Boek: Een "vreemde" kijk op Griekenland
Roos, m'n oprechte complimenten! up up
Je hebt de situatie op een duidelijke en professionele manier uitgelegd.
Ik hoop maar dat veel mensen dit interview beluisteren en hun mening nu zullen gaan bijstellen. Ook fijn dat je hotel nog extra werd genoemd en er zelfs een link op de website staat.

Maar ik moet je toch ook even tegenspreken hoor; je deed absoluut niet onder voor Ingeborg ;)

goedgedaan

Ger
Chapeau Roos, je hebt het helder uitgelegd, heb er weer veel van geleerd.
En mochten we richting Skyros gaan, wat nog op ons wensenlijstje staat, dan weten we waar we moeten zijn.
Goed gedaan, Roos!

Perfektbedankt
Hallo Roosmarijn.

Ook namens mij complimenten upup
Hoop dan ook dat een hoop mensen het interview gaan zien ik heb zonet gekeken.En ik hoop dat mensen ook je link naar je hotel gaan bekijken.

Groetjes Sieta ;)
bravo Well done
Ik heb het interview daarnet ook bekeken, en ik vind dat Roosmarijn het heel klaar en duidelijk uitgelegd heeft.
Heel goed gedaan!
Ook mijn complimenten hiervoor!
Dankzij jou ook een andere kijk op Griekenland, én stevig geargumenteerd!
up ;)
vlagreco's signature YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Hallo Roosmarijn,

Ik heb vol bewondering via de webcam je interview gezien en gehoord en ik moet zeggen je hebt het goed verwoord. Op de website van dit programma heb ik inderdaad informatie gevonden van jullie hotel. Goed gedaan. Groet Albert
Smile 
Hey Roosmarijn,

Net je interview gezien, TOP gedaan hoor!
Je hoeft je nergens voor te schamen, je kunt zo
aanschuiven bij Pauw&Witteman.
Hoi Roosmarijn,
Ik lees al dagen met dit onderwerp mee, maar zal nu eindelijk eens een reactie plaatsen. Je radio-interview ging hartstikke goed! Je hebt voor veel mensen een hoop verduidelijkt, denk ik. Ik ga ook eindelijk eens je boek bestellen. Ik heb het ook al met klem aangeraden aan mijn broer, die uitgever/hoofdredacteur is van het tijdschrift Boek (en ook Griekenland-liefhebber). Misschien kan hij er iets mee doen. Ook heb ik de link naar je radio-interview naar een aantal mensen doorgestuurd.
Volgend jaar mei gaan we weer naar 'ons' eiland Kalymnos, maar in de herfstvakantie zijn we een week in Griekenland, maar we weten nog niet waar we naar toe gaan. We zijn ooit al 2x op Skyros geweest en vonden het er heerlijk. Ik heb je hotel bij m'n favorieten geplaatst, dus wie weet komen we volgend jaar oktober naar Skyros.
Ik wens je een fijne tijd in Nederland en alle goeds voor 2012 in Griekenland!!
Groeten Marieke
@ Ger:
Bestaat er een 'Onderwerp Van Het Jaar' op dit Forum?
Zo ja, dan mag deze het wel worden?
Sleepy
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Dan heb ik wel 'n idee welke discussie dat gaat worden ;)
Klik maar eens helemaal onderaan de indexpagina op "Statistieken".........
Hoi Roosmarijn, hier een bericht van Berry en Ineke uit Gonia (Rethymnon) Kreta.
Je optreden was top en jammer dat het radio was, want op tv ben je een charmante verschijning.

Ik heb aan al mijn kennissen de titel van het boekje doorgegeven en ook de link naar je radio-optreden.

Voor de rest zeg ik alleen maar Χρονια πουλα απο 2012 voor jou, je man en je kinderen. Ook wens ik je veel geluk en gezondheid toe.

Berry & Ineke
Beste Roosmarijn,

Eerder vermeldde je dat je er een beetje tegen opzag om dit te doen. Maar je hebt het echt schitterend gedaan. Bravo.

Veel geluk en succes toegewenst, voor jezelf - je man en kinderen, in het komende jaar.
Patrick's signature

Hai allemaal,

Jeetje, ik ben stil van al deze reacties. Zoveel complimenten en zo lief allemaal. Dank jullie wel. Het was me het dagje wel en ga nu ook maar eens naar bed, maar wat zal ik vandaag lekker slapen!

Iedereen nogmaals heel erg bedankt. Ik ben sprakeloos; gelukkig had ik daar vanmiddag geen last van Blush
Roosmarijn's signature zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Hoi Roosmarijn,

Net jouw interview bekeken en naar mijn idee heb je alles duidelijk verwoord. En ook de mogelijkheid gekregen om jouw kijk op de situatie kenbaar te maken zoals deze voor vele mensen in Griekenland nu geldt.

Geniet samen met je meisjes nog van de paar dagen dat je NL bent.

Groetjes,
Cynthia
Cynthia's signature Neem ook eens een kijkje op mijn fotosite:

of via de Facebook pagina

fotosmiley
Roosmarijn, wat een verademing om van een direct betrokkene de andere kant van de Griekse tragedie te horen en veel meer ook van de gevolgen ervan voor de bevolking. Bijzonder verheugd dat je niet schroomt om alleen in geschrift maar ook auditief en voor een breed luisterpubliek calvinistische Nederlandse moraalridders op de harde feiten te wijzen. Je raakte de kern van het probleem in je stelling dat de Griekse moraal niet verschilt van die van de Nederlander, namelijk dat ook hier te lande de bovenlaag graag graait en zich wenst te verrijken en de tussen- en onderlaag dat op haar wijze ook niet uit de weg zal gaan indien daartoe de gelegenheid is. De enige wijze om dat te verhinderen is handhaving. En daarin verschilt Griekenland van Nederland maar onderscheidt zich daarin weer niet van bijvoorbeeld Italie. Het perspectief van de Europese Unie, één Europa, had zich eertijds niet moeten laten leiden door het doel van het willen/moetenrealiseren van een monetaire unie, maar veel meer had het op de weg gelegen van de Europese leiders om eerst en vooraf de voorwaarden voor een politieke unie te scheppen en vervolgens vanuit die eenwording verder te handelen.
Enfin, laten we academische verhandelingen op dit forum voorkomen.
Roosmarijn, dank voor je objectieve,inspirerende en veriijkende bijdragen.
Lang niet meer zo'n goed interview over Griekenland gezien @Roos, je schrijft niet alleen goed, maar je kunt het ook mooi onder woorden brengen. Op naar het 2e boek.
groetjes uit koud maar zonnig Agios Nikolaos.
Arthur's signature Almost all old truckers survive cancer, I am fighting again with it.
Hallo Roos,

Ik heb ook je interview beluisterd en je hebt heel duidelijk de situatie uitgelegd. Ik heb het interview gedeeld op mijn facebook, zodat nog veel meer mensen jouw verhaal kunnen horen.
Ik wens jou en je gezin een goede jaarwisseling en het allerbeste voor 2012.

Groetjes,

Annelies
Hi Roosmarijn,
ik sluit me volledig bij de vorigen aan; dit was een heel goed interview!
Lieve groet, Iris
Hoi Roosmarijn
Heb ook de link naar filmpje op mijn facebook gezet en ook de link naar je boek
Hoe meer mensen dit lezen hoe beter
Oja de wilskracht van een mens is groot als de nood hoog is,nooit vergeten
groeten jan
Heel goed gedaan Roosmarijn, alsof je het dagelijks deed!
Misschien kun je nog een keer de link van jullie hotel hier geven? Ben ooit een keer op Skyros geweest en heb er een heerlijke vakantie gehad! En heel indrukwekkend vond ik de aankomst per boot en met muziek ontvangen worden!
Beste Marjolein,
Ik volg al weken de berichten op dit forum, de reacties van de lezers en de bemoedigende woorden die jij telkens weer krijgt. Ik heb het boekje besteld. Gelezen. Ik moet eerlijk zeggen, ik heb het even weg moeten leggen. Het gaf mij een onaangenaam depressief gevoel. Ik heb het nu uit en hoe jij het beschrijft is zo. Zelf komen we al jaren in Griekenland en hebben wij vorig jaar een apartement gekocht in Kos. Ook met onze vrienden hebben we regelmatig de discussie gevoerd over de recessie en hoe dit alles weer postief om te buigen. Daar komen wij niet uit en vele anderen ook niet. Het maakt mij zorgen, niet voor mijzelf, maar voor alle anderen die niet de mogelijkheid hebben om rustig af te wachten tot het weer beter gaat. Je zegt het keurig in het interview. Ik hoop dat iedereen die niet de moeite heeft genomen zich verder te verdiepen, alvorens ze uitspraken doen, dit eerste eens afluisteren of je boekje lezen.

Blijf jezelf geloof in je kracht en met de vele griekenlandliefhebbers blijven we hopen op een betere toekomst voor de mensen daar.

Groet Helma
Beste Marjolein,

Net met bewondering naar je interview gekeken. Ik vind dat je werkelijk op een zeer heldere manier de situatie in Griekenland hebt verwoord. Van enige nervositeit was niets te merken. Ik heb sinds kort je boek in huis en zal er zeer binnenkort mee gaan beginnen om het te gaan lezen.

Groet,

Rolf
Hallo Roos,

Je hebt het echt geweldig gedaan.
Hoop voor je dat je snel verder wilt/kunt gaan met je 2de boek.

Groet van Harma
Harma's signature Pluk de dag 
                         gremo
Nou Roosmarijn
Jij hebt er van jouw kant af al een heleboel aan gedaan om niet alleen de situatie uit te leggen maar ook nog eens jullie mooie eiland te promoten. Betere reclame kun je eigenlijk niet wensen. Ben je nog verder gekomen met de mogelijkheden om een totaalpakket vanaf het vliegveld aan te bieden en evt. workshops? Of ga je daar bij terugkeer verder mee?
"Janos54 zei: Oja de wilskracht van een mens is groot als de nood hoog is,nooit vergeten"

Mooi gezegd!

"Margo zei: Misschien kun je nog een keer de link van jullie hotel hier geven? Ben ooit een keer op Skyros geweest en heb er een heerlijke vakantie gehad! En heel indrukwekkend vond ik de aankomst per boot en met muziek ontvangen worden!"

Ja, dat klopt. Vanuit een heel mooi cafe dat tegen de rotsen is gelegen, wordt deze filmachtige muziek afgespeeld. Via een linkje op onze site (bij kopje: Over Skyros - Skyros in het kort) kun je op youtube de aankomst van de boot mét de muziek bekijken. Onze site staat als banner op deze site (met dank aan Ger; de moderator), maar hier nog even de link:

"ElsR zei: Ben je nog verder gekomen met de mogelijkheden om een totaalpakket vanaf het vliegveld aan te bieden en evt. workshops? Of ga je daar bij terugkeer verder mee?"

Ik ga daar thuis zeker verder over brainstormen. In principe zorgen wij al wel dat er een taxi klaarstaat voor de gasten, tegen het voordeligste tarief. De bus, trein of metro zoeken wij voor de gasten uit, zodra wij weten wanneer zij aankomen (ook afhankelijk van welk seizoen). Workshops geven lijkt mij heel leuk en daar ga ik zeker meer over nadenken.

"Harma zei: Hoop voor je dat je snel verder wilt/kunt gaan met je 2de boek."

Zoals Janus54 al zei geven juist de meest nare situaties grote wilskracht. Ik hoop dat ik deze kracht dus ook zal vinden om met mijn tweede boekje verder te gaan.

Helaas zijn er naast jullie (allemaal even lieve) reacties ook ander soort reacties gekomen via de site van de EO:

Hier een klein stukje daaruit:

"Het is natuurlijk heel vervelend nu de waarheid op een zeer rauwe manier voorgeschoteld te krijgen, maar he...tough luck! Na zoveel jaren uitgebreid erop los gefeest te hebben (i.e. in goede tijden het makkelijke geld niet op een verstandige wijze hebben geinvesteerd in bestuurlijke/maatschappelijke duurzame structuren) is het tijd om keuzes te maken. En niet zeuren over de harde maatregelen die vanuit Noord-Europa worden losgelaten op de "zielige" Mediterraners, want hier in Nederland wordt ons allen op dit moment het vel over de oren getrokken om het elite projectje Europa onverantwoord overeind te houden. Een regelrechte schande is het!"

Deze persoon lijkt mij vrij bitter. Ondanks de situatie waarin wij zitten, hoop ik oprecht dat wíj dat niet worden. Verdrietig is één ding (en best logisch lijkt mij), maar boos en bitter, NEE!

@Roosmarijn
Je kunt niet ontkennen dat een deel van de Grieken er inderdaad maar "op los heeft geleefd" in de goede jaren. Er zijn/waren (binnen de EU) relatief heel veel Grieken die persoonlijke leningen hebben/hadden met onbeperkt krediet, heb ik in een betrouwbare krant gelezen - weliswaar mede doordat er veel reclame voor gemaakt werd, maar toch. En dat terwijl het minimumloon de helft is/was van dat in NL/B. Ik heb me er destijds wel eens over verbaasd dat (ogenschijnlijk eenvoudige) Grieken in de duurste auto's rondreden, een merk-zonnebril ophadden en door de nieuwste smartphone liepen te praten. Dus dat is wel een beetje waar. Het geldt natuurlijk niet voor alle Grieken.
Maar Els, de Grieken verschillen daarin toch niet van bijvoorbeelde de Nederlanders en hun ongelimiteerde consumptieve kredieten? Ik zie in er in ieder geval geen typische Griekse eigenschap in en alleen maar de bevestiging in dat mensen ten algemene materialistisch gedrag vertonen en bereid zijn zich daarvoor in de schulden te steken.
@Els.Je kunt het zo beleefd en vriendelijk inkleden als je wilt, maar zo een 'Rayban' tendentieus stukje zit me gewoon niet lekker.Toch ga ik niet opnieuw aan die afgetrapte 'ze leefden er jarenlang lekker op los'-discussie deelnemen.

Staar je toch niet blind op die oppervlakkige overconsumptie van verleide en misleide arme mensen, die ook wel eens een keer mee wilden doen met de schijnwereld die ze dagelijks als rolmodel op meer dan tien televisiekanalen werd opgedrongen.Dit is overigens een mondiaal verschijnsel.Kijk eens naar de bedenker van dit systeem-Amerika- met een bijbehorende Repo-industrie voor het terughalen van al dat verleidelijke gefinancierde wit-,bruin- en ander goed.Amerikanen zijn net zo slim of net net zo dom als Grieken, of vul maar in.

Aan die kleine 'conspicious leisure en dito -consumption' van jan en alleman is Griekenland niet stuk gegaan.Richt je pijlen toch eens op het echte gróte kwaad,op degenen die aan de touwtjes van de marionetten trekken, en niet op hun slachtoffers.Ik wil in dit hele oude jaar geen woord meer over die zgn 'schuld' van de Grieken zelf horen.Jij volgend jaar weer @Tzimis!

Denk bijv ook eens aan dat exorbitante, zinloos tussen Brussel en Luxemburg pendelende Europarlementariërs-circus, met hun hele grote klerken en vertalerskliek.Allemaal belastingvrije, zeer hoge salarissen en een straat aan emolumenten/vergoedingen( met alle misbruik vandien),waarbij vergeleken de Griekse bestuurderen oude- en nieuwe stijl, onschuldige schooljongetjes met korte broek, zijn.
Bij het IMF, ECB en een illegaal zwembad vol ingehuurde consultants gaat het dito met een sterretje.

Na het Kerst/Nieuwjaar séjour vliegt dat stel aasgieren van hun ski- of
Carribean luxe-resort per first-class terug naar hun vijfsterren hotel-suites.Om van daaruit Griekenland en andere onderliggende landen de maat te nemen en op hun (over-)bestedingen af te rekenen.

En tegen alle economische ontwikkelingen in, keuren alle parlementen van alle Europese landen ieder jaar nog steeds namens hun belastingbetalers fikse verhogingen van het budget voor die hoogste Europese bestuurslaag goed.Hoe lang kun je mensen nog zó gek krijgen?

Overigens:Goed uiteinde en een voorspoedig 2012 toegewenst aan alle
Oristianen!

En een Heleboel mensen maar denken dat Europa een word, vergeet het maar als ik al die commentaren overal lees dan is het nog steeds een ieder voor zich zelf en god voor ons allen.

Een trieste conclusie maar in mijn ogen een waarheid.

@ ElsR, Vassiliki, Aleko,...
Ik ben er van overtuigd dat, als er links of rechts bij een aantal Grieken gesjoemeld geweest is op kleine schaal, dit enkel mogelijk geweest door het gebrek aan optreden door de Griekse overheid. In een eerdere reactie ergens op dit forum heb ik daar al eens een uitvoerig boompje over opgezet. Het komt er als volgt op neer: als er ergens achterpoortjes te bespeuren zijn, dan is het de verdomde plicht van de overheid om die 1) op te sporen 2) er tegen op te treden en wel volgens het democratisch principe. Zodat het een samenleving wordt met niet ieder voor zichzelf, maar ieder voor allen. Ik ben er mij van bewust dat dit voor een groot deel idealistisch klinkt. Maar de Griekse overheid heeft te weinig inspanningen gedaan, tussen 2000 en 2011, om dat principe toe te kunnen passen.

En dat we ons in alle landen ergeren aan de graaizucht van de hoogste top, staat als een paal boven water. De laatste tijd is er veel discussie over de bonussen van de CEO's. In officiële mededelingen komen de CEO's schaapachtig braaf naar buiten... maar achter de gordijnen graaien ze zich te pletter.
Vorige week was er in België verontwaardiging over een poging van het ontlopen van de fiscus door Karel De Gucht, Europees Commissaris.
Vandaag kwam naar boven dat Jean-Luc Dehaene, ex-premier, ex-CEO van het noodlijdende Dexia, en (ex?-) mandataris bij AB Inbev, een 'bierbonus' van 3,26 miljoen euro zou geïncasseerd hebben. Van dergelijke berichten draait mijn maag ondersteboven:

Ik wil maar zeggen: wat de dikke vissen meegraaien... daar kunnen de kleine garnalen niet tegenop!

Beste Els,

Net als Aleko heb ik geen zin om nóg eens die discussie aan te gaan. Mensen die denken dat lenen en op te grote voet leven alleen iets Grieks is geweest, moeten dat vooral blijven denken. Dat Nederland hét land is van de hypotheken en dat in elke tv-gids op meerdere pagina's leningen worden aangeboden (én aangenomen) zullen we maar voor het gemak terzijde laten. Ik ben het met Vassiliki eens, maar heb soms de energie niet meer om tegen bepaalde denkbeelden op te boksen. Bovendien zijn dat niet eens de schulden waar Griekenland aan kapot gaat, want dat speelt op veel hoger niveau.

Tevens wilde ik mijn woorden uit een vorig stukje terugnemen. Hoe graag ik ook wil, ik kan niet beloven niet boos en bitter te worden. Zeker als ik bepaalde dingen lees en hoor van mensen die nog steeds denken dat 'de' Grieken veelal zelf schuld hadden aan dit alles.
Want wiens schuld het ook is, dit is de reden dat mij dat eigenlijk niets uitmaakt:

Het beeld van moeders met (jonge) kinderen die in rijen bij kerken en voedselbanken staan met geen enkel vooruitzicht op beter. 250.000 mensen elke dag!! Steeds meer mensen, zelfs hele gezinnen, die op straat belanden. Dit omdat er geen enkel benoemenswaardig vangnet is voor diegenen die van de één op de andere dag hun werk zijn kwijtgeraakt en binnen een kwestie van maanden alles kwijt zijn. Steeds meer mensen plegen zelfmoord omdat het leven geen zin meer heeft; ze hebben het gevoel 'waardeloos' te zijn gemaakt.
En uit peilingen (van bijvoorbeeld Maurice de Hond) blijkt dat dit de meerderheid van de Nederlanders weinig kan schelen. De lieve mensen op dit forum zijn helaas in de minderheid.

Mijn oprechte excuses voor dit relaas, maar ik heb net mijn man aan de telefoon gehad en hij kan niet meer.
Hij probeert bezig te blijven, maar zodra hij zit dan slaat de machteloosheid toe, de angst. Wanneer worden we afgesloten? Kunnen we straks nog wel in de basisbehoeften voorzien? Komt er ook maar iemand nog naar ons hotel toe?
Daarnaast is te kennen gegeven dat de overheid van plan is dezelfde bezuinigingen in 2012 op te leggen mét nog nieuwe maatregelen erbij.

Hoe kan dit ooit nog goedkomen? Daaróm neem ik mijn woorden terug. Hoewel ik de boosheid alleen maar voel op momenten dat mensen weinig mededogen tonen voor de situatie en zich nog steeds laten leiden door de schuldvraag. Verdriet blijft de toonaangevende emotie.

@Roosmarijn:
Je mag gerust eens boos, bitter, sceptisch, kritisch of verdrietig zijn. Het is des mensen. Geen mooier mens dan diegene die oprechte emoties kan tonen, over iets wat hem/haar aan het hart ligt.
Weet dat er weinigen zijn zoals jij, die alle moeite doen om een objectief beeld naar voor te brengen over de huidige situatie, door je boek te schrijven, door je radio-interview, daar je vastberadenheid om je man en zijn familie in Griekenland bij te staan, door moed te blijven houden.
Je moet het maar doen eh...

Ik hoop evenwel, samen met jou en zovele anderen, dat 2012 weer de vrolijke emoties naar boven mag brengen. Het zal niet gemakkelijk zijn, maar: cross fingers!

Aleko ik zeg nieks meer. over 10, 20 100 jaaren zullen over de zelfde problemen hier schrijven. griekenland is net zo als de oude fiat autos. je neem ze omdat ze zijn wat ze zijn. mooi maar niet te vetrouwen.
ik hoop dat ik nog een keer deze jaar de bourdelo gaan noemen. deze protectoraat komt nooit meer los van zijn ellende.
ik ben daar weer de eerste week van februari. jammer genoeg de verkiezingen zijn in April en of ik weer ga , denk ik niet.mede omdat ik zou niet weten op wie moet stemmen.
"Tzimis zei: ik hoop dat ik nog een keer deze jaar de bourdelo gaan noemen. deze protectoraat komt nooit meer los van zijn ellende."

Bedankt weer voor deze fijne bijdrage op de vroege ochtend! Daar zullen de Griekse moeders met kinderen zeker steun aan ondervinden wachtend in de kou, in een lange rij voor kerk of voedselbank. Ook ikzelf, die straks met mijn twee kleine meisjes weer terugga naar mijn lieve Griekse man, waardeer het enorm. Bedankt.

Kijk Tzimis, ik ben inmiddels net zo bitter als jij!

Ik vraag me af wat de bourdelo is!
Het schrijnende is en dat geldt zowel ten aanzien van Griekenland maar evenzo in Nederland, dat overheidstekorten altijd worden afgewenteld op de burger. Kijk naar de verhoging van de OZB terwijl de huizenprijzen zijn gedaald en wat te denken van uitgeholde ziektekostenverzekeringen en substantieel verhoogde eigen risico's.........het zijn zo maar voorbeelden. Geen regering, linksom of rechtsom, wil de burger sparen..Het is triest dat te moeten vaststellen. Toch blijf ik een positief mens, geniet van kleinde dingen, kinderen en bovenal van Griekenland. Dat laatste kan niemand van mij afnemen...
Roosmarijn, biiter zijn mag maar verbitterd worden niet. Houdt dat glas halvol! Een gemeende groet!
bourdelo is de tweede meest gebruikte woord in griekenland na de woord malakas. niet vragen wat een malakas is, dat is niet te beschrijven.
Beste mensen wordt nou toch niet boos op mij. Het enige wat ik beweerd heb is dat er in Griekenland RELATIEF veel Grieken zijn die een PL hebben. Relatief veel betekent meer dan gemiddeld. Ik heb dit uit de NRC die in het algemeen behoorlijk betrouwbaar is. En die schreef ook dat dit VEEL meer dan gemiddeld is. Ik zeg toch niet dat dit in NL niet voorkomt?
Oja en dat de NRC ook in het " kapitalistisch complot"meedoet vind ik niet aannemelijk.
Of ben ik nu te scherp?
Okee, bedankt. Malakas is een ingeburgerd woord dat te pas en vooral te onpas gebruikt wordt, dat weet ik, en bourdelo is dus ook zoiets.

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Nieuw boek met verhalen uit o.a. Griekenland Corry 0 1.253 07 January 2018, 23:17
Laatste bericht: Corry
  Mijn boek 'Leven als een godin in Griekenland' Margotho 2 2.795 23 November 2014, 16:40
Laatste bericht: Margotho
  Zoek je een boek? kastopruiming... Corry 3 2.536 03 February 2014, 20:10
Laatste bericht: Margaritha
  Een 'vreemde' kijk op Griekenland KarenAnna 18 12.305 25 January 2012, 17:22
Laatste bericht: maria alida
  gezocht; titel van een boek over stel dat naar Griekenland vertrekt Corry 3 3.555 24 July 2011, 10:30
Laatste bericht: maria kaptein
  Duurzaam reizen: op de bank met een boek Corry 0 1.913 11 December 2010, 18:28
Laatste bericht: Corry
  Gezocht: Een Hollandse kijk op Pilion Mario 2 4.027 28 December 2009, 14:14
Laatste bericht: Mario

Ga naar forum:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Jouw forum-permissies