Grieksegids nieuws     
Gek op dieren?!?!
#1
Wij zijn op zoek naar mensen die naar kreta gaan en die gek zijn op dieren.

Op kreta zijn er een heleboel dieren die een enorm slecht leven hebben. Via de stichting mirtos animal project proberen we deze dieren te helpen.

Natuurlijk zijn er in Nederland ook een heleboel dieren die geholpen moeten worden. Gelukkig zijn er al een heleboel mensen in Nederland die deze dieren helpen. En dus willen wij de dieren op Kreta helpen.

Het enige wat wij van je vragen is of we een hondje op jou vlucht in mogen boeken. Dit betekend dat jij de hond incheckt (iemand overhandigd de hond op het vliegveld aan je inclusief geldig paspoort) als je dan in nederland of brussel aan komt op het vliegveld haal je de hond van de band en staat er iemand klaar om de hond over te nemen van je. De honden die je mee neemt zijn nagekeken door een dierenarts en gedragen zich netjes.
Het kost je niets, alleen hooguit een uurtje van je tijd.

Als je hierbij mee wilt helpen dan horen we dat graag van je. Voor meer informatie kun je mailen naar info@mirtos.nu of op de website kijken
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Quote
#2
(29 September 2011, 12:52)mirtos animal project schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij zijn op zoek naar mensen die naar kreta gaan en die gek zijn op dieren.

Op kreta zijn er een heleboel dieren die een enorm slecht leven hebben. Via de stichting mirtos animal project proberen we deze dieren te helpen.

Natuurlijk zijn er in Nederland ook een heleboel dieren die geholpen moeten worden. Gelukkig zijn er al een heleboel mensen in Nederland die deze dieren helpen. En dus willen wij de dieren op Kreta helpen.

Het enige wat wij van je vragen is of we een hondje op jou vlucht in mogen boeken. Dit betekend dat jij de hond incheckt (iemand overhandigd de hond op het vliegveld aan je inclusief geldig paspoort) als je dan in nederland of brussel aan komt op het vliegveld haal je de hond van de band en staat er iemand klaar om de hond over te nemen van je. De honden die je mee neemt zijn nagekeken door een dierenarts en gedragen zich netjes.
Het kost je niets, alleen hooguit een uurtje van je tijd.

Als je hierbij mee wilt helpen dan horen we dat graag van je. Voor meer informatie kun je mailen naar info@mirtos.nu of op de website kijken
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Zijn er nog niet genoeg honden en katten in Nederland?

Zorg voor een structurele oplossing en steriliseer die beesten hier in Griekenland.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#3
Klopt dat is ook iets waar druk aan gewerkt wordt in Griekenland door meerdere organisaties.
Maar met alleen steriliseren en castreren komen we er nu niet. En de beestjes die nu op straat leven hebben hulp nodig en die kunnen we niet zomaar aan hun lot over laten.
Quote
#4
Petje af hoor, ik vand het altijd weer knap dat sommige mensen zo gedreven bezig zijn met het wel en wee van anderen, in dit geval kansarme dieren.
Ik heb een kleine bijdrage geleverd en hoop dat meer lezers van dit forum op z'n minst even op het logo hieronder klikken en kijken met welk goed werk men bezig is. En daarna misschien ook een kleine bijdrage willen leveren om hen te steunen?

Kijk eens hier
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






MAP, succes up up

Ger


Quote
#5
ik loop de laaste 2 jaaren zelf met de 2 honden rond in de buurt en kom steeds mensen tegen die hun hond roepen met een griekse naam. zo praat ik wel met hun ,en ik zie vaker honden uit Kreta ,Rhodos en andere griekse plekjes. maar ook uit Bosnie en andere landen die anders omgaan met dieren.
ik heb zelf 2 ,uit Drama meegenomen, en afgelopen jaar bijna weer eentje , maar het moet niet te gek worden. 3 uit drama afkomstige grieken thuis is meer dan genoeg.
ik had liever anders gezien maar het sterilisatie plan die al voor 2004 in gr moest gebeuren blijft een zo als andere zakken gaan op de griekse manier.
Quote
#6
(30 September 2011, 11:32)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik loop de laaste 2 jaaren zelf met de 2 honden rond in de buurt en kom steeds mensen tegen die hun hond roepen met een griekse naam.

Tzimis, typisch Griekse hondennamen, waar moet ik dan aan denken? Heb je er een paar? Ik heb ooit een hondje gehad die ik Argos noemde, lang voordat ik "greek-minded" werd. Is dat een typische hondennaam daar?



Quote
#7
als je in hoogeveen rond loopt met 2 honden en je hoor iemand Nikos roepen maar je zie geen griek dat is heel raar. eentje dus noemen ze nikos. die van mij zijn Ionas en Ravika. Ionas ,van Ionas Dragoumis en ravika van mijn dorp in Drama waar zij ook van komt.
als er weer een hond komt , dan noem ik hem Kerberos.
Quote
#8
(30 September 2011, 11:48)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(30 September 2011, 11:32)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik loop de laaste 2 jaaren zelf met de 2 honden rond in de buurt en kom steeds mensen tegen die hun hond roepen met een griekse naam.

Tzimis, typisch Griekse hondennamen, waar moet ik dan aan denken? Heb je er een paar? Ik heb ooit een hondje gehad die ik Argos noemde, lang voordat ik "greek-minded" werd. Is dat een typische hondennaam daar?

Wat dacht je van Yaniz, de naam van mijn teckel? Als, als we nog een teckel nemen gaat "het" Ouzo heten. ;)

Yaniz is nu vier maal met ons meegeweest naar Lesbos. Ze geniet daar op HAAR strand evenveel als wij. Is het te warm dan komt ze in onze schaduw, het liefst tegen ons aan liggen. Ook wil ze weleens een stukje gaan zwemmen in de baai van Kalonis.

Quote
#9
Goed initiatief om zowel zwerfhonden (en ook katten?) op te vangen en te plaatsen en ze ook te steriliseren. Onze buurman is zo aan een hele lieve hond gekomen. 't Is dat we veel op en neer gaan reizen met het vliegtuig anders hadden we bij wijze van spreken gisteren al een (zwerf-)hond genomen.
Denk in deze ook eens aan Samos Tier Hilfe op Samos. Ze kunnen altijd hulp en donaties gebruiken!!
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
(30 September 2011, 12:04)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




als je in hoogeveen rond loopt met 2 honden en je hoor iemand Nikos roepen maar je zie geen griek dat is heel raar. eentje dus noemen ze nikos......

oops Mijn beste vriend Blush in Athene die ik in december ga zien heet ook NIKOS, als ik hem zie moet ik dus gelijk aan de hond denken bij jouw uit Hoogeveen.

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#11
Dan komt dat mooi uit @Els als jullie vaak op en neer reizen van Samos, daar zitten ook dieren genoeg die een baasje zoeken volgens de Duitse website.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#12
Wat fijn dat er zoveel reacties zijn!!
@ Ger. Bedankt voor de kleine bijdrage
@ Tzimis. Inderdaad 3 honden zijn er al veel. Fijn dat je ook zo begaan bent met de griekse schatten. Helaas klopt het inderdaad dat er van de plannen in Griekenland niet altijd veel terecht komt.

Verder zie ik inderdaad nog wat andere organisaties voorbij komen. Ik denk dat het belangrijk is te beseffen dat wij als organisatie dit niet als enige doen en het ook niet alleen kunnen. Er zijn veel organisaties bezig met het dierenleed in andere landen. En maar goed ook, want dat is hard nodig. Dus ook als jullie naar een andere bestemming dan kreta gaan, bekijk dan van te voren eens wat je misschien kan betekenen met je vliegreis die je toch wel maakt. :)

Quote
#13
Ik ga volgend jaar eens vragen of ik een dag in de week daar kan komen helpen op Samos. Weet alleen niet of ik goed tegen al die dierenellende kan ..... Ik krijg al tranen in mijn ogen als ik de verhalen op de website lees ....
Quote
#14
Als je tijd over hebt. Dan is er op Kreta ook altijd hulp nodig ;)
Quote
#15
Hoi allemaal,

Door een noodsituatie moeten er nog eens 50 honden naar nederland komen. Als dit niet lukt dan is er een grote kans dat ze afgemaakt worden.
We zijn dus nog steeds enorm hard op zoek naar vluchtbegeleiders.

Ook zijn we opzoek naar gastgezinnen. Die deze honden een tijdelijk huisje kunnen bieden tot dat er een geschikt baasje voor ze gevonden is.

Bedankt weer voor de aandacht!

Groetjes,
Samantha
Quote
#16
Petje af hoor, jullie pakken dat goed en doortastend aan getuige deze
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




bij SBS's Hart van Nederland.

Chapeau!
Quote
#17
Ja super he?!?! We zijn echt enorm blij met deze oproep van SBS Hart van Nederland! Het was kort maar krachtig! En we merken nu al resultaten!!
Zie hier de website van SBS Hart van Nederland met onze oproep:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
Hoe goed ook allemaal bedoeld en zelf hebben we jaren een trouwe viervoeter gehad, is het toch moeilijk te begrijpen dat je als buitenlander honden gaat weghalen vanuit Griekenland.

Toen we enkele jaren geleden op Mytillini waren in Molivos (Mithimna) liep er daar ook altijd eentje vrij rond. Toen de mensen van de Captains table ons het voorstellen deden om hem mee te nemen hebben wij en een bevriend koppel ons héél erg moeten inhouden, maar het gezond verstand primeerde.

We denken dat er hier in onze contreien even grote hulp behoefende rond lopen dat daar, maar het is en blijft natuurlijk wel een mooi gebaar.

Quote
#19
Het klopt wel wat je zegt hoor. Hier in Nederland zitten ook enorm veel hondjes die hulp nodig hebben.
Wij zijn dan ook niet per direct voorstander om honden weg te halen uit Kreta. Het liefste zouden we zien dat de Grieken zelf goed voor hun beestje zouden zorgen. Helaas is dit vaak niet het geval. Wij zijn ook bezig sterilisatie en castratie projecten. En we proberen zoveel mogelijk educatie op te zetten.
Wat het grootste probleem is, is dat de regering van Griekenland over het algemeen niet mee werkt. Sterilisatie en castratie mag bijvoorbeeld alleen door artsen uit Griekenland zelf gebeuren, terwijl deze meestal nog duurder zijn dan hier in Nederland. Wanneer wij dierenartsen zouden kunnen sturen, dan zou dit al een hele verbetering zijn. Verder doet de regering zelf niet zo veel aan het dierenleed. We proberen ook continu de Grieken te overtuigen om goed te zorgen voor hun eigen beesten. Helaas dringt dit niet altijd goed door.
Wanneer er na al deze moeite nog steeds honden in nood zitten, dan komen ze pas naar Nederland. Helaas is de nood op dit moment enorm hoog, omdat de gemeente op Kreta niet mee wilt werken. De honden die nu in de shelters zitten worden ingenomen en afgemaakt. Ondanks alle inzet in de voorbereidingen, kunnen we dit nu alleen voorkomen door ze nu naar Nederland te halen.

Nogmaals wij zijn het er volledig mee eens dat alles naar Nederland halen niet altijd de goede oplossing is.
Verder helpen we ook regelmatig dieren hier in Nederland. We helpen waar we kunnen. Wel is het zo dat hier in Nederland er al een heleboel mensen begaan zijn met de dieren, dat wij ons voornamelijk richten op het veraderen van de situatie op Kreta. Het liefst veranderen we de situatie op Kreta zelf, maar dat is een enorm lastige klus.
Quote
#20
Beste Mensen van Mirtos: Goed werk!

Maar 3 opmerkingen:
Er is nieuwe wetgeving onderweg (of net behandeld in parlement) tegen dierenmishandeling. En nou weet ik wel dat tussen wetgeving en parktijk nog veel ruimte zit, maar de stap is gezet.
Op Pilion heeft de zwerfdierenclub afspraken met dierenartsen. En dat levert goede korting op.
Ook werkt hier een Duitse dierenarts. Dat is ook logisch in het kader van het vrije verkeer van goederen en diensten in de EG. Het lijkt mij dat die regel;s ook voor Kreta gelden.

Maar zoals gezegd, ga door met goede werk. Zelf heb ik minder geluk gehad toen ik in Nederland woonde met mijn overgevlogen Turkse hond (was uit nest gestolen wilde hond bleek later). Nu al poos happy in Griekenland met onze Griekse vondeling.

Quote
#21
(11 October 2011, 15:21)mirtos animal project schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het klopt wel wat je zegt hoor. Hier in Nederland zitten ook enorm veel hondjes die hulp nodig hebben.
Wij zijn dan ook niet per direct voorstander om honden weg te halen uit Kreta. Het liefste zouden we zien dat de Grieken zelf goed voor hun beestje zouden zorgen. Helaas is dit vaak niet het geval. Wij zijn ook bezig sterilisatie en castratie projecten. En we proberen zoveel mogelijk educatie op te zetten.
Wat het grootste probleem is, is dat de regering van Griekenland over het algemeen niet mee werkt. Sterilisatie en castratie mag bijvoorbeeld alleen door artsen uit Griekenland zelf gebeuren, terwijl deze meestal nog duurder zijn dan hier in Nederland. Wanneer wij dierenartsen zouden kunnen sturen, dan zou dit al een hele verbetering zijn. Verder doet de regering zelf niet zo veel aan het dierenleed. We proberen ook continu de Grieken te overtuigen om goed te zorgen voor hun eigen beesten. Helaas dringt dit niet altijd goed door.
Wanneer er na al deze moeite nog steeds honden in nood zitten, dan komen ze pas naar Nederland. Helaas is de nood op dit moment enorm hoog, omdat de gemeente op Kreta niet mee wilt werken. De honden die nu in de shelters zitten worden ingenomen en afgemaakt. Ondanks alle inzet in de voorbereidingen, kunnen we dit nu alleen voorkomen door ze nu naar Nederland te halen.

Nogmaals wij zijn het er volledig mee eens dat alles naar Nederland halen niet altijd de goede oplossing is.
Verder helpen we ook regelmatig dieren hier in Nederland. We helpen waar we kunnen. Wel is het zo dat hier in Nederland er al een heleboel mensen begaan zijn met de dieren, dat wij ons voornamelijk richten op het veraderen van de situatie op Kreta. Het liefst veranderen we de situatie op Kreta zelf, maar dat is een enorm lastige klus.

Blij dit te horen. Denk dat er inderdaad nog veel ander werk kan gedaan worden terplaatse zoals het permanent sensibiliseren van de Grieken.
Nu moet ik wel toegeven dat de mentaliteit van "de Griek" de laatste jaren hierin vel veranderd is (in gunstige zin wel te verstaan).
Je ziet toch meer een meer mensen op straat lopen/wandelen met hun trouwe vriend. Toen we vorige week nog op een terrasje zaten in Ierapetra geloofde mijn vrouw haar ogen niet toen een Griek de (per ongeluk) verwikkelde leiband vanom een pootje haalde van zijn hond. De manier waarop dat gebeurde sprak boekdelen, de poot van de hond werd behandeld als zou ie van porcelein zijn! Nog iemand gezien die zijn hond na/tijdens de wandeling op zijn arm nam en stevig verwende. Zou je enkele jaren geleden NOOIT tegengekomen zijn.

Hopelijk hebben jullie daar de mogelijkheid om hieraan verder te werken en hoeven de honden na verloop van tijd niet meer verplaatst te worden. Nog veel succes!! ;)

Quote
#22
Hopelijk zal die wetgeving door gaan zetten. En hopelijk zal daar in de praktijk inderdaad wat van gezien gaan worden.

Gelukkig zijn de Grieken inderdaad wel veranderd de afgelopen jaren. Ze zorgen steeds beter voor de dieren. Maar er is nog wel veel werk. Deze omslag gaat langzaam maar gelukkig wel met stapjes vooruit.

Voor nu helaas hebben we echt nog te weinig Grieken die de hondjes op willen vangen. Er moeten nog steeds een heleboel honden daar weg. Het liefst zouden we ze daar plaatsen. Maar dat is helaas voor nu nog te veel gevraagd. Als we de hondjes daar niet wegkrijgen worden ze in beslag genomen.
Dus als er mensen zijn die tijdelijk een hondje op kunnen vangen. Dan heel graag!

Quote
#23
maar niet alle grieken. somige gedragen nog erger als beesten
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&feature=related
Quote
#24
Dat is inderdaad wel een raar filmpje!! Deze politie is dus ook niet echt diervriendelijk!
Quote
#25
Er zijn deze maand 60 dieren (honden & katten) naar Nederland gekomen! Er zijn dus een heleboel dieren gered van het dodingscentrum!! We zijn hier enorm trots op. Maar nog niet alle dieren zijn gered. Er zijn nog steeds een aantal dieren die naar Nederland moeten komen omdat ze anders binnenkort opgehaald worden door de gemeente op Kreta.

60 dieren in 1 maand. Zo zie je maar weer wat je kan bereiken als je samen werkt!

Iedereen bedankt voor alle steun!

Wil je mee helpen of ben je zelf opzoek naar een leuk hondje.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Grieken en dieren......... Ger 22 12.328 22 July 2016, 11:53
Laatste bericht: Jota

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)