
ik word zo vaak gevraagt of het meevalt met het ramadan. dat vasten. je vraag toch dat ook niet aan een Italian.
zielige en domme mensen heb je overal.het zegt meer over de Nl tv dan over de griekse probleem ,die in mijn ogen meer een europese probleem is dan een griekse.
Quote
#6
Ik miste nog die middenLimburgse nep Mozart met zijn grote bek op dit filmje.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#7
Ik kan Tzimis inderdaad gelijk geven. Heel wat mensen weten niets af van de cultuur, mentaliteit of achtergrond. De Griekse cultuur en mentaliteit moet je leren begrijpen... dit vraagt tijd en een lange omgang met de mensen zelf. Dit is trouwens overal het geval!
Quote
#8
Ik schaam me dood om op dit moment Nederlander te zijn, ze begrijpen absoluut niets van de cultuur maar onder aanvoering van de verschrikkelijke mijnheer wilders en de Telegraaf schreeuwen ze maar wat.

Ik zie momenteel dagelijks om ons heen hoe Het grootste gedeelte van de Griekse bevolking lijd en het vreselijk zwaar heeft en het nog veel moeilijker heeft.

En als je dan dit soort fimpjes ziet en de verschrikkelijke uitspraken van dat vreselijke stuk onbenul Wilders dan ben ik blij da tik op Kreta woon.

Fijn weekend verder

Quote
#9
Waar ik mij voor schaam en woedend om ben om het volgende:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Ook hier moeten wij als belastingbetaler krom voor liggen. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden.
Nederland heeft een grote mond over Griekenland, het is hier niet anders. In plaats van met het vingertje te wijzen naar Griekenland (Portugal, Spanje etc) zouden ze eerst bij hen zelf moeten kijken. De afgelopen maanden een aantal klussen in ons huis laten doen en wat vragen de bedrijven (3x) die langs komen, wilt u het "zwart" laten doenHuh Het is overal hetzelfde alleen zien de Nederlanders dit helaas niet
Quote
#10
of willen het niet zien

groeten ger
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hond of kat begeleiden naar Nederland Cornelius 3 1.971 24 March 2019, 14:49
Laatste bericht: jacq1970
  de KLM gevonden voorwerpen-hond Erwin 1 2.255 10 January 2015, 18:11
Laatste bericht: JohanV
  vreemde eend in de bijt metaxa 1 2.054 22 June 2013, 16:34
Laatste bericht: ElsR

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)