Fodelianakis olijfolie                 
Lesbos hoog zomer zonder airco te doen?
#1
Hallo Griekenland liefhebbers,

Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie me iets kunnen vertellen. Ik ga zomer 2012 (juli) naar Lesbos. Ik ben nog nooit in Griekenland geweest en ik wilde al graag heel lang. Lesbos lijkt me prachtig. Ik heb een appartement gehuurd in Molyvos of Mythymna zoals de Grieken het liever noemen geloof ik. Het is een leuk en ruim appartement in het centrum; de eigenaren wonen op de begane grond. In mijn enthousiasme had ik alleen niet gelezen dat het appartement geen airco heeft. Nu maak ik me zorgen: is het niet te heet op Lesbos hoog zomer? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik lees dat het flink heet kan worden; dat vind ik wel lekker maar tegen de 40graden is veel.
Zou graag van Griekenland kenners hun ervaringen horen..! Groetjes Cocky
Quote
#2
Mijn vrouw en ik houden van Lesbos. De plaatselijke bevolking en typische sfeer. In het hoogseizoen lopen de temperaturen zeker op (zoals overal in Griekenland) maar de zeebries maakt veel goed en het geheel aangenaam.
Het is zeer gezellig vertoeven in Molivos. Jammer genoeg voor de plaatselijke bevolking heeft de crisis hier zijn intrede gedaan. Toeristen blijven uit en in juli en augustus was het vrij rustig.
In de (nabije) toekomst hoop ik trouwens op Lesbos een huis te kopen. Er werd al een bod gedaan...
Quote
#3
Dat is heel persoonlijk. Als je slecht tegen hitte kan, kan het ontbreken van airco heel vervelend zijn.
Persoonlijk heb ik er geen last van. Ik vind een airco handig omdat het een effectief middel tegen muggen is, maar om de warmte te weren hoeft het voor mij niet.
Quote
#4
Hallo Cocky,
Ik ben een hele grote fan van Lesbos zelfs van het dorpje Molivos. Ik kan je zeggen dat je een prima keus gemaakt hebt. Het is daar idd in de zomer zeer warm. Nu, ik lees dat je in het dorp zelf iets hebt gehuurd? Dus ga ik ervan uit dat je tss de andere woningen gaat logeren. Dat kan enorm meevallen dan, omdat die woningen voorzien zijn op die hitte. Dikke muren houden nl de warmte tegen. Hopelijk logeer je niet op een zolder, want dan kan het wel tegenslagen.
Een tip om de warmte overdag te ontlopen: Huur en auto of een scooter en rijdt het eiland rond. Er is enorm veel te zien, mooie natuur en tegen het warmste van de dag stop je aan een van de vele (kiezel)strandjes en geniet van de koele zeebries. Op veel van die strandjes kan het zelf zijn dat je er helemaal alleen zit. Zalig!!!
Quote
#5
Ramen en luiken dicht overdag! Dat scheelt al een stuk. Wij Nederlanders zijn geneigd om alles lekker open te zetten als het zonnetje schijnt. Niet doen dus. En 's nachts alles tegen elkaar open zetten.
Ik heb zelf een hekel aan airco en doe het dus zonder. Ik vind het heel goed te doen, maar snap dat dat niet voor iedereen geldt.
Quote
#6
Dank jullie wel voor de berichtjes! Ik heb inderdaad een appartement in het dorp zelf gehuurd. Dus ik vertrouw maar op de dikke muren van de traditionele woningen! Zijn drie woonlagen en ik zit geloof ik in de middelste woonlaag, dus niet tegen een zoldering aan.
Wil ook graag een scooter huren maar lees op internet dat je dan een bromfietscertificaat moet hebben..weten jullie of ze daar erg streng in zijn? Al is het niet slim qua verzekering als er iets gebeurd denk ik. Heeft iemand daar ook ervaring mee?


Quote
#7
(09 October 2011, 14:36)Cocky schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dank jullie wel voor de berichtjes! Ik heb inderdaad een appartement in het dorp zelf gehuurd. Dus ik vertrouw maar op de dikke muren van de traditionele woningen! Zijn drie woonlagen en ik zit geloof ik in de middelste woonlaag, dus niet tegen een zoldering aan.
Wil ook graag een scooter huren maar lees op internet dat je dan een bromfietscertificaat moet hebben..weten jullie of ze daar erg streng in zijn? Al is het niet slim qua verzekering als er iets gebeurd denk ik. Heeft iemand daar ook ervaring mee?

Geen ervaring mee Cocky, heb ook maar een nieuw rijbewijs aangeschaft voor als ik in december ga, want daar staat op vermeld dat je scooter mag rijden. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen. Je bent anders idd niet verzekered en dat kan dan aardig oplopen + de schuldvraag. Met het bewijs sta je sterker mocht je wat gebeuren.


Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#8
Je mag met je autorijbewijs een scooter gaan huren van maximaal 50cc. Als je daarboven komt kun je dus problemen gaan krijgen qua verzekering. Ikzelf rijd sinds kort ook; heb een autorijbewijs met toevoeging maar mijn verzekeringsmaatschappij stond er toch ietswat argwanend tegenover omdat het veld bij de scooter leeg is. Klopt natuurlijk ook wel; want anders zou je zomaar met een 250 cc weg kunnen scheuren.
graciosameisje's signatuur 'Ετσι είναι η ζωή

Quote
#9
Je mag alleen met een scooter van 50cc rijden als onderaan je rijbewijs AM ook geldig is, heb je dat niet en er gebeurd wat betaald de verzekering niks uit, je mag al helemaal niet rijden met meer als 50cc als je geen A hebt.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
(04 October 2011, 21:24)Cocky schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Griekenland liefhebbers,

Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie me iets kunnen vertellen. Ik ga zomer 2012 (juli) naar Lesbos. Ik ben nog nooit in Griekenland geweest en ik wilde al graag heel lang. Lesbos lijkt me prachtig. Ik heb een appartement gehuurd in Molyvos of Mythymna zoals de Grieken het liever noemen geloof ik. Het is een leuk en ruim appartement in het centrum; de eigenaren wonen op de begane grond. In mijn enthousiasme had ik alleen niet gelezen dat het appartement geen airco heeft. Nu maak ik me zorgen: is het niet te heet op Lesbos hoog zomer? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik lees dat het flink heet kan worden; dat vind ik wel lekker maar tegen de 40graden is veel.
Zou graag van Griekenland kenners hun ervaringen horen..! Groetjes Cocky

je zal inmiddels terug zijn en als je er in juli was, wij ook dus, dan heb je het knap warm gehad. Was toch wel erg veel hittegolf, wij kunnen er erg goed tegen maar ben benieuwd hoe je het hebt gehad.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)