Grieksegids nieuws     
verhuizing naar Griekenland Kos
#1
beste leden van het forum,
WIj hebben toch maar besloten onze spulletjes van Nederland naar Griekenland te laten vervoeren en aan te vullen met spulletjes die wij daar kunnen kopen.

Nu is de vraag, heeft er iemand ervaring met vervoer van container per boot of over land. Andere vraag, is er nog een gouden tip van mensen die het eerder ook hebben gedaan.

Groet Helma
Quote
#2
Hoi wij zijn in 2008 naar Kreta verhuist.
Bij ons heeft de firma Id logistics uit nieuwegein dit per vrachtwagen naar ons gebracht.
Alles was tip top geregeld, weet niet of ze ook naar Kos vervoeren.
Hier het adres Utrechthaven 16 /BC
3433 PN NIEUWEGEIN
Telefoon: 030-2670881

Verder veel suc 6 !!!!!!!!

famtop's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Sabine,
Dank je voor je reactie. Is dit vooraf in een container geplaatst of gelijk in een vrachtwagen?
Veel van de spullen zullen vooraf ook even opgeslagen moeten worden, vandaar.

Groet Helma
Quote
#4
Hoi Helma,

Wat leuk dat jullie de stap gaan maken, ik ben nog niet zo heel veel verder als een paar maanden terug maar ben nog steeds volhardend van plan om in Februari ook te gaan. Ik volg dus met grote belangstelling de berichten die nog komen gaan want daar zal ik waarschijnlijk ook mijn voordeel mee kunnen doen. Ik hoop dat het voor jullie allemaal gaat lukken.
Quote
#5
Caroline,

Waar wil jij je gaan vestigen?
Wij willen voorgoed naar GR en zijn nog steeds bezig de zaken uit te zoeken. Soms zien wij ook door de bomen het bos niet meer zoveel is er om rekening mee te houden.

Nu maar hopen dat het er beter gaat worden, het leven is er momenteel erg zwaar voor de Grieken zelf.

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#6
Goedemorgen helma, ik ben nog steeds van plan om een koffie corner te beginnen in Kos stad en wil dan ook een appartement in de buurt. Ik had in eerste instantie al een pand maar op het laatste moment maakte de eigenaar bekend dat hij toch nog wel een aanzienlijk bedrag als good will wilde omdat het pand op zo`n goeie lokatie zat. Nou betaalde ik al de hoofdprijs aan huur dus heb ik laten weten niet met hem verder te gaan. Heel jammer maar ik hoop op een ander pand. Ik ga in November als alles meezit om te zien of er al een pand voor mij is. Het heeft allemaal heel wat voeten in de aarde en het is daarom ook handig om een advokaat de dingen te laten regelen met betrekking tot vestiging zeg maar.Het gaat bij ons net allemaal even iets anders. Ik hoop dat het voor ons allebei goed uitpakt.
Groetjes Caroline
Quote
#7
Caroline,
Ik heb wel een adres en telefoonnummer van een goede advocaat en makelaar in Kos. Als je intresse hebt moet je dit maar aangeven en stuur ik je de gegevens.
Zij hebben voor ons veel uitgezocht en doen dit nog steeds.

Groet Helma
Quote
#8
Hoi van de makelaar heb je me al eens eerder gestuurd maar op de een of andere manier wil het niet zo luken met contact leggen. Misschien is hij zelf op vakantie. Ik ben momenteel aan het kijken voor een vlucht naar Kos of naar athene en dan met de ferry naar Kos maar volgens mij gaat er in November geen ferry meer van Athene naar Kos. Ook Raynair vliegt niet op Kos na OKtober dus het word steeds lastiger maar ik blijf zoeken, ik moet er op de een of andere manier toch kunnen komen. Mochten er nog mensen zijn met ideen ze zijn van harte welkom :) Ik zou natuurlijk heel graag de naam en gegevens van de advokaat van je horen, alle beetjes helpen tenslotte.

Groetjes Caroline
Quote
#9
Caroline, Via groupon zijn nu aanbiedingen naar Athene toe voor 29 euro, geldig tot oktober 2012. Je kan dan met vliegtuig door van Athene naar Kos, dat duurt niet lang en is niet zo duur.
Het adres van de advocaat zal ik je sturen en de makelaar zal ik nogmaals wijzen op jouw vraag. HIj is ontzettend druk, hebben hem in september nog gesproken en een hapje met hem gegeten.
groet Helma
Quote
#10
(04 October 2011, 08:36)Helma-William schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Caroline, Via groupon zijn nu aanbiedingen naar Athene toe voor 29 euro, geldig tot oktober 2012. Je kan dan met vliegtuig door van Athene naar Kos, dat duurt niet lang en is niet zo duur.
Het adres van de advocaat zal ik je sturen en de makelaar zal ik nogmaals wijzen op jouw vraag. HIj is ontzettend druk, hebben hem in september nog gesproken en een hapje met hem gegeten.
groet Helma

Helma,
Ik krijg mail van groupon, maar dit heb ik er nog niet in ontvangen. Al eens meer geprobeerd om daar vliegdeals te krijgen maar geen response. Ben dus heel benieuw hoe jij ze heeft gekregen...

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#11
Hoi Helma en Imogen,

Ik kreeg toevallig ook vandaag de Groupon in mijn mailbox en dat zou zeker super zijn als er dan ook een ferry ging vanaf Athene naar Kos. Ik heb gekeken maar hij gaat maar tot eind Oktober en volgens iemand via het prikbord vaart de ferry wel maar als het waait gaat het uit de vaart. Dus is het risico dat we straks aan de haven staan en de Ferry vaart niet is mij iets te groot. Imogen ik heb jou verhaal gevolgd en ook alle voor en tegens gelezen maar ik denk maar zo als je hart je ingeeft om te gaan dan moet je dat ook doen wat een ander daar ook van zegt. Ik laat een goeie baan achter ( als alles door gaat :)) maar wil graag de gok nemen om mijn droom waar te maken. Als het niet lukt of het loopt op niets uit dan kan ik in ieder geval zeggen dat ik het hebt geprobeert. Ik wil op Kos een Coffeecorner gaan beginnen maar het wil met een pand momenteel niet zo vlotten. Helma ik heb het mailtje gelezen en geregeerd, heel fijn want ik kreeg zo zachtjes aan het idee dat het niet meer ging lukken. Dus ik ben er nog niet maar ik hou vol.

groetjes Caroline
Quote
#12
Caroline,
Dit is het enige wat me bezighoud momenteel me voorgoed daar te vestigen. Het bevalt me daar zoveel meer dan hier, in Griekenland kom ik pas echt thuis, en dat gevoel heb ik hier al heel lang niet meer, zoals je wel hebt kunnen lezen. Ik wil gewoon nog graag een keertje opnieuw kunnen beginnen.

Het vinden van een baan is momenteel heel erg moeilijk, zeker voor de Griek zelf, dus zal het voor mij nog moeilijker gaan worden, maar ook ik geef niet op. Ik zal er komen hoe dan ook, met alle voor en tegens, daar ben ik me terdegen van bewust. Zal dezelfde problemen gaan krijgen als de huidige bewoners daar. Het enige wat ik hier opgeef is een stukje sociale zekerheid, familie komt toch wel, al komen ze maar voor vakantie, daar ben ik niet zo bang voor.

Laat groupon maar komen met een leuk ticket naar Athene, ik ben er klaar voor Tongue

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#13
Hoi Helma, ik ben net ook verhuisd naar LEfkas, maar ik kan geen meubels. ik heb alles opgestuurd per tnt post aangetekend, alles is goed gegaan (formulier CN23, tot 20 kilo, 43,60 Euro). misschien een tip !!! veel succes met de verhuizing groetjes uit vassiliki,
vlaggetje.gif
Quote
#14
Hoi Giota,
Dank voor de tip, alles ga ik verder uitzoeken en bekijken. De eerste zaken zullen ook via de post moeten omdat we anders daar echt niets hebben.
Het is een groot avontuur maar wel een uitdaging.

groet Helma
Caroline,
straks heb je in ieder geval 1 klant, wij houden wel van een kopje koffie!! Echte koffie! Het gaat allemaal goed komen. Er zijn er genoeg die willen helpen en kunnen adviseren, gebruik de kruiwagens, volgens mij is dat ook wel echt grieks.

groet Helma
Quote
#15
Helma, Ik ben zeker heel blij met alle tips en adviezen die ik vooral via dit forum krijg. Het is heel fijn te merken dat je niet de enige bent die heel graag naar Kos wil. En ik snap helemaal wat je bedoeld hoor Imogen, als ik op Kos aankom gaat letterlijk de zon schijnen :) Ik laat niet alles achter me omdat ik voorlopig alleen voor het seizoen ga en mijn vriend en dochter hier voorlopig nog zullen blijven. Ik kan natuurlijk wachten tot iedereen zover is om te gaan maar voor mij is de tijd nu aangebroken en ik ben bang dat ik niet meer ga als er bv eenmaal kleinkinderen zijn of als er iets zou gebeuren in de familie. Dus daarom mijn besluit om nu te gaan en niet over een paar jaar. Mochten er nog mensen zijn met tips dan zou ik daar heel blij mee zijn. En Helma als het zover is en ik ga open zal ik je persoonlijk uitnodigen voor een echte verse koffie :)

Groetjes Caroline
Quote
#16
het gaat je lukken, zeker. De mensen die ik ken zijn nu gemobiliseerd!
soms moet je even geduld hebben, wachten duurt lang, heb er ervaring mee, maar dan ga je gewoon op je doel af en zie je zelf hoe het allemaal weer goed komt.

Wij doen niet anders hoor! maar we stoppen in ieder geval met dromen en gaan!

groet Helma
Quote
#17
Nou na veel uitzoeken is het dan zo ver, ik ga 1 december voor een paar dagen naar Kos. Wel waardeloos dat we best veel tijd kwijt zijn op Athene maar we vliegen in ieder geval op een dag. Dus Helma de volgende stap is genomen :) nou nog maar hopen dat we net dat ene pand en de vergunningen rond gaan krijgen. Zijn jullie al weer wat verder met jullie vertrek naar Kos?
Quote
#18
(16 October 2011, 11:04)Caroline schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou na veel uitzoeken is het dan zo ver, ik ga 1 december voor een paar dagen naar Kos. Wel waardeloos dat we best veel tijd kwijt zijn op Athene maar we vliegen in ieder geval op een dag. Dus Helma de volgende stap is genomen :) nou nog maar hopen dat we net dat ene pand en de vergunningen rond gaan krijgen. Zijn jullie al weer wat verder met jullie vertrek naar Kos?

Caroline heel veel succes op Kos, geniet er van en alvast een goede reis!!


Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#19
Wij zijn ons lekker aan het voorbereiden. Langzaam krijgen we onze informatie over verhuisbedrijven, containers etc. Stiekem gaan we eens kijken naar een bankstel, bed en pannen.
Een klein probleem is nog open. Het moment dat het opgeleverd wordt. Dus nu is alles nog even een open einde.
Dat is een beetje een vervelend gevoel. Maar een ding is zeker, voorjaar 2012 gaat het gebeuren. En elke nacht droom ik nog even dat het morgen is.

Succes in december. Je weet als er wat is gaan we de troepen mobiliseren voor je!

groet Helma
Quote
#20
Ik begrijp dat gevoel heel goed want omdat bij mij ook nog zoveel onduidelijk is zal ik ook blij zijn als ik in Februari kan vertrekken. En ik zal je zeker laten weten als ik er niet uitkom :)
Bedankt caroline
Quote
#21
(18 October 2011, 08:50)Caroline schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik begrijp dat gevoel heel goed want omdat bij mij ook nog zoveel onduidelijk is zal ik ook blij zijn als ik in Februari kan vertrekken. En ik zal je zeker laten weten als ik er niet uitkom :)
Bedankt caroline

De tijd tot aan je vertrek naar daar gaat dan erg langzaam, en dan ga ik in december voor een 9 dg en dat vindt ik al langzaam gaan. Je moet maar zo denken elke week is er 1 weer dichter bij je vertrek...
Voor je het weet zijn de dagen daar weer voorbij :-(


Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#22
Tip: keihard werken in NL, thuis of op het werk, dan vliegt de tijd. Dat doe ik en dat helpt!
Quote
#23
(19 October 2011, 09:15)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tip: keihard werken in NL, thuis of op het werk, dan vliegt de tijd. Dat doe ik en dat helpt!

@ElsR, ik solliciteer me suf, maar kom gewoon niet aan een baan hier. Het liefs natuurlijk een internationale baan, met de mogelijkeheid om uit gewezen te worden naar Athene of directe omgeving. Liefst vandaag nog dan morgen. Maar ja ben te oud!! he ze hebben ze liever 20jr jonger. We sparen zoveel mogelijk weg van wat er nu maandelijks binnenkomt zodat ik straks een kleine back-up heb. Die zal ik zeker nodig hebben. Waar blijven die lotterijen toch, zou nu meer dan welkom zijn, echt dan vertrok ik vanmiddag nog Tongue

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#24
@Imogen ik ga ook heerlijk 1 dec een paar dagen naar Kos kan haast niet wachten...@ ElsR helemmal gelijk hoor ik werk in nederland 40+ uur in de week en ik kan je zeggen de weken vliegen momenteel voorbij....maar mijn energie ook haha. Maar af en toe even op de webcam kijken die op de haven staat van Kosstad en ik kan er weer even tegen.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ervaring auto meenemen bij de verhuizing naar Griekenland Beems 58 17.630 02 March 2024, 00:05
Laatste bericht: AlikiR
  verhuizing naar Rhodos Chiel 8 5.703 01 November 2015, 17:28
Laatste bericht: Cornelius
  verhuizing Elena 1 3.258 09 October 2014, 10:33
Laatste bericht: Toula
  Emigratie/Verhuizing Marianneke 2 3.298 03 August 2012, 15:58
Laatste bericht: Jota

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)