Fodelianakis olijfolie                 
Informatie over Karpathos
#1
Aangezien ik er hier nog niets over gevonden heb even een omschrijving van Karpathos.

Ik kom al vele jaren in Griekenland en was nog nooit ergens 2x op dezelfde plaats geweest. Sinds 2004 ga ik echter jaarlijks naar Karpathos.
Zoals je in Nederland diverse regio's en provincies hebt met eigen gebruiken en mentaliteit heb je dat in Griekenland natuurlijk ook, zoals jullie ongetwijfeld hebben ervaren.
Op elk eiland en in elke regio op het vaste land kom je een ander soort Griek tegen, zoals wij bijvoorbeeld de Friezen, Brabanders en de Limburgers hebben.
Gastvrijheid en vriendelijkheid hebben echter alle Grieken met elkaar gemeen.
Zo ook de mensen van Karpathos.
De mensen op Karpathos hebben in de meeste gevallen hun geld verdient in West Europa, VS, of Canada.
Ze zijn terug gekomen naar hun eiland en hebben daar een nieuw bestaan opgebouwd.
Ze weten hoe wij denken doordat ze zelf zo geleefd hebben en in combinatie met die aangeboren gastvrijheid en vriendelijkheid geeft dit een erg prettig mens om bij te vertoeven.
Een slechte taverne of één waar je een toeristenmenu krijgt voorgeschoteld zul je dan ook niet snel tegenkomen.
Karpathos ligt tussen Rhodos en Kreta en heeft dus een mooi droog en warm klimaat met veel zon. Hierdoor is het een vrij ruig eiland met bergen waarvan de flanken vaak met pijnboombossen begroeit zijn maar ook dorre en rotsachtige gedeeltes.
De hoofdstad is Pigadia, een havenplaats waar je de meeste accommodaties zult vinden.
De grootste toeristentrekker is het bergdorp Olympos, een dorp wat pas sinds enkele decennia beperkt bereikbaar is en waar de tijd stil heeft gestaan.
Op Karpathos zijn prachtige stranden te vinden waarbij er genoeg zijn welke ongerept en "afgelegen" liggen dat je die voor jezelf hebt.
Nieuwsgierig geworden? Kijk eens op de volgende sites:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




een mooie en informatieve site van Henk Opdenlaak.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mijn Hyves-pagina over Karpathos met veel video's en foto's.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mijn Facebook-pagina over Karpathos welke nagenoeg dagelijks wordt bijgehouden.
Veel plezier en wie weet wordt je ook besmet met het "Karpathos-virus".
Groet,
John;)
Quote
#2
Dag John,

Dank je voor info, ga ik zeker wat aan hebben. In juli en augustus gaan we 2 weken naar Karpathos, eiland waar ik nog nooit was. Heb je misschien los van je uitleg nog wat tips ? We logeren Arkasa, Eleni studio's, goeie keuze ?

Dito hier maar dan wel voor Samos, waar ik 2 ...3 / x jaar kom vanaf 2000 zoiets, dus als je daar info van wil ,laat maar horen.

mvg,

Dirk
Quote
#3
Dank je voor de uitgebreide info. Wij gaan in juni naar Karpathos. Komt dat even goed uit!
Quote
#4
John hartelijk bedankt voor je info, is ons goed van pas gekomen er plaatse. Terug van vorige week en Karpathos was écht top ! Was mijn 22 ste eiland en staat boven in top 3. Samos gaat zware concurrentie krijgen. Indrukwekkende natuur, zeer mooie stranden, rustig, ongerept niet toeristisch, zeer vriendelijke mensen, authentiek grieks voedsel én echt goedkoop in vgl met andere eilanden, cultuur enz. We verbleven in Arkasa, heel leuk typisch dorpje ( quasi alleen grieken, zelfs geen souvenierwinkeltjes ) met hele goeie resto's, op wandelafstand vissersdorpje Foiniki met mooi strandje en erg goeie visresto's met heerlijke verse vis.

Trouwens in Arkasa zelf, zijstraatje van het pleintje, " To steki tou Markou ( Mark's plekje of stekje) keigoed resto, spotgoedkoop, je mag zelf nog in de potten gaan kiezen in de keuken

Kortom, veel te lang gewacht met hier naartoe te gaan en mij zien ze hier zeker en vast terug.

Nu even wachten in in september naar Samos weer.

Xairetismous ap' to Velgio !
Quote
#5
Is 15 dagen Karpathos te lang voor zo'n eiland?
Quote
#6
15 Dagen is goed te doen. Veel bezoekers gaan daarna zelfs nog meerdere malen terug. Zeker in het voor- en naseizoen zie je veel repeaters.
Quote
#7
John, ik heb geen Facebook, dus even via het forum. Wat is volgens jou de leukste plaats om te verblijven en heb je nog tips voor een accommodatie (bij voorkeur met zwembad) ?
Ik vind het als pakketreis te duur maar zie wel ‘goedkope’ tickets die kant op.
Quote
#8
(02 August 2019, 23:29)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




John, ik heb geen Facebook, dus even via het forum.  Wat is volgens jou de leukste plaats om te verblijven en heb je nog tips voor een accommodatie (bij voorkeur met zwembad) ?
Ik vind het als pakketreis te duur maar zie wel ‘goedkope’ tickets die kant op.
Hoi Vito, 
Volgens mij kun je de foto's op mijn FB en Instagram ook zonder lid te zijn kijken, maar dat weet ik niet zeker. 
De populairste plaats is Pigadia en dat is ook altijd onze keuze. Gezellige haven, kilometers lang strand, veel goede taverne's en alles op loopafstand. De meeste hotels en appartementen staan daar net buiten het centrum en zijn haven. Wij zitten al jaren in Venezia, het verst van de haven, zo'n 30 minuten lopen naar de haven maar wij hebben altijd een quad. 
Bijna alle hotels en appartementen worden gerund door families behalve de echt grote hotels maar daar zijn er maar een paar van. 
Kijk eens bij Sound of the Sea, Astron, Venezia, Nereides en Socrates. Die hebben allen een zwembad en vallen alle in de smaak.

Wil je wat rustiger zitten dan is Arkassa een leuke locatie. Leuk Grieks dorp met een klein havenplaatsje vlakbij, Finiki, met goede visrestaurants.

De strandliefhebbers die niet persé naar andere plaatsen willen maar vooral komen voor zon , zee en strand kiezen voor Lefkos of Amoopi. Deze zijn echt op strandtoeristen toegespitst.

In alle gevallen zou ik wel vervoer nemen om de mooiste stranden en dorpen te bezoeken.

Ik had deze tips over het eiland nog liggen.  Wink

Slechte taverne's zijn er niet, het eiland staat bekent om zijn eten en zijn gastvrijheid, maar wat mij betreft zijn de uitschieters in Pigadia aan de haven:
Mesogios in de hoek van de haven. Pigadia Restaurant aan de andere kant van de haven,
La Veranda en Ratatouille beide net boven de haven bij de fontein.

Een must go is Poseidon Restaurant bij Afiartis. Anna Angela is een geweldig goede chef en heeft zelfs op tv gekookt. Er ligt hier een mooi strand bij, Damatria, waarmee wij het meestal combineren en dan bij haar gaan lunchen. Werkelijk perfect.

Als je het eiland gaat verkennen kom je in het kleine vissersdorpje Finiki heerlijke vistavernes tegen. bv Marina's is hier onze favoriet maar de andere zijn ook geweldig goed.

Tussen Finiki en Lefkos kom je Under the Trees tegen op een hele mooie plek. Hier kun je uitstekend uitgebreid lunchen met een prachtig uitzicht op zee. Boven aan de weg staat een blauw bankje waardoor je het niet kunt missen.

Ga je naar het afgelegen Olympos dan is Olympos taverna van Anna een goede keuze. (Zij heeft in het afgelegen dorp Avlona, waar ze woont, ook nog een taverne met haar man.) Maar in Olympos heb je meer leuke taverne's bijvoorbeeld onder de karakteristieke molens zoals Milos Taverna.

Stranden:
Onze favoriet is Ahata.
Dit ligt beschut tussen de hoge rotsen waardoor het daar vaak rustig is qua wind. Er is ook een gezellige taverne van vrienden van ons, Anna en Takis, waar je kunt drinken en lunchen. Zij verhuren ook de bedjes.

Het volgende strand aan deze kant is Kyra Panagia. Ook dit ligt beschut, er zijn meerdere taverne's omdat er een klein dorpje bij is en het is fotogeniek door zijn kerkje op een rots boven het strand.

Weer een stukje verder ligt het beroemde Apella Beach. Ooit uitgeroepen tot het mooiste strand van Griekenland.

Vanaf Pigadia begint het een paar kilometer lange strand richting Aperi. Hoe verder je loopt des te rustiger het wordt. Als we daar gaan liggen kiezen we er meestal voor om bij "Zoriana's" te gaan, omdat je daar rustig ligt op je bedje en je bij haar gezellig kunt eten en drinken. (Naschrift. Zoriana is dit seizoen in andere handen gekomen en heeft een nieuwe naam welke mij nog niet bekend is)

Een paar kilometer van Pigadia richting vliegveld ligt Amoopi met zijn meedere zandstranden. Hier loopt de zee heel langzaam af. Hier altijd even bij Tom van Skala Bar ( Nederlander) een Ouzoshake nemen.
Als je naar beneden richting Amoopi rijdt passeer je bij Amoopi de afslag naar Castellia Bay. Hier kun je heel goed snorkelen.

Verder richting vliegveld heb je dan nog Damatria met dat goede restaurant Poseidon.

Voor het vliegveld liggen de vermaarde surfstranden waar de beste van de wereld trainen.

Achter het vliegveld en tussen het vliegveld en Arkasa liggen diverse stranden verscholen welke je soms helemaal voor jezelf hebt.
Eentje, Diakoftis achter het vliegveld, een hele mooie, heeft sinds kort een taverne.

Aan de andere kant van het eiland liggen plaatsen zoals Arkasa, Finiki en Lefkos welke allemaal mooie stranden hebben.
Deze kun je mooi combineren met een rondrit op het eiland.

Op de weg naar Olympos kom je nog een afslag tegen naar het afgelegen Agios Minas Beach. Een prachtig strand met een klein tavernetje waar het mannetje alles vers staat te BBQ-en voor je. Het is daar prachtig.
Langs deze kust liggen nog een paar van deze afgelegen stranden maar die hebben geen taverne.

Dorpen:
Als je een keer een tocht wil maken dan zijn er diverse mooie trips.

Naar Olympos natuurlijk. Dit kan per boot en je kunt er zelf heen rijden.
Echt de moeite waard!
Rijdt je zelf, ga dan vroeg voordat de bussen met toeristen komen.

Als je met eigen vervoer gaat kun je daarna even door rijden naar Avlona. Daar ga je nog verder terug in tijd. Het is de groentenstreek van Olympos en helemaal stil. Er is één kleine taverne.

Onder Olympos ligt nog de leuke havenplaats Diafani.

Een rondrit.
Via Aperi, Volada, Othos en Piles naar de andere kant van het eiland. Overal gewoon even stoppen en rondkijken.
Daarna ga je richting Lefkos (langs Under the Trees met dat blauwe bankje) richting Mesochori. Dit is een heel leuk dorp om rond te wandelen. Onder de kerk zijn bronnen waar de inwoners hun drinkwater halen.
Nuttig iets bij Dramountana, heerlijk plekje. Dwaal door de kleine trapstraatjes richting de kapelletjes welke je net vanaf de taverne zag. Je hebt van daaruit een prachtig uitzicht.

Daarna verder richting Spoa met diep daaronder het haventje Agios Nikolaos en weer terug langs de kust richting Pigadia waarbij je respectievelijk de afslagen naar de stranden Apella, Kyra Panagia en Ahata passeert voordat je Pigadia bereikt.

Een andere tocht gaat langs dezelfde bergdorpen Aperi tot Piles alleen ga je daarna aan de andere kant richting Finiki met zijn leuke haventje en daarna naar Arkasa met zijn strand. Hier heb je vaak golven.
Daarna verder en heb je de keuze via Menetes of via de weg langs het vliegveld en Amoopi waarvoor je de afslag naar Poseidon Restaurant passeert.

Een andere leuke plaats is Menetes, vlak bij Pigadia boven Amoopi. Een leuk bergdorpje om rond te struinen. Bij de kerk heb je een prachtig uitzicht. Eet daar iets bij Dionysos met de goedlachtste Irini. Haar huisje is nog helemaal authentiek.

Een hele leuke en bijzondere plek is de taverne Kali Kardia van Thanasis op de Lastos vallei op de flank van de hoogste berg de Kali Limni. De afslag naar Lastos vindt je tussen Volada en Othos. Het is een mooie tocht en die taverne neemt je terug in de tijd. Heb je bv een quad dan kun je onverhard doorrijden naar de andere kant met prachtige vergezichten op bv Pigadia.
Quote
#9
Wow, bedankt voor je super uitgebreide reactie  efcharisto
Quote
#10
hey , ik heb meegelezen, lijken mij toffe tips, volgende zondag vertrekken we naar karpathos, dank u.  zwaaivlag
Quote
#11
(03 August 2019, 21:26)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wow, bedankt voor je super uitgebreide reactie  efcharisto

(03 August 2019, 22:21)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




hey , ik heb meegelezen, lijken mij toffe tips, volgende zondag vertrekken we naar karpathos, dank u.  zwaaivlag
Geen dank.
Veel plezier.
Quote
#12
Leuke tips.
Ik ga volgend jaar in mei met mijn zus een weekje en ik wil een zuidelijk eiland.
Kreta, Rhodos en Kos meerdere keren gehad, dus misschien is Karpathos iets voor ons.
Quote
#13
(11 August 2019, 16:23)Electra63 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Leuke tips.
Ik ga volgend jaar in mei met mijn zus een weekje en ik wil een zuidelijk eiland.
Kreta, Rhodos en Kos meerdere keren gehad, dus misschien is Karpathos iets voor ons.
Karpathos is prachtig in mei. Het eiland staat dan in bloei en ruikt heerlijk. 
Overigens is Karpathos niet te vergelijken met de door jou genoemde eilanden. 
Veel minder grote hotels en minder druk.
Quote
#14
we zijn net terug van karpathos, wat een prachtig eiland. heb een paar tips van jjohn gedaan , super!

verder mischien nog 2 extra tips:

stevige wandeling door flaskia kloof naar lastos , start aan aghdia beach ,startpunt langsheen de baan arkassa-lefkos net aan afslag agdia beach, je kan de kloof helemaal uitwandelen tot op lastos hoogvlakte waar je bij de taverne ( de naam ontglipt me nu) iets kan nuttigen, bedenk wel dat je helemaal terug moet want de wagen staat beneden. dus voor minder geeofende wandelaars is het mischien beter om halfweg al terug te keren, en zeker voldoende water meenemen.


daguitstap per boot naar kassos, vanuit pigadia vaart 3x per week de kassos princess naar kassos , op ma, woe, en zaterdag vertrek pigadia 9u, vertrek kassos 18u
in kassos heb je dan de keuze om heel de dag daar te blijven of om met diezelfde boot nog naar een strandje te varen , wij verkozen het eerste.
Quote
#15
Waar ga je naar toe op Samos, Dirk?
Quote
#16
(26 August 2019, 07:54)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je kan de kloof helemaal uitwandelen tot op lastos hoogvlakte waar je bij de taverne ( de naam ontglipt me nu)  iets kan nuttigen, bedenk wel dat je helemaal terug moet want de wagen staat beneden. 
Taverne Kali Kardia van Thanasis. Mooie afgelegen taverne, een oase van rust. 
Van hier uit begint ook de tocht naar de top van de Kali Limni, de hoogste berg.

En Kasos is inderdaad prachtig. Je gaat terug in de tijd. Op Kasos rijd één bus(je) en die is gratis. Deze doet alle vier de dorpen aan.
Quote
#17
Het lijkt alsof politici het plan hebben om Karpathos een "beetje" te veranderen, toeristisch gezien.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
(11 February 2020, 16:16)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het lijkt alsof politici het plan hebben om Karpathos een "beetje" te veranderen, toeristisch gezien.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik las het ook. Er zijn ook al vergevorderde plannen om de haven dusdanig uit te breiden zodat er cruiseschepen kunnen aanleggen.

Hier wat meer info. (Wel even Google translate gebruiken.) 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
(11 February 2020, 18:07)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(11 February 2020, 16:16)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het lijkt alsof politici het plan hebben om Karpathos een "beetje" te veranderen, toeristisch gezien.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik las het ook. Er zijn ook al vergevorderde plannen om de haven dusdanig uit te breiden zodat er cruiseschepen kunnen aanleggen.

Hier wat meer info. (Wel even Google translate gebruiken.) 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Voor de mensen daar misschien  up maar voor mij  Rodekaart  Hoe verpest je een mooi eiland?
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#20
Die cruiseschepen zijn inderdaad niet handig. Die flitstoeristen leveren weinig op en zorgen alleen voor drukte.

Natuurtoerisme, klimmen, duiken, fietsen, wandelen etc gebeurd nu al en zou best uitgebreid kunnen worden.
Quote
#21
John, weet jij of er al cruiseschepen op Karpathos komen? Zou om komende juni gaan.

Ik zit te twijfelen tussen 2 accommodaties, eentje in Arkasa (Golden Sun) en eentje in Pigadia, Sound of the Sea. Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan?
Quote
#22
Vito, Als ik heel eerlijk moet zijn:van cruiseschepen weten wij niets,evenals de acco in Arkasa,maar
the sound of the sea:dat was in onze tijd(2005)een Nederlandse kolonie.Vroeg aan het zwembad,tussen de middag daar eten,
en s'avonds eten en dansen.Wij gingen onze eigen gang en werden er toch wel wat op aangekeken.Maar ieder zijn idee!
Quote
#23
(21 May 2021, 12:27)Marianne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vito, Als ik heel eerlijk moet zijn:van cruiseschepen weten wij niets,evenals de acco in Arkasa,maar
the sound of the sea:dat was in onze tijd(2005)een Nederlandse kolonie.Vroeg aan het zwembad,tussen de middag daar eten,
en s'avonds eten en dansen.Wij gingen onze eigen gang en werden er toch wel wat op aangekeken.Maar ieder zijn idee!
In Pigadia werden wij zelfs door de obers in het Nederlands aangesproken Big Grin
Quote
#24
(21 May 2021, 10:00)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




John, weet jij of er al cruiseschepen op Karpathos komen? Zou om komende juni gaan.

Ik zit te twijfelen tussen 2 accommodaties, eentje in Arkasa (Golden Sun) en eentje in Pigadia, Sound of the Sea. Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan?

Hoi Vito,
Karpathos wil graag cruiseschepen maar tot nu toe komen ze er nog niet tot nauwelijks. In 2019 kwam er ineens een organisatie maar of die nu nog komt ivm de corona tijd welke we achter de rug hebben weet ik niet. Wel is er nog steeds een plan om de haven zo aan te passen dat er in de toekomst cruiseschepen kunnen aanleggen. 
Sound of the Sea ligt net buiten Pigadia, door de acropolis rots gescheiden van de haven. Je hebt er een prachtig uitzicht op zee, de veerboot vaart er vlak langs wat een prachtig gezicht is. Ook zie je de hele dag vissersbootjes langs varen. Er komen inderdaad veel repeaters maar dat heb je op veel plaatsen in Pigadia. Ik heb er zelf meerdere keren gelogeerd vanwege de mooie ligging. Tegenwoordig kiezen wij voor Venezia. Ook familie gerund maar het past ons beter.
Golden Sun is ook aan te raden alleen is Arkasa niet te vergelijken met Pigadia. Arkasa is kleiner en rustiger terwijl Pigadia weliswaar drukker is maar ook wel heel gezellig.
Als ik tussen de 2 accommodaties moest kiezen ging ik voor Sound of the Sea.
Quote
#25
Dank je wel. Ik had inmiddels ook al Sound of the Sea geboekt. Ik heb er zin in !
Quote
#26
(21 May 2021, 15:38)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dank je wel. Ik had inmiddels ook al Sound of the Sea geboekt. Ik heb er zin in !

Roulla en dochter Elena zullen goed voor je zorgen. 
Veel plezier.
Quote
#27
3 jaar geleden verbleven wij in Golden Sun Arkassa, ik kan niet vergelijken met sound of the sea, maar als ik terug ga naar Karpathos word het terug Golden Sun, super vriendelijke uitbaters , heel rustig gelegen, en Arkassa vonden wij echt gezellig grieks .
Quote
#28
Ik zag dat hier nog de oude link van mijn Facebook (en inmiddels ook Instagram) met foto's van Karpathos staat.

Dit zijn de huidige waarop je ook zonder account foto's van Karpathos kunt bekijken.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Veel plezier.
Quote
#29
Dat ziet er super uit
Erg mooie foto's
Heeft iemand een tip voor het huren van een auto ?
Tui vraagt voor 8 dagen 560 euro
Na mij gevoel is dat veel te veel .
We horen het graag .
Quote
#30
(26 June 2021, 14:03)Peterthijs schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat ziet er super uit
Erg mooie foto's
Heeft iemand een tip voor het huren van een auto ?
Tui vraagt voor 8 dagen 560 euro
Na mij gevoel is dat veel te veel .
We horen het graag .

Neem eens contact op met Sofias Car Rentals in Arkasa.
Of met Auto Tour Karpathos. Hier werkt de Nederlander Luc. (Vanaf 2 juli zal hij weer op kantoor zijn.) 
Luc111251@gmail.com of WhatsApp
0030 697 779 2284
Beide betrouwbare verhuurders. 
Wellicht dat zij andere prijzen hanteren.
Het was mij bij Sunny Cars ook al opgevallen dat de prijzen verdubbeld zijn.
Quote
#31
@Jjohn zit Thijs (Thassos) Pool met zijn vrouw Joke nog op Karpathos. Hij heeft/had een wijngaard en zijn vrouw Joke was vroeger reisleidster. Hij komt bij mij uit de buurt. Ben een keer op Karpathos geweest en hun opgezocht. Niet veel van Karpathos gezien. Behoorlijk ziek daar geweest. Weet hoe het ziekenhuis eruit ziet. Ben benieuwd of ze er nog zitten.
Quote
#32
(26 June 2021, 15:17)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jjohn zit Thijs (Thassos) Pool met zijn vrouw Joke nog op Karpathos. Hij produceert wijn en zijn vrouw was vroeger wel reisleidster. Hij komt bij mij uit de buurt. Ben een keer op Karpathos geweest en hun daar opgezocht. Niet veel van Karpathos gezien. Behoorlijk ziek daar geweest. Weet hoe het ziekenhuis eruit ziet. Ben benieuwd of ze daar nog zitten.
Jawel hoor. Ze hadden een tijdje terug wel hun huis en wijngaard te koop gezet. Ze wilden naar Pigadia verhuizen dacht ik. 
Overigens is dit jaar een spiksplinternieuw ziekenhuis geopend.
(Joke zit op FB onder Joke Pool-Hornstra.)
Quote
#33
Oke. Bedankt voor reactie.
Dat is een aanwinst voor Karpathos een nieuw ziekenhuis.
Quote
#34
(26 June 2021, 15:38)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Oke. Bedankt voor reactie.
Dat is een aanwinst voor Karpathos een nieuw ziekenhuis.

Zeker weten. Het was al een tijdje af maar ze hadden geen doktoren e.d.
Maar nu is het operationeel.

Wij zijn ook eens in het oude ziekenhuis geweest. Zoals het er daar uitziet en ging zou hier onmogelijk zijn.  Big Grin
Maar het had ook wel weer zijn charme.
Quote
#35
Ik was zo ziek Jjohn (milde vorm hersenvlies) en de arts stond bij mijn bed te roken.
Bloeddruk moest worden opgemeten, arm werd met vies touwtje afgebonden.
Nooit een rekening gekregen.
Quote
#36
(26 June 2021, 15:45)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik was zo ziek Jjohn (milde vorm hersenvlies) en de arts stond bij bed te roken.
Bloeddruk moest worden opgemeten, arm werd met vies touwtje afgebonden.
Nooit een rekening gekregen.

Zo ongeveer ging het bij mij vrouw ook. Het leek wel een markthal. Wildvreemden liepen zomaar binnen om te kijken hoe het met mijn vrouw ging. Erg 'losjes' allemaal.
Quote
#37
@peterthijs
Betr. Huurauto
Wij hebben 2 weken geleden voor 12 dgn een Panda gehuurd voor €366,30. Zou bij Sunnycars €650 geweest zijn.( In Chanioti Kassandra)
Gr.
Quote
#38
Dank jullie voor de tips ,
Hier gaan we zeker na kijken
Nog 42 dagen 40 minuten en dan gaan we ,,,,
Quote
#39
Een huurauto mag in het voor en naseizoen nooit meer als €150 kosten voor 7 dagen anders wordt je flink getild, in het seizoen € 650 vragen zijn woekerprijzen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#40
Daarom ook me vraag Arthur,

Op Kreta betalen we op Gouves voor 6 dagen 150 euro
Op Rhodos voor 7 dagen 180 euro
Voor 8 dagen 560 euro is gewoon buitensporig ,,
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ferry karpathos Patrick 3 1.353 30 April 2023, 21:12
Laatste bericht: Patrick
  Karpathos Lefkos Andrebeek 17 7.420 11 February 2023, 20:42
Laatste bericht: Andrebeek
  Karpathos riskje 11 2.618 12 January 2023, 08:27
Laatste bericht: metaxa
  K.T.E.L busdiensten Karpathos. jjohn 0 1.219 20 June 2022, 23:10
Laatste bericht: jjohn
  Leuke film over Karpathos Ger 10 6.575 07 May 2019, 15:58
Laatste bericht: jjohn
  karpathos scooter of quad ? roefke 9 4.241 14 January 2019, 19:01
Laatste bericht: roefke
  Naar Karpathos Els DR 16 11.951 22 April 2015, 17:54
Laatste bericht: Tukkeroscar
Thumbs Up Sterilisatie actie honden en katten op Karpathos. jjohn 28 24.640 20 August 2012, 13:48
Laatste bericht: greece67

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 5 gast(en)