KLM werkt samen met Olympic Air
#1
AMSTELVEEN - KLM is een codeshare-samenwerking gestart met Olympic Air. Sinds 1 september vliegen beide luchtvaartmaatschappijen hun routes tussen Schiphol en Athene onder elkaars vluchtnummers. Gezamenlijk voeren KLM en Olympic vier vluchten per dag uit tussen Amsterdam en de Griekse hoofdstad.

Sinds 12 september is de codesharing uitgebreid met een aantal Griekse binnenlandse bestemmingen. KLM-passagiers kunnen in Athene overstappen op Olympic Air-vluchten naar Alexandroupoli, Santorini, Chania, Heraklion, Ioannina, Kos, Rhodos, Thessaloniki en Thira die onder KLM-vluchtnummer worden uitgevoerd.

Omgekeerd kunnen passagiers van Olympic Air op Schiphol onder vluchtnummer van Olympic Air overstappen op KLM-vluchten naar Kopenhagen, Edinburgh, Glasgow, Göteborg, Hamburg, Manchester, Oslo en Stockholm.

Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




20 sep 2011.

Quote
#2
Helaas is dit enkel mogelijk als je niet vanuit amsterdam reist. Hoewel niet duidelijk genoemd werkt het echter wel vanuit bijvoorbeeld DUS (Dusseldorf) via de route DUS-AMS (KLM) en dan AMS-ATH (Olympic).

Olympic zal in de lente van 2012 een nieuwe vlucht introduceren: OA150. Deze vertrekt vanaf amsterdam om 10:20 dagelijks. Helaas is er op dit moment nog geen mogelijkheid om deze vlucht via KLM te boeken. Dit terwijl KLM vanaf de lente één van de twee dagelijkse vluchten zal schrappen.

Voor iedereen hier die regelmatig heen&weer vliegt, helaas nog geen Flying Blue miles voor deze vluchten dus.
Quote
#3
Als het niet te duur wordt is het voor ons wel interessant want dan zijn we net op tijd in Athene voor de laatste vlucht naar Samos van Olympic Air (15.00u) en dat is makkelijker als je met "dezelfde" maatschappij vliegt.
Quote
#4
(06 January 2012, 16:22)Xandrios schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Olympic zal in de lente van 2012 een nieuwe vlucht introduceren: OA150. Deze vertrekt vanaf amsterdam om 10:20 dagelijks.

Jammer, slecht uur om vanuit België te reizen, en vanuit Brussel is er ook al geen mogelijkheid meer. Buiten het seizoen is Aegean nog altijd de beste keuze denk ik, soms alleen wat duur.

Quote
#5
nooit meer met OA. als ik een tip mag geven ,neem de trein naar dusseldorf en neem Aegean. of zelfs Aegean via Lufthansa van uit Amsterdam. Aegean samen met Lufthansa vind ik veel better dan OA.
Quote
#6
(07 January 2012, 00:18)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jammer, slecht uur om vanuit België te reizen, en vanuit Brussel is er ook al geen mogelijkheid meer. Buiten het seizoen is Aegean nog altijd de beste keuze denk ik, soms alleen wat duur.

Dat laatste moet ik toch wat tegenspreken. Wij vliegen regelmatig met Aegean vanuit Brussel en betalen meestal rond de 150€ p/p heen en terug. Wel is het zo dat we de tickets meestal redelijk op voorhand boeken.

Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
(07 January 2012, 18:10)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(07 January 2012, 00:18)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jammer, slecht uur om vanuit België te reizen, en vanuit Brussel is er ook al geen mogelijkheid meer. Buiten het seizoen is Aegean nog altijd de beste keuze denk ik, soms alleen wat duur.

Dat laatste moet ik toch wat tegenspreken. Wij vliegen regelmatig met Aegean vanuit Brussel en betalen meestal rond de 150€ p/p heen en terug. Wel is het zo dat we de tickets meestal redelijk op voorhand boeken.

Tot in Heraklion? Athene waarschijnlijk...
Ook al regelmatig gevlogen met Aegean, vorig jaar althans niets gevonden voor die prijs en ook voor dit jaar zie ik nog niet zo direct iets op de site. Wij kunnen gaan wanneer we willen dus als je voor dat bedrag iets vindt mag je ons altijd een PM sturen hoor. up Voorlopig hebben we € 456,06 als bodemprijs gevonden tot einde Maart.

Quote
#8
Natuurlijk tot Athene. Denk dat deze topic ook ging over de vluchten tot Athene van o.a. Olympic.
Is die 456€ voor 2 personen naar Heraklion ?

Nu, hoedanook vind ik Aegean toch het beste qua prijs/kwaliteit. Maaltijd, filmpje, drankje, gratis oortjes en een pak Griekse vriendelijkheid. bravo
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Om de waarheid te zeggen vind ik het voor een 3 1/2 uur durende vlucht niet zo belangrijk of je een filmpje en een maaltijd krijgt. Liever goedkoper. Ik vind dat pas een rol gaan spelen bij vluchten buiten Europa.
Waar wij ook altijd naar kijken is hoe de prijs van de reis naar het vliegveld is. En evt. van het parkeren. Dan heb je het totale kostenplaatje.
Tot slot: bij Transavia moet je wel bijbetalen voor ruimbagage maar dat is, als je dat van te voren opgeeft, 7 euro voor een koffer t/m 15 kilo en 10 euro voor een koffer t/m 20 kilo. En je mag gratis 10 kilo handbagage.
Quote
#10
(07 January 2012, 23:53)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Natuurlijk tot Athene. Denk dat deze topic ook ging over de vluchten tot Athene van o.a. Olympic.
Is die 456€ voor 2 personen naar Heraklion ?

Nu, hoedanook vind ik Aegean toch het beste qua prijs/kwaliteit. Maaltijd, filmpje, drankje, gratis oortjes en een pak Griekse vriendelijkheid. bravo

Oh ja, voor 2 gelukkigen Big Grin
Inderdaad, voorbeeldige luchtvaartmaatschappij. Niet voor niets dat ze al dacht 2 X (1 x zeker!) uitgeroepen zijn tot beste maatschappij in Europa. groet

Quote
#11
(06 January 2012, 23:29)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als het niet te duur wordt is het voor ons wel interessant want dan zijn we net op tijd in Athene voor de laatste vlucht naar Samos van Olympic Air (15.00u) en dat is makkelijker als je met "dezelfde" maatschappij vliegt.

Een groot voordeel is dat beide vluchten nu op een enkele ticket te verkrijgen zijn. Dat heeft het grote voordeel dat je bij een overstap geen risico's loopt. Als je eerste vlucht vertraagd is dan mis je weleenswaar de aansluiting, maar je zult een ticket krijgen voor de volgende vlucht...en indien nodig zal OA een hotelkamer regelen.

Als je twee losse tickets hebt en je mist de aansluiting moet je niet alleen een nieuwe ticket naar Samos kopen..maar ook de vlucht terug van Samos naar Athene zal opnieuw gekocht moeten worden.

(07 January 2012, 00:18)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jammer, slecht uur om vanuit België te reizen, en vanuit Brussel is er ook al geen mogelijkheid meer. Buiten het seizoen is Aegean nog altijd de beste keuze denk ik, soms alleen wat duur.

Vanuit Belgie is KLM vaak voordelig. Je kunt opstappen in ZWE (Antwerpen centraal station) of BRU (Brussels), dan via Amsterdam naar ATH.

Op deze manier reizen is vaak goedkoper dan direct vanaf Amsterdam! Er zijn mensen die in Amsterdam wonen, maar in Antwerpen opstappen, en dan via amsterdam reizen. Puur omdat het zo'n ~100 euro kan schelen in de ticket prijs. Hetzelfde geldt voor DUS (Dusseldorf) overigens.

(07 January 2012, 00:45)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




nooit meer met OA. als ik een tip mag geven ,neem de trein naar dusseldorf en neem Aegean. of zelfs Aegean via Lufthansa van uit Amsterdam. Aegean samen met Lufthansa vind ik veel better dan OA.

Olympic heeft een aantal reoganisaties ondergaan, en verkocht door de Griekse overheid aan MIG. Deze heeft veel geinvesteerd om de vliegervaring met OA te verbeteren. Als je het leuk vind om hier meer over te lezen, kijk eens naar dit trip report:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  fusie Olympic Aegean Arthur 9 6.529 11 October 2013, 14:40
Laatste bericht: Patrick
  Geen fusie Olympic Air - Aegean Airlines Ger 0 2.622 29 January 2011, 13:43
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)