armoede neemt toe
#1
Wat velen al om zich heen zien of zelf ervaren:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Volgende keer een vrolijker bericht..beloofd!
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#2
Hai Berend,

Je hoeft geen vrolijkere berichten te beloven. Blijf maar doorsturen wat je tegenkomt, want de waarheid moet gelezen worden. Hoewel veel mensen helaas niet willen zien hoe ernstig de situatie is, OF ERGER NOG, het kan steeds minder mensen iets schelen. Het zijn DE Grieken maar, die zelf alle problemen hebben veroorzaakt. Zelfs op dit forum zijn sommigen gretig met het gebruiken van bewoordingen als: 'de' Grieken dit, 'de' Grieken dat, DE GEHELE BEVOLKING zou corrupt zijn (lees reactie van iemand in topic leerplicht), hou ZE in de gaten. Ga je daartegenin dan mag dat ook niet, want dan nuanceer je teveel en dat schijnt ineens iets slechts te zijn in plaats van iets goeds.
Dus Berend... blijf deze nieuwslinks op het forum zetten en vertel het aan je familie en vrienden in Nederland, maar hou er rekening mee dat het vechten is tegen de bierkaai.

Ik wil nog even iets aan jouw stukje toevoegen zodat mensen het in verhouding zien. Ten eerste is het werkelijke aantal werkelozen in Griekenland nog veel hoger dan die 878.000. Bovendien krijgt niet iedereen daar dan een werkeloosheidsuitkering. Degenen die dat krijgen, hebben daar maar een jaar recht op en het bedrag ligt niet hoger dan 400,-. Vertel mij wie daar van kan rondkomen? Het gevolg is dus nog meer 'nieuwe' daklozen, zelfs hele gezinnen! Of horen die kinderen ook bij 'de gehele corrupte' bevolking en moeten zij maar even voelen dat zij fout zijn geweest? Misschien klink ik nu heel hard, bitter en bijzonder kort door de bocht, maar ik snap niet waarom steeds meer mensen de Telegraafachtige berichtgeving als DE waarheid aannemen. Het zal wel te maken hebben met de media die er bijna allemaal een schepje bovenop hebben gedaan. Daarnaast snap ik niet waar ons mededogen is gebleven!

Hier even ter vergelijking nog de cijfers uit Nederland:
Nederland heeft een beroepsbevolking van 7.391.000 (nov 2011, cbs) met 448.000 werkelozen (op iets meer dan 100.000 mensen na bijna evenveel als de hoeveelheid Grieken die alleen al in 2011 hun baan zijn kwijtgeraakt). Ik lees steeds vaker dat meer en meer mensen in Nederland (niet DE Nederlanders dus, kijk ik nuanceer!) niet tevreden zijn met hun werkuren en steeds meer parttime (willen) gaan werken. Een onbekend fenomeen in Griekenland waar men rond de 41 uur per week werkt. MAAR JA, ZE zitten toch alleen maar uit hun neus te eten volgens velen (even een cynische noot).
In Griekenland ligt de beroepsbevolking nu rond de 5.100.000 en het werkelijke aantal werkelozen ligt eerder boven de 1.000.000. Daarbij reken ik niet eens de zelfstandig ondernemers die straks allemaal zonder inkomen zitten vanwege het gebrek aan koopkracht en de krimp van het toerisme.

Maar, laten veel mensen vooral boos blijven, want dat is een stuk gemakkelijker. Grieken SLECHT; Nederlanders, Duitsers, Finnen GOED!
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#3
Hallo Roosmarijn,

Je verhaal zoals jij het beschrijft klopt maar toch is het wat genuanceerder. In Nederland is het parttime werken ook 'uitgevonden' om de werkloosheid te bestrijden. In Nederland zijn ook veel jonge gezinnen die parttime gaan werken (of 1 van hun) omdat er bv geen oppas is voor de kinderen of omdat het gewoon te duur is. Het is lang niet altijd een keuze omdat ze niet tevreden zijn met hun werkuren.

Inmiddels kan er ook in Griekenland, als ambtenaar, parttime gewerkt worden, die keuze is er dus wel al staat het nog in de kinderschoenen (in de particuliere sector is dat nauwwelijks het geval). Echter in praktijk wordt dat bijna niet parttime gewerkt omdat er dan niet genoeg verdiend wordt.

Ook het vergelijken van werklozen is een moeilijke zaak. Hier (in Griekenland) zijn veel werklozen (ik ben het nu ook) die in het zomerseizoen in de toeristensector werken, nu dus geen baan hebben maar weten dat ze in april weer aan de slag kunnen. Vele van hun (ik spreek nu even over Kreta) kunnen in de winter wat extra bijverdienen met werk in de olijvenoogst. Wat ik wil zeggen is dat de werkloosheid in Griekenland vaak moeilijk te meten is. Dat wil trouwens niet zeggen dat er veel ellende is en vooral in de grote steden heel veel mensen hun baan verloren hebben (zie ook het filmpje in mijn vorige bericht).

De hoogte van de uitkering is 461 euro (maximaal 1jaar, afhankelijk hoeveel je gewerkt hebt). Wij hebben een kind en krijgen er dan nog 40 euro bij.

Groeten uit Kreta..ook wij gaan naar Nederland ..zin in want ik ben er 2 jaar niet geweest! Ben jij er nog? Geniet ervan!


Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#4
Hallo allemaal,ook wij voelen met iedereen mee die in een situatie verkeren in Griekenland waar de armoede zijn intrede heeft gedaan,om te weten hoe de toestanden zijn en gaan worden lees ik altijd een blog die veel over het huidige Griekenland uitlegt,want laat ik eerlijk wezen,ik snap er nog maar weinig van hoe alles nog verder moet gaan.
Lees deze blog eens goed door en men zal te weten komen wat er zich afspeelt in deze ellende.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Wij wensen iedereen al het goede toe in het mooie Griekenland.
Groetjes van Sonja en Leo.
Quote
#5
(18 December 2011, 09:26)roosmarijn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hai Berend,

Een onbekend fenomeen in Griekenland waar men rond de 41 uur per week werkt. Daarbij reken ik niet eens de zelfstandig ondernemers die straks allemaal zonder inkomen zitten vanwege het gebrek aan koopkracht en de krimp van het toerisme.

Beste Roosmarijn,

Graag wil ik op bovenstaande reageren.

Er zullen best mensen zijn die 41 of meer uren per week werken maar dat zijn de boeren en de zelstandig ondernemers.
Als ik na half twee op het "Stadhuis" , Provinciehuis of IKA kom zijn de werknemers al naar huis. Hoe wil je dan 41 uur in de week maken ik kom niet verder dan 5 x 6 = 30 uur. En ja als dat in de zomer is dan kan ik dat nog begrijpen maar van oktober tot en met maart is 8 uur per dag goed haalbaar. Daarnaast kijk naar de winkelsluiting die zijn per dag ook maar 6 uur open met op dinsdag en vrijdag koopavond van 5 tot 9 uur. Als uitzondering hierop zijn de grote supermarkten diezijn open van 8 tot 9 in de avond.
Letop ik ben zeer begaan met de Grieken en zit er midden tussenin maar laten we a.u.b. wel eerlijk blijven en oog houden voor structurele verbeteringen ook al zijn die gezien door West Europese ogen.
Een van die verbeteringen zou zijn een gemeentelijk basis administratie zoals inmiddels in vele landen gebruikt wordt zodat excessen als die man met zijn vele kinderen of levende doden worden uitgesloten.

Ik wens je een fijne tijd in Holland.

Groeten,

Dick


Quote
#6
Jullie hebben gelijk hoor, er zijn heel veel zaken die veranderd moeten worden. Het aantal werkuren dat iemand draait hangt inderdaad af van de sector waarin men werkt. Wel is het vaak zo dat men er een tweede inkomstenbron naast heeft, omdat hun baan alleen niet voldoende is. Zeker nu. Ik heb mij ook weleens geergerd aan de werkuren van bank, postkantoor ed en dat zijn zaken die absoluut anders zouden moeten. Evenals heel veel andere zaken die jarenlang verkeerd geregeld zijn. Helaas zullen de nodige veranderingen door de huidige situatie veelal een dode letter blijven.

Het feit dat hier veel dingen voor verbetering vatbaar zijn, betekent echter niet dat de crisis daar een direct gevolg van is. Vrijwel de hele bevolking wordt nu echter wel in volle kracht geraakt door deze economische ramp. Dat is wat mij nu ook zo raakt, vandaar mijn reactie van vanmorgen.

Bedankt verder voor de lieve wensen en ik ga zeker proberen een fijne tijd te hebben, wij blijven tot 3 januari
Hartelijke groeten, Roos
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#7
(18 December 2011, 15:34)roosmarijn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het feit dat hier veel dingen voor verbetering vatbaar zijn, betekent echter niet dat de crisis daar een direct gevolg van is. Vrijwel de hele bevolking wordt nu echter wel in volle kracht geraakt door deze economische ramp. Dat is wat mij nu ook zo raakt, vandaar mijn reactie van vanmorgen.

Beste Roosmarijn,

Ik moet je helaas tegenspreken, het feit dat je geen gemeentelijke basisadministratie hebt zorgt er voor dat je geen controle kunt uitvoeren. Het gevolg is dat alle andere overheids instellingen geen controle kunnen uitvoeren.
Daarbij komt nog de slechte controle bij de belastingdienst en andere instellingen.
Als je je inkomsten niet goed controleerd hoe kun je dan uitgeven?
Daarbij nog de vriendjes politiek bij de verkiezingen en je krijgt ambtenaren die niet eens weten dat iemand in de gemeente ingeschreven moet worden (bij ondervinding). Al met al maken vele kleine zaken een grote bende en de kruik gaat zo lang te water tot hij barst.
Wat mij eigenlijk dwars zit is dat er steeds naar buiten wordt gewezen maar men vergeet dat er dan altijd nog vier vingers naar jezelf wijzen.

Nogmaals ik vind het voor de bevolking ontzettend erg en maak het ook van nabij mee maar men zal moeten accepteren dat de vette jaren voorbij zijn en dat de schatkist eerst weer gevuld zal moeten worden.

Groetjes,

Dick
Quote
#8
Beste Dick,

Dit snap ik allemaal best en daar heb je ook gelijk in, maar een crisis die nu niet alleen heel Europa raakt, maar zelfs buiten Europa effect heeft, kan niet het gevolg zijn van het mismanagment van een enkel land alleen. Dit is het gevolg van een economisch kaartenhuis op mondiaal niveau, waar nu Griekenland als grootste zondebok in wordt afgeschilderd. Dat zit mij dwars. Ik heb in Griekenland net zo goed discussies met Grieken als zij in mijn beleving teveel met een verwijtende vinger wijzen zonder naar bepaalde zaken in het eigen land te kijken.

Nogmaals hartelijke groet,

Roos
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#9
Hallo Dick,

Het blijft ook een beetje een discussie zonder einde.. Vooral in de particuliere secrtor worden veel uren gemaakt. Veel vrienden/familie van mijn vrouw hebben een 6 daagse werkweek (in een fabriek, als secretaresse, bij een bandencentrum etc). Vaak wordt de zaterdag niet betaald maar kom je toch op je werk om zo je baantje te behouden. Die 41 uur wordt voor de meeste werknemers met gemak gehaald. Bij de overheid ligt het voor veel werknemers wat anders maar bv mijn vrouw werkt in het onderwijs en draait bv dezelfde lesuren als in nederland. Dat zijn 26 lesuren...komt al het nakijkwerk en voorbereiding bij en je zit ook met gemak op 40 uur per week.

Qua winkeltijden is het heel verschillend en klopt niet echt wat je schrijft. Het zijn ook juist vaak de kleinere winkels die oneindig lang open zijn! Ons supermarktje in Vamos, elke dag van 7:00 to 23:00 uur, ook kerst, ook oud en nieuw. Ze zijn echt niet de enige! Een tijdje geleden werd onze wasmachine gerepareerd..vrijdagavond om 21:00..!
De meeste winkels hebben openingstijden van 9:00-14:00 en dinsdag, donderdag, vrijdag ook van 17:00-21;00 (vaak 22:00). Dan zaterdag 9:00-14:00. Kom je in totaal op 42 uur.

Dan de ambtenaren..veruit de meesten moeten gewoon hun werk doen voor hun centen en kunnen niks corrupt doen of -zijn. Een vuilnisman moet vuilnis halen, een buschauffeur zijn bus rijden, een leraar lesgeven, een brandweerman brand blussen etc.
Het zijn vooral de ambtenaren op hogere posities die vaak enorm corurpt zijn en kunnen zijn. Zei verdelen de baantjes, beslissen over subsidies etc..in die laag is enorm veel corruptie.

Wat je inderdaad terecht naar voren brengt is het enorme gebrek aan controle...op bijna alles! Het systeem klopt voor geen meter maar ook daar kunnen de meeste ambtenaren (lees vuilnismannen, leraren, brandweer etc etc) niet veel aan doen. Voor vele van hun is het vaak ook enorm frustrerend om in zo'n slecht systeem te moeten werken. Ik ben het zeker met je eens dat de verandering ook vanuit de grieken zelf moet komen en niet alleen maar wachten op europa. Nu in deze crisis zou het een kans moeten zijn om het systeem op orde te brengen en hierbij zou Griekenland goede hulp kunnen gebruiken vanuit Europa..bv Nederland. Uiteindelijk hebben ze daar meer aan dan meer en meer leningen krijgen vanuit Europa.

Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#10
Beste Berend,

Ik sluit mij daar helemaal bij aan!
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#11
Mooi, treffend en realistisch verwoord Berend!

Nú de Telegraaf-hap nog proberen te overtuigen......

Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#12
Erg eens met de bijdrage van Berend. Ook hier bij ons hetzelfde beeld.
Maar omdat de waarheid sommige politici niet uitkomt blijft het lastig om een goed beeld te geven. Complimenten voor Roos!

Vandaag op de Nederlandse televisie de heer Blok van de VVD. In 10 seconden 3 leugens over Griekenland. Deze site geeft hem onderbouwd van repliek:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Het is ook in België zo dat Griekenland nu nog heel weinig in het nieuws komt, tegenover de bijna dagelijkse berichten enkele weken geleden (met de wissel van Papandreou naar Papademos). Wat wél dagelijks in het nieuws komt, zijn de onheilsberichten over de eurozone. Plots komt het recessiebeest akelig dichtbij. En plots worden we - toegegeven, veel te traag door een zeer late regeringsvorming - eveneens geconfronteerd met een aantal besparingen waar we het begin van zien maar niet het einde. We moeten minstens 40 jaar (en beter nog 45 jaar) werken om aan een behoorlijk pensioentje te geraken. Intussen zullen we belast worden tot we er blauw van zien. De voorbije dagen hoorden we al over een reeks zaken waren we - naast de regeringsbeslissingen - ook extra belast zullen op worden: electriciteit, verzekeringen, aardgas, tot zelfs digitale tv. ratingbureau Fitch verlaagde gisteren ons land met maar liefst twee stappen tegelijk.
Ik wil maar zeggen: velen denken nu aan hun eigen portemonnee, vooraleer ze over de landsgrenzen willen kijken.

Nog een 'fraai' (?) voorbeeld:
Roosmarijn schreef:
"In Nederland is het parttime werken ook 'uitgevonden' om de werkloosheid te bestrijden. In Nederland zijn ook veel jonge gezinnen die parttime gaan werken (of 1 van hun) omdat er bv geen oppas is voor de kinderen of omdat het gewoon te duur is. Het is lang niet altijd een keuze omdat ze niet tevreden zijn met hun werkuren.
Inmiddels kan er ook in Griekenland, als ambtenaar, parttime gewerkt worden, die keuze is er dus wel al staat het nog in de kinderschoenen (in de particuliere sector is dat nauwwelijks het geval)."
Welnu, gisteren raakte in België bekend dat de kersverse minister van Pensioenen hier drastisch wil in hakken. Er zijn duizenden werknemers die x aantal jaren geleden naar een parttime systeem overstapten, via de zgn. loopbaanonderbreking. Daarbij werd destijds overeengekomen dat de inactiviteitsdagen gelijk gesteld worden in functie van de latere pensioenberekening. Nu wil de minister dit -met terugwerkende kracht - plots afschaffen. Dit is gewoon pure contractbreuk. Er zou nog onderhandeld worden met de vakbonden, maar ik heb er geen goed oog in. Als zijn wetsvoorstel realiteit wordt, betekent dit voor vele werknemers ook een aderlating van vele duizenden euro's.

En neen, in België zullen we inderdaad niet echt armoede lijden. Maar langs alle mogelijke kanten begint men nu wel ferm te snijden aan onze welvaart, die we zelf via jarenlang werk opbouwden.
En ja, we behoren nog steeds tot de rijkere westerse landen. We hebben nog steeds geen reden om te klagen. Maar we bevinden ons wel al in de eerste fase waarin Griekenland zich een drietal jaar geleden bevond. Toen dacht ook niemand dat het daar zo erg als nu zou worden.
De ratingbureau's, de financiële wereld, de VS, zitten zodanig kort op ons vel, dat er bij de minste tegenslag, of reeks van tegenslagen, het wel eens zeer snel steil naar beneden zou kunnen gaan.

Des te beter begrijp ik de Griekse situatie. Spiros, Giorgios en Nikos hebben dit ook niet zien aankomen; ze werkten zich het pleuris en zien nu alles bergaf gaan...

vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#14
(18 December 2011, 19:39)Berendw schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dan de ambtenaren..veruit de meesten moeten gewoon hun werk doen voor hun centen en kunnen niks corrupt doen of -zijn. Een vuilnisman moet vuilnis halen, een buschauffeur zijn bus rijden, een leraar lesgeven, een brandweerman brand blussen etc.
Het zijn vooral de ambtenaren op hogere posities die vaak enorm corurpt zijn en kunnen zijn. Zei verdelen de baantjes, beslissen over subsidies etc..in die laag is enorm veel corruptie.

Beste Berend en andere lezers,

Het is en blijft soms moeilijk goed te lezen.
Ik heb geschreven dat de boeren en zelfstandige ondernemers die 41 uur zeker halen en nog veel meer.
Het woord corruptie heb ik niet gebruikt wat ik wel geschreven heb is die ambtenaar die op een plek is gekomen door vriendjespolitiek met als gevolg geen kennis en kunde op de juiste plek.

Als het over de winkelsluiting gaat schrijf ik hier over mijn waarneming in Drama en omgeving.

Ten overvloede wil ik nog opmerken dat het mij zeer te harte gaat wat er op dit moment in Griekenland gebeurt. Neemt niet weg dat ik het kritisch blijf volgen en niet mee huil met de wolven. Daar waar ik een aktieve bijdrage aan verbetering kan geven zal ik het zeker niet laten.

Kali Mera,

Dick


(18 December 2011, 19:15)roosmarijn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste Dick,

Dit snap ik allemaal best en daar heb je ook gelijk in, maar een crisis die nu niet alleen heel Europa raakt, maar zelfs buiten Europa effect heeft, kan niet het gevolg zijn van het mismanagment van een enkel land alleen. Dit is het gevolg van een economisch kaartenhuis op mondiaal niveau, waar nu Griekenland als grootste zondebok in wordt afgeschilderd. Dat zit mij dwars. Ik heb in Griekenland net zo goed discussies met Grieken als zij in mijn beleving teveel met een verwijtende vinger wijzen zonder naar bepaalde zaken in het eigen land te kijken.

Nogmaals hartelijke groet,

Roos

Beste Roos,

Ik zal zeker niet zeggen dat Griekenland de oorzaak is van wat nu gebeurt in Europa.
Naar mijn mening zijn de speculanten de grote oorzaak van het kelderen van de Euro met het bijbehorende sneeuwbaleffect.
Graaiers, in welke vorm dan ook, zorgen ervoor dat de normale mens daar de dupe van wordt.

Kali Mera,

Dick
Quote
#15
Vlagreco zei: 'De ratingbureau's, de financiële wereld, de VS, zitten zodanig kort op ons vel, dat er bij de minste tegenslag, of reeks van tegenslagen, het wel eens zeer snel steil naar beneden zou kunnen gaan.
Des te beter begrijp ik de Griekse situatie. Spiros, Giorgios en Nikos hebben dit ook niet zien aankomen; ze werkten zich het pleuris en zien nu alles bergaf gaan... '

Ik leef mee met de mensen in Belgie/Vlaanderen en hoop oprecht voor hen allen dat de situatie niet zo erg wordt als in Griekenland. Vlagreco heeft erg gelijk en ik snap zijn grote zorgen. Nu maar hopen dat het enigszins binnen de perken blijft, hoewel de crisis nu al flink tastbaar wordt voor de mensen daar. Sterkte
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#16
voor wie een beetje grieks verstaat
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






de draad ging over Ingeborg .ik heb naar geluister en ik schaam mij kapot dat zij griekenland moet verdedigen. Loukanikos zou het better hebben gedaan. hebben wij over de succes van Loukanikos gehad??
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&ns_source=twitter&ns_mchannel=reseaux_sociaux&ns_fee=0&ns_linkname=20111219_greek_protest_dog_goes_global
sory het was een andere draad maar ok,
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wat nou Bezuinigingen en Armoede?Eens een ander Grieks geluid. Aleko 14 9.107 29 September 2012, 15:47
Laatste bericht: Aleko

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)