Ook Samos in de zon
#1


Het is genieten van het mooie weer hier op Samos. Elke dag van november tot nu toe prachtig weer met een temperatuur rond de 20 graden op de middag in de schaduw! Zo tot de kerst en dan beter!

De olijvenoogst heeft het ooit anders meegemaakt en dat maakt die klus nu alleen maar prettiger.

De najaarszon geeft je toch wel weer wat extra energie en dat kunnen wij hier wel gebruiken.
En lieve mensen wij hebben wat zon opgestuurd naar Nederland hopelijk komt dat goed aan.

Grtz.Wick

Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#2
Goh Wick,
bedankt voor het opsturen van de zon, heb je ook enig idee van de leveringstijd ? ;)

Petra
Quote
#3
(24 November 2011, 10:52)Petra schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Goh Wick,
bedankt voor het opsturen van de zon, heb je ook enig idee van de leveringstijd ? ;)

Petra
Als je goed vindt breng ik het zonnetje mee in december als wij even naar Nederland komen en hebben wij er zelf ook iets aan.

Grtz. Wick

Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#4
prima hoor, kom je naar nederland met de feestdagen?

geniet er maar lekker van!

Petra
Quote
#5
@Wick heeft het na eind oktober eigenlijk al geregend op Samos?
Dit in verband met onze jonge vijgenboompjes en de watervoorraden voor het eiland ...
Hier is het grauw maar ik ga me bezighouden met een paar fotoalbums over Samos.
Dan gaat de tijd wat sneller tot 5 april.
Quote
#6
Hallo Wick, kom er nu achter dat je op Samos woont?! Wij hebben plannen om volgend voorjaar naar Samos te gaan, Ag. Konstantinos lijkt ons een prachtige uitvalsbasis. Heb je nog tips voor ons zodat we niets missen? We zijn er wel al ooit geweest maar dat was in de tijd dat we nog weinig ondernamen en hebben toen niet veel van het eiland gezien, vandaar ook dat we terug willen.
met vriendelijke groet
Mieke's signatuur greeksmiley2:
Quote
#7
(25 November 2011, 14:36)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Wick heeft het na eind oktober eigenlijk al geregend op Samos?
Dit in verband met onze jonge vijgenboompjes en de watervoorraden voor het eiland ...
Hier is het grauw maar ik ga me bezighouden met een paar fotoalbums over Samos.
Dan gaat de tijd wat sneller tot 5 april.

hallo Els,

Sinds jullie vertrokken zijn heeft het hier (op een kleine douche na) nog geen druppel geregend.
Net zoals in de rest van Europa wachten ze hier met smacht op een flinke regenbui. Wij hebben het heel hard nodig om o.a. zoals je aangeeft de waterreservoirs te vullen voor het komende seizoen.
Wij willen desnoods jullie vijgenboompjes wel water gaan geven.

Grtz.Wick


(25 November 2011, 17:01)mke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Wick, kom er nu achter dat je op Samos woont?! Wij hebben plannen om volgend voorjaar naar Samos te gaan, Ag. Konstantinos lijkt ons een prachtige uitvalsbasis. Heb je nog tips voor ons zodat we niets missen? We zijn er wel al ooit geweest maar dat was in de tijd dat we nog weinig ondernamen en hebben toen niet veel van het eiland gezien, vandaar ook dat we terug willen.
met vriendelijke groet
Hallo Mke,

Staat Mke voor Mieke. Mike laat je naam even weten (praat makkelijker).

Ga eens via Google naar "Samos links" en scroll naar beneden naar "LINKS" daar vindt je volop sites met goede informatie waar je enkele uurtjes op kunt doorbrengen. Ook willen wij je als je hier op Samos bent persoonlijk tips geven. En Ja, Ag. Konstantinos is best een goede keuze. Erg rustig gelegen en goede eetgelegenheden. Ik ken je behoefte voor een vakantie-invulling niet en kan dus verder geen advies geven.

Grtz.Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#8
Wick bedankt voor het aanbod maar onze Vlaamse buren gaan heel binnenkort even langs. Ik zal ze vragen om naar de boompjes te kijken.
Jij ging toch in december terug naar NL? Zal wel wennen zijn!
Quote
#9
Hoi Els,

Ja, 17 dagen ff op en neer naar Nederland voor onze jaarlijkse "knuffelronde", ook hier kijken wij weer erg naar uit.

De planning is om volgende zomer voorgoed terug te gaan naar Nederland met toch wel pijn in ons hart.
Kwaliteit van leven is ook in Nederland te vinden en het Griekse avontuur (7 jaar) heeft ons tot nu toe erg goed gedaan maar nu komen onze kinderen weer aan de beurt.

Zo'n mooie lokatie om te wonen zoals wij nu hebben zullen wij wel geweldig gaan missen. Een prachtig appartement en een tuin met palm-olijf en fruitbomen, direct aan zee met een geweldig uitzicht over het eiland ja, dat waren dromen die voor ons uitgekomen zijn.

Voor belangstellenden: ons appartement komt dan te huur op de mooiste plaats van Ormos-Marathokampos.

Grtz.Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#10
Ha Wick, ja mijn naam is idd Mieke, van het vrouwelijk geslacht dus. Mijn man en ik zijn fervent Griekenlandgangers en houden vooral van kleinschalig, authentiek, contacten met de plaatselijke bevolking (zoveel mogelijk in de Griekse taal). Met een autootje proberen we dan zoveel mogelijk mooie plekjes te vinden alwaar we dan wandelen of terrassen. In het verleden waren we al op Chios, Peleponnessos, Kreta, Kefalonia, Ithaki, Epiros, Corfoe, Pilion, Kythira, Skyros, Samos etc. Op sommige eiland waren we meerdere keren, met name Kythira heeft ons hart gestolen. Ik zal je tip opvolgen en me al verzekeren van veel voorpret.
Hartelijk dank voor je reactie.

groetjes Mieke
Mieke's signatuur greeksmiley2:
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Griekse zon populair Berendw 0 1.428 08 February 2014, 08:55
Laatste bericht: Berendw

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)