Een teken van leven van uit Perdika
#1
Hierbij een kort berichtje aangaande Marijke en Cornelios. Tot onze spijt is het nagenoeg ff niet mogelijk om vreugde volle verhalen op Oriste en andere PB te plaatsen. De omstandigheden zijn van dienaard dat beiden, zowel mijn echtgenote, die een icd plaatsing heeft ondergaan, 03 08.2011, en ik zelf (na de verhuizing in Greece 01.10.2011 ) een hart ritme stoornis er aan heb overgehouden. Niet alleen de verhuizing, maar het totale beeld heeft daar mee te maken.

Vandaar dat mijn bijdragen op Oriste minimaal zijn, maar oprecht. Dat wilde ik even laten weten aan alle.

Gr: Cornelios
Quote
#2
Cornelios, ik wens je hierbij, zowel als aan je echtgenote, een spoedig herstel! Blijf positief denken, achter de wolken schijnt immers de zon zonnetje
Quote
#3
Het allerbeste en knap maar snel op. De zon is de beste medicijn!
Quote
#4
Veel beterschap voor jullie beide!

Groet Anoushka
Quote
#5
Cor en Marijke, Nieke en ik wensen jullie beiden veel sterkte en beterschap. Wij hopen dat jullie gauw weer de oude zijn en we elkaar misschien weer, net als dit jaar, in jullie geliefde Epirus mogen begroeten.

PS: Hoe zeg en schrijf je trouwens "beterschap" in het Grieks Huh

Ger & Nieke
Quote
#6
βελτίωση voor jullie twee en dat je maar weer vlug naar Perdika kan en genieten van de zon, een betere vitamine bestaat niet.
Groetjes vanDanka en Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#7
Cor en Marijke βελτίωση


groeten ger
(31 October 2011, 18:21)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Cor en Marijke, Nieke en ik wensen jullie beiden veel sterkte en beterschap. Wij hopen dat jullie gauw weer de oude zijn en we elkaar misschien weer, net als dit jaar, in jullie geliefde Epirus mogen begroeten.

PS: Hoe zeg en schrijf je trouwens "beterschap" in het Grieks Huh

Ger & Nieke

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




#

hier gaat het mee ;)

groeten ger
Quote
#8
(31 October 2011, 18:21)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Cor en Marijke, Nieke en ik wensen jullie beiden veel sterkte en beterschap. Wij hopen dat jullie gauw weer de oude zijn en we elkaar misschien weer, net als dit jaar, in jullie geliefde Epirus mogen begroeten.

PS: Hoe zeg en schrijf je trouwens "beterschap" in het Grieks Huh

Ger & Nieke

Grieken zeggen περαστικά hetgeen "goede genezing" betekent. Het andere betekent verbetering maar niet bepaald op gezondheid.
Quote
#9
βελτίωσης, dat jullie beide maar heel snel weer mogen opknappen.

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#10
Hi alle beste Oriste lezers. Wij beiden zijn verheugd, dat vele aan ons denken. Dat geeft ons zeker de steun om daar te gaan, daar waar we veliefd op zijn, namelijk het gehele Griekenland.

Het best wat je kan schrijven, denk ik, als je beterschap bedoeld is, parastieka soe/sas.

Gr: uit Poeldijk
Quote
#11
Beste Cor en Marijke,

Nu dat is nog al wat, sorry dat ik zo laat reageer, maar waren druk bezig. We wensen jullie beide van harte beterschap.

Veel liefs
Leo en Joanna
Quote
#12
Veel beterschap Cor en Marijke.

Petra
Quote
#13
Hoi Ger64
Wat ben ik blij met
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




!!!!!

Ik ben nl met een groep een griekse roman aan het lezen, en ik moest zoooooveel woorden opzoeken en dat kostte heel veel tijd. Nu is het een fluitje van een cent.
Bedankt Ger en zo zie ja maar weer dat Oriste fantastisch is.
groet Maria
Quote
#14
(03 November 2011, 13:27)maria alida schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Ger64
Wat ben ik blij met
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




!!!!!

Ik ben nl met een groep een griekse roman aan het lezen, en ik moest zoooooveel woorden opzoeken en dat kostte heel veel tijd. Nu is het een fluitje van een cent.
Bedankt Ger en zo zie ja maar weer dat Oriste fantastisch is.
groet Maria


en zo kunnen we elkaar helpen ging dat maar overal zo ;)

groeten ger
Quote
#15
Alle nogmaals bedankt voor jullie medeleven en Leo & Joanna, dit zijn van die momenten, die je niet van te voren kan bedenken. Alleen hadden we het allemaal anders voorgesteld. We blijven alle elkaar volgen via. o.a Oriste, dan wel anders en kijken voorwaarts, achterom kijken heeft geen zin, dat is geweest en we houden, geld voor alle, contact.

Gr uit Poeldijk
Quote
#16
Hi allen, even een klein berichtje uit westen van het land. Het is alweer een enige tijd geleden, dit qua gezondheid, wat enigszins te wensen overliet, maar nu ik wat ben opgeknapt. Ik wilde langs deze weg even laten weten dat ik mij gelukkig wat beter voel, maar zeker nog niet de oude Cornelios voel. Zoals vele weten, was het jaar 2011 niet een jaar om iets positief te schrijven als het gaat om de gezondheid onzerzijds.

Afgelopen week ben ik weer thuis gekomen “na een week in het ziekenhuis te hebben gelegen”. En het gaat tot op heden goed/ Dit na alle problemen die ik de laatste aantal jaren heb meegemaakt qua bezoeken van een aantal ziekenhuizen, zowel in Griekenland danwel in Holland. In ieder geval heb ik meer lucht.

Uiteraard gaat alles gewoon door ( prikbord) en lees dat de boekingen naar het geliefde Epirus weer in volle gang zijn. Wat daar bij opvalt is, dat de prijzen v/d oversteek die nogal aardig omhoog zijn geschoten. Vroeg/boeking mis ik een beetje in het geheel. Wel heb ik wat info: geprobeerd binnen te halen, maar die bron geeft aan dat, dit er toch aan zit te komen !!!!!!!!!!!!!!.

Ja, en mocht het niet zo zijn, denk ik toch dat er vele de weg kiezen over land. Met andere woorden, het voormalig Yougo: met alle eventuele nadelen. De door mij verkregen info: zijn er een aantal, die dat al hebben gedaan en met succes !!.

Ondergetekende denkt er toch sterk aan, om die weg te nemen die in de jaren voor 1991 mogelijk was. Het zal allemaal wel anders zijn geworden, na verloop van al die jaren, maar dat is dan ff vogelen wat het beste is. Nochtans heeft dat niet de voorkeur, maar het dubbelen van de jaren er voor berekenen, is wel heel erg veel.

Gr: uit Poeldijk
Quote
#17
Fijn te horen dat het in ieder geval weer iets beter met jullie gaat Cor.

Petra
Quote
#18
Kalimera Marijke en Cor, fijn om te horen dat het weer beter gaat, ik lees dat je probeert om na zo lange tijd weer over land te komen, mag en kun je nog zo ver rijden dan, het zijn toch grofweg 2700 km, terwijl Venetie toch maar een (kattesprong) is. Zorg dat je weer beter wordt en dit jaar weer kunt genieten van het mooie weer en leven in Perdika.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#19
Hi Petra en Arthur: hopelijk blijft het goed gaan, de laatste keer (j.l) was het allemaal maar net optijd, als ik naar de woorden v/d cardioloog luister. Nu naar de volgende fase en dat is natuurlijk op de eerste plaats de gezondheid, maar je kijk dan ook weer naar de mogelijkheden om weer enkele maanden in Griekenland te verblijven. Ja, en als je dan de prijzen ziet, van de overstek met de boot, dan is dat 100 % duurder als in 2011. Je gaat dan kijken naar andere mogelijkheden en dat is dan, wat ik al beschreef, over land. Vind het erg moeilijk, sowieso de kilometers die je moet afleggen. Het prijskaartje wat daar aan vast zit, is ook aardig aan de prijs, dus wordt er druk overlegd in huize Cornelios.
Het is nog vroeg in het jaar en wie weet komen er andere prijzen!!!!. Nogmaals de gezondheid is num: één, want dat heb ik nu wel ondervonden en zit, voorwat een boeking betreft, ff in de wachtkamer.

Gr: Cornelios
Quote
#20
Beste Cornelios,

Bij ANEK kun je gebruik maken van vroegboekkorting t/m 29-02-2012 scheeld toch 10%. Kijk even op de site van ANEK.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#21
Hi Dick, ja ik weet dat de Anek een vroeg boeking heeft, dat kreeg ik v/d week te horen, ook Minoan lines hanteert de 10 %. Denk zelfs ook de Superfast !!.

We vertrekken veelal van Venice, ook van Ancona. Dat scheelt sowieso een aantal uren, als je van laatst genoemden gaat. Misschien dan wel een stoel !!!.

We wachten nog ff af, want bij andere jaren, was de eind d.d (vroeg boeking) 26 maart !!.

Gr Cornelios
Quote
#22
(21 January 2012, 18:33)papajani schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hi Dick, ja ik weet dat de Anek een vroeg boeking heeft, dat kreeg ik v/d week te horen, ook Minoan lines hanteert de 10 %. Denk zelfs ook de Superfast !!.

We vertrekken veelal van Venice, ook van Ancona. Dat scheelt sowieso een aantal uren, als je van laatst genoemden gaat. Misschien dan wel een stoel !!!.

We wachten nog ff af, want bij andere jaren, was de eind d.d (vroeg boeking) 26 maart !!.

Gr Cornelios

Hoi Cornelios,

Een stoel kan ik je afraden wat wel een mogelijkheid is om alleen een bed te nemen. Nadeel is dat je dan niet bij je vrouw slaapt maar dat ene nachtje moet kunnen toch. Voordeel kan zijn dat een van beide alleen in de hut is en dan kun je alsnog samen in de hut. Is me vroeger al een paar keer overkomen.
ANEK en Superfast is sinds 2011 dezelfde maatschappij maar alleen ANEK gaat vanuit Venetie, Superfast vanuit Ancona.
Voordeel bij Minoan is dat, als je een clubkaart hebt, met je boekingen kunt sparen voor vrije overtochten en korting hebt op de gebruiken aan boord. Minoan geeft korting met je ANWB kaart.
De einddatum van de vroegboekkorting (29-02-2012) heb ik van de site van ANEK.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#23
Hi Dick, ja na 45 jaar dat te hebben gedaan, samen slapen, maak dat inderdaad niet meer uit. Inderdaad is dat ook zo, dat die twee zijn samen gegaan. Het is dan ff afwachten wat er nog eventueel aan kortingen zou kunnen los komen.

Gr: Cornelios
Quote
#24
Bij Minoan inderdaad ook korting bij lidmaatschap ANW, naast vroegboekkorting. Overigens hebben wij al geboekt maar heb niet ervaren dat de prijsstijgingen extreem zijn. Vrienden van ons zijn in 2010 met de auto gegaan, maar zeggen nu dat was eens maar nooit weer, de wegen zijn dan toch nog slecht aangegeven en ook de kwaliteit van de weg onderweg is slecht. Succes in ieder geval met de keuze!
Quote
#25
(23 January 2012, 21:53)Geni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bij Minoan inderdaad ook korting bij lidmaatschap ANW, naast vroegboekkorting. Overigens hebben wij al geboekt maar heb niet ervaren dat de prijsstijgingen extreem zijn. Vrienden van ons zijn in 2010 met de auto gegaan, maar zeggen nu dat was eens maar nooit weer, de wegen zijn dan toch nog slecht aangegeven en ook de kwaliteit van de weg onderweg is slecht. Succes in ieder geval met de keuze!

Ik vind de 20% verhoging door Minoan t.o.v. vorig jaar juli best extreem.

Kali Mera,

Dick
Quote
#26
Oké Dick, ja door deze mogelijkheden "internet" kom je dichter naar elkaar toe en zijn er verschillende meningen mogelijk, hoe iemand het heeft ervaren, met name, de reis b.v over land danwel over het water. Zoals je schreef heb je al geboekt, en schrijft, dat de prijs 20 % duurder is geworden. Bij mij kwam het over, dat het meer dan 20 % !!. Zoals vele hebben de laatste jaren gebruik gemaakt van de 50 % kortingen, dat is dan ff een ander bedrag.

Maar ik zal de komende twee weken meer te weten komen over mijn gezondheid en kan dan pas een boeking doen.

Gr: Cornelios
Quote
#27
Spannende tijden Cornelius, ik zal een kaarsje voor jullie branden...

Petra
Quote
#28
Bedankt voor he kaarsje en dat het maar lang mag blijven branden. Dat heeft altijd twee kanten en beiden hebben de goede bedoelingen.

Cornelius
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Openbare leven in Griekenland stilgelegd door hevige sneeuw iakovos 14 2.383 29 January 2022, 13:53
Laatste bericht: metaxa
  Griekenland slechtste land om te leven als expat Ger 10 4.019 17 September 2017, 22:57
Laatste bericht: El Greco
  Perdika Den Haag papajani 10 4.384 17 November 2016, 22:04
Laatste bericht: papajani
  Perdika Dimitri papajani 21 13.311 11 April 2015, 22:02
Laatste bericht: papajani
  Gezond leven op Ikaria - artikel NT Corry 1 2.189 16 December 2012, 22:02
Laatste bericht: Patrick
  De weg van Perdika naar Agia (Anthousa) papajani 2 2.697 09 August 2012, 20:38
Laatste bericht: papajani
  Vraag teken ?. papajani 7 4.564 22 May 2012, 19:57
Laatste bericht: Petra
  Ook dit is het leven in Griekenland vlagreco 42 31.793 06 May 2012, 22:04
Laatste bericht: Nanny
  Perdika nieuws papajani 3 2.571 25 March 2012, 00:50
Laatste bericht: papajani
  2011 OXI Perdika papajani 0 1.776 16 November 2011, 17:50
Laatste bericht: papajani

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)