Veronica TV in Griekenland
#1
Wij krijgen sinds de overzetting van Canal digitaal van HD naar Astra 3 geen signaal meer van Veronica en de Nederlandse radiozenders.
Voorheen toen alle zenders nog op Astra 1 werden uitgezonden geen enkel probleem met de ontvangst via de ontvanger Humax 9000 en een schotel van dia. 90 cm.

Onze ontvanger is nu een Homecast HS 2100-ci-cd-usb.
En wij denken dat het aan dit apparaat ligt ondanks de beweringen van de fabrikant dat het niet zo is. Zij zeggen nu dat wij een grotere schotel moeten aanschaffen. Volgens ons ´kulkoek´ want Astra 1 was zoals gezegd voorheen prima op de kleinere schotel te ontvangen.

Wekelijk van alles hebben wij geprobeerd om deze zenders weer te ontvangen maar niets lukt.

Weet een van jullie een oplossing....graag.

Grtz. Wick

Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#2
Ik begrijp het niet helemaal Wick. Gaat het alleen om Veronica?
Ontvang je de andere HD-zenders op Astra-3 wél?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Of lukt er helemaal niets op Astra-3?

Ger
Quote
#3
(05 October 2011, 07:03)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij krijgen sinds de overzetting van Canal digitaal van HD naar Astra 3 geen signaal meer van Veronica en de Nederlandse radiozenders.
Voorheen toen alle zenders nog op Astra 1 werden uitgezonden geen enkel probleem met de ontvangst via de ontvanger Humax 9000 en een schotel van dia. 90 cm.

Onze ontvanger is nu een Homecast HS 2100-ci-cd-usb.
En wij denken dat het aan dit apparaat ligt ondanks de beweringen van de fabrikant dat het niet zo is. Zij zeggen nu dat wij een grotere schotel moeten aanschaffen. Volgens ons ´kulkoek´ want Astra 1 was zoals gezegd voorheen prima op de kleinere schotel te ontvangen.

Wekelijk van alles hebben wij geprobeerd om deze zenders weer te ontvangen maar niets lukt.

Weet een van jullie een oplossing....graag.

Grtz. Wick

Beste Wick,

De Nederlandse radiozenders zitten nog steeds op Astra 19,2 net als de niet HD zenders.
De HD zenders alle op de Astra 23.x.
Ik heb hier in NO Griekenland inderdaad een 120 cm schotel mede voor de Astra 23.x. Wat je zou kunnen proberen is om een blindscan uit te voeren.
Kun je aangeven of je alle zenders mist op de 23.x?

Gr.
Dick
Quote
#4
(05 October 2011, 08:53)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(05 October 2011, 07:03)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij krijgen sinds de overzetting van Canal digitaal van HD naar Astra 3 geen signaal meer van Veronica en de Nederlandse radiozenders.
Voorheen toen alle zenders nog op Astra 1 werden uitgezonden geen enkel probleem met de ontvangst via de ontvanger Humax 9000 en een schotel van dia. 90 cm.

Onze ontvanger is nu een Homecast HS 2100-ci-cd-usb.
En wij denken dat het aan dit apparaat ligt ondanks de beweringen van de fabrikant dat het niet zo is. Zij zeggen nu dat wij een grotere schotel moeten aanschaffen. Volgens ons ´kulkoek´ want Astra 1 was zoals gezegd voorheen prima op de kleinere schotel te ontvangen.

Wekelijk van alles hebben wij geprobeerd om deze zenders weer te ontvangen maar niets lukt.

Weet een van jullie een oplossing....graag.

Grtz. Wick

Beste Wick,

De Nederlandse radiozenders zitten nog steeds op Astra 19,2 net als de niet HD zenders.
De HD zenders alle op de Astra 23.x.
Ik heb hier in NO Griekenland inderdaad een 120 cm schotel mede voor de Astra 23.x. Wat je zou kunnen proberen is om een blindscan uit te voeren.
Kun je aangeven of je alle zenders mist op de 23.x?

Gr.
Dick









Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#5
Beste Ger en Dick,

Ik ontvang alle benodigde HD zenders op Astra 3 haarzuiver.

Ook ontvang ik op Astra 1 perfect alle zenders maar zoals gezegd mis ik de Nederlandse radiozenders en de TV zender Veronica.

Ik heb alle scans die er zijn uitgevoerd en opnieuw gedownload, maar niets helpt om deze zenders terug te krijgen.

Grtz. Wick

Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#6
Ger
Wij hebben ook Veronica niet op Astra 19.2. We laten het maar zo.
Quote
#7
Ik volg het even niet.
Dus jullie hebben wél RTL 4-5-7-8 in SD op Astra-1 maar géén Veronica?
Begrijp ik dat goed?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
(05 October 2011, 11:57)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ger
Wij hebben ook Veronica niet op Astra 19.2. We laten het maar zo.

Els,

Jij bent waarschijnlijk dan ook geen voetbal-liefhebber.
Ik volg nu eenmaal graag de verrichtingen van ons Nederlands elftal.
En waar ik eerst wel Veronica had en... waar ik voor betaal dat verlang ik dan ook te krijgen. Ik ben g.z.d. nog niet helemaal "vergriekst".

Grtz. Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#9
Ik denk dat jullie toch iets fout doen. Veronica zendt namelijk op exact dezelfde transponder uit als bijvoorbeeld RTL 4-5-7-8, namelijk 12343H / 27500. Dus als je die RTL-zenders kunt ontvangen kan het bijna niet anders dan dat ook Veronica moet lukken. Of ontvangen jullie die RTL-zenders ook niet, dat zou logischer zijn Huh

Let wel: overdag zendt op die plek DisneyXD uit en in de avonduren (ná 18:00 uur) pas Veronica. Dus als je overdag scant zoek dan DisneyXD, ná 18 uur wordt dat dan vanzelf overgenomen door Veronica. De frequentie wordt dus door beide zenders gedeeld........

Lees ook dit eens:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&id=423&title=Veranderingen SBS, NET5, Veronica, Comedy
Quote
#10
Beste Ger,


Ik heb hier op Samos geen ontvangst van de RTL zenders en ook nooit gehad.

De Veronica zender had ik voorheen wel maar sinds de zenderwisseling en mijn nieuwe HD receiver kan ik Veronica niet meer ontvangen.
Alles geprobeerd maar de frec. 12343 krijg ik niet door. Nogmaals; op mijn Humax receiver wel. Dus denk ik dat het wel degelijk ligt aan mijn Homecast receiver.

Er zit volgens mij niets anders op, als ik het Nederlands-elftal wil volgen, dat ik mijn oude Humax receiver weer even moet wisselen.

Bedankt voor de reactie's.

Grtz.Wick

Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#11
Beste Wick,

Op de site van HomeCast is nieuwe software beschikbaar die de volgendde problemen oplossen:
Lipsync aangepast/hersteld
Aantal Stabiliteit verbeteringen
Webadres:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&id=4&range=1&products=10
Mogelijk geeft de vernieuwde software betere ontvangst mogelijkheden.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#12
Hallo Dick,

Bedankt voor je hulp, maar ook deze software had ik al gedownload en heeft de zender Veronica niet terug gebracht. Ik ga nu vandaag mijn oude receiver weer plaatsen en hoop dat ik vanavond de verrichtingen van het Nederlandse elftal kan volgen.

Grtz. Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#13
(07 October 2011, 07:11)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Dick,

Bedankt voor je hulp, maar ook deze software had ik al gedownload en heeft de zender Veronica niet terug gebracht. Ik ga nu vandaag mijn oude receiver weer plaatsen en hoop dat ik vanavond de verrichtingen van het Nederlandse elftal kan volgen.

Grtz. Wick

Jammer Wick maar een prettige wedstrijd.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#14
Wick lukt het?
Wij kijken naar België - Kazachstan; Leuke pot.
Woensdag Duitsland - België Het is spannend want België kan zich nog kwalificeren ten koste van Turkije. Hetgeen al onze Vlaamse en Griekse buren zullen wensen!
Quote
#15
Ook met mijn oude Humax receiver lukte het helaas niet. Het heeft dus wel degelijk met die j.l. zenderwisseling te maken dat ik Veronica TV en de Nederlandse zenders niet meer ontvang.


Een grotere schotel zou de oplossing kunnen zijn maar daar ben ik faliekant op tegen. Dus laat maar zo en volg ik de Belgische wedstrijden ook maar, die zijn momenteel zeker zo aantrekkelijk omdat België zich nog moet kwalificeren. Trouwens ik heb, zoals ik nu verneem weinig gemist van de wedstrijd Nederland-Moldavië.


Grtz.Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#16
(08 October 2011, 07:18)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook met mijn oude Humax receiver lukte het helaas niet. Het heeft dus wel degelijk met die j.l. zenderwisseling te maken dat ik Veronica TV en de Nederlandse zenders niet meer ontvang.


Een grotere schotel zou de oplossing kunnen zijn maar daar ben ik faliekant op tegen. Dus laat maar zo en volg ik de Belgische wedstrijden ook maar, die zijn momenteel zeker zo aantrekkelijk omdat België zich nog moet kwalificeren. Trouwens ik heb, zoals ik nu verneem weinig gemist van de wedstrijd Nederland-Moldavië.


Grtz.Wick

Beste Wick,

Een grotere schotel is eigenlijk de oplossing een mogelijk ander probleem kan door de kabel worden veroorzaakt. Als de coaxkabel kwalitatief slecht is of er overgangen in zitten kan dit signaalverlies opleveren.
Ook slecht gemonteerde stekers leveren hetzelfde probleem.
Verder kan een minime afwijking van de stand van de schotel er voor zorgen dat je de betreffende frequenties niet ontvangt.

Veel succes,

Dick
Quote
#17
Hier op oost Kreta heb ik nog nooit RTL 4/5/7/8 ontvangen, had toen wel nog Veronica en alle NL radio zenders, toen alles is veranderd viel Veronica weg en de radio zenders, wat ik hier wel heb is NL 1/2/3, BVN, SBS6, net5, NGC, dan nog 4 Poolse zenders wat toevallig voor het nieuws goed uitkomt, CNN, CNBC en BBC World de nieuwszenders en 15 duitse zenders waar ook RTL bij zit voor de auto sport. Dit alles voor € 10.95 bij Canal Digital en een schoteltje van 85 cm, je snapt toch wel dat ik niet voor veel geld een grotere schotel koop en een duur abbo pak.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#18
(08 October 2011, 10:06)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier op oost Kreta heb ik nog nooit RTL 4/5/7/8 ontvangen, had toen wel nog Veronica en alle NL radio zenders, toen alles is veranderd viel Veronica weg en de radio zenders, wat ik hier wel heb is NL 1/2/3, BVN, SBS6, net5, NGC, dan nog 4 Poolse zenders wat toevallig voor het nieuws goed uitkomt, CNN, CNBC en BBC World de nieuwszenders en 15 duitse zenders waar ook RTL bij zit voor de auto sport. Dit alles voor € 10.95 bij Canal Digital en een schoteltje van 85 cm, je snapt toch wel dat ik niet voor veel geld een grotere schotel koop en een duur abbo pak.

Hoi Arthur,

Als je de Duitse zenders en SBS6 heb moet je ook de Nederlandse Radio zenders kunnen ontvangen. Kwestie van een nieuwe scan. Wat een grotere schotel betreft die is helemaal niet zoveel duurder dan een 85cm schotel.

Grz,

Dick
Quote
#19
Heren
Ik zie dat iedereen in Oost-Griekenland hetzelfde tegenkomt.
1 troost: het EK wordt volgend jaar (8 juni - 1 juli) op de NL publieke zender(s) uitgezonden. Dus te ontvangen op een eenvoudige decoder. En misschien ook wel op Canvas?? Ik verheug me er nu al op, wij zitten dan op Samos Deo Volente.
Wick: ik hou heel erg van (goed) voetbal!!!! NL - Eng samen met je Engelse vrienden kjken in Ormos??
Quote
#20
Heb ik een geluk, hou niet van voetbal, het is tegenover andere sporten nog steeds oorlog.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#21
Dick,

Het is nu eenmaal zo, alleen met een grotere schotel kunnen wij hier De RTL zenders en Ned. radiozenders ontvangen.
En wat de wedstrijden via Veronica betreft; die kijk ik de volgende dag dan maar via Sport1. Normaal is het hier een uur later dan in Nederland en dan maak ik er maar 24 uur later van. En als je de stand niet weet is het als een directe uitzending.

Els,

Jij als liefhebster van voetbal en vrouw zijnde; weet je dan ook wanneer het buitenspel isTongue? Ja..
zo voel ik mij hier dan ook Angry.

Arthur,

Elk spel is in wezen oorlog, anders heb je niet goed gespeeld.
Jij wil ook winnen van je vissen.

Allemaal bedankt voor jullie 'medeleven' in deze.

Grtz.Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)