Grieksegids nieuws
Mooi bergrit op het eiland Kreta in de regio Kastamonitsa
#1
Gisteren met Grieks/Engelse vrienden een geweldige bergrit gemaakt in een 4x4 Jeep
De rit die we hebben gemaakt was in de regio achter het Lassithiplateau van Kastelli naar Kasta monitsa richting De bergdorpen Geraki en Katoligio.
Terug via het Lassithi waar we een geweldige meze hebben genuttigd uiteraard met raki via Neapoli weer richting Analipsi.
Uiteraard vele foto's gemaakt te veel om hier te laten zien maar wil er toch enkele vertonen hier.
fijn weekend verder.

[Afbeelding: 2u5rzad.jpg]

[Afbeelding: 2b3bs8.jpg]

[Afbeelding: 1t8tqv.jpg]

[Afbeelding: 5bzf9d.jpg]

[Afbeelding: vzikn9.jpg]

[Afbeelding: 37g1y.jpg]

[Afbeelding: 1zvsoxz.jpg]
Quote
#2
Schitterende omgeving en dito foto's Cornelius fotosmiley
Bedankt dat je deze mooie rit met ons wilde delen!

Perfektbedankt
Quote
#3
Prachtige rit hoor Cornelius. Volgens mij hadden jullie een onvergetelijke dag zo midden in die mooie en nog ongerepte natuur.
Koukla's signatuur Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Quote
#4
Prachtig rit Cornelius,en zeker de foto's,ga er over denken om ook deze rit te maken,moeten we nog even geduld hebben voor 2012.Perfektbedankt
Groetjes van Leo en Sonja.
Quote
#5
Als je meer info en of foto's wilt hoor ik het wel van je is absoluut de mooite waard maar niet bang zijn en een goede 4x4 huren want de rit gat voor 80 prcent over onverharde wegen en vaak vlak langs behoorlijk diepe afgronden.
Quote
#6
Cornelius ik denk als je meer foto's plaatst niemand in deze dagen er wat op tegen zal hebben,maar een ding staat vast,wij gaan gewoon wat jij voorstelde met een 4x4,het is heerlijk om er een avontuur van te maken.
Trouwens als jij het goed vind komen wij het volgende jaar jou eens bezoeken,oke?.
Gr: sonja en leo. up
Quote
#7
Bij het zien van die prachtige foto's laait het heimwee weer hevig op lovegreece
Quote
#8
Prachtig Cornelius, mocht je weer zo'n mooie trip maken en foto's hebben gemaakt houden we ons aanbevolen. Heerlijk om zo mee te mogen dromen gremo
Quote
#9
(20 November 2011, 12:33)Leo en Sonja. schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Cornelius ik denk als je meer foto's plaatst niemand in deze dagen er wat op tegen zal hebben,maar een ding staat vast,wij gaan gewoon wat jij voorstelde met een 4x4,het is heerlijk om er een avontuur van te maken.
Trouwens als jij het goed vind komen wij het volgende jaar jou eens bezoeken,oke?.
Gr: sonja en leo. up

wij hebben daar geen enkel bezwaar tegen, geen idee wie jullie zijn maar kennis maken is altijd goed.

Quote
#10
Erg mooi! Ik ben niet zo'n held op smalle onverharde wegen dus fijn om er op deze manier van te kunnen genieten.

Quote
#11
(20 November 2011, 14:31)IngridAmsterdam schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Erg mooi! Ik ben niet zo'n help op smalle onverharde wegen dus fijn om er op deze manier van te kunnen genieten.

Er zijn altijd zeer betaalbare mogelijkheden om dit soort ritten tijden de vakantie te doen weet diverse oplossingen daarvoor en je hebt een belevenis die je nooit meer vergeet en die zeker niet standaard is.
Quote
#12
Erg mooi hoor Cornelius, vooral die tweede foto waar je zo tussen die bergen door richting zee kijkt. Ik ben niet zo'n Kretakenner maar is dat zo'n beetje de regio waar jij ook woont?
Quote
#13
Nee wij wonen aan de kust, 500 meter van het strand zeer rustig zonder veel toerisme maar toch genoeg mensen die rust waarderen tijdns hun vakantie.

We waren op weg met vrienden en we rijden al velen jaren door Kreta en kennen redelijk veel plekken en routes.
Deze vrienden wonen zelf midden in de middle of nowhere, de eerste buren wonen 10 minuten rijden weg en hun land is alleen per 4x4 te bereiken.
Ze wonen er na 30 Engeland heel basic met een geweldig uitzicht over de bergen en dalen.
Voorzien zelf in hun electra dmv zonnepanelen verbouwen hun eigen groenten aardappelen en kruiden hebben kippen kalkoenenenz enz.
Ze vangen honden op (momenteel 4 die ze in de bergen verwaarloost vinden dus zijn heel goed bezig.

Misschien gaan wij het komende jaar daar ook wonen om samen met hun enige houten huizen bouwen.
de plannen zijn rustig in de maak we hebben geen haast.
Het stukje grond wat ze bezitten is er groot genoeg voor rond de 50.000 m2 dus wie weet gaan we ook terug naar basic het spreekt ons heel erg aan ver weg van alles en toch dicht genoeg bij de dorpjes om je heen.
groetjes van uit een heerlijk rustig en zonnig Analipsi
Quote
#14
Wouw, dat klinkt allemaal erg goed en relaxed. Mooie vooruitzichten hoor! Heerlijk ook zo één met de natuur te zijn met alles wat die te bieden heeft.
Ik wens je/jullie veel succes met je plannen, hou je ons zo nu en dan op de hoogte van de vorderingen?

Groetjes, Leontien
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mooi Kreta Cornelius 6 2.893 24 April 2019, 09:10
Laatste bericht: grek
  Zo mooi is Kreta Cornelius 1 2.514 26 February 2014, 19:30
Laatste bericht: Cornelius
  Tips regio Piskopiani/Kreta? Fleurootje 17 9.462 30 December 2013, 11:49
Laatste bericht: Fleurootje
  Zo mooi is Kreta Cornelius 8 5.924 24 October 2013, 07:09
Laatste bericht: Cornelius
  Mooi filmpje over Kreta Berendw 9 5.538 10 June 2013, 11:30
Laatste bericht: JohanV
  Paleochora op het Griekse eiland Kreta werd in de jaren 60 ontdekt door de hippies Antony 0 1.632 09 December 2012, 17:07
Laatste bericht: Antony
  Kalives op het Griekse eiland Kreta populair bij gezinnen en gepensioneerden Antony 0 1.667 05 December 2012, 17:43
Laatste bericht: Antony
  Tips regio Sfaka (Kreta)? Ger 10 9.980 09 April 2011, 09:27
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)