Fodelianakis olijfolie                 
vliegen naar Kreta
#1
Ben de afgelopen dagen bezig geweest om een goede vlucht te vinden voor Kreta.
Volgend jaar gaat Arkefly vliegen op Sitia, voor mij super, want ik ga altijd naar Makrigialos (zuidoost Kreta).
Op hun site waren er slechts een paar vluchten te boeken voor april en mei. Dus een mailtje gestuurd. Kreeg een mailtje terug dat ik alleen telefonisch informatie kon krijgen (à 15 cent p.m.). Hoezo heb je een website??
Dus gebeld. Na verloop van tijd kreeg ik iemand aan de lijn.
Een aantal keren in de wacht gezet (verdienen ze te weinig?) kreeg ik het antwoord. Ik kon een vlucht boeken, die 29 dagen geldig was. Kon wel langer maar dat kost 100 euro extra. Ik kon niet eerder vliegen dan 3 mei (ivm Paasvakantie). Zo ging het nog even door.
Kortom heb weer, zoals altijd, bij Transavia geboekt.

Conclusie ik vind Arkefly een klant-onvriendelijk bedrijf. Ik moet er niet aan denken met zo'n maatschappij te moeten vliegen.

En nu nog 5 maanden wachten en dan heerlijk 6 weken Kreta.
Quote
#2
Jah wat boeken betreft is Arke nog ouderwets. Alleen retourvluchten mogelijk en niet langer dan hooguit 3 weken plus 1 of 2 dagen. Bij de meeste mijen boek je nu 2 enkeltjes en kun je dus langer.
Het fijne van Arke echter is dat er klassen zijn waarbij je meer beenruimte hebt én .... voor mij zeer belangrijk .... meer kilo's mee mag nemen. Wanneer er een premium klasse aan boord is, mag je 30 kg meenemen en dat komt mij prima uit, want vantevoren spullen opsturen is ook razend duur. Daarnaast zit er dan een welkomstdrankje en maaltijd bij de prijs in en kun je lekker achterover liggen tijdens je vlucht in je enorme stoel. Aangezien vliegen vaak vroeg is, kun je lekker nog even slapen. En eerlijk gezegd ook economy vind ik persoonlijk Arke beter.
Quote
#3
(23 November 2011, 13:27)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ben de afgelopen dagen bezig geweest om een goede vlucht te vinden voor Kreta.
Volgend jaar gaat Arkefly vliegen op Sitia, voor mij super, want ik ga altijd naar Makrigialos (zuidoost Kreta).
Op hun site waren er slechts een paar vluchten te boeken voor april en mei. Dus een mailtje gestuurd. Kreeg een mailtje terug dat ik alleen telefonisch informatie kon krijgen (à 15 cent p.m.). Hoezo heb je een website??
Dus gebeld. Na verloop van tijd kreeg ik iemand aan de lijn.
Een aantal keren in de wacht gezet (verdienen ze te weinig?) kreeg ik het antwoord. Ik kon een vlucht boeken, die 29 dagen geldig was. Kon wel langer maar dat kost 100 euro extra. Ik kon niet eerder vliegen dan 3 mei (ivm Paasvakantie). Zo ging het nog even door.
Kortom heb weer, zoals altijd, bij Transavia geboekt.

Conclusie ik vind Arkefly een klant-onvriendelijk bedrijf. Ik moet er niet aan denken met zo'n maatschappij te moeten vliegen.

En nu nog 5 maanden wachten en dan heerlijk 6 weken Kreta.

Zo, wij moeten ook altijd die kant uit. Kan je al boeken bij Transavia? Ik veronderstel dat het enkel vanaf Schiphol kan en niet vanuit Rotterdam of Eindhoven? ga direct eens op hun site kijken. ;)

Quote
#4
ja je kan alleen vanaf Amsterdam boeken. Ik was 330 euro kwijt (incl. korting ivm airmiles) normaal 370 (incl. 20 kg. ruimtebagage). wat een verschil met 530 euro bij Arke. Daar kan meer beenruimte, drankje en een kleffe hap niet tegenop.
Is een hotel op Schiphol geen optie El Greco (je vliegt toch altijd vreselijk vroeg).
Quote
#5
(23 November 2011, 22:24)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ja je kan alleen vanaf Amsterdam boeken. Ik was 330 euro kwijt (incl. korting ivm airmiles) normaal 370 (incl. 20 kg. ruimtebagage). wat een verschil met 530 euro bij Arke. Daar kan meer beenruimte, drankje en een kleffe hap niet tegenop.
Is een hotel op Schiphol geen optie El Greco (je vliegt toch altijd vreselijk vroeg).

Huh Als ik naar mijn bestemming in Greece een berekening maak in juni. Oke gewoon 3 weekjes, mag nu eenmaal niet langer weg van mijn baas. Ben ik bij Transavia ruim 60 euro duurder uit economy class en herberekend naar 29 kg ruimbagage dan bij Arke in premium class. Dat vindt ik nogal een verschil. 30 kg ruimbagage, super ruimte met voetenbank, kleffe hap, sokken, slaapmasker én handbagage is excl. normale handtas, camera, laptop, boeken, dus gewoon 7 kg extra.
Quote
#6
@maria...........................en zo is iedereen weer tevreden!
Quote
#7
Tip: als je vroeg vanuit Schiphol vliegt, de avond ervoor de een na laatste trein nemen. Dan wat wachten met koffie en hup het vliegtuig in. Dan kan je op de plek van bestemming even een Paar uurtjes rusten en ben je bij de lunch weer als nieuw.
Quote
#8
Ryanair heeft voor volgend jaar vanuit Charleroi 4 nieuwe bestemmingen toegevoegd waaronder Kreta (Chania) en Corfu.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Gisteren tickets via Straus reizen geboekt. Vanaf Maastricht naar Heraklion 25 mei voor 201,-- pp retour incl bagage.

Nog geen goedkopere gezien behalve Ryanair voor dezelfde prijs incl 20 kg bagage vanaf Charleroi naar Chania.

Quote
#10
Helaas is Maastricht geen optie voor mij, ik woon in het westen. Heb inmiddels geboekt bij Transavia naar Heraklion. Prijs viel wel mee, niet meer dan vorig jaar. Waar ik achter gekomen ben is dat de vluchten van Arke Fly in ieder geval in het voorseizoen worden uitgevoerd door Transavia. De prijs van Arke Fly liggen iets lager dan bij Transavia. Doe er je voordeel mee:)))
Quote
#11
Voor de liefhebbers/geïnteresseerden, promotie bij Aegean Airlines in juni en september-oktober € 202/persoon h&t, Brussel <> Heraklion ;)
Quote
#12
Probeer ook eens vanuit Dld naar Kreta te komen. En neem een fly-alert.
Heb afgelopen maand 5 aanbiedingen binnengekregen om te vliegen in april en mei voor resp. € 35,= tot € 62,= retour !!!! Weeze-Chania.
Je hebt er wel geen verblijf bij, het is enkel de vlucht v.v. maar zo te lezen hebben de meesten daar al wel een onderkomen. En anders particulier misschien iets te boeken. t Is even zoeken, maar mijn ervaring is dat dat vaak goedkoper is dan all-in.
Quote
#13
Wij vliegen in september vanaf Charleroi samen retour voor €335. op Heraklion. Wij verblijven in Kolymbari maar daar heb ik wel 2 uurtjes rijden voor over.
Quote
#14
lieke
was het niet mogenlijk voor op chania te landen,was een stuk korter
wij komen ook altijd enkele keren per vakantie in kolymbari,voor eten of te drinken ,het is een klein knus dorpje
met heerlijke restaurantje's
ger en jose
Quote
#15
Wij gaan 4 Juni naar Sitia en hadden geboekt bij Arkefly niets aan de hand tot een 3 weken terug wij te horen kregen dat Arkefly niet meer op Sitia zou vliegen maar uitsluitend naar Heraklion. Wij zijn overgeboekt naar Transavia. Dus Conny weet je dat ook weer. En met Corendon vlieg je voor 265 euro rechtstreeks naar Heraklion (zie Skyscanner) Geldig voor boekingen in Juni 2012
Gr. Rob
Quote
#16
Gisteren onze volgende tickets geboekt, half Oktober vanuit Brussel > Heraklion met Aegean voor geen € 200/pers. h&t.
Quote
#17
(10 July 2012, 11:47)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gisteren onze volgende tickets geboekt, half Oktober vanuit Brussel > Heraklion met Aegean voor geen € 200/pers. h&t.

en dan doe je er geen 12 uur over?
Wij konden ook met aegean maar die gingen dus wel via Athene waar je dan weer 7 uur moest wachten of iets in die geest....
Quote
#18
(10 July 2012, 12:53)desillies schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 July 2012, 11:47)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gisteren onze volgende tickets geboekt, half Oktober vanuit Brussel > Heraklion met Aegean voor geen € 200/pers. h&t.

en dan doe je er geen 12 uur over?
Wij konden ook met aegean maar die gingen dus wel via Athene waar je dan weer 7 uur moest wachten of iets in die geest....


Nee hoor rechtstreeks, heen 10:30h > 15:00h = 3hrs 30min, terug 07:00h > 09:45h = 3hrs 45min

Drie weken terug ook tussenlanding op Athene maar was toen 3h 35min wachten op de heen vlucht en 2h 05min bij de retour. Viel dus ook goed mee om nog wat te shoppen/eten op de luchthaven.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vliegen van Kreta naar Karpathos Bowie 5 4.132 26 September 2016, 10:32
Laatste bericht: jjohn
  goedkoop vliegen naar Kreta en Athene Arthur 19 13.973 01 December 2014, 21:35
Laatste bericht: TreinopStad
  Vliegen boeven de aarde. Leo en Sonja 2 2.412 05 March 2012, 22:27
Laatste bericht: Leo en Sonja

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)