Grieksegids nieuws
proeverijen Griekse wijnen
#1
Voor de liefhebbers van Griekse wijnen, organiseren wij weer de nodige wijnproeverijen, vaak i.c.m. een restaurant:

* 27 oktober restaurant Irodion in Capelle a/d IJssel
* 30 oktober delicatessenwinkel Gransjean in Den Haag
* 4 november Van der Valk Maastricht ( uitverkocht )
* 6 november najaarsproeverij in ons eigen pand, Sportlaan 3 Maasdam
* 7 november restaurant Olympiada in Barendrecht
* 11 november restaurant Thalassa in Roosendaal

Daarnaast zullen wij ook i.s.m. schrijfster Frederiek Lommen een presentatie houden i.c.m. een wijnproeverij. Zij heeft onlangs het boek Druiven & Droesem gepubliceerd waarin ze vertelt over haar wijnreizen door Griekenland.

Reserveren voor de proeverijen in de restaurants kunt u doen bij het betreffende restaurant. De proeverij in ons eigen pand op 6 november is gratis. Van harte welkom!

Mvg
Martin

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Quote
#2
Hoi Martin,

Wij gaan binnenkort weer naar Kreta toe. Welke wijnen raad jij aan om daar eens te proberen?

Mvg,
Martine
Quote
#3
Ik hoop niet dat je de wijn gaat proeven die ik geproefd heb. Het was puur accuzuur en zat in het formaat colaflesje!
Quote
#4
Hallo Martine,

Als je van krachtige, volle en houtgerijpte wijnen houdt, probeer dan zeker Nostos uit Vatolakkos, Chania. Lichter en makkelijker drinkbaar zijn de wijnen van Boutari, en van Creta Olympias. Vanuit Rethymon komen aardige wijnen van Douloufakis, en uit Peza komen de wijnen van NederGriek ( Bart) Lyrarakis, vooral de rose is zeker de moeite waard. Verder vind ik de witte Vilana van Michalakis ook wel aardig. De wijnen van Nostos en Lyrarakis zijn niet overal makkelijk te verkrijgen, de andere vindt je meestal wel in de supermarkt.

Mvg
Martin
Quote
#5
Dank je wel Martin, voor de snelle reactie!
Ik hou inderdaad van krachtige, volle wijnen.
De kleur maakt mij niet uit Wink
Ik ga zeker proberen de Nostos en Lyrarakis wijnen te vinden.
Quote
#6
Als je naar Nostos wilt in Chania, laat het me even weten, dan kan ik mss wat voor je regelen......

Mvg
Martin
Quote
#7
We gaan pas in november en zijn dan afhankelijk qua vervoer van onze griekse vrienden.
Het lijkt me wel heel erg leuk, maar ik zal dat dus eerst ook met hen moeten overleggen.
Zodra ik meer weet, hoor je van me. Bedankt voor het aanbod!!
Quote
#8
We zijn 14 dagen geleden wijn gaan proeven bij Lyrarakis en zijn zeer vriendelijk ontvangen. Dit gaan we zeker in het voorjaar herhalen met vrienden van ons. Het was een aangenaam en lekker bezoek!
En als ik dit hier lees hebben we op Kreta nog veel te proeven...
Bedankt voor de tips.
Quote
#9
Na Irodion op 27 oktober, onze druk bezochte najaarsproeverij gistermiddag is het nu vanavond de beurt aan Olympiada in Barendrecht, en Thalassa vrijdag a.s. in Roosendaal.

Extra erbij is nog een wijn-spijsdiner in restaurant Chique in Alphen a/d Rijn en natuurlijk de grote boekpresentatie op 27 november waarbij ook aanwezig zijn ROSS Holidays en het Griekenland Magazine.

Daarna de kerstpakkettentijd.......drukdrukdruk.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zoete Wijnen uit Griekenland metaxa 2 2.337 06 May 2016, 23:08
Laatste bericht: Ger
  proeverij Griekse Wijnen martin 3 3.390 25 October 2015, 08:52
Laatste bericht: martin
  De opmars van Griekse Wijnen buiten Griekenland martin 16 8.889 16 July 2015, 13:04
Laatste bericht: Nanny
  Mooie en interessante site over griekse wijnen chris 17 10.144 05 February 2015, 23:06
Laatste bericht: corrys
  Griekse wijnen in Duitsland martin 0 2.172 27 February 2013, 10:07
Laatste bericht: martin
  Griekse wijnen in NRC martin 3 2.977 16 December 2012, 18:36
Laatste bericht: Ger
  Proeverij Griekse wijnen martin 4 4.347 06 November 2010, 21:58
Laatste bericht: Koukla

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)