dag allemaal!
#1
ik heb de website net leren kennen, ben benieuwd. Ben 57, getrouwd, 2 leuke dochters en we houden heel veel van de Griekse eilanden. Wil ook nog wat Grieks leren, voorlopig op mezelf (heb heel wat studieboeken , nu nog de discipline...), misschien later via een cursus. O ja, ik woon in de buurt van Antwerpen

Philippos
Quote
#2
Nou veel plezier op dit bord en het zal je niet tegenvallen. Je wens is duidelijk, dus snel aan de curcus.

Gr: uit Poeldijk
Quote
#3
Welkom
Het is hier hartstikke leuk en altijd wel wat voor de Griekenland liefhebberzwaaivlag
Quote
#4
[Afbeelding: ki.jpg]

Welkom bij de club Philippos! Fijn dat je ons hebt gevonden. Veel lees- en schrijfplezier hier.

Ger
Quote
#5
Welkom Phillipos, misschien zien we jou en je familie op Kreta, maar dan wel in the Heartbeat of Crete.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
WELKOM Philippos,

heel veel lees plezier hier op dit gezellige en informatief rijke Griekenland forum


Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#7
hallo naamgenoot welkom op deze site.
wel dezelfde leeftijd maar ik kom uit nederland.
Quote
#8
welkom op de site
ger en jose
Quote
#9
Dag Philippos139,
Het mooie aan dit forum is dat hij heel frekwent bezocht wordt, dat de Nederlandstalige Griekenlandliefhebbers geografisch gezien zeer verspreid zitten (Nederland, Griekenland, en... België :) ). Dit geeft het voordeel dat ook heel wat deelnemers aan dit forum weten waarover ze praten. De Nederlandstaligen die in Griekenland wonen, kunnen ons bijvoorbeeld een realistisch beeld geven over de huidige situatie in Griekenland... een mening die soms kan verschillen van deze in de media.
Eigenlijk zijn we hier 1 grote Grieks(voelende) familie greeksmiley2
Welkom!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#10
welkom op het forum

groeten ger
Quote
#11
welkom hier Philippos.

groeten Petra
Quote
#12
Welkom Philippos. Als je Grieks wil leren vrees ik dat een zelfstudie niet zal volstaan en dat je hiervoor toch wat school zal moeten lopen. Het is niet echt de gemakkelijkste taal en gezien de complexe grammatica, zal je hierin heel wat tijd moeten steken alvorens het taaltje onder de knie te krijgen. Ikzelf heb destijds vier jaar avondschool gevolgd en heel wat uurtjes studiewerk erin gestoken thuis. Ik ben nu ook nog constant bezig met uitbreiding van mijn woordenschat en dergelijke en vertoef regelmatig tussen de Grieken om "getraind" te blijven.
Alvast veel succes.
Quote
#13
Welkom op het forum!
Heel veel lees plezier wij vinden het forum helemaal top!

Groetjes Els en Jac Cuijpersvlaggetje.gif
Quote
#14
Ook van mij natuurlijk hartelijk welkom, hoe meer zieltjes hoe meer weetjes is hier het motto!
Tip voor je zelfstudie: Plak thuis bv op alle voorwerpen (lamp, tafel, stoel etc.) gele post-its en benoem ze zo vaak tot je het zonder post-its kunt. Dan zijn de volgende voorwerpen aan de beurt. Als je genoeg woorden kent kun je er zinnetjes van proberen te maken door aan jezelf te vertellen wat er zoal in je huis staat, in welke ruimte en wat je ermee doet. Uiteraard vergt dit heel wat zelfdiscipline én gezinsleden die zich niet storen aan de gele briefjes ;).... Veel succes en veel plezier hier.
Mieke's signatuur greeksmiley2:
Quote
#15
(08 November 2011, 19:10)mke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook van mij natuurlijk hartelijk welkom, hoe meer zieltjes hoe meer weetjes is hier het motto!
Tip voor je zelfstudie: Plak thuis bv op alle voorwerpen (lamp, tafel, stoel etc.) gele post-its en benoem ze zo vaak tot je het zonder post-its kunt. Dan zijn de volgende voorwerpen aan de beurt. Als je genoeg woorden kent kun je er zinnetjes van proberen te maken door aan jezelf te vertellen wat er zoal in je huis staat, in welke ruimte en wat je ermee doet. Uiteraard vergt dit heel wat zelfdiscipline én gezinsleden die zich niet storen aan de gele briefjes ;).... Veel succes en veel plezier hier.

Is idd waar wat mke zegt, zo ben ik ook min of meer begonnen. eerst het alfabeta er instampen zodat je de letters kunt terug leiden naar je eigen letters vervolgens kun je woordjes gaan lezen en deze weer terug vertalen naar het Nederlands/Vlaams. Is een hele intensieve bezigheid maar het loont uitiendelijk wel, en aan de hand daarvan kun je zinnetjes opbouwen. Weet wel dat sommige letters samen heel anders uitgesproken worden, maar daar kom je vanzelf wel achter.

Je zal zien dat het best gaat lukken zo.

καλή τύχη ! (succes)

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#16
Ik kan in Vlaanderen het Provinciaal Centrum Volwassenen Onderwijs aanbevelen. Wij hebben 4 jaar Grieks in Hasselt gevolgd maar in Antwerpen schijnt ook een filiaal te zitten. Vrienden van ons uit Mechelen hebben het daar gedaan. 120 euro per jaar. Wel meer lezen en schijven dan spreken maar ik merk dat je het spreken gewoon zelf moet doen dan komt het van lieverlee wel.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hallo allemaal Debs 6 5.594 15 August 2014, 06:22
Laatste bericht: Petra
  Hallo allemaal! Caduceus 12 9.266 05 May 2014, 09:24
Laatste bericht: Petra
  Yassas allemaal! Pippelientje 10 5.807 20 August 2013, 14:21
Laatste bericht: Petra
  Hallo allemaal Miek 5 4.060 01 August 2012, 14:53
Laatste bericht: Lootje
  Hallo allemaal desillies 19 13.304 09 July 2012, 10:29
Laatste bericht: greece67
  Hallo allemaal Natascha 7 5.639 19 March 2012, 20:40
Laatste bericht: ADO
Smile Hallo allemaal :-) Dotten 6 4.780 07 February 2011, 17:15
Laatste bericht: Dotten

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)