Egnatia
#1
Gelezen PB, bron van rupe, wordt er vanaf vandaag, tol geheven op de egnatia. 1.40 € motor en 2 € een auto. De bedoelde tol is volgen rupe, Ioannina Igoumenitsia.

Cornelios
Quote
#2
Inmiddels zijn er op de gehele Egnatia tolpoorten geplaatst, zowel ten weste als ten ooste van Thessaloniki. De prijs die ik jl juli - augustus heb betaald met de auto was € 2,80 per tol poort.
Tolpoort Kavala - Alexandroupoli thv Komotini
Tolpoort Kavala - Thessaloniki thv Analipsi
Tolpoorten Thessaloniki - Ioanina thv Platanos, Kozani, Platania.
Tolpoort Ioanina - Igoumenitsa thv Dodoni.
Ik heb ook het vermoeden dat er een komt tussen Paramitia en Igoumenitsa daar waren ook werkzaamheden.

Voor ons is een retourtje Epiros € 28,00 duurder geworden maar goed daar heb je dan ook wat voor.

Kalo Vradi,

Dick

Quote
#3
OKe Dick, dat is dan behoorlijk aangepakt, ik bedoel dat de doelstelling bewerksteld is, daar waar het voor bedoeld was, om daar tol geleden te gaan heffen.

De prijzen zijn dan eigenlijk net zo hoog als van Patras naar Athene !, althand dat betaalde ik verleden jaar.

Gr: Cornelios
Quote
#4
Eigenlijk vind ik het te zot voor woorden die tolhuisjes met de daarbij behorende mensen. Natuurlijk kun je zeggen goed voor de werkgelegenheid maar daarbij zijn de kosten voor de huisjes en de mensen hoog en de opbrengst laag. Naar mijn mening was het beter om voor het gebruik van de wegen een vignet te verkopen ala Zwitserland en Oostenrijk. Daarmee hou je per saldo meer over en is meer van deze tijd.

Kali nigta,

Dick
Quote
#5
Ja, zoals je dat wil zien, want elk voordeel heeft ook zijn nadeel, dat is dan wel in een algemene zin beschreven, maar zo is het veelal. Ja, en dan denk ik niet dat de Grieken, als het om het onderwerp gaat, juist ook niet van deze tijd willen zijn. Ja voor jou is het een goede zaak, dat de weg uiteindelijk van Igoumenitsa naar Saloniki klaar is. Is nog wel een stukje rijden naar Drama, maar toch. Kan mijn nog herinnerden, dat het restaurant Sirtaki (in Den-Haag) ook van Drama kwamen.

Daar hoefde ik geen tol te betalen en ben daar altijd goed bediend.

Gr Cornelios
Quote
#6
(11 December 2011, 16:45)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Inmiddels zijn er op de gehele Egnatia tolpoorten geplaatst, zowel ten weste als ten ooste van Thessaloniki. De prijs die ik jl juli - augustus heb betaald met de auto was € 2,80 per tol poort.

Tolpoort Kavala - Alexandroupoli thv Komotini

Tolpoort Kavala - Thessaloniki thv Analipsi (Nu €2,00)
Tolpoorten Thessaloniki - Ioanina thv Platanos (Nu € 2,40), Kozani (Nu € 2,00), thv Metsovo (Nu € 2,00), (Platania nog steeds niet open).
Tolpoort Ioanina - Igoumenitsa thv Dodoni Nu (€ 2,00).
Ik heb ook het vermoeden dat er een komt tussen Paramitia en Igoumenitsa daar waren ook werkzaamheden. (Mijn vermoeden bleek niet juist werkzaamheden zijn gestopt).

Voor ons is een retourtje Epiros € 28,00 ( Nu €20,80)
duurder geworden maar goed daar heb je dan ook wat voor.

Kalo Vradi,

Dick

Ik ben de afgelopen week een paar dagen naar Kanalaki Prevezas geweest en heb hier een Update van de Tolpoorten en prijzen.
De Update heb ik tussen haakjes weergegeven.
Overigens was de reis best inspannend met al die sneeuw, van Thessaloniki tot Ioanina van lichte tot zware sneeuval. Gelukkig waren de sneeuwploegen druk in de weer om de Egnatia bereidbaar te houden.

Kali Nigta,

Dick[/color]
Quote
#7
Kanalaki/Preveza, weet wel dat je daar geen tolpoorten tegen komt, ja wel bij de tunnel (Preveza) maar je heb in iedergeval de update, dat het duurder is geworden.

Maar als ik het een beetje goed hebt begrepen, zijn er van uit Salonike naar Igoumenitsa, enkele tolpoorten meer geplaatst !!!.

Gr CG
Quote
#8
(13 February 2012, 11:31)papajani schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kanalaki/Preveza, weet wel dat je daar geen tolpoorten tegen komt, ja wel bij de tunnel (Preveza) maar je heb in iedergeval de update, dat het duurder is geworden.

Maar als ik het een beetje goed hebt begrepen, zijn er van uit Salonike naar Igoumenitsa, enkele tolpoorten meer geplaatst !!!.

Gr CG

Beste Cees,

Naar Kanalaki/Prevezas loopt ook de Egnatia niet voorbij dus ook geen Tolpoorten. Ten opzichte van augustus vorig jaar zijn de prijzen juist gedaald wat zeer opmerkelijk is in deze tijd.

Overigens kan ik je vertellen dat de weg tussen Karteri en de afslag naar Parga compleet nieuw wordt aangelegd, vele bochten worden er uit gehaald.

Groeten
Dick
Quote
#9
Laat ons daar vooral niet over klagen: Griekenland heeft inkomsten nodig!
Quote
#10
(13 February 2012, 20:51)Giorgino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Laat ons daar vooral niet over klagen: Griekenland heeft inkomsten nodig!

Hoezoo klagen????

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#11
Oké Dick, ja dat is niet verkeert, dat deze weg, zoals je beschreef de E55 op die genoemde plaatsen vernieuwd worden. Er is nog al veel vracht verkeer die daar gebruik van maakt, zeker gezien naar Preveza en van Preveza richting Karteri/Igoumenitsa.

Enkele, soort nieuwe restaurants zijn de laatste 2 jaar aangelegd op dat traject. Zoals om en nabij de water put voorbij Margariti, en nabij Valonidorachi, waar ik eerst een app: huurden.

Als laatste, zou het betekenen, dat alles duurder wordt, maar de tol gelden worden verlaagd !!!.

Gr Cornelios
Quote
#12
Vorige week ook nog de weg van Thessaloniki maar Lefkada gereden. Met ongelofelijk veel sneeuw Smile. Wij doen deze weg ongeveer iedere 2 maanden en de prijzen zijn nu gedaald. Per tolpoort 2 euro, je komt er 3 tegen en de tunnel bij Preveza kost 3 euro. Prima te doen dus. Maar ben het eens dat er beter een vignet ingeregeld zou kunnen worden om juist er geld mee op te halen. Er rijden ontzettend weinig auto's en de tolhokjes moeten toch bezet zijn. We zijn wel heeeel blij met deze goede weg!!!!!! Zo kunnen we met easyjet goedkoop naar GR vliegen!
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)