Grieken blijven verbazen
#1
Telegraaf schreef:Griekenland koopt tanks ATHENE - Het Griekse leger wil 400 M1A1 Abrams-tanks overnemen van de Verenigde Staten. De kosten zouden in de honderden miljoenen lopen.

Dat schrijft het Griekse vakblad Hellenic Defense & Technology, meldt RTL nieuws. De precieze kosten zijn niet bekend, maar één tank zou zo'n 3,2 miljoen kosten. De Amerikaanse regering zou binnenkort akkoord gaan met de deal.

De aankoop is opmerkelijk aangezien Griekenland op de rand van een faillisement staat en flink moet bezuinigen. De Griekse bevolking ging woensdag de straat op om te protesteren tegen de plannen van de regering.

Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




7 oktober 2011.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind Griekenland een geweldig land en blijf er zeker komen maar als de bevolking hiertegen in opstand komt kan ik daar zeker begrip voor opbrengen. Het is toch van de zotte dat de eigen bevolking én de rest van Europa krom moet liggen om Griekenland uit de sh**** te halen en ze zelf voor kapitalen (die ze niet eens hebben) de nieuwste speeltjes gaan aanschaffen.
Aanschaffen is één, maar die (on)dingen moeten ook nog eens voor gigantische bedragen worden onderhouden. Wie gaat dat allemaal betalen? Domme vraag eigenlijk, da's natuurlijk voor de hand liggend Angry
Ik begrijp het niet, mochten anderen dat wel doen hoor ik het graag Huh

Quote
#2
(07 October 2011, 10:56)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Telegraaf schreef:Griekenland koopt tanks ATHENE - Het Griekse leger wil 400 M1A1 Abrams-tanks overnemen van de Verenigde Staten. De kosten zouden in de honderden miljoenen lopen.

Dat schrijft het Griekse vakblad Hellenic Defense & Technology, meldt RTL nieuws. De precieze kosten zijn niet bekend, maar één tank zou zo'n 3,2 miljoen kosten. De Amerikaanse regering zou binnenkort akkoord gaan met de deal.

De aankoop is opmerkelijk aangezien Griekenland op de rand van een faillisement staat en flink moet bezuinigen. De Griekse bevolking ging woensdag de straat op om te protesteren tegen de plannen van de regering.

Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




7 oktober 2011.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind Griekenland een geweldig land en blijf er zeker komen maar als de bevolking hiertegen in opstand komt kan ik daar zeker begrip voor opbrengen. Het is toch van de zotte dat de eigen bevolking én de rest van Europa krom moet liggen om Griekenland uit de sh**** te halen en ze zelf voor kapitalen (die ze niet eens hebben) de nieuwste speeltjes gaan aanschaffen.
Aanschaffen is één, maar die (on)dingen moeten ook nog eens voor gigantische bedragen worden onderhouden. Wie gaat dat allemaal betalen? Domme vraag eigenlijk, da's natuurlijk voor de hand liggend Angry
Ik begrijp het niet, mochten anderen dat wel doen hoor ik het graag Huh

Beste Ger,

Als je zo iets leest rijzen je haren ten berge maar geloven doe ik het zeker niet. In het verleden heeft al eens zo iets voor gedaan, toen kwam er hulp uit Duitsland en voor deze hulp moesten de Grieken bij Duitsland onderzeeers afnemen. Die bleken ook nog eens van infirieure kwaliteit te zijn. Begin dit jaar is de schuldige politicus die toen zijn handtekening heeft gezet ontmaskert en komt binnen niet al te lange tijd voor het gerecht.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#3
en nog laast de gebruikte romel van de nederlandse leger.maar even serious, is part of the deal. je begrijp zeker dat op zulke landen draait de noord europees en amerikanse economie.
je koop onze wapens , en wij lenen jou het geld.
ik kan de link niet vinden behalve op de griekse krant, maar het is simpel, wij hebben nu geen geld maar in het toekomst wel.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Griekse tanks zijn een hoax


Wat doet Griekenland met onze belastingcenten? Ze kopen er tanks van, dat stond vrijdag te lezen op vrijwel alle Nederlandse nieuwssites. Volgens het bericht heeft het Griekse leger interesse getoond in 400 Amerikaanse M1A1 tanks à 3,2 miljoen euro per stuk. Als bron wordt het Griekse vakblad Hellenic Defense & Technology vermeld.

Wat de nieuwsmedia echter niet vermelden is dat dit zogenaamde vakblad, vooral gericht is op modelbouwers en verzamelaars van oud-oorlogstuig. Het heeft zelfs geen officiële redactie, de stukken worden geschreven door een club vrijwilligers. Dit maakt het nieuws niet bepaald geloofwaardig.

De website Indymedia weet na intensief speurwerk ook de originele bron bloot te leggen. Wat blijkt, het bericht over de tankdeal zwerft al sinds mei 2011 over diverse internetfora. Dit is tegelijk ook de enige bron, op professionele defensie sites wordt met geen woord over de aankoop gerept.

Hieruit kunnen we concluderen dat het hele verhaal een hoax is, overgetypt en overgenomen door luie journalisten, die met het weekend in het vooruitzicht allemaal spontaan even zijn vergeten hun bronnen te checken.



Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Quote
#5
jij woont in griekenland zie ik. je zou maandag ochtend naar radio.9 bellen en vragen naar Verikios, die kan het weten. maar ik vind het niet zo belangrijk. als je hier bv deep in de schulden zit zou je makkelijk een dure tv aan de Wehkamp bv kunnen bestelen. dat soort dinges gebeuren en de defensie uitgaven zijn afgesproken jaaren van te voren. de laaste mischien 20 jaaren meer dan 60 miljarden uit de griekse budget zijn daar aan gegaan.
op de griekse kranten staat ook genoeg en al heb ik niet zo veel vetrouwen aan de griekse journalisten op deze wil ik niet aan twijfelen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





omdat de land failliet is ,dat betekent ook niet dat al de Turkse straaljaagers zo maar heen en weer kunnen vliegen. die worden geantwoord door dure vluchten aan de kant van de griekse luchtmacht, welke veschrikelijk duur zijn.
ik zou liever een griekenland zonder leger willen zien maar de defensie industrie ,zeker grootendeels ook hier in nederlnad moet ook draaien. van al deze miljarden de laaste jaaren hebben genoeg nederlandse families hun brood verdient. maar ,Henk en Ingrid weten dat hellas niet.
Quote
#6
met dank aan een goede vriend om een idee te krijgen over de uitgaves van de griekse defensie.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





en denk er aan ,dat nog steeds op dezelfde wijze dat de Navo Cyprus niet heeft beschermt, de Eu en de Navo beschermen niet Eus buiten grenzen. anders ,zo als ik zou dat willen zien ,had griekenland geen leger nodig. dat had mij en velen griekse jongeren nog al wat bespaart.
Quote
#7
Ongelofelijk: na de NAVO en de VS geven de Grieken het meeste geld uit aan defensie:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Het is in Griekenland net als in alle landen van de wereld, er worden weer milioenen euro's aan envelopjes gegeven op hoog niveau, zelfs onze Bernard kon er wat van.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Grieken kiezen Australische Grieken. Aleko 4 3.240 07 September 2013, 11:34
Laatste bericht: Aleko

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)