Paspoort/ ID kaart verlengen in Griekenland
#1
Even onze ID of paspoort verlengen houdt hier in Griekenland heel wat in.
Nieuwe regels verlangen dat je naar de Nederlandse Ambassade in Athene moet om je Paspoort en/of je ID kaart te laten verlengen.
Maar nu met al die onlusten in Athene is dat nu echt niet zo aantrekkelijk en ook de kosten die zo’n reis met zich meebrengt zijn meer dan absurd.

In ons geval (2 personen) moeten dus wij van Samos naar Athene;

kosten:

Benzine naar Karlovasi: 8
Retour bootreis: 200
Versnaperingen: 40
Hotelkosten (1 nacht) + eten en drinken: 150
Taxikosten 40
Id kaarten vernieuwen: 110
Foto’s: 34

Totaal het lieve sommetje van 582,00€!!!

Wij hebben daarom maar besloten om van de nood een deugd te maken en er een vakantiereisje naar Nederland van te maken en daar onze papieren te laten verlengen.
Maar eigenlijk is dit te gek om over te praten dat je voor zo een document te bemachtigen zoveel kosten moet maken.

Grtz. Wick



Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#2
Wanneer is jou deadline @Wick, als het in het seizoen is kun je misschien nog een goedkope ticket boeken van Athene naar NL.
Ik weet niet of als je naar NL reist je pas of ID ook nog 3 maanden geldig moet zijn.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Wij hebben al geboekt Arthur en wel voor eind December vanaf Athene.
Geboekt bij Brussel-Airlines prijs incl. Annuleringsverzekering retour Brussel 150 € pp.

Maar nu komt het weer eens; de vlucht Samos_ Athene 240€ pp.!! daarvoor vragen ze hier de hoofdprijs Incl. ...jawel een Nota Tongue

Al bij al beter dan roeien!!

Grtz. Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#4
Heb eens even gekeken wat een ferry ticket kost, bijna €100 enkele reis voor een doodgewone deckseat voor 2 personen Samos Pireus en dat in de winter, dan ben je ook nog eens tussen de 10/12 uur onderweg als het niet te hard waait, dan nog eens bus 96 naar het vliegveld als hij al rijd. Doe je 2 dagen op een enkele reis Brussel. Dan mag je (nog) niet klagen over €240 met de vlieger naar Athene.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
Beste Wick,

En dan komt het nog in Nederland ik weet niet of je afgemeld bent maar dan moet je ook nog eens aantonen dat je bent wie je bent en dan geld je oude paspoort niet als bewijs.
Je hebt een vertaald document nodig van de gemeente waar je woont of een van de Nederlandse Ambassade als je daar bekend bent.
Deze ervaring heb ik j.l. augustus gehad bij het verkrijgen van een nieuwe pas op het Haagse stadhuis. Gelukkig had ik nog een vertaald trouwdocument bij me dat uiteindelijk na veel mitse en maren gebruikt mocht worden. Dan voel je je ineens buitenlander in je eigen land en ik moet zeggen dat viel niet mee.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#6
Beste Dick,

Wij hebben ons indertijd uit laten schrijven in Nederland en in laten schrijven hier op Samos en hebben nu een permanente verblijfsvergunning en in bezit van de zgn. "blauwe kaart", wat betekent dat wij inwoners zijn van Samos.
Volgens de Ambassade in Athene krijgen wij met deze kaart en twee nwe pasfoto's een nieuwe NL ID kaart.

Dus in ons geval gaan wij naar Buitenlandse zaken in den Haag en daar zullen ze wel dezelfde richtlijnen hebben.

Grtz. Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#7
(25 October 2011, 06:52)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste Dick,

Wij hebben ons indertijd uit laten schrijven in Nederland en in laten schrijven hier op Samos en hebben nu een permanente verblijfsvergunning en in bezit van de zgn. "blauwe kaart", wat betekent dat wij inwoners zijn van Samos.
Volgens de Ambassade in Athene krijgen wij met deze kaart en twee nwe pasfoto's een nieuwe NL ID kaart.

Dus in ons geval gaan wij naar Buitenlandse zaken in den Haag en daar zullen ze wel dezelfde richtlijnen hebben.

Grtz. Wick

Hoi Wick,

Let op dat deze Blauwe Kaart ook door Nederlanders te lezen is en er toevallig niet een regeltje alleen in het Grieks geschreven is.
Overigens moet je niet bij Buitenlandse Zaken zijn maar Gemeente Den Haag of nog twee gemeenten aan de Oostgrens.
Hierbij de link
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Veel succes

Dick
Quote
#8
(25 October 2011, 08:26)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 October 2011, 06:52)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste Dick,

Wij hebben ons indertijd uit laten schrijven in Nederland en in laten schrijven hier op Samos en hebben nu een permanente verblijfsvergunning en in bezit van de zgn. "blauwe kaart", wat betekent dat wij inwoners zijn van Samos.
Volgens de Ambassade in Athene krijgen wij met deze kaart en twee nwe pasfoto's een nieuwe NL ID kaart.

Dus in ons geval gaan wij naar Buitenlandse zaken in den Haag en daar zullen ze wel dezelfde richtlijnen hebben.

Grtz. Wick

Hoi Wick,

Let op dat deze Blauwe Kaart ook door Nederlanders te lezen is en er toevallig niet een regeltje alleen in het Grieks geschreven is.
Overigens moet je niet bij Buitenlandse Zaken zijn maar Gemeente Den Haag of nog twee gemeenten aan de Oostgrens.
Hierbij de link
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Veel succes

Dick
Hallo Dick,

Bedankt voor je adviezen. Ben er blij mee en ik heb alreeds een afspraak gemaakt bij de Gemeente Den Haag om wachttijden te voorkomen.

Grtz. Wick

Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#9
Nou Wick, zo te lezen ben je uiteindelijk toch duurder uit ;)
Maar dan houd je er wel een reisje NL aan over.
Kennelijk is de procedure ook in NL niet zo eenvoudig/goedkoop.
Ik ben zelf begin dit jaar voor een nieuw paspoort naar Athene gereden met de auto (ook niet goedkoop maar in elk geval leuker dan vliegen) en al met al was het een dure grap.

In elk geval veel plezier in NL!
Quote
#10
ik zie net Brussel Airlines voorbij komen. Ook ik heb geboekt eind december naar Athene. Inderdaad scherpe prijzen. Mijn heenvlucht is met Aegean Airlines (hier kwam ik na de boeking achter). Iemand ervaring met deze maatschappij?
Quote
#11
Niks mis met Aegean. :) Is een van de 2 grotere Griekse luchtvaartmaatschappijen. De andere is Olympic Air. Bij Aegean krijg je op Europese vluchten zelfs nog een maaltijd erbij.
Quote
#12
Ik vlieg op 24 december smiddags om 13.oohr naar Munich met Lufthansa ( +snack Smile ) en vervolgens met Aegan ( + maaltijd Smile ) door Naar Athene. Aanbkomst om ongeveer 21.45. Netjes dacht ik toch. Er zijn vluchten bij dan vlieg je met SwissAir en dan vertrek je smorgens om 07.05hr en ben je pas snachts om 0.10hr op Athene. je tussen stop op Zurich kost je 12!!! uur.


Met beide airlines nog geen ervaring. Ik laat me verrassen...

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Grieks rijbewijs verlengen Arthur 2 1.542 12 September 2018, 08:49
Laatste bericht: Nanny
  Interactieve kaart van de Griekse Gids Ger 2 2.325 26 November 2015, 17:17
Laatste bericht: Damiaatje
  Hoe zet je je hotel op de kaart? Erwin 84 47.626 28 July 2013, 16:19
Laatste bericht: metaxa
  Nederlands paspoort verlengen in Heraklion Damiaatje 3 2.702 10 February 2013, 18:48
Laatste bericht: Geni

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)