Hoe plaats ik een youtube-filmje op het forum?
#1
Information 
Hoe plaats ik op een snelle en mooie manier een Youtube-filmpje op Oríste?

Uiteraard kan je gewoon de link van het filmje in je bericht plaatsen. De lezer ziet een link en opent deze waarna het filmpje zich afspeelt.

Bijvoorbeeld:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Mooier is het om het filmpje "in te sluiten" of te "embedden". De lezer kan het filmpje dan rechtstreeks via het forum openen zoals hieronder te zien is:





Dat doe je als volgt:

Arrow Open het te plaatsen youtube-filmpje en klik er met de rechter-muisknop op. Er verschijnt nu een menuutje.
Arrow Klik met links op "Insluitcode kopiëren" of "Copy embed HTML" (als je een Engelse versie gebruikt).
Arrow Ga nu naar de plek in je berichtje waar het filmpje moet komen en klik met rechts op "plakken".
Je ziet dat er nu slechts een code verschijnt, geen paniek, dat hoort zo. Nadat je op "Discussie plaatsen" of "Reactie plaatsen" hebt geklikt zal je zien dat op de plaats van die code het bewuste filmpje is verschenen.


Optie 2:
Een tweede mogelijkheid is om de speciale "insluitoptie" van de forumsoftware te gebruiken.

Arrow Klik op het icoontje "insluitbutton" in de balk boven het berichtje (rood gemarkeerd) en selecteer "Youtube".
[Afbeelding: functiebalk.png]

Arrow Kopiëer de URL van het filmpje (staat bovenaan in de adresbalk van je browser) en plak deze in het vakje dat nu ontstaat.
Arrow klik op "Discussie plaatsen" of "Reactie plaatsen"

Makkelijker kan het niet, toch?

Ger
Quote
#2
Aangezien de vorige uitleg nog gebaseerd was op de oude forumsoftware heb ik de uitleg maar even aangepast aan de huidige standaard.
Youtube-filmpjes plaatsen op dit forum is nu nóg eenvoudiger geworden.
Quote
#3
Hallo Ger. Ging bij mij vandaag een keer volledig vanzelf. Plaatste enkel de youtube link in het berichtvak.
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#4
(10 November 2015, 19:58)Bouboulina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Ger. Ging bij mij vandaag een keer volledig vanzelf. Plaatste enkel de youtube link in het berichtvak.

Nou, nee Bouboulina. Ik was de nieuwe manier even aan het testen en gebruikte daarvoor toevallig jouw postings.
Excuses als dat niet de bedoeling was Blush

Maar, zoals je ziet, het werkt prima!
Quote
#5
Nee, helemaal goed hoor. Ik had al zo'n idee.    efxaristo
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#6
Ik heb het even geprobeerd met de door jou beschreven optie 2, en dat is gelukt. Werkt super !   up
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#7
(10 November 2015, 21:09)Bouboulina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb het even geprobeerd met de door jou beschreven optie 2, en dat is gelukt. Werkt super !   up

Optie twee is inderdaad erg gemakkelijk en snel; nadeel is wel dat het beeldformaat standaard dan wat kleiner is als bij de eerste manier.

Voorbeelden:

Geplaatst op de manier zoals beschreven in de eerste optie:



Geplaatst via de beschrijving in optie 2:


Uiteindelijk kan je ze beiden wél beeldvullend laten verschijnen op je scherm.
Quote
#8
Bedankt voor de info Ger.

Als ik naar de video kijk wil ik bijna me koffers inpakken en met het vliegtuig naar Griekenland gaan.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Leuke tips? Plaats ze in de evenementenagenda Ger 6 16.678 04 November 2017, 12:20
Laatste bericht: Ger
  Leuke website? Plaats 'm op de linkenpagina Ger 0 2.560 20 October 2012, 10:11
Laatste bericht: Ger
  Hoe krijg ik een plaatje bij de naam? leon10 2 3.689 07 October 2012, 21:48
Laatste bericht: Ger
Information Hoe plaats ik een nieuwe discussie of reactie? oriste 4 15.278 25 June 2012, 13:03
Laatste bericht: Ger
Information Een peiling / poll plaatsen, hoe doe ik dat? oriste 0 6.616 14 April 2012, 09:05
Laatste bericht: oriste
  Spamoverlast op het forum oriste 19 15.584 29 July 2011, 15:43
Laatste bericht: Gert
  Een eigen rubriek of blog op dit forum? oriste 4 6.743 19 February 2011, 16:22
Laatste bericht: oriste
Information Hoe foto's te plaatsen op dit forum? Ger 0 22.459 25 October 2010, 17:55
Laatste bericht: Ger
  Suggesties voor dit forum? Laat het weten! oriste 8 12.244 14 May 2010, 12:25
Laatste bericht: Yvon

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)