Informatie over Karpathos
#41
Ook met de huidige prijsstijgingen is € 35,00 per dag voor een cat3 auto voor juli/september wel het maximum vind ik. (Opel Corsa en vergelijkbaar).
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#42
Als je met 4 personen bent heeft een cat 3 auto wil zin vind ik, anders hoef ik hem niet.
Maar ieder zijn ding als zij/hij op vakantie is.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#43
(26 June 2021, 18:43)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als je met 4 personen bent heeft een cat 3 auto wil zin vind ik, anders hoef ik hem niet.
Maar ieder zijn ding als zij/hij op vakantie is.

Ik vind ruimte wel lekker.  Big Grin We doen dat ook omdat we dan een sterkere motor kunnen kiezen, ik hou niet van die 1100/1200 "Ligierkarretjes", vaak tegenwoordig ook nog driepitters.  Wink En, we huren voor max € 35,00 per dag. Vind ik redelijke prijs voor die klasse. Een klasse kleiner scheelt vaak maar een paar euro per dag dat die goedkoper zijn, dan is de keuze snel gemaakt. Maar, inderdaad, ieder zijn ding.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#44
Kalispera,

Op 19/6 zijn we  met de eerste directe vlucht Brussel-karpathos naar dit eiland gevlogen. Ik dacht dat ze ons met de fanfare op kop gingen verwelkomen (Grapje), maar neen hoor.
Wel is duidelijk dat ze snakken naar toeristen, dat hoor je alom.
Wat ons ook verteld werd is de opening van een nieuw ziekenhuis, maar er wordt eraan toegevoegd dat het nu wachten is op geneesheren...
We verblijven in Amoopi in de Aegean Village hotel. Het is prachtig zowel wat betreft inrichting als locatie. Daarenboven vlak in de buurt drie steengoede zandstranden en een paar verrukkelijke eettentjes. 

We waren in elk geval zeer blij niet gekozen te hebben voor een hotel van TUi in de hoofdstad Pigadia, waarvan veel met relatieve hoogbouw. Toppunt van lelijkheid en ongrieksheid  is waarschijnlijk het nieuwe Constantionos Palace met een gedrocht van een portaalgevel.

Overmorgen keren we met spijt in het hart terug.
Quote
#45
Konstantinos Palace en Alimounda Mare zijn inderdaad de 2 hotels welke in de afgelopen 10 jaar zijn gebouwd en totaal niet passen qua grootte en hoogte.
Daar zijn veel mensen het met u eens waaronder veel Grieken.
Gelukkig mag er buiten de stadsgrens niet zo hoog gebouwd worden. Die grens loopt exact langs Konstantinos Palace.
In Konstantinos Palace zitten vooral Italianen all inclusive met veel animatie.
Quote
#46
(26 June 2021, 16:06)Louise B. schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@peterthijs
Betr. Huurauto
Wij hebben 2 weken geleden voor 12 dgn een Panda gehuurd voor €366,30. Zou bij Sunnycars €650 geweest zijn.( In Chanioti Kassandra)
Gr.

Ha Louise,

bij wie heb je gehuurd? of is dit niet in Karpthos?

Gr Patrick
Quote
#47
Over 4 dagen gaat het dan hopelijk echt gebeuren en ga ik naar Karpathos!
Ik had nog een vraagje. Is een scooter huren daar goed te doen of is een auto toch beter ?
Quote
#48
(05 September 2021, 09:27)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Over 4 dagen gaat het dan hopelijk echt gebeuren en ga ik naar Karpathos!
Ik had nog een vraagje. Is een scooter huren daar goed te doen of is een auto toch beter ?

Hoi Vito,
Een gewone scooter is voor een deel goed te doen behalve wanneer je naar de mooie afgelegen strandjes wil. (Zie filmpje) 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Bovendien is de actieradius vaak spannend als je bv naar Olympos en/of Diafani wil rijden. De benzine kun je namelijk alleen bij Pigadia en Arkasa tanken waardoor sommigen onderweg stranden. 
Wij nemen meestal een quad en nu een keer een auto. Dat laatste omdat we nu 's avonds ook een keer in een andere plaats dan in ons geval Pigadia willen kunnen eten. (Het wordt echt aardedonker.)
Quote
#49
Die weg lijkt me zelfs met auto spannend! En officieel mag je toch geen dirt roads rijden met een huurauto?
Goede tip van de benzine. Een quad lijkt me ook wel gaaf maar ik ben er gebeuren heel veel ongelukken met quads. Ik ga er nog even over nadenken.
Quote
#50
(05 September 2021, 11:44)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Die weg lijkt me zelfs met auto spannend! En officieel mag je toch geen dirt roads rijden met een huurauto?
Goede tip van de benzine. Een quad lijkt me ook wel gaaf maar ik ben er gebeuren heel veel ongelukken met quads. Ik ga er nog even over nadenken.

Met een jeepie mag het wel.
Altijd wanneer je Pigadia uitrijdt tanken. Op beide uitvalwegen kom je een tankstation tegen. Eén richting vliegveld, twee richting Aperi. 
Ik heb dit keer mijn auto bij Auto Tour Karpathos gehuurd. (Kan in het Nederlands via Luc.) Dat was meer dan de helft goedkoper dan met Sunny Cars waar we normaal huren.
Scooterverhuurders zitten er heel veel. 
Overigens zullen jullie vanuit Sound of the Sea eerst heel de stad moeten doorlopen voordat je bij de verhuurders komt, of je moet het via Elena regelen.
Quote
#51
Ik ga niet naar Sound of the Sea maar naar Arkasa en ga alleen. Daarom misschien ook beter een auto huren.
Quote
#52
(06 September 2021, 09:46)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ga niet naar Sound of the Sea maar naar Arkasa en ga alleen. Daarom misschien ook beter een auto huren.

Sorry, ik had het anders begrepen.
Maar vanuit Arkasa is een auto inderdaad handig om het eiland te verkennen. 
Veel plezier!
Quote
#53
Je zat wel in de goede richting. Ik zou eigenlijk in juni naar Sound of the Sea, maar toen werden de Zuid-Egeïsche eilanden ineens op oranje gezet, en toen ben ik uiteindelijk naar Corfu geweest. Nu in de herkansing, maar SotS was niet meer beschikbaar.
Quote
#54
(06 September 2021, 17:04)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je zat wel in de goede richting. Ik zou eigenlijk in juni naar Sound of the Sea, maar toen werden de Zuid-Egeïsche eilanden ineens op oranje gezet, en toen ben ik uiteindelijk naar Corfu geweest. Nu in de herkansing, maar SotS was niet meer beschikbaar.

Arkasa is een leuke plaats. 
Niet te druk met een paar goede tavernes en iets verderop Finiki met o.a. z'n vistavernes. 
Een mooie zonsondergang bv vanaf Stema Bar.
Er zit ook een goede en betrouwbare auto verhuurder, Sofias Car Rental.
Je gaat een leuke tijd tegemoet.
Quote
#55
John, je was nog één ding vergeten te vertellen. En dat is dat de wegen best eng zijn langs de afgronden dizzy
Quote
#56
(12 September 2021, 19:46)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




John, je was nog één ding vergeten te vertellen. En dat is dat de wegen best eng zijn langs de afgronden dizzy
Dat ligt eraan aan welke kant je zit Big Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#57
(12 September 2021, 19:46)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




John, je was nog één ding vergeten te vertellen. En dat is dat de wegen best eng zijn langs de afgronden dizzy

O ja.  Wink
Dan moet je maar niet de weg naar Agios Minas Beach nemen.  hmmm
Ik vind dat zelf wel leuk omdat je steeds een avontuurlijk uitzicht hebt.
Ze zijn overigens sinds een tijdje bezig vangrails te plaatsen op de gevaarlijkste plekken.
Rij voorzichtig en veel plezier.
Quote
#58
Dank je wel, ik heb het super naar mijn zin! Karpathos heeft er een nieuwe fan bij Big Grin
Quote
#59
Karpathos vanmorgen. Foto Giannis Chiotis. 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#60
(26 June 2021, 15:17)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Jjohn zit Thijs (Thassos) Pool met zijn vrouw Joke nog op Karpathos. Hij heeft/had een wijngaard en zijn vrouw Joke was vroeger reisleidster. Hij komt bij mij uit de buurt. Ben een keer op Karpathos geweest en hun opgezocht. 

Inmiddels wonen Thijs en Joke terug in Nederland. 
Hun huis en wijngaard zijn gekocht door Renate en Thom welke ook al wandelingen op Karpathos organiseren. Art and Walk Karpathos. 
Dus wellicht wonen Thijs en Joke alweer een tijdje bij jou in de buurt want ze wilden dichter bij de familie zijn.
Quote
#61
En dit jaar gaan we in de herkansing! Samen met mijn zus en zwager gaan we in mei naar Sound of the Sea. Ik ben heel benieuwd en heb er alweer veel zin in. Karpathos was me goed bevallen vorige keer.
Quote
#62
(10 January 2023, 09:14)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En dit jaar gaan we in de herkansing! Samen met mijn zus en zwager gaan we in mei naar Sound of the Sea. Ik ben heel benieuwd en heb er alweer veel zin in. Karpathos was me goed bevallen vorige keer.

Vanaf Sound of the Sea heb je een prachtig uitzicht op zee. En de rust is heerlijk, geen verkeer alleen boten op zee. Goede keuze.
Quote
#63
Heerlijk!

Wij gaan normaal nooit naar dezelfde plek terug op vakantie. Sound of the Sea: 3x 
Veel plezier!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ferry karpathos Patrick 3 1.353 30 April 2023, 21:12
Laatste bericht: Patrick
  Karpathos Lefkos Andrebeek 17 7.422 11 February 2023, 20:42
Laatste bericht: Andrebeek
  Karpathos riskje 11 2.619 12 January 2023, 08:27
Laatste bericht: metaxa
  K.T.E.L busdiensten Karpathos. jjohn 0 1.219 20 June 2022, 23:10
Laatste bericht: jjohn
  Leuke film over Karpathos Ger 10 6.575 07 May 2019, 15:58
Laatste bericht: jjohn
  karpathos scooter of quad ? roefke 9 4.243 14 January 2019, 19:01
Laatste bericht: roefke
  Naar Karpathos Els DR 16 11.951 22 April 2015, 17:54
Laatste bericht: Tukkeroscar
Thumbs Up Sterilisatie actie honden en katten op Karpathos. jjohn 28 24.641 20 August 2012, 13:48
Laatste bericht: greece67

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 7 gast(en)