Reisje Griekenland 60% goedkoper!?
#1
Zou de drachme op zijn retour zijn?

Daar wordt al driftig over geopperd. De Grieken moeten op alle scenario's voorbereidt zijn en als het zover zou komen zou die omwisseling nu eind december moeten zijn. Waarschijnlijk ligt de nieuwe munt alreeds klaar.

Afwachten geblazen en als het zover is zal een reisje Griekenland zo'n 60% goedkoper kunnen. Zie Wereldkrant van heden 7 november.

Grtz. Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#2
(07 November 2011, 12:25)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zou de drachme op zijn retour zijn?

Daar wordt al driftig over geopperd. De Grieken moeten op alle scenario's voorbereidt zijn en als het zover zou komen zou die omwisseling nu eind december moeten zijn. Waarschijnlijk ligt de nieuwe munt alreeds klaar.

Afwachten geblazen en als het zover is zal een reisje Griekenland zo'n 60% goedkoper kunnen. Zie Wereldkrant van heden 7 november.

Grtz. Wick

dan kunnen die gene die (nog) in NL wonen wel wat vaker 1 x per jaar een reisje maken toch!

Maar hoe zeker is het dat dit ook daadwerkelijk doorgaat?
Heeft het ook voordelen voor de Griekse bevolking?

Heb de krant nog niet gelezen vandaar.

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#3
De touroperators, met TUI op kop, beginnen te speculeren met welke munt ze het meest inkomsten kunnen binnenrijven. Ze proberen hypothetische drachmes te koppelen aan contracten in (dure) euro's. Dit noem ik profiteren van het 'ongeluk' van Griekenland op dit moment.
Touroperators, shame on you!
Maar ik zie het zo ver nog niet komen. Volgens mij een stormpje in een glas ouzo.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#4
(07 November 2011, 12:25)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zou de drachme op zijn retour zijn?


Grtz. Wick

:) :) volgens mij was de drachme al lang op zijn retour voordat de koersen werden vastgesteld vanwege de dreigende en later geïmplementeerde EUR.

Geen flauw idee of de DR terugkomt maar veel zal hij niet waard zijn. Vele malen minder dan de 0,0067 cent (gulden cent) van destijds. Was toen dus al niets waard.
Quote
#5
Ik zou er maar niet van uit gaan dat een vliegticket goedkoper wordt als GR weer terug naar de drachme zou gaan.
Al was het maar omdat een NL vliegmaatschappij vrijwel alle kosten in euro's moet betalen.
Een accomodatie zal ook niet heel veel goedkoper worden. GR importeert vrijwel alles, en dus hebben ze heel veel drachmes nodig om iets uit de dure andere landen te kunnen kopen.
Quote
#6
De belangrijkste vraag is volgens mij niet zozeer hoeveel procent een reisje naar Griekenland al dan niet goedkoper zou kunnen worden.
De grote vraag zal zijn: wat wordt het in 2012 met het toerisme in Griekenland?
En we mogen/moeten dit best ruimer dan Griekenland zien: dus in de hele Europese Unie. De negatieve berichten volgen de laatste dagen in sneltempo. Gisteren werd duidelijk dat Brussels Airlines gaat knippen in een 60-tal jobs. Vandaag worden we verrast door een onheilspellend bericht van Thomas Cook:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Vergeet hierbij niet dat Neckermann nauw samenwerkt met Thomas Cook...

En ik wil jullie goed humeur niet ontnemen, maar volgend krantenartikel is al helemaal om van te duizelen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#7
De mensen zitten momenteel op hun geld en geven veel minder aan "luxe artikelen" uit. Vakanties - al snel als luxe artikel gezien wat vreemd is want vakantie in eigen land loopt ook vreselijk in de papieren als niet alleen in je achtertuin/el balkonia blijft - zullen dan ook minder geboekt gaan worden. Ik voorzie voor de meeste EU-vakantielanden een vermindering aan toerisme. Momenteel staan de ski-vakantie boekingen al op een verlies. Vreemd eigenlijk, want een economie kan alleen goed draaien als de mensen geld uitgeven. Geen uitgaven, betekent automatisch winkelsluitingen en verlies van banen etc. Maar jah met de prijzen in GR die momenteel de pan uit rijzen, hoor ik nu al dat men toeristen aanraadt all inclusive te boeken. Dat zal de kleinere hotelier/appartementenhouder niet helpen.
Maar ach alles kan na de dure decembermaand zo maar omslaan en wordt er ineens weer volop geboekt. Dat zal ook niet de eerste keer zijn. Laten we het hopen voor al onze economiën

Overigens wordt momenteel veel personele reductie ineens aan de crisis toegerekend. In veel gevallen is het niet eens de reden en waren de plannen er al langer. Bijv. de ING ontslaat 2.000 medewerkers. In de media werd door trash TV de crisis als reden opgegeven. Nou is het mooi niet. Deze plannen lagen er al een tijd.

Wat ik me bij de cijfers afvraag is, waarom een US met een kleine 20.000 miljard staatsschuld wel een triple A rating heeft en de rente laag blijft en die in de EU - m.u.v. Duitsland - alleen maar stijgt, terwijl onze totale EU schuld een schijntje is t.o.v. de US. 't Is een spelletje EU pesten, dat niet uit de EU-koker komt. :)
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Griekse boodschappen goedkoper? Aleko 23 15.431 01 April 2013, 16:29
Laatste bericht: Aleko
  Villa's op Kreta steeds goedkoper oriste 1 3.018 02 May 2011, 14:47
Laatste bericht: El Greco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)