Hoe plaats ik een nieuwe discussie of reactie?
#1
Information 
Regelmatig ontvang ik vragen of de werking van het forum. Een steeds terugkerende vraag is hoe je een nieuwe discussie kunt starten. Daarom nog maar eens een korte uitleg:

Nieuwe discussie plaatsen:
Als je een nieuwe discussie (ook wel "topic" of "draad" genoemd) wilt starten bepaal je eerst in welke rubriek je dit het beste kunt doen. Het forum is immers opgebouwd door enkele secties met daarin diverse rubrieken. Op de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




zie je ze allemaal staan. Wil je bijvoorbeeld een bericht plaatsen dat over Griekse muziek gaat ga je naar de rubriek "Griekse Muziek" en klikt daar op de blauwe link. Vervolgens kom je op de indexpagina van deze rubriek en zie je alle tot nu toe geschreven topics staan. Om een nieuwe topic te openen klik je op de blauwe "nieuwe discussie"- button [Afbeelding: newthread.gif].
NB: Heb je een algemene vraag of opmerking kies dan voor de rubriek "Het kafeneion - Schuif gezellig aan in ons Griekse dorpscaféetje".

In het veld dat nu verschijnt kies je in het veld "onderwerp" een titel voor je bericht, bijvoorbeeld "wie kent Demis Roussos?". In het grote veld typ je je opmerking/vraag. Als het bericht klaar is klik je onderaan de pagina op "Discussie plaatsen". Je bericht verschijnt vanaf nu op het forum zodat andere forumleden het kunnen lezen en eventueel erop kunnen reageren.

Reageren op een bericht:
Klik daarvoor op de "Nieuwe reactie"-button [Afbeelding: newreply.gif] boven of onder het bericht. Je komt ook nu weer in hetzelfde veld als hierboven omschreven maar hoeft nu uiteraard geen onderwerp in te vullen, dat heeft de topicstarter immers al gedaan. Eventueel kan je een (gedeelte) van het eerdere bericht citeren door op de 'Quote'-knop onder het bericht te klikken. Gebruik deze optie echter zo weinig mogelijk omdat een topic er dan al snel onoverzichtelijk uit gaat zien.

Mochten er toch nog onduidelijkheden zijn laat het gerust weten.

Tip Idea : oefen er maar gerust op los; je kunt elk berichtje nog geruime tijd na het plaatsen zelf weer verwijderen door op de delete-button [Afbeelding: postbit_delete.gif] onder het zojuist geplaatste berichtje te klikken.

Veel schrijfplezier,

Ger
Quote
#2
Mochten er toch nog onduidelijkheden zijn laat het gerust weten.

Tip Idea : oefen er maar gerust op los; je kunt elk berichtje nog geruime tijd na het plaatsen zelf weer verwijderen door op de delete-button [Afbeelding: postbit_delete.gif] onder het zojuist geplaatste berichtje te klikken.


Ger, Hoeveel uur de tijd heb je hier eventueel voor?
Quote
#3
(24 June 2012, 23:07)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mochten er toch nog onduidelijkheden zijn laat het gerust weten.

Tip Idea : oefen er maar gerust op los; je kunt elk berichtje nog geruime tijd na het plaatsen zelf weer verwijderen door op de delete-button [Afbeelding: postbit_delete.gif] onder het zojuist geplaatste berichtje te klikken.


Ger, Hoeveel uur de tijd heb je hier eventueel voor?

Momenteel staat het op 60 minuten Wilma. Uiteraard kan je daarna ook nog gewoon een mailtje sturen, dan haal ik het bericht wel weg.
Quote
#4
@Ger.Misschien is het goed te vermelden dat je je eigen bericht tot aan 300 minuten na plaatsing nog kunt updaten, toevoegen en corrigeren.Bewerken dus.Alleen is mij het verschil tussen normaal en snel bewerken niet helemaal duidelijk.
Ik vind dit een fantastisch goede faciliteit, waarvan ik hoop dat @Ger hem ááltijd in stand zal houden.Voorziet echt een behoeft en ervaar ik als veel zinvoller dan het capaciteit verslindende citeren.Je kan toch gewoon even naar naam + tijd of het #nummer in de draad verwijzen?
Quote
#5
Je kunt zelfgeschreven inderdaad nog een flinke tijd erna aanpassen, verwijderen kan echter niet zo lang. Het zou ook een rommeltje worden als er op een bepaald bericht meerdere reacties zijn en het beginberichtje opeens weg is. Je hebt dan een aantal antwoorden/reacties zonder dat je weet wat nu eigenlijk de vraag/opmerking was ;)

Het verschil tussen 'snel bewerken' en 'normaal bewerken'?
Bij 'normaal' kan je alle beschikbare opties die je ook bij het schrijven van een nieuw berichtje gebruiken (links, foto's, films invoegen en tekstopmaak); bij 'snel' kan je alleen de tekst aanpassen.

Quoten is een handige optie, zeker als je reageert op een topic hoger in de lijst. Helaas gebruikt men die optie vaak onnodig zodat je 'quote in een quote in een quote' krijgt en dat ziet er onoverzichtelijk uit.

Ger
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Information Hoe plaats ik een youtube-filmje op het forum? Ger 7 18.191 29 November 2017, 12:14
Laatste bericht: Deere8400
  Leuke tips? Plaats ze in de evenementenagenda Ger 6 16.678 04 November 2017, 12:20
Laatste bericht: Ger
  Nieuwe reactie, quote of multiquote? Ger 5 5.846 07 October 2014, 00:16
Laatste bericht: iakovos
  Leuke website? Plaats 'm op de linkenpagina Ger 0 2.559 20 October 2012, 10:11
Laatste bericht: Ger
  Hoe krijg ik een plaatje bij de naam? leon10 2 3.689 07 October 2012, 21:48
Laatste bericht: Ger
Information Een peiling / poll plaatsen, hoe doe ik dat? oriste 0 6.616 14 April 2012, 09:05
Laatste bericht: oriste

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)