Grieksegids nieuws
Cyprus
#1
Ik heb er goed over nagedacht of ik hier wel over zou beginnen, en ik wil van dit forum ook geen politiek forum maken, maar ik zou wel willen dat zo veel mogelijk mensen kennis hebben van het probleem Cyprus.

Zoals ik in andere threads reeds vermelde, wij zijn jaren naar Cyprus geweest en ook dit jaar nog eens twee korte periodes, en dan leer je natuurlijk mensen kennen, en ironisch genoeg heel veel mensen die van het noorden ofwel bezet gebied komen.

Want dit is nog een groot probleem, de meeste mensen weten zelfs niet dat noord Cyprus "bezet gebied" is, ze denken dat dit een gewone staat "NoordCyprus" is met alle problemen van dien.

De reden dat ik dit aanhaal is een
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vermeld op de site van "Griekseagenda.nl", er zijn dus nog steeds politici die wel problemen hebben met de niet toetreding van Turkije in de EG maar niet met het oplossen van Cyprus probleem, ach want dat is hun zaak niet.

Choreftis.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#2
Tja het is in en in triest dat er na al die jaren nog geen voor beide partijen acceptabele oplossing is gevonden. En of die er ooit komt?
Ik vrees dat dat heel moeilijk gaat worden alhoewel de toetreding van Turkije tot de EU afhankelijk te maken van die oplossing natuurlijk een goede zet is.

Onlangs las ik
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Het blijft dus, zeker vanuit de Turkse kant, een kwestie van intimidaties en pesterijen en andere weinig opbouwende politieke zetten.
Jammer dat dit in Europa anno 2009 nog mogelijk is.

Ger
Quote
#3
(08 September 2009, 09:25)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jammer dat dit in Europa anno 2009 nog mogelijk is.

Ger

Ja Ger zo is het, het zou in een Europa van vandaag niet meer mogeljk mogen zijn, dan een "toekomstige lidstaat" van EG een andere lidstaat nog bezet houd. Sad

Maar zoals ik zo vaak zeg, wie zijn wij.....

Choreftis.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#4
Kalispera,

Ik denk dat de EU uiteindelijk Turkije tot inkeer kan en moet brengen. Niet toelaten voordat de kwestie Cyprus is opgelost Rodekaart. Het kan niet zo zijn dat een EU-lidstaat een andere lidstaat niet erkent, dat soort politiek hoort en past niet in onze Europese opvattingen en denkwijze.

Yassas, Mario
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)