Vakantie 2012
#1
De vakantie's zitten er voor ons weer op. In mei/juni naar Lesbos (1e keer)(Petra) geweest en we zijn vorige week teruggekomen van 8 dagen Parga (3e keer).greeksmiley2
Nu is het weer tijd om eens te kijken waar we de vakantie in Griekenland in 2012 willen vieren ;) Reistijd is juni.
Er zijn al verschillende opties voorbij gekomenHuh maar het is niet eenvoudig. Daarom zou ik eens advies willen hebben van mede Griekofielen. Karpathos en Kythira hebben wel mijn interesse maar de vraag is, zijn deze eilanden groot genoeg om je 2 of 3 weken te vermaken. Ik heb geen idee. Wij vinden het leuk om iets te zien en te doen afgewisseld met een stranddagje. Op het strand zien wij wel graag een bedje/parasolletje staan. Verder zoeken wij wel gezelligheid met terrasjes, restaurantjes en wat winkeltjes. Parga is één van onze favoriete stekjes maar Petra en bijv. Kokkari (Samos) zijn ons ook zeer goed bevallen. Beide zijn ook nog een optie voor 2012 maar het is natuurlijk ook leuk om weer iets nieuws te ontdekken.
Alle adviezen, tips etc etc zijn welkom!efxaristo

groetjes Anoushka
Quote
#2
Hallo Anouschka,
Kythira heb ik helaas nog nooit aangedaan dus daar kan ik je niks over vertellen maar ik weet dat er hier een aantal andere bezoekers zijn die er alles van weten.
Karpathos heb ik lang geleden een weekje bezocht in oktober. Ik vond het een leuk authentiek eiland maar nogal kaal (maarja was okt. hè). 2 weken leek mij wat te veel.
Heb je ook al eens aan Thassos gedacht? Is niet zo groot maar heeft zeker genoeg te bieden voor 2 weken. Bijvoorbeeld in Limenaria, een gezellig plaatsje a la Kokkari met diverse barretjes en een ruim aanbod van restaurants. Maar ook diverse strandjes in de buurt (met bedjes), leuke (berg)plaatsjes en kloosters om te bezoeken, opgravingen, een museum en een prachtige natuur in het binnenland ideaal voor wandelingen of een jeeptour de bergen in.
Oh oh, ik sla op hol... ben ook zo gek op mijn 'eigen' eilandje ;)
Quote
#3
Dag Anoushka,
Wat Karpathos betreft ben ik het helemaal met Jota eens. Het is een mooi eiland maar nogal kaal en vond er persoonlijk niet zoveel bijzonders te zien behalve het bergdorpje Olymbos. Wij waren er een week en dat was voor ons ruim voldoende.

Kythira is een ander verhaal, wat mij betreft één van de mooiste eilanden die ik bezocht heb. Schitterende natuur, erg groen en prachtige vergezichten. Omdat het eiland zo klein en smal is kom je vrijwel overal de mooiste panorama's tegen met regelmatig uitzichten van 360 graden.
Als je een wandelliefhebber bent of op zoek bent naar afgelegen strandjes waar je niemand tegen komt kan je daar zeker 3 weken vooruit. Ben je dat niet blijkt dat het eiland al gauw te klein is en je op steeds op dezelfde plekken terecht komt. Wij waren er de eerste keer
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en een jaar daarna nog eens een
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en hebben daar heerlijk gewandeld.

Neem vooral ook Jota's tip in overweging,
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




is schitterend en zeker groot genoeg om er twee à drie weken door te komen. Parga ken je dus al (prachtige omgeving met véél mogelijkheden voor uitstapjes) maar heb je al eens aan
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




gedacht? Wat mij betreft tot nu toe op alle vlakken één van de mooiste regio's met dito mogelijkheden van Griekenland.

Succes met je keuze sirtaki





Quote
#4
Heb je al eens aan Kreta gedacht, dan bedoel ik niet de drukke badplaatsen in het noorden, maar oost Kreta met Agios Nikolaos als uitgangspunt, dan heb je nog te weinig aan 3 weken.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
(29 September 2011, 09:15)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb je al eens aan Kreta gedacht, dan bedoel ik niet de drukke badplaatsen in het noorden, maar oost Kreta met Agios Nikolaos als uitgangspunt, dan heb je nog te weinig aan 3 weken.

Arthur, dat heb je toch wel als je Griekenland bezoekt, al zou je 6 weken gaan dan is het nog niet genoeg!!!

Daarom emigreren er ook zoveel NL-ers naar Griekenland greeksmiley1 Tongue
Kan ze ook geen ongelijk geven.


Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#6
Nou, dan ben ik blijkbaar een uitzondering Big Grin
Ik ga erg graag naar Griekenland en vind het er heerlijk om op vakantie naartoe te gaan. Maar er wonen, ik moet er niet aan denken hoor, ik zou er knettergek en doodongelukkig worden. En zeker niet in de huidige omstandigheden aldaar. Na 2 weken ben ik altijd weer blij thuis in NL te zijn.
We klagen wat af hier in Nederland en België maar als je alles gaat afwegen kom ik tot de conclusie dat we hier zo gek nog niet wonen.
Het gras lijkt altijd groener aan de andere kant maar blijkt dat zelden daadwerkelijk te zijn ;)

Maar om toch on-topic te blijven: Thassos en ook Lefkada moet je zeker even meenemen in je overwegingen Anoushka.
Karpathos en Kreta konden mij ook niet bekoren.
Quote
#7
@KarenAnna, emigreren niet, wel er wonen dat is wat anders zeker als je niet afhankelijk bent van een Grieks inkomen, dus augustus in NL en de rest op Kreta, en wat kon je niet bekoren op dit mooie eiland, ben je beslist op de verkeerde plaatsen geweest, ik geniet er elke dag van en zeker in de winter, kijk maar links op mijn fotootje.
Grz Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
(28 September 2011, 11:06)greece67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De vakantie's zitten er voor ons weer op. In mei/juni naar Lesbos (1e keer)(Petra) geweest en we zijn vorige week teruggekomen van 8 dagen Parga (3e keer).greeksmiley2
Nu is het weer tijd om eens te kijken waar we de vakantie in Griekenland in 2012 willen vieren ;) Reistijd is juni.
Er zijn al verschillende opties voorbij gekomenHuh maar het is niet eenvoudig. Daarom zou ik eens advies willen hebben van mede Griekofielen. Karpathos en Kythira hebben wel mijn interesse maar de vraag is, zijn deze eilanden groot genoeg om je 2 of 3 weken te vermaken. Ik heb geen idee. Wij vinden het leuk om iets te zien en te doen afgewisseld met een stranddagje. Op het strand zien wij wel graag een bedje/parasolletje staan. Verder zoeken wij wel gezelligheid met terrasjes, restaurantjes en wat winkeltjes. Parga is één van onze favoriete stekjes maar Petra en bijv. Kokkari (Samos) zijn ons ook zeer goed bevallen. Beide zijn ook nog een optie voor 2012 maar het is natuurlijk ook leuk om weer iets nieuws te ontdekken.
Alle adviezen, tips etc etc zijn welkom!efxaristo

groetjes Anoushka

Grappig om te lezen. Mijn Top3: Petra nr. 1, Parga en Samos op een gedeelde 2e en 3e plaats. Thassos komt daar direct achter. In Petra ben ik blijven hangen en breng er nu jaarlijks in de zomer 7 weken door. Ga 2012 starten in Petra (de eerste week van januari). Op heel veel andere eilanden geweest, maar dit zijn toch wel mijn favoriete plekken. Vergeet Koroni nog. Ook erg leuk en veel mogelijkheden om met de auto op pad te gaan. Lefkas op zich prachtig, maar vond Nidri vreselijk. Succes! Benieuwd wat je uiteindelijk kiest.
Quote
#9
Dank jullie wel voor de reacties. Ik ga mij in ieder geval eens verder verdiepen in zowel Kythira als Thassos.
Wij zijn ook al op Kreta (West) geweest en vorig jaar zijn wij 3 weken in Kala Nera (Pilion) geweest. Beide erg leuk. Vanaf Parga hebben wij 2x een dagtrip naar Lefkas gemaakt en vond ik zelf wat minder leuk. Petra en Parga zijn zeker bij ons favoriet. Maar iets nieuws is ook wel weer leuk. Eerst eens even afwachten tot alle touroperators alles klaar hebben voor 2012. Als de keus is gemaakt dan laat ik het jullie zeker weten! Tips blijven natuurlijk welkom. Griekenland is mijn hobby dus ik vind het helemaal niet erg om mij hierin te verdiepen ;)
greeksmiley2
groetjes Anoushka
Quote
#10
(29 September 2011, 15:46)greece67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dank jullie wel voor de reacties. Ik ga mij in ieder geval eens verder verdiepen in zowel Kythira als Thassos.
Wij zijn ook al op Kreta (West) geweest en vorig jaar zijn wij 3 weken in Kala Nera (Pilion) geweest. Beide erg leuk. Vanaf Parga hebben wij 2x een dagtrip naar Lefkas gemaakt en vond ik zelf wat minder leuk. Petra en Parga zijn zeker bij ons favoriet. Maar iets nieuws is ook wel weer leuk. Eerst eens even afwachten tot alle touroperators alles klaar hebben voor 2012. Als de keus is gemaakt dan laat ik het jullie zeker weten! Tips blijven natuurlijk welkom. Griekenland is mijn hobby dus ik vind het helemaal niet erg om mij hierin te verdiepen ;)
greeksmiley2
groetjes Anoushka

Rond december komen de 1e zomergidsen 2012 weer uit, dus ook vroegboekkorting. Maar dat zal je inmiddels ook wel weten.

Veel plezier met het uitzoeken van een heerlijke reis naar het geliefde Griekenland

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#11
Kythira is helemaal geweldig. Ik was er 12 dagen en had gerust nog een poosje kunnen blijven. Het is natuurlijk vrij klein eiland, maar als je het meeste te voet bekijkt ben je toch nog even bezig.. ;)
Echt een wandeleiland, met ook leuke strandjes. Mijn uitvalsbasis was Agia Pelagia wat goed beviel. Je hebt wel een auto nodig om echt het eiland te gaan verkennen.

Pilion is ook super en vergeet de Peloponnesus niet. Prachtig en veelzijdig, zowel zuid- als oostkust is super. Argolida, Arkadia, Mani, maar ook de 'poot' aan de overkant is mooi, met superplaatsjes als Koroni, Methoni en Pylos.

En Kreta is echt prachtig, als je de drukke en lelijke noordkust met de bekende plaatsen een beetje vermijdt. Rethymnon en Chania zijn als plaatsen nog wel mooi, jammer dat het er in het seizoen zo druk kan zijn. Maar het zuiden is rustiger en mooier, en het binnenland bij vlagen spectaculair. Mooie doorkijkjes, prachtige vergezichten op de kust, leuke plaatsen. Veelzijdig, Griekenland in het klein.
Quote
#12
Waarom wachten op de touroperators Anouschka?
Ga op eigen houtje dan ben je vaak nog goedkoper uit ook, want vaak is vliegen vanuit Duitsland goedkoper, zeker als je op tijd boekt.
Mocht je voor Thassos kiezen dan kun je op mijn website kijken voor tips mbt vliegmaatschappijen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Wordt wel moeilijk kiezen he met al die leuke tips van iedereen ;)
Quote
#13
Er zijn al een aantal touroperators die al reizen voor de zomer 2012 aanbieden.
@Jota, Duitsland is wat ons betreft echt geen optie, wij wonen (en werken er ook) vlakbij Schiphol. Wij hebben geen zin om eerst al een wereldreis te maken terwijl wij met 15-20 minuten op Schiphol staat. Zal je website zeker bezoeken, je weet maar nooit:)

En het kiezen voor een touroperator is mede omdat dan alles geregeld is eigenlijk. Met een drukke baan kiezen wij dus eigenlijk voor het gemak.;)
Lastig kiezen blijft het wel, we kunnen in ieder geval nog jaren vooruitBig Grin in ons geliefde Griekenland. Het is alweer heerlijk om er mee bezig te zijn en alle leuke verhalen en ervaringen te ontvangen!

groetjes Anoushka
Quote
#14
Hoi Anoushka
Wij zijn een aantal jaren geleden op Lefkas geweest en dat is zeer goed bevallen.Mooie natuur ,heerlijke en zeer mooie grote en kleine strandjes en een volgens ons een gezellige hoofdstad. Er zijn mooie baaitjes met prachtige uitzichten en natuurlijk mooie kloosters om te bezoeken.Volgend jaar in juni gaan we weer naar Lefkas net buiten Lefkas stad.
Ik heb wat fotos op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




staan maar ben nog bezig met deze site.
Vast veel plezier bij het uitzoeken van je volgende bestemming
Quote
#15
Anoushka,

Het eiland Kythira is niet groot maar heel speciaal, door Ger al uitgebreid omschreven.
Zelf met mijn vrouw al drie keer naar dit eiland geweest met Ross Holidays (enige touroperator die dit eiland aanbied vanuit Nederland).
Zie mijn website met drie reis en fotoverslagen.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Kijk ook op de startpagina van Kythira voor info.

veel kijk plezier, Christos fotosmiley
Quote
#16
(17 October 2011, 12:31)janos54 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Anoushka
Wij zijn een aantal jaren geleden op Lefkas geweest en dat is zeer goed bevallen.Mooie natuur ,heerlijke en zeer mooie grote en kleine strandjes en een volgens ons een gezellige hoofdstad. Er zijn mooie baaitjes met prachtige uitzichten en natuurlijk mooie kloosters om te bezoeken.Volgend jaar in juni gaan we weer naar Lefkas net buiten Lefkas stad.
Ik heb wat fotos op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




staan maar ben nog bezig met deze site.
Vast veel plezier bij het uitzoeken van je volgende bestemming

De eerste keer dat ik ooit in GR kwam was op Lefkas, en sindsdien mijn hart verpand aan GR en zijn bevolking. Heel erg leuk om dan na 24jr!! weer foto's te zien hiervan.

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#17
Dag Anoushka,

Ik vond, uit mijn hele Griekenlandreeks, Kefalonia een van de mooiste. Zowel wat betreft de prachtige natuur, als het relatief hoog gehalte aan rust. Als je Kefalonia zou kiezen, maak van daar uit dan zeker een uitstapje naar het wondermooie eiland Ithaki.

Ook de Sporaden eilanden vond ik heel knap. Wij maakten de combinatie Skiathos + Skopelos + Alonissos. Echt een aanrader. Skiathos was nogal druk, maar de twee andere waren heerlijk.

Als Nederlander ben je super verwend; je hebt namelijk rechtstreekse vluchten. Wij, vanuit België, moesten er meer voor over hebben.
Voor Kefalonia moesten we vanuit Brussel eerst naar Zakynthos, dan naar de andere kant van het eiland en een halve dag wachten op de ferry, om dan 's avonds heel laat op Kefalonia aan te komen. Een volledige dag onderweg dus.
Voor Skiathos moesten we eerst naar Schiphol. Wat in ons geval 300 km rijden was, én een overnachting vlakbij Schiphol omdat het een vroege vlucht was.
Bovendien: Nederlanders hebben een veel uitgebreider keuze aan aanbod, dan de Belgen. Maar 't is jullie gegund, hoor Smile

Nog dit: gezien het grote aanbod, zou ik jullie aanraden om voor de eerstkomende reis toch via een touroperator te gaan. Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België is er een tamelijk groot verschil in terugbrengplicht: wél voor wat betreft een zogenaamde pakketreis (= verblijf + vlucht), en veel minder indien je enkel de vlucht boekt (en dus verblijf rechtstreeks door jou via internet of zo geregeld).
Dit zou 'interessant' kunnen zijn in stakingsgevoelige periodes...

vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#18
Hallo allemaal, dank voor de reacties. Leuk ook de laatste reactie. Kefalonia is ook door vrienden aanbevolen en dus ben ik mij daar in gaan verdiepen. Het maakt een grote kans. Ik ben er nu 2x geweest voor een tussenlanding, dus 3x is scheepsrecht;) Het is nog even wachten op het aanbod van de touroperators, TUI geeft aan dat zij begin november helemaal klaar zijn voor 2012. Ross' holidays rond half november. Het is ook nog even bekijken hoe alles zich zal ontwikkelen in Griekenland. Buiten Greece zijn de Azoren nog een optie. maar het liefst lovegreece
Groetjes Anoushka
Quote
#19
greece 67

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&feat=directlink
Hier staan wat fotos van onze Kefalonia vakantie
groetjes jan
Quote
#20
Mooi foto's Jan, jij hebt die schildpad er goed op gekregen!!
Hier nog wat foto's van onze vakantie naar Kefalonia in 2008 (in combinatie met Kythira) en 2006
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Een schitterend eilandCool
Quote
#21
Net jou albums bekeken en ben gelijk weer in Kefalonia sferen haha.
Wij gaan hier vast nog eens naar toe.De bloemenfotos zijn ook prachtig trouwens
Op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




zijn we bezig met wat fotos enz te plaaten ook over andere vakanties naar Griekenland

groeten jan
Quote
#22
Hoi Jan

Je website staat bij mijn favorieten, heerlijk om tijdens deze regenachtige donkere dagen weer even terug naar Griekenland te gaan dankzij jullie mooie foto's.
Op mijn homepage kun je komen door via Oriste op de linkenpagina te klikken en dan staan wij ergens bij de rubriek:interessante websites. Foto's, reisverhalen en filmpjes van ons geliefde Griekenland maar ook van andere bestemmingen.
Quote
#23
Inmiddels zijn we zo'n beetje heel Griekenland al door gereisd maar vandaag toch de beslissing gemaakt. Het wordt gewoon weer Griekenlandgroet. Niet gedacht (zoals hierboven is geschreven) maar heb zojuist voor juni 3 weken Agia Galini op Kreta geboekt. Nu nog even de winter doorkoud

groetjes Anoushka
Quote
#24
Goede keuze Anoushka, als uitvalsbasis prima geschikt om diverse rondritjes te maken en alles op je gemak te bekijken en s,avonds weer op tijd thuis om te genieten, misschien zien we jullie nog in Agios Nikolaos.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#25
Hi Arthur, we zijn jaren geleden naar Rethymnon geweest. Is goed bevallen. Toen hebben we geluncht in Agia Galini, leuk plaatsje. Ik ben erg benieuwd hoe het er nu is. Wie weet doen we Agios Nikolaos wel aan;) en als je nog leuke tips hebt dan hou ik mij aanbevolenefxaristo
Groetjes Anoushka
Quote
#26
Hallo Anoushka,agia galini is een heerlijk dorp,we komen er al zes jaar en het blijft altijd heerlijk om er weer naar terug te gaan,wij logeren altijd in hotel petra, het haventje is erg gezellig,ik weet niet hoe jij je er wil verplaatsen,maar je moet weten dat je een vervoermiddel nodig heeft,ik bedoel,het is daar allemaal steil om te lopen,aan het haventje zijn genoeg tavernes maar wij zitten voor onze rust altijd aan het strandje te eten heerlijk en echt goedkoop.
Wij wensen jou een hele leuke tijd in het gezellige dorpje AGIA GALINI.
Groetjes van Sonja en Leo.vlaggetje.gif
Quote
#27
Het ziet er ook erg leuk uit! Wij verblijven in Ariadne, boven in het dorpBig Grin
We gaan zeker een auto huren, maar willen in de avond ook zeker wel gaan lopen om te gaan eten. Nu allen nog even geduld tot het zover is......
Quote
#28
Even van tevoren een seintje geven, ik ga zowiezo elke daq het water op, een paar mensen meer maakt niet uit, zie je Agios Nikoloas eens van een andere kant, die waar de grote boten niet komen.
(27 November 2011, 12:15)greece67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[/color][/size][/font][quote='greece67' pid='8802' dateline='1322388910']
Hi Arthur, we zijn jaren geleden naar Rethymnon geweest. Is goed bevallen. Toen hebben we geluncht in Agia Galini, leuk plaatsje. Ik ben erg benieuwd hoe het er nu is. Wie weet doen we Agios Nikolaos wel aan;) en als je nog leuke tips hebt dan hou ik mij aanbevolenefxaristo
Groetjes Anoushka

Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#29
@ Anoushka wat leuk, ik zie dat jij In Petra -Lesbos bent geweest :)
Wij zijn 6x achtereen naar Kreta geweest en Na veel knopen te hebben doorgehakt hebben wij toch besloten om ook (ook voor de 1e keer) naar Lesbos toe te gaan...Van Molivos en Petra hadden we goede berichten via kennisen gehad..
In eerste instantie had ik Molivos op het oog en daar een paar leuke appartementjes gezien, maar bij nader inzien en na na veel googlen en google earth ook goed bekeken te hebben toch maar besloten om voor Petra te gaan.. Zo te zien waren de strandjes daar mooier en het stadje wel wat kleiner maar ook vlakker...Duss eergisteren geboekt ..
Misschien weet jij nog iets leuks over Petra te vertellen? (andere mensen mag natuurlijk ook )
bv:taveernes waar je lekker kan eten?
En is er in het dorp op terrasjes wifi? (bij ons app. is dat niet)
Leuke dingen te zien tijdens autoritjes?
Gaan er regelmatig bussen naar Molivos?

Vr Gr Wilma


Quote
#30
Hoi @Wilma, ten eerste hoe ist met Geer en natuurlijk jou pootje? Wij zijn mei 2008 2 weken op Lesbos geweest en hebben het hele eiland rondgereden, natuurlijk is 2 weken veel te kort voor zo'n groot en mooi eiland, daar heb je wel 2 maanden voor nodig, het ging voornamelijk om de scheepswerfjes en haventjes en die zijn er genoeg, het versteende woud hebben we links laten liggen, wij zijn niet zo van de oude bomen, in Matamandos zijn leuke aardewerk winkels met ernaast de werkplaatsen waar vader en zoon het maken, zo zijn er nog honderden andere leuke dingen om te bezoeken/bekijken, als je echt veel van Lesbos en Petra wilt weten neem even contact met Mariet op, zij heeft een huisje in Petra en is de specialist wat Lesbos betreft.

uitzicht op de haven van Molyvos,
[Afbeelding: 2qxq8he.jpg]
aardewerk winkeltje
[Afbeelding: xpzbr6.jpg]
Plombarie, waar de lekkerste ouzo van Gr gemaakt wordt
[Afbeelding: 35iqcjp.jpg]
gevulde kalamaris, een lekkernij speciaal Lesbos
[Afbeelding: os5uvo.jpg]
bloemen en nog eens bloemen.
[Afbeelding: 1qkep4.jpg]
Als we niet op Kreta waren beland was het zeker Lesbos of Kalymnos geworden, hier wonen de vriendelijkste Grieken.



Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#31
Hoi Anoushka,

Wil je persé naar een eiland toe? Wij zijn vorig jaar naar Peloponnesos geweest, het grootste schiereiland van Griekenland. Ik heb al verschillende plekken gehad in Griekenland, maar dit vond ik echt absoluut het mooiste stekkie. De natuur is echt prachtig en super afwisseld, van ongerepte, ruige berggebieden, groene weiden, ontelbaar veel sinaasappel- en olijfbomen tot prachtige stranden met helblauw water! Maak een rondreis daar, want er is genoeg te zien!
Naast al het natuurschoon kun je er ook echt veel cultuur opsnuiven. Wij zijn toen tijdens onze vakantie naar Olympia geweest (waar vroeger de Olympische Spelen werden gehouden) en naar de ruïnes van Mistrás. Super mooi en super mooie foto's gemaakt! Volgend jaar gaan wij zeker terug, want we willen nog veel meer zien!

Groetjes Hennie

Quote
#32
Hoi Hennie, nee hoor het hoeft niet speciaal een eiland te zijn. Peleponessos zijn we ook geweest met een rondreis. Wij zullen ook zeker nog eens terug gaan. Wil je nog meer mooie plekjes op het vaste land zien dan is Pilion ook een aanrader. Verder heeft Epirus een grote voorkeur, Parga is toch wel een favoriete plek. na 2 jaar Parga ( en Lesbos) Nu dus naar Kreta. Gelukkig is Griekenland zo groot dat we voorlopig nog wel vooruit kunnen met vakanties;)
Quote
#33
Hahah jaa klopt!
Krijg er ook geen genoeg van!
Pilion ken ik niet, zal het zeker overwegen in mijn volgende vakantiekeuzes! Big Grin

We hebben voor aankomende zomer een
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




geboekt, met eigen zwembad Big Grin We gaan met meerdere gezinnen, totaal met 12 man. Nu al veel zin in!

Kreta is ook echt super! 2 jaar geleden nog geweest :) Blijf het een prachtig eiland vinden en zeker de excursies naar de onbewoonde eilandjes in de buurt zijn echt leuk. Moet je eens bij
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




website kijken, hij regelt allemaal actieve excursies. Wij hebben een aantal tochten via hem gedaan en is echt leuk!
Quote
#34
Hallo Anoushka,
Ik ben het helemaal met Corry eens :wij hebben de Peloponessos nu 3x gedaan , en vinden dat het allermooist. Vanuit Koroni kan je veel kanten op , en er is een mooi strand (Zanga beach). Wij hebben het zelf gedaan in september : ticket naar Kalamata en een auto'tje . Buiten het seizoen worden de prijzen anders en je kunt overal terecht. Onderhandelen loont.
Quote
#35
@ Arthur, bedankt voor de leuke foto's :)
Zoals je weet en gezien hebt in Mei, had ik op Kreta had ik mijn enkelbanden en pezen gescheurt en dat wil ik niet nog een keer meemaken Brrrr..Ik ben er net van genezen ..
Molivos ziet er idd erg leuk uit..maar is nogal tegen de berg aangeplakt en moet je constant als een berggeit gaan lopen daar,
voordat je het weet zak je daar zo weer door je hoeven heen, hihi ..... het ziekenhuis is daar wel een stuk verder weg dan bij Ag,Nik 60km....Dat was toen wel een geluk bij een ongeluk, achteraf gezien
Vandaar toch maar een vlakker dorpje uitgezocht ..

Die gevulde kalamaris (op de foto) zal Geer wel erg lekker vinden....
Het versteende woud ? waar ligt dat?
Ik stuur je nog even een prive berichtje
Groetjes van ons en ook aan Danka

Anoushka heeft me ook al leuke tips gegeven,,Toppie,,
Quote
#36
Wij hebben de knoop doorgehakt!
Komend jaar brengen wij onze vakantie door in het plaatsje Katelios op Kefalonia.
Ik heb dan ook met veel genoegen de vele foto's van dit (zo te zien prachtige) eiland bewonderd.
Er zitten hele spectaculaire opnamen tussen...
Dat wordt vast genieten daar...
Quote
#37
Denk ook eens aan Samos als bestemming voor 2012. Stranden, terrasjes, bergen, wandelen, fietsen, watersport, excursies, boottripjes, oude monumenten, kloosters, stille kerkjes, prachtige natuur, mooie vogels en andere dieren, musea, authentieke dorpjes, lieve mensen, lekkere wijn en eten; van gezellig drukte tot eenzame wandelroutes: het is er allemaal στην Σάμο!
Quote
#38
@ Wilma m.b.t. Petra en eten, nou dat kan hoor. Voor een leuke indruk kijk even naar het volgende filmpje.
Direct in het begin van het filmpje links kan je buiten en buitengewoon lekker lunchen bij bijzonder gezellige mensen. Wie is er trouwens niet gezellig op Lesvos?
Cor.
Quote
#39
O jaaaaaaaaa, en ik zie Tsalikis de bakkerij/ijssalon. Worshippy
[Afbeelding: o6wdb9.jpg]

En mijn favoriet, restaurant O Nikos aan de kustweg
[Afbeelding: 23j31ad.jpg]
Quote
#40
Owww, Wat is dit weer leuk deze keer het leuke filmpje van Cor en de fotos van greece :) Bedankt... Het ziet er mooi en gezelly uit allemaal..
Tsalikis de bakkerij/ijssalon (het ziet er heerlijk uit )en restaurant O Nikos gaan we zeker uitproberen
Leuk om dit te zien, het duurt nog een half jaar maar de voorpret is begonnen.Static
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)