De vijfde dag - crisis op Kreta
#1
Voor degenen die het gemist hebben: dit filmpje werd afgelopen donderdag uitgezonden in de actualiteitenrubriek van de EO "De vijfde dag". Daarin vertellen enkele naar Kreta geëmigreerde Nederlanders over de crisis op "hun" eiland.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




24 sep 2011.

PS: Zijn de mensen die in het filmpje aan het woord zijn ook bekenden van dit forum?
Quote
#2
Het filmpje schetst een aardig beeld van de NL aldaar maar ik vind het weinig toegevoegde nieuwswaarde hebben. De NL zijn niet zieliger dan menige Griek, minder zielig misschien zelfs omdat zij met hun nuchterheid toch al lang wisten hoe het was in Griekenland en dat dat op den duur toch een keer goed fout moest gaan .... Vooral die mevrouw met haar makelaardij die waarschijnlijk in het verleden dik verdiend heeft aan de verkoop van appartementen aan NL vind ik echt niet zielig .... Ja het is nu moeilijk maar dat is het voor (bijna) iedereen in ons geliefde Ελλάδα!
Quote
#3
Els, het gaat er niet om wie 'zieliger' is, de Nederlanders of de Kretenzers. Ik woon zelf op Kreta en het leven wordt steeds moeilijker en onvoorspelbaar. Hup, daar ligt weer een extra belastingaanslag in de bus, lonen en pensioenen worden, zeker naar Nederlandse maatstaven, onvoorstelbaar gekort. Degenen die nu niet meer kunnen rondkomen en geen betere vooruitzichten hebben zijn niet degenen die deze ellende hebben veroorzaakt.
Quote
#4
Jawel ik ken er diverse mensen van de meeste wonen bij mij in de regio.
Quote
#5
Ik heb een paar links verzameld naar artikelen die een beeld schetsen van de situatie. Het is echt heel triest. En dan een overheid die geen idee heeft hoe dit echt aan te pakken. Vooral zichzelf als overheid aan te pakken. En niet alleen maar proberen om hardwerkenden nog wat meer geld te ontfutselen door weer hogere en meer belasting. En tegelijkertijd de ontduiking niet of nauwelijks te bestrijden.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Goede aanvulling op deze artikelen welkom.
Quote
#6
@mitsi: Degenen die nu niet meer kunnen rondkomen en geen betere vooruitzichten hebben zijn niet degenen die deze ellende hebben veroorzaakt.

Maar dat is overal op de hele wereld zo ........
Quote
#7
@ Els : ik woon niet "op de hele wereld', maar in Kreta Smile)
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  De vijfde dag Het dubbele gezicht van de Griekse kerk Dafne 14 10.374 04 July 2012, 06:38
Laatste bericht: Wick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)