Winter op Samos
#1
Samos, 17 oktober 2011.

Krijgen wij dit jaar ook op Samos een echte winter?

De voortekenen zijn er wel; afgelopen nacht was het hier op Samos 12 graden en dat is in de 6 jaar dat wij hier wonen nog nooit zo vroeg voorgekomen. Normaal is dat +/- 16-18 graden.
Op de berg Kerkis (1600 mtr) lag gisteren al de eerste sneeuw!

Maar ook dat heeft zijn charme.

Grtz.Wick

Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#2
Nou Wick, bereid je dan maar voor zou ik zeggen...
dit jaar iets eerder de winterjas aan en het buitenleven gedag zeggen,
maar... er zijn vast een boel mooie plaatjes te schieten van Samos in de sneeuw ;)

Petra
Quote
#3
Ook hier op Thassos al de eerste sneeuw op de bergen en slechts 8 graden. Brrrrr. Het houtkacheltje snorrrrt.
Quote
#4
en wij maar denken dat het in griekenland altijd mooi, zonnig en warm is ;)
Quote
#5
(17 October 2011, 20:01)Petra schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en wij maar denken dat het in griekenland altijd mooi, zonnig en warm is ;)

Ik meende ooit gehoord te hebben van mijn kids dat je hoog in de bergen bij Athene kunt skien??

Ook ik dacht dat de winters in Gr altijd vrij zacht waren. Op Corfu iig wel. beneden de 15C kwam het daar niet, maar dan heb ik het wel over 19jr geleden!!!

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#6
(17 October 2011, 20:12)Imogen schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook ik dacht dat de winters in Gr altijd vrij zacht waren. Imogen zwaaivlag

In Pilion ligt zelfs een groot en professioneel wintersport-centum nabij Agriolefkos/Chania
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
(17 October 2011, 20:35)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(17 October 2011, 20:12)Imogen schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook ik dacht dat de winters in Gr altijd vrij zacht waren. Imogen zwaaivlag

In Pilion ligt zelfs een groot en professioneel wintersport-centum nabij Agriolefkos/Chania
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





@Ger, geloof dat er weinig mensen weten dat je kunt wintersporten in Gr. Zou iig goed zijn voor het promoten van toerisme. Brengt geld in de laden ook nog eens...

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#8
Vandaag deze foto gemaakt vanaf de boulevard van Milina op Pilion. In de verte , onder de wolken, is de eerste sneeuw op de bergen te zien.

[Afbeelding: 2ljre2w.jpg]
Quote
#9
(17 October 2011, 22:23)Imogen schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(17 October 2011, 20:35)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(17 October 2011, 20:12)Imogen schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook ik dacht dat de winters in Gr altijd vrij zacht waren. Imogen zwaaivlag

In Pilion ligt zelfs een groot en professioneel wintersport-centum nabij Agriolefkos/Chania
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





@Ger, geloof dat er weinig mensen weten dat je kunt wintersporten in Gr. Zou iig goed zijn voor het promoten van toerisme. Brengt geld in de laden ook nog eens...

Imogen zwaaivlag

Een overzichtje van de voornaamste wintersportplaatsen in Griekenland.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
geweldig Jan wat een bijzonder mooi plaatje!
dank je wel voor het delen.

Petra
Quote
#11
Ook dit is winter maar dan op Kreta, zwemmen in december
[Afbeelding: 2eobcw4.jpg]
paar weken later storm
[Afbeelding: 34fbcw4.jpg]
in januari proefvaart met 25 graden
[Afbeelding: 98rfkp.jpg]
in maart nog altijd sneeuw op de bergen, maar wel 23 graden op het water
[Afbeelding: qocaic.jpg]
en in mei vielen de mussen weer van het dak
[Afbeelding: 33p3lfs.jpg]
wat wil een mens nog meer
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#12
Niets, genieten van de momenten die ons geboden worden.

groet Helma
Quote
#13
geweldige foto's Arthur, alle opties in 1 bericht.
en ik denk dat het zeker genieten is...
bedankt dat je ze wou delen.

Petra
Quote
#14
Alarm

Afgelopen nacht 8 graden gemeten!
Overdag superweertje van 21 graden in de schaduw dus dat vergoed de kosten van het kacheltje stoken in de avondenRolleyes

Nogmaals: wat staat ons hier te wachten...een alternatieve Elfstedentocht?

Maar ondanks alles is het nog steeds genieten en de natuur is hier nog zo ongelooflijk groen.

Grtz.Wick





Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#15
Zelfs hier in het zonnige zuiden is het s'nachts al knap koel, ik vind 12 graden onder in het dorp toch al koud voor de tijd van het jaar, maar daartegen is het de komende weken overdag wel zonnetje
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#16
Wat nou, ik klaag niet. Geïsoleerd huis en vanmorgen ontbijten op het terras in de zon in een T-shirtje met een super uitzicht over een spiegelgladde baai. Zie ook
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Dan zijn die paar dagen kou toch snel vergeten......
Quote
#17
(19 October 2011, 08:35)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zelfs hier in het zonnige zuiden is het s'nachts al knap koel, ik vind 12 graden onder in het dorp toch al koud voor de tijd van het jaar, maar daartegen is het de komende weken overdag wel zonnetje

En dan hier in de buurt van Drama hebben we de eerste nachtvorst gehad het gras was wit van de rijp.
Maar het wordt weer een heerlijke dag de zon schijnt volop wat weer goed is voor de zonneboiller.

Kali Mera,

Dick
Quote
#18
Voorals nog hebben jullie daar beter weer dan hier in het koude NL. Hoefde nog net niet te krabben vanmorgen maar begint hier al snel af te nemen in temperatuur. En dan niet te vergeten de eindeloze regen. Er schijnt hier in de omgeving van Arnhem een flauw zonnetje, met donkere wolken.....


RUILEN!!!! geen probleem hoor jullie hier en ik lekker daar. Geniet ervan

Fijne dag allemaal waar je ook mag wonen in GR....

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#19
Js, ElsR en Fried,

Ik zie jullie vanuit ons appartement zitten en ook wij genieten volop van de zon.
Maar...zie ik ook in de verte op het vliegveld jullie vliegtuig al niet klaar staan om een totaal ander weertype tegemoet te vliegen? Waarschijnlijk (een mens blijft hopen) met een echte Elfstedentocht deze winter. En om dat mee te maken wil ik graag met jullie ruilen (voor een dag)! [Afbeelding: smeqgl.jpg]

Maar geniet er nog maar goed van, dit weer blijft hier nog even aan duren en die koude nachten zijn dan...bijzaak.

Huisje, boompje, beestje ieder geniet zoals ik lees op zijn manier.

Grtz.Wick




Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#20
(17 October 2011, 22:41)Jan Milina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vandaag deze foto gemaakt vanaf de boulevard van Milina op Pilion. In de verte , onder de wolken, is de eerste sneeuw op de bergen te zien.

Schitterende foto Jan. Ik begrijp alleen niet waar je stond toen je de foto maakte Huh
Milina ligt toch aan de westkant van Pilion, in theorie zou je dan toch naar het vasteland moeten kijken op deze manier? Zelf heb ik ook een paar foto's vanaf Milina (da's toch dat leuke dorpje waar de weg naar het zuiden richting Agia Kyriaki doorheen loopt?) gemaakt maar keek steeds naar de overkant. We zaten daar op een smal strandje direkt naast de weg (er zat alleen een smal muurtje tussen). Er was ook een camping vlak in de buurt. Kan dat kloppen?

Quote
#21
(23 October 2011, 10:36)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(17 October 2011, 22:41)Jan Milina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vandaag deze foto gemaakt vanaf de boulevard van Milina op Pilion. In de verte , onder de wolken, is de eerste sneeuw op de bergen te zien.

Schitterende foto Jan. Ik begrijp alleen niet waar je stond toen je de foto maakte Huh
Milina ligt toch aan de westkant van Pilion, in theorie zou je dan toch naar het vasteland moeten kijken op deze manier? Zelf heb ik ook een paar foto's vanaf Milina (da's toch dat leuke dorpje waar de weg naar het zuiden richting Agia Kyriaki doorheen loopt?) gemaakt maar keek steeds naar de overkant. We zaten daar op een smal strandje direkt naast de weg (er zat alleen een smal muurtje tussen). Er was ook een camping vlak in de buurt. Kan dat kloppen?

Je hebt helemaal gelijk. Ik stond aan het begin van het dorp en keek richting het vaste land. Als je goed kijkt zie je rechts Trikeri eiland liggen. Voor mij het allermooiste stukje Pilion. Te bereiken met de watertaxi.

De besneeuwde berg is oros Othris, 1728 meter hoog. Maar ook op Mount Pilion lag wat sneeuw. Is nu weer weg, maar zou zomaar deze week weer kunnen sneeuwen.
Quote
#22
Aha, nu snap ik de richting waarheen de camera was gericht ;)

Bedankt voor de uitleg Jan.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)