Grieksegids nieuws
Boek: Een "vreemde" kijk op Griekenland
#81
Bedankt voor het doorgeven Koukla! Ik wilde al een poosje een foto van mijn half-Griekse meisjes plaatsen. Gewoon om te laten zien welke mensen en mensjes er allemaal onder deze crisis lijden, om de crisis in Griekenland een gezicht te geven. Hieronder dus mijn liefste engeltjes Lara van 3,5 en Olivia van 9 maanden:

[Afbeelding: v6roup.jpg]

Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
#82
Hallo Roosmarijn.

Wat een schatjes dat is toch wel iets om trots op te zijn.up
Groetjes Sieta:)
#83
Ik zal eens een mail sturen aan Bol. Heb er in ieder geval nog een waardebon aan over gehouden als compensatie. Big Grin
En Roosmarijn ik zal Griekenland blijven promoten! En gaan wij zelf in juni ook naar Griekenland. Kreta, deze keer. Ik wens jullie (en iedereen) alle goeds toe en hoop dat achter de (donkere) wolken toch de zon zonnetje schijnt!
Anoushka
#84
Hey Roosmarijn,
Wat een vertederend mooie foto van je dochtertjes! Het zien er schatjes uit.
Zij zijn jullie toekomst én rijkdom.
Geef hen een dikke knuffel.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
#85
Dank jullie wel, zij zijn inderdaad mijn kostbaarste 'bezit'. Mijn rijkdom zoals Vlagreco al zei. Deze crisis heeft ook mij en mijn man nog dichter bij elkaar gebracht.

Ons gezin is ons alles
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
#86
Hallo Roosmarijn
Ik had ook 3 december je boekje besteld en ook bij lag het gisteren op de deurmat. Vanmorgen snel even een paar bladzijden gelezen. Mijn eerste reactie is wat schrijf je toch pakkend. Ga het zeker snel lezen. Maar ja je moet ook nog zo nu en dan wat in je huis doen. De foto van je dochters is prachtig. Wat een lieve meiden. Jammer dat Nikos niet mee gaat naar Nederland. Maar ik kan het wel begrijpen. Hoop dat jij en je meiden er ondanks alles van kunnen genieten. Je Familie zien in deze moeilijke tijden kan ook een hele steun zijn.

Groet Marja
#87
Hallo Marja,

Iedereen die het via mijnbestseller besteld heeft het gelukkig vrij snel in huis in vergelijking met andere webshops.
Dankjewel voor het compliment. Alles in het boekje is in ieder geval uit en met het hart geschreven. Ik heb altijd al graag geschreven, als klein kind al, maar nu is het voor mij ook nog eens een uitlaatklep geweest.

Wat betreft de reis heb ik goed afgewogen om wel of niet te gaan. Ik blijf het moeilijk vinden Nikos nu zo achter te laten, maar hij geeft aan dat hij vindt dat ik moet gaan. Hij gaat hier heel veel klussen om maar bezig te blijven.
Ook zijn er voor het eerst op het eiland 5 inbraken geweest. Voor mensen uit de grote stad geen schok, voor ons hier wel. Op Skyros kan je normaal je deur openlaten, je autosleutels en je portemonnee (nu toch leeg, maar toch) op tafel laten liggen en nu wordt dat misschien anders. Het is ook een gek idee als je beseft dat iedereen hier elkaar kent. Het waren nu nog zomerhuizen, maar een volgende stap is zo gezet als de nood hoog is. Nikos vindt het ook daarom een naar idee om weg te gaan.

Ook had ik volgens mij al ergens genoemd dat wij lakens etc van de militairen gingen wassen en strijken. De eerste 60 lakens en slopen gisteren samen gedaan. Dat moet dus ook gebeuren in de tijd dat wij weg zijn en hij wil zijn moeder daar niet mee belasten. Het is best een klus. Ik merk dat mijn man zich een beetje schaamt. Hij werkt al vanaf zijn achtste heel hard, komt van niets. Zij als gezin (met drie kinderen) zijn opgegroeid in een huisje van nog geen 30 m2 en hadden vaak weinig te eten.
Hij heeft iets moois opgebouwd en is nu ineens lakens aan het strijken en vouwen. Niet echt de droom die hij voor zich had. Heel lief zei hij gisteren met tranen in zijn ogen boven die berg met lakens: "Ik zal echt alles doen voor mijn gezin, mijn kinderen, zodat zij nooit honger hoeven te hebben."
Hij is mijn maatje en ik heb ongelooflijk respect voor hem.

Oke, zit ik weer te snotteren boven de laptop, maar wel met mooie emoties!


Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
#88
Hallo Roos,

Ik had op het Samos prikbord melding gemaakt van jouw boek en waar te bestellen.
Daar reageerde Ruud op en die heeft jouw boek ook besteld.
Vannacht heeft hij daar onderstaande reactie geplaatst.

Wat een mooie foto van jullie meisjes!
Probeer er elke dag zo veel mogelijk van te genieten.

Groet van Harma

Gepost door: Opa-Ruud ()

Datum: 11 december 2011 00:25


Hallo Griekenland liefhebbers en in het bijzonder Harma,

Vandaag met de post het boek "Een vreemde kijk op Griekenland" ontvangen.
Dat kwam mooi uit wij waren net klaar met de kerstboom optuigen en het huis zowel binnen als buiten op te fleuren voor de komende feestdagen. Wat een contrast met de inhoud van het boek

Ik heb het in één keer ademloos uitgelezen en met ver-en bewondering de inhoud tot mij genomen.
Het zou verplichte literatuur voor alle politici en kortzichtige mensen in de gehele wereld moeten zijn.

Er wordt fantastisch in beschreven hoe een bevolking door vooral zijn eigen overheid en ook door de EU te gronde wordt gericht.

Ik wens alle Grieken heel veel sterkte toe en vooral de familie Mavrikou en de vele bewoners van de eilanden.

Ik zal het boek aan zo veel mogelijk familieleden en kennissen laten lezen, en zeker aanbevelen.

Mijn lijfspreuk (als jong kind al meegekregen van mijn vader) is ''TOB NOOIT", er komen echt weer betere tijden.

Groetjes van Ruud

P.S. beste Roos heel erg bedankt voor dit boek.


Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
#89
Lieve Harma,

Dankjewel dat je mij dit hebt doorgestuurd. Wat een opsteker. En bedank ook Ruud namens ons voor zijn prachtige wensen en wijze woorden.

Καληνύχτα
Roos
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
#90
Vandaag nog even een voorraad broodjes bakken voor Nikos, de koffers nog eens nalopen, lijstjes afstrepen en dan is het een kwestie van vertrouwen hebben en mij overgeven aan het idee dat alles loopt zoals het loopt.

Ik heb al met mijn lieve schoonmoeder afgesproken dat zij Nikos goed in de gaten zal houden. Hij moet eten, zijn rug niet overbelasten (want oh ja, dat heb ik ook nog niet gedeeld: hij heeft een wervelbreuk en moet geopereerd worden in het voorjaar!) en zijn bloeddrukmedicatie niet vergeten. Zeuren is toegestaan! Aangezien ik zijn vrouw ben en niet zijn moeder doe ik dat niet over deze thema's; hij is volwassen. Mijn schoonmoeder echter inschakelen in situaties als deze, dat mag ik wel!

Hij loopt al bijna een jaar met zijn rug en wij weten al een half jaar wat het is. Op de röntgenfoto is heel duidelijk een splinter te zien op de vijfde wervel van onder, die zo tegen de zenuw van zijn dijbeen aanzit. Pijnlijk en alleen te verhelpen door een operatie. Het schijnt een redelijk simpele ingreep te zijn die met een laser het botsplintertje verwijderd. In de zomer kon het niet ivm het hotel; nu stelt hij het uit omdat er zoveel andere dingen boven ons hoofd hangen en hij degene is die alles regelt. Ik ben hier op dat gebied als een vis op het droge.
Het opstaan is het lastigst, daarna gaat het wel. Verder doktersadvies: heel veel rust houden. Dat kan mijn man niet, zeker nu. Dus ook hier is het weer een kwestie van overgeven.

Mijn oudste dochter is er helemaal klaar voor, ik niet want als ik zie wat ik nu in mijn eentje mee moet zeulen. Twee koffers, maxicosi voor in het vliegtuig zodat Olivia kan slapen, luiertas, eigen tas, babybjorn om Olivia op het vliegveld te dragen (want in het autostoeltje is dat te zwaar), twee kinderen en Lara's rugzakje en pop. Het duizelt mij nu al.

Toen ik vanmorgen opstond en over de bergen uitkeek met die prachtige zonsopgang besefte ik mij meer dan ooit dat ik hier nu hoor. Ons gezinnetje is hier thuis. De crisis... 'de economische oorlog' mag dat niet afnemen.
Mijn dochter die gisteren met haar neefje tussen de lammetjes rende; Dimitri die elke dag weer bij de stallen, vanuit zijn stoel met zijn been op een kruk, toezicht houdt over zijn geiten en schapen; weer een platte olijf onder je schoen vandaan peuteren; dat is ons leven.

Ik ga nu even terug naar Nederland, maar kom straks weer thuis in Griekenland.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
#91
Roosmarijn,

succes met de laatste dingetjes en probeer een beetje te genieten van je dagen in Nederland...
jouw stukjes lees ik doorgaans met de tranen in m'n ogen, het gaat bij mij niet soepeltjes momenteel maar in vergelijking met jullie mag ik nog in m'n handen knijpen. Hopelijk hebben ook Nikos en de rest van je familie fijne feestdagen.

Petra
#92
Hai Petra,

Bedankt voor je lieve berichtje. Iedereen heeft echter zijn eigen problemen en zorgen; ik wens jou heel veel sterkte met die van jou!

Roos
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
#93
Hallo Roos,

Ik wil je ondanks alles toch een hele fijne vakantie wensen.
Wel fijn om je familie om je heen te hebben.
Geniet er van........
Hoe lang ga je?

Wat vervelend voor Nikos dat hij dat er ook nog bij heeft. Wens hem maar sterkte van mij....
Fijn dat Dimitri er iedere dag weer is.

Dat gezeul met al je bagage gaat vast wel lukken.
Je hebt gelukkig van die karretjes op het vliegveld waar alles op past. Succes er mee.....

Groet van Harma


Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
#94
Hey Roos,

Hopelijk lees je dit nog vooraleer je vertrekt naar onze (regenachtige) regio.
Als er in jouw pak-en-zak ook nog een heel klein plaatsje is om wat Griekse zon mee te brengen Wink
Laat je maar eens lekker verwennen door je familie in Nederland, en geniet vooral van de kerstsfeer. Jammer voor Nikos, maar in gedachten zal hij jou ook wel in Nederland zien rondlopen, dus zal hij in gedachten ook wel wat mee genieten.

Kala Christogena!!!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
#95
Hai Harma,

Dankjewel voor je lieve berichtje. Ik ga mijn best doen. Als we straks eenmaal onderweg zijn dan loopt het toch zoals het loopt. We gaan bijna drie weken, dus dat is best lang. Nikos en ik zullen elkaar dagelijks aan de telefoon hebben en dan komt het wel goed. Voor de geboorte van onze jongste, Olivia, zijn wij bijna twee maanden zonder elkaar geweest. Alleen de situatie is nu een stuk somberder. Nikos heeft hier genoeg om handen dus dat geeft mij het vertrouwen dat hij de tijd wel doorkomt. Mijn schoonzusje en schoonmoeder nemen hem wel onder hun hoede.

Ook Vlagreco, bedankt voor je berichtje. Mijn koffers zitten vrij vol, maar ik zal kijken of er nog een zonnestraaltje bijpast.

Hartelijke groeten allemaal en ik zal vast af en toe het forum wel bezoeken vanuit het regenachtige Nederland.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
#96
Hallo Roosmarijn kalo taxidi en een hele fijne tijd in NL.
Probeer er een beetje ervan te genieten RudolfRudolfRudolf
Groetjes Sieta
#97
Hai Sieta,

Bedankt voor je berichtje. Wij zijn inmiddels aangekomen in Nederland. Het was een hele pittige reis zo in mijn eentje met twee kleine kinderen. Het afscheid was dit keer wat emotioneler, maar het is goed zo. We kunnen niets aan de situatie veranderen en voor Nikos was dit het beste, voor mijn meiden (en waarschijnlijk mijzelf) om hier even in Nederland te zijn.

Wat mij gisteren opviel op Schiphol was dat er paspoortcontrole was bij de exit van het vliegtuig. Dat gebeurt wel vaker, maar waar elke Griek gecontroleerd werd -hun paspoort bijna onder een vergrootglas werd gehouden en zij nu zelfs ondervraagd werden wat zij in Nederland kwamen doen en hoelang zij zouden blijven (wat een warm welkom!)- hoefde ik en een andere Nederlandse mevrouw ons paspoort niet eens te laten zien.
Ik had een discussie aangeknoopt ware het niet dat ik doodmoe was en knallende hoofdpijn had.

Mijn meisjes moeten erg wennen. Olivia wil niet eten (uitzonderlijk!) en Lara werd een paar keer huilend wakker, onder andere omdat haar sokje uit was gegaan in bed; groot drama dus. Ze moeten duidelijk nog wennen en aarden, maar dat komt wel goed. Lara zit inmiddels honderduit te kletsen met haar oma. Ook Nikos heb ik al aan de telefoon gehad. Het gaat, maar het huis is stil zonder zijn meiden.

Verder komt vandaag mijn beste vriendin met haar kinderen langs en daar verheug ik mij erg op. Morgen wordt ik gebeld door een radiozender die mij volgende week in de uitzending wil, maar ik weet nog niet of ik dat doe. Zondag wordt ik geinterviewd door een tijdschrift. Best veel allemaal, maar wel een kans om eens een ander verhaal naar buiten te brengen.

Voor nu, een fijne dag allemaal

Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
#98
Hey Roos

Goed dat je nu eventjes kan bekomen in Nederland, al is het hier nu niet het meest aangename weertje om in rond te wandelen. Je dochtertjes zullen de nieuwe omgeving binnen de kortste keren wel gewoon worden.

Probeer die uitzending bij die radiozender wel te doen. Op die manier kan je heel veel luisteraars bereiken. Zo kan je eens aan een breed publiek kenbaar maken wat er nu écht in Griekenland gebeurt. Het is er eigenlijk ook het goede moment voor: net voor kerst... de luisteraars zijn dan wellicht wat meer vatbaar voor een puur menselijk verhaal achter de officiële krantenkoppen met een eenzijdige berichtgeving.
Om goed te zijn, zou jouw radio-interview zelfs opgenomen kunnen worden, zodat we nadien, via een internetlink, jouw verhaal op een later moment zouden kunnen horen én nog verder verspreiden. mocht dat mogelijk zijn...

Weet ook dat er niet zo heel veel mensen zijn zoals jij, die in de situatie in Griekenland staan. Je bent een bevoorrecht getuige, die het in onze taal kan neerschrijven in een boek, en het kan zeggen in interviews.

Tussen de drukte van radio en tijdschrift door: probeer wat rust terug te vinden, samen met je dochtertjes en familie, en geniet wat van de eindejaarssfeer.
Met een hartelijke groet uit Vlaanderen er bovenop!!!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
#99
Jasas Roosmarijn.
Fijn dat je goed bent aangekomen in nederland kalos irthate.
Ik denk net wat vlagreco al schrijft dat je dat radio interview gewoon moet doen.Dan kunnen de mensen jou verhaal over griekenland eens horen.Maar geniet tussendoor ook van je vakantie hier in NL.Ik ben ook nog van plan om je boek te kopen want ben er wel erg nieuwsgierig naar.
Een heel fijn weekeind.
Groetjes Sieta:)
Hai Sieta,

Efgaristo! Ik ga zeker proberen te genieten nu ik hier ben, maar dat gaat pas lukken als de meisjes goed slapen, goed eten en goed p..p.n
Olivia reageert het sterkste op de verandering, maar wat je zegt Vlagreco...dat zal wel wennen en gewoon worden. Ik ga vanavond als de kindjes rustig liggen even bij mijn zus 'The voice of Holland' kijken. Ik ken het niet, maar het schijnt wel leuk te zijn. Mijn zus woont, heel Grieks, naast mijn ouders. Ik zit al in mijn pyjama, maar dat maakt dus niet uit. Gewoon even jas en schoenen aan, paar meter rennen en ik ben er. Dat vind ik dan toch wel weer fijn en ben uiteindelijk blij dat ik deze keuze gemaakt heb.
Nikos was vandaag ook onder de pannen bij vrienden en dat geeft mij een gerust gevoel.

Ik weet dat jullie gelijk hebben wat betreft de radio, maar moet er nog eventjes over nadenken. Ik vind het heel spannend, want als ik emotioneel ben klap ik dicht of kom niet uit mijn woorden. Ik laat het jullie wel weten.

Hartelijke groetjes, voor deze weken uit De Lage Landen
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Hallo Roosmarijn,
Ik heb je boek vandaag ook besteld.
Als ik het gelezen heb, dan laat ik het je wel weten hier op dit forum!
Alvast fijne Kerstdagen!
Lieve groet van Iris
Hai Iris,

Wat fijn dat je mijn boekje hebt besteld, bedankt! Toch iets leuks op de vroege ochtend. Mijn jongste wil namelijk maar niet langer dan 5.00 uur blijven liggen. Nou ja, 5.11 uur dit keer!! Hoewel ik zielsveel van mijn dochters hou, is dit mij iets te vroeg iedere dag. Een uurtje of 7 zou voor mij al echt uitslapen zijn. Ik ga maar niet vragen of iemand hier tips of ervaringen bij heeft, want dan moet ik op een heel ander forum zoeken denk ik Wink

Jij ook hele fijne Kerstdagen alvast en lieve groet terug
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Hey Roosmarijn,

Ook ik heb net je boek besteld,ben benieuwd naar de inhoud.
Heb hier al wel het een en ander over jou en je boek gelezen,wat een nare toestand voor jullie daar in het Griekse.
Ik wens jou en je meisjes een prettig verblijf toe in Nederland,en hoop
dat je man zich red thuis.

Hartelijke groet uit Hattem.
Hai 'vandenbosch',

Heel erg bedankt. Er wordt gelukkig goed op mijn man gelet en hij is erg druk met de schapen, geiten en paarden van mijn zwager (die heeft een poos geleden in zijn been gezaagd, zie stuk terug in dit topic). Dat geeft in elk geval afleiding. Ook heeft hij wat klussen in en rond het huis en idem dito ons hotel. Zo hoop ik dat hij de tijd daar redelijk doorkomt en ik dus iets meer de dingen van thuis los kan laten en met mijn meisjes kan genieten van deze dagen.

Hartelijke groeten terug,
Roos

Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Ik heb je boek via Bruna besteld. Ik ben erg benieuwd.
Groet,
John Wink
Héhé, intussen is Roosmarijn hier zelfs al een Forum-Kanjer Smile))
Hoe kan het ook anders, met zo 'n boek.
Ik vind het in elk geval heel goed geschreven. De stijl waarin Roosmarijn schrijft, is zodanig realistisch dat we ons de situatie daar nu veel beter kunnen voorstellen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Hai jjohn,

Wat leuk dat je mijn boekje hebt besteld.

En Vlagreco, dankjewel voor je compliment. Nu maar hopen dat er ook mensen het boekje zullen lezen die een negatieve mening over 'de' Grieken hebben en daarna (iets) van mening veranderen.

Hartelijke groet,

Roos
Roos
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
En ondertussen is dit de discussies met meeste reacties!! Het waren er al 105!!! nu 106!
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Dag Roosmarijn!
Afgelopen vrijdag heb ik mijn bestelling van drie exemplaren ontvangen. Het is de bedoeling dat die gaan 'rouleren' in mijn familie- en kennissenkring! Dáár zitten (pijnlijk genoeg), nog steeds mensen bij die mijn niet aflatende zorg om, en solidariteit met de gewone Grieken maar vreemd vinden......

Misschien kan jouw bijzondere 'pennenvrucht' dáár wat verandering en helderheid in brengen. Ik wens jou en je gezin naast een fijne kerst, een spoedige herdruk van 'Een vreemde kijk....' toe!

Gr, Bart
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Hai Bart,

Wat een nobel voornemen. Ik hoop dat de mensen in jouw familie- en kennissenkring die jouw sympathie niet delen, wellicht na het lezen van mijn boekje hun mening enigszins zullen bijstellen. Bij deze ook bedankt voor het kopen van wel drie boekjes!

Ook bedankt voor de lieve wensen. Al zullen wij als gezin niet bij elkaar zijn, in hart en gedachten zijn wij bij elkaar. Misschien heel zoetsappig, maar zo voelt het wel.

Hartelijke groet en ook mooie feestdagen toegewenst.



Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
[/i]Hoi Roosmarijn,

Nadat ik een bericht op deze topic heb geplaatst (26.11.2011) volg ik elke dag de berichten die daarna geplaatst worden/zijn.

Hopelijk kunnen jij en de meisjes jullie draai alweer een beetje vinden in Nederland.

In een vorig bericht gaf je aan dat je twijfelde over het geven van een radiointerview. Heb jij dit interview inmiddels wel/niet geven en zo ja op welke zender was dit dan. Misschien dat ik e.e.a. via internet kan terugluisteren.

Ook gaf je aan dat je voor een tijdschrift gevraagd was. Is dit nog doorgegaan en zo ja voor welke tijdschrift??

Ik wens jou en de meisjes (en natuurlijk ook je man in Griekenland) fijne dagen en al het goeds voor 2012.

Angel Χρονια Πολλα !! Angel

Groetjes,
Cynthia

Cynthia's signatuur Neem ook eens een kijkje op mijn fotosite:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of via de Facebook pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





fotosmiley
Hallo Cynthia en Roosmarijn,

Mocht een van jullie hier een link kunnen plaatsen naar dat radio interview: daar zou ik (en wellicht nog vele andere forumleden) graag naar luisteren.

Ik heb net gezien dat mijn 'démarche' naar de Griekse Club Yamas ook resultaat heeft. Ze hebben het artikel dat ik hen door gaf, ook gepubliceerd, met daarbij ook de links naar 'mijnbestseller.nl'.
Zie:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Hoe meer Vlamingen en Nederlanders dit boek kunnen lezen, des te meer een genuanceerd beeld over het huidige Griekenland bekend zal geraken.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Hoi Vlagreco,

Leuk dat de Griekse Club Yamas het stukje heeft overgenomen.

Ikzelf heb hier in NL ook al een e-mail berichtje gezonden naar de uitgeverij van het tijdschrift "Griekenland Magazine" met het verzoek om evt. ook aandacht aan het boekje te besteden.

Helaas tot op heden hierop nog geen reactie gehad.... dus nog maar even afwachten.

Groetjes,
Cynthia
Cynthia's signatuur Neem ook eens een kijkje op mijn fotosite:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of via de Facebook pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





fotosmiley
Hai Cynthia en Vlagreco,

Wat lief dat jullie zo meehelpen en denken. Ik zal strakjes even kijken op Griekse Club Yamas! Het Griekenland magazine is ook al benaderd door een Nederlands Griekse vriend van mij en zij zouden of in de wintereditie of in het voorjaarsnummer aandacht besteden aan het boekje. Ik vermoed dat het het voorjaar wordt.

Even een antwoord op jullie vraag over het radio interview. Dat staat inmiddels gepland. Eigenlijk wilde ik er vanaf zien, maar zij hebben mijn uitgever benaderd (die uiteraard wil dat ik het doe), zij hebben zelf meerdere malen gemaild en gebeld, en vandaag heb ik mij uiteindelijk over laten halen. Ik gaf nog aan dat ik geen Ingeborg Beugel ben, maar dat wilde niet baten. Zij willen graag mijn persoonlijke kijk op de situatie in Griekenland; hoe wij er als gezin de gevolgen van ondervinden.
Nu maar hopen dat ik er geen spijt van ga krijgen! De rest hou ik voor mij. Sorry. Ik vind het al eng genoeg te weten dat er mensen luisteren, laat staan de mensen van dit forum. Vrienden en familie licht ik ook niet in en mijn moeder heb ik de zwijgplicht opgelegd.
Als alles achter de rug is en ik ben niet compleet dichtgeklapt op de radio, dan geef ik de link wel door om het stuk eventueel terug te luisteren Smile

Het interview voor het blad heeft gisteren plaatsgevonden. Ik heb dit jaar (in week 46) met een interview in de Vriendin gestaan. Een leuk blad vind ikzelf. Persoonlijk vind ik het tijdschrift waar ik nu in kom geen denderend blad (ik zal het dan ook niet van de daken schreeuwen), maar ik bereik er wellicht toch weer wat mensen mee en wie weet een beetje boekenverkoop. Dat waren de afwegingen die ik gemaakt heb. Niet schrikken hoor, ik kom in 'Mijn Geheim'. Zij hadden mijn uitgever benaderd n.a.v een stukje in een krant over mijn boekje en zagen er wel 'een levensverhaal' in, vandaar. Dat stuk wordt waarschijnlijk in februari geplaatst.

Verder had ik daarnet Nikos aan de telefoon en dat heeft helaas geleid tot tranen. Hij was erg somber. De reden is dezelfde als ik beschreven heb in al mijn reacties: rekeningen, rekeningen en rekeningen... echte geldnood. Een lawine die langzaam maar zeker op ons afdenderd.
Bij het zien van mijn tranen zei Lara (3,5 jaar oud): "Geen zorgjes hoor mama, ik ga voor jou zorgen." Vervolgens kwam zij met neptaartjes aan. Zo heel wijs en lief. Dus, de tranen veeg je als mama dan maar weer weg en je gaat weer verder.

Ik ga proberen de feestdagen toch te genieten, maar eerst wil ik zeker weten dat mijn lieve man onder de pannen is. Ik vermoed dat hij dan bij mijn zwager en schoonzusje zal zijn. Daar is het dan altijd wel Grieks gezellig, hoewel het dit jaar misschien niet zo zal zijn als voorgaande jaren.

Ik heb op dit toetsenbord geen Griekse letters (dat ik weet) anders had ik er nog een Griekse Kerstgroet bijgedaan. In ieder geval in het Hollands wens ik jullie ook alvast hele fijne feestdagen toe!



Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Hey Roosmarijn,

Twee dagen geleden je boekje ontvangen,inmiddels uitgelezen.....!
De Griekse problemen zijn door jou op een eenvoudige maar
goed leesbare wijze omschreven.Hier en daar ontroerend, vooral
als het jullie zelf en je naaste familie aangaat.
Het zou goed zijn als mensen uit de politiek is zouden meekrijgen hoe het echt gaat in het dagelijkse Griekse leven.Maar ja..................,
zij staan heel ver van de werkelijkheid en hebben geen geld zorgen.

Ik wens jou en je familie fijne feestdagen, ook iedereen die dit
leest en Roosmarijn een warm hart toe draagt.



Hai 'vandenbosch',

Bedankt voor je reactie. Het zou inderdaad goed zijn als bepaalde mensen mijn boekje eens zouden lezen of bijvoorbeeld op dit forum zouden meelezen. Politici staan echter vaak ver van de werkelijkheid zoals je al zei en de mensen met een vooroordeel lijken die helaas graag in stand te willen houden.

Ik wens ook jou en wat dat betreft al de forumleden een mooie Kerst toe.

Hartelijke groeten,
Roos
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
De eerste Kerstdag was een mooie dag. Lara en Olivia zijn verwend met een aantal kadootjes en ook ik ben een paar warme sokken, een maillot en een wollen muts rijker.
Nikos heeft de Kerstmiddag met zijn broers en zijn moeder doorgebracht (ook Jorgo, zijn oudste broer, was uit Athene over). Het eten op feestdagen is daar over het algemeen in de middag en Maria (mijn schoonzusje) heeft haar best gedaan.
Daarna heeft hij nog even met Jorgo een spelletje Tavli gespeeld; een (Grieks) bordspel. Winnen doet hij zelden van zijn broer; die is een ster in dat spel. Om deze broers samen dat spel te zien spelen is een waar genot. Vaak gaan de stekende grapjes over en weer bij het spelen. Ondanks dat hij ons mist, gaat het dus redelijk. Hij houdt zichzelf gelukkig goed bezig, hoewel ik elke dag de somberheid in zijn stem hoor. De zorgen zijn namelijk blijvend.

Oud en Nieuw zal waarschijnlijk iets zwaarmoediger zijn, want het is toch het symbolisch achter je laten van een voor ons erg moeilijk jaar en het tegemoet gaan van een onontkoombaar zwaar jaar. Het is niet eens een vraagteken zoals voor velen, want niemand weet natuurlijk wat het nieuwe jaar zal brengen. In ons geval weten wij in ieder geval wel zeker dat het geen rozegeur en maneschijn zal zijn. Hoewel... ik heb een staatslot gekocht en je weet het maar nooit!

Nikos en ik zouden samen naar mijn beste vriendin en haar man gaan; die kijken over de Erasmusbrug in Rotterdam uit en ik wilde Nikos graag dat vuurwerk laten zien. Op Skiros liggen wij normaalgesproken al om 00.10 in bed; het stelt daar weinig voor en voor het zien van vuurwerk moet je toch echt naar grotere gemeenschappen uitwijken. Ik wilde hem dit meegeven, maar dat kan nu niet. Daarom heb ik besloten ook thuis te blijven en ga ik er alsnog vroeg in. Joh, ik moet er toch weer vroeg uit voor mijn twee vroege vogeltjes.

Fijne tweede Kerstdag iedereen; ik ga straks ook weer aan de Kerstkransjes.



Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Jij ook nog een fijne 2e Kerstdag toegewenst Roosmarijn!
Ik had je boekje besteld en kreeg het binnen enkele dagen binnen via Bol.com, dus redelijk snel.
Het boek lezen ging heel soepel en prettig en er staat hele goede en duidelijke info in. Dit is een aanrader voor iedereen, niet alleen voor de Griekenlandfans en voor de "anti-Griekenlanders".
Heel veel sterkte voor jou en je gezin de komende tijd meid, maar hopen dat 2012 toch een goede kentering mag geven voor alle mensen!
Liefs van Iris


Hai Iris,

Hoop dat je fijne Kersdagen hebt gehad. Bij ons was het wel mooi ondanks de situatie. Het was Olivia's eerste Kerst, maar veel heeft die er als baby niet van meegekregen. Lara vindt de pracht en praal van de boompjes, lichtjes en balletjes heel bijzonder. Ook heeft ze gezellig Kerstliedjes meegezongen met mijn Nederlandse zwager die gitaar speelt.
Ik ben vooral blij dat Nikos niet alleen is geweest en ook heb ik genoten van het lekkers rondom Kerst. In Griekenland zelf had ik al een poos weinig eetlust, maar hier is dat weer enigszins goedgekomen Wink

Ik ben blij dat je mijn boekje een aanrader vindt. Een mooi compliment. Bedankt. Ook voor de wensen. Jij ook een mooi 2012 gewenst met hopelijk veel positiviteit.

Hartelijke groetjes, Roos
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Inmiddels heb ik de radio uitzending achter de rug. Uiteindelijk zijn de vragen net voor de uitzending toch aangepast en bleef het niet bij mijn persoonlijke situatie (zoals afgesproken). Er kwamen toch weer vragen over pensioenen, belastingen en corruptie. Ondanks dat ik niet alles heb kunnen zeggen vanwege de beperkte tijd en ook 'de zenuwen', heb ik er geen spijt van. Bij deze de link zoals beloofd.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Nieuw boek met verhalen uit o.a. Griekenland Corry 0 1.999 07 January 2018, 23:17
Laatste bericht: Corry
  Mijn boek 'Leven als een godin in Griekenland' Margotho 2 3.510 23 November 2014, 16:40
Laatste bericht: Margotho
  Zoek je een boek? kastopruiming... Corry 3 3.663 03 February 2014, 20:10
Laatste bericht: Margaritha
  Een 'vreemde' kijk op Griekenland KarenAnna 18 15.352 25 January 2012, 17:22
Laatste bericht: maria alida
  gezocht; titel van een boek over stel dat naar Griekenland vertrekt Corry 3 4.579 24 July 2011, 10:30
Laatste bericht: maria kaptein
  Duurzaam reizen: op de bank met een boek Corry 0 2.381 11 December 2010, 18:28
Laatste bericht: Corry
  Gezocht: Een Hollandse kijk op Pilion Mario 2 4.919 28 December 2009, 14:14
Laatste bericht: Mario

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 6 gast(en)