Fodelianakis olijfolie                 
Vakantiebestemming
#1
Hallo,
Ik ben me alvast aan het orienteren op een bestemming voor volgend jaar en heb mijn oog laten vallen op het eiland Kefalonia.
Onze voorkeur gaat uit naar een leuk kustplaatsje met een aantal tavernes, maar geen massatoerisme.
Een naturistenstrand op loopafstand zou helemaal ideaal zijn...
De informatie hierover is echter summier...
Zijn er mensen die ervaringen hebben?


Quote
#2
Agia Efimia of Sami lijkt me wel wat voor jullie. Gezellige kustplaatsjes, nog niet overlopen door toeristen en allebei een ruime keuze uit leuke taverne's.
Geen idee of er naturistenstranden zijn.
Quote
#3
Agia Efimia is inderdaad een heerlijk dorp in te verblijven. Het mooiste is als je een accommodatie hebt met uitzicht op de haven. Je ziet dan 's avonds alle zeilboten de haven binnenvaren. Een heel leuk gezicht. Het strand bij Agia Efimia is niet geweldig maar als je een auto huurt kun je natuurlijk altijd de mooie stranden opzoeken. Op een kwartier rijden vind je een van de mooiste stranden van Griekenland (Myrthos Beach). Kefalonia en zeker Agia Efimia zijn ons geweldig bevallen en ik zou er zo weer naar toe gaan.
Quote
#4
Iemand een idee voor een leuke accomodatie in Agia Efimia (met uitzicht op de haven;))? Een idee voor Sami is ook welkom.

Groetjes Anoushka
Quote
#5
Wij logeerden vorig jaar in Poseidon, met een studio aan de voorzijde. Was perfect, mooi groot overdekt balkon en uitzicht op de binnenvarende boten. En een bakker op 5 minuten afstand. We waren er eind september, ik vond het qua gezelligheid (en qua weer) wat tegenvallen, maar het is toch wel een mooi eiland. Huur zeker een auto, dan zie je veel meer.

De foto hieronder is Myrthosbeach, een droom, maar Sami was ook mooi.
[Afbeelding: 2psoidz.jpg]

Hieronder uitzicht vanaf het balkon van Poseidon:
[Afbeelding: w0q3d5.jpg]

Voor verhalen lees eventueel het weblog:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Veel voorpret gewenst!
Quote
#6
Bedankt voor de info!
Hoe zit het met Lourdas?
Is dat misschien een plaatsje, wat aan al onze wensen voldoet?


Quote
#7
Hallo

Wij zijn met Ross naar Sami geweest.
Dat is prima bevallen ,geen uitzicht op zee maar wel een lekker appartement en een lekker zwembad.
Ongeveer 10minuutjes lopen naar de haven waar de eettentjes langs het water zitten Een hoop keus en toch niet te druk (in juni)
Vlak bij is antisamos beach en nog vele andere stranden.
Een auto moter of scooter huren is wel aan te raden.
Kijk voor wat fotos even
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Veel plezier met het uitzoeken van een leuke plaats.
P.s. naturistenstrand weet ik nietgreeksmiley1

groeten jan
Quote
#8
Voor naturisten stranden moet je toch echt op Kreta zijn, mooi weer verzekerd, rustige stranden in overvloed en leuke taverna's, dit alles op loopafstand, google even op naturistenstranden op Kreta.
grz Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
Ja, Kreta kennen we door en door; wij hebben er dan ook al vele fijne vakanties doorgebracht...
Maar we vinden het ook plezierig om kennis te maken met andere eilanden en als ik de site van Captain Barefoot mag geloven zijn er op Kefalonia toch ook een flink aantal naturistenstranden te vinden...
Jammer genoeg is deze site niet meer echt up-to-date te noemen, dus ik vroeg me af of het een
en ander nog klopt.
Quote
#10
Frederique, bij onze oosterburen leeft naaktrecreatie denk ik meer dan in NL/B. Zij noemen het FreiKörperKultur (FKK).

Google eens op "FKK Strände Griechenland" en je vindt al heel wat nuttige info over dit onderwerp:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&pws=0&q=fkk+str%C3%A4nde+griechenland

Op onderstaande website vindt je ook al heel wat informatie, je kunt er zelfs op regio/eiland zoeken:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Succes,
Ger
Quote
#11
of kijk eens op deze site voor naturisten stranden:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Quote
#12
Hoi kijk ook even hier groeten jan

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
(29 October 2011, 17:34)janos54 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo

Wij zijn met Ross naar Sami geweest.
Dat is prima bevallen ,geen uitzicht op zee maar wel een lekker appartement en een lekker zwembad.
Ongeveer 10minuutjes lopen naar de haven waar de eettentjes langs het water zitten Een hoop keus en toch niet te druk (in juni)
Vlak bij is antisamos beach en nog vele andere stranden.
Een auto moter of scooter huren is wel aan te raden.
Kijk voor wat fotos even
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Veel plezier met het uitzoeken van een leuke plaats.
P.s. naturistenstrand weet ik nietgreeksmiley1

groeten jan

Ik heb ergens gelezen dat Sami een vrij dure plaats is om te verblijven, wb eten e.d.. Hoe is uw ervaring hiermee? Wij willen volgend jaar naar Kefalonia begin juli.
Bedankt alvast
Lumix
Quote
#14
Hoi Lumix
Toen wij de vorige keer op Kefalonia waren vonden we de prijzen ten opzichte van andere Griekse eilanden of het vaste land zeker meevallen. Uit eten met 2 zal dus niet duurder uitpakken.
Wij gaan in 2013 weer naar Kefalonia dus kunnen we de prijzen vergelijken.Als je naar sami gaat heb je in iedergeval keus genoeg aan de haven.Big Grin
Quote
#15
Dank je Janos.
Quote
#16
Restaurant "Mama Toula" aan de haven is een absolute aanrader.
Hans.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)