Grieksegids nieuws
wat een succes!
#1
Ik zag net in een rood balkje boven het forum...wegens drukte op het forum kunnen sommige paginas wat langzaam zijn....!!
Ger, complimenten en gefeliciteerd met dit gezellige en informatieve forum!!
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#2
(18 December 2011, 21:05)Berendw schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zag net in een rood balkje boven het forum...wegens drukte op het forum kunnen sommige paginas wat langzaam zijn....!!
Ger, complimenten en gefeliciteerd met dit gezellige en informatieve forum!!

Klopt Berend, het is de laatste dagen extreem druk op het forum. Ik zag in de beheerdersmodule dat het forum regelmatig "op springen" stond en zelfs 4 keer -weliswaar voor korte tijd- geheel onbereikbaar was.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat er aan de hand is. Terwijl er op andere GR-fora nauwelijks gepost wordt (wat ook wel vrij normaal is voor de tijd van het jaar) is het hier elke dag superdruk -zo'n 3000 pageviews per dag- en komen er ook nog eens ontzettend veel nieuwe leden bij (alleen al deze maand in 18 dagen 46 nieuw leden!).

Geen idee hoe dat zo komt, is er misschien ergens reklame gemaakt voor Oríste? Misschien dat enkele van de nieuw(st)e leden even kunnen vertellen hoe ze Oríste hebben gevonden?

Ik heb inmiddels enkele voorzorgsmaatregelen genomen om eventuele uitval door overbelasting zoveel mogelijk te voorkomen zodat alle Griekenland-liefhebbers zonder problemen kunnen blijven discussiëren over hun favoriete land.

Mocht het forum desondanks toch even niet opvraagbaar zijn graag even geduld, vrijwel altijd is er binnen enkele minuten weer een plekje vrij aan één van de knusse tafeltjes van ons mooie virtuele kafeneion :)

Ger










Quote
#3
Ik werd op dit leuke forum gewezen vanwege het boekje van Roosmarijn.
Wellicht dat deze tip door meer Griekofielen is gevolgd.
Groet,
John;)
Quote
#4
(18 December 2011, 21:57)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik werd op dit leuke forum gewezen vanwege het boekje van Roosmarijn.
Wellicht dat deze tip door meer Griekofielen is gevolgd.
Groet,
John;)

Daar zeg je iets John, dat zou best wel eens de reden kunnen zijn en moeten we Roosmarijn bij deze maar eens hartelijk bedanken voor alle aandacht voor dit forum efcharisto1
Quote
#5
@Ger schreef:
>>Geen idee hoe dat zo komt, is er misschien ergens reklame gemaakt voor Oríste? Misschien dat enkele van de nieuw(st)e leden even kunnen vertellen hoe ze Oríste hebben gevonden<<
------------------------------------------------------------------------------

Vanaf 12 december kwamen er opvallend veel nieuwe leden bij... nu c.a 30 stuks ... dat is ook toevallig want via het Kp hebben wij toen mensen Idea geadvieseerd om ook eens hier een kijkje te gaan nemen..
Dat zal er ook wel een klein beetje aan hebben meegeholpen ;)



Quote
#6
Misschien dat mijn oproep naar de Griekseclubyamas.be er ook een heel klein beetje voor iets tussen zat, en dat die leden ook al wat meer naar het Forum van Oriste kwamen kijken (of lid werden)? Dit naar aanleiding van mijn poging om het boek van Roosmarijn ook via die weg meer bekendheid te geven.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#7
Ik weet wel hoe dat komt @Ger dat dit forum een succes is, kijk eens op het Duitse Kreta Forum (wat jij ook wel doet) dat is net zo rustig met ontzettend veel info en weinig geneuzel en dat spreekt zich rond, natuurlijk ook dat wij overal jou site promoten.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
Misschien is 1 van de redenen dat hier nog info wordt gegeven, dit in tegenstelling tot andere site's waar alleen maar op elkaar ingehakt wordt.
gradusn's signatuur efxaristo

Quote
#9
(19 December 2011, 09:30)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




kijk eens op het Duitse Kreta Forum (wat jij ook wel doet)

Nee Arthur, daar kom ik nooit. Ik lees wél regelmatig mee op de Duitse algemene Griekse fora zoals
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Beide zijn interessante fora zonder gezeur en/of geruzie dat, zéker icm een onattente moderator, funest voor het voortbestaan van een forum is.

Quote
#10
Die lees ik ook @Ger, soms kom je nog interessante berichten tegen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#11
Na het Griekenland, maar vooral Kreta forum is de sfeer en info heel veel beter en gemoedelijker! Super Ger en natuurlijk.....bedankt! Weet er er veel tijd in gaat zitten maar je doet het geweldig!!!!
Nog 1 vraagje....waarom staat er onder mijn naam....JUNIORLID???? Voel me wel jong hierdoor maar...???
Quote
#12
Dat ligt aan het aantal berichten waar je op reageert en schrijft, je kunt ook je instellingen veranderen als je wilt. Kijk even op gebruikers CS boven aan de pagina en dan op profiel instellingen, op de rechter kolom kun je er van alles van maken.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#13
Ik heb inmiddels een manier gevonden om de op sommige momenten ontstane drukte in goede banen te leiden:
Tijdens een drukke periode waarbij het forum de drukte niet meer aan kan krijgen (ingelogde-) leden voorrang t.o.v. niet-leden, waartoe ook de zoekmachines met hun bots behoren. Zij krijgen dan wél toegang tot het forum maar de drukste rubrieken zijn dan (tijdelijk) niet zichtbaar voor hen. Door deze maatregel zullen forumleden bij extreme drukte beter en sneller door het forum kunnen blijven navigeren. Niet-leden kunnen zich natuurlijk gewoon aanmelden waarna zij ook met voorrang behandeld worden tijdens drukte.

Ik hoop dat deze maatregel al een stuk in de goede richting is, een volgende optie zou kunnen zijn dit forum op een eigen server te gaan beheren. Maar eerst maar eens dit proberen.
Quote
#14
Ik heb nog wel een verklaring voor het succes van dit Forum.
Op veel "Grieks gerelateerde forums" kom je lieden tegen die slecht om kunnen gaan met hun anonimiteit.
In plaats van antwoord te geven op vragen of informatie te verstrekken, gebruiken ze het forum om anderen af te vallen of om niet relevante informatie over zichzelf te schrijven.offtopic2
Hier is daar gelukkig geen sprake van en daarom is het hier erg prettig toeven.
Informatief en gezellig. Ga zo door!
Ik ben blij dat ik het heb gevonden en ben inmiddels dagelijks nieuwsgierig aan het zoeken naar nieuwe informatie en verhalen over Griekenland, zijn bewoners en zijn gasten.goedgedaan
Groet,
John ;)
Quote
#15
De Parga site bezocht ik al wel maar het Oriste! forum niet.
Hier kwam ik achter via het Karpathos prikbord,daar was iemand die
mij attendeerde op het boekje van Roosmarijn. Inmiddels het boekje
gelezen,het is zeer de moeite waard.
Ook ik vind dit een prettig forum,men valt elkaar niet af er is respect
voor ieders mening. Dus ga zo door!
Quote
#16
wat heerlijk om zulke positieve berichten te lezen over dit gezellige forum
Quote
#17
Wat ik zo leuk vind is dat veel leden de woonplaats/streek/provincie en een vlaggetje onder hun naam hebben zodat je een indruk krijgt waar de lezers zoal vandaan komen. Hoe pas je dat eigenlijk aan?
Quote
#18
(28 December 2011, 21:47)Jill schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoe pas je dat eigenlijk aan?

Dat vlaggetje is niet te wijzigen; de forumsoftware herkent de IP-reeks van de poster en koppelt daar automatisch het juiste vlaggetje aan.

De woonplaats/streek/provincie kan je wel zelf aanpassen in je GebruikersConfiguratiescherm, kortweg "GebruikersCS" genoemd die je bovenaan de indexpagina vindt achter "Welkom, XXXX".
Kies daar in "Uw profiel" voor "Profiel bewerken" en "Extra informatie".

Op dezelfde pagina maar dan aan de rechterkant kan je trouwens ook de standaard gebruikerstitel wijzigen (Aangepaste gebruikerstitel), da's de omschrijving die je links naast je berichtje onder je naam en de online/offline-knop en boven de pilaartjes ziet. Daar staat een standaard kreet die te maken heeft met het aantal postings tot nu toe. Je kunt daar zelf ook iets naar eigen idee neerzetten.

Ik vind je idee van het vermelden van de woonplaats inderdaad wel leuk (Voor mensen die dat liever niet willen prijsgeven is natuurlijk ook de streek OK - en wie zelfs dát niet wil; gewoon leeg laten).

Succes!

Quote
#19
Als ik hier in Athene NL-ers tegenkom die ook helemaal gek zijn van GR, zeg ik ze ook eens een kijkje te nemen op het gezelige forum Oriste. Of ze het doen is uiteraard een tweede, maar ze weten ervan.

Ga zo door Big Grin

Imogen zwaaivlag
(28 December 2011, 22:15)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(28 December 2011, 21:47)Jill schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoe pas je dat eigenlijk aan?

Dat vlaggetje is niet te wijzigen; de forumsoftware herkent de IP-reeks van de poster en koppelt daar automatisch het juiste vlaggetje aan.

De woonplaats/streek/provincie kan je wel zelf aanpassen in je GebruikersConfiguratiescherm, kortweg "GebruikersCS" genoemd die je bovenaan de indexpagina vindt achter "Welkom, XXXX".
Kies daar in "Uw profiel" voor "Profiel bewerken" en "Extra informatie".

Op dezelfde pagina maar dan aan de rechterkant kan je trouwens ook de standaard gebruikerstitel wijzigen (Aangepaste gebruikerstitel), da's de omschrijving die je links naast je berichtje onder je naam en de online/offline-knop en boven de pilaartjes ziet. Daar staat een standaard kreet die te maken heeft met het aantal postings tot nu toe. Je kunt daar zelf ook iets naar eigen idee neerzetten.

Ik vind je idee van het vermelden van de woonplaats inderdaad wel leuk (Voor mensen die dat liever niet willen prijsgeven is natuurlijk ook de streek OK - en wie zelfs dát niet wil; gewoon leeg laten).

Succes!

Ik vindt het eigenlijk wel heel erg leuk, heb ik ook eens een Grieksvlaggetje. Geeft zo fijn thuisgevoel...

Het past zich automatisch aan, zo wetrn we gelijk wie waar is...

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)