(21 May 2021, 10:00)Vito schreef:
John, weet jij of er al cruiseschepen op Karpathos komen? Zou om komende juni gaan.
Ik zit te twijfelen tussen 2 accommodaties, eentje in Arkasa (Golden Sun) en eentje in Pigadia, Sound of the Sea. Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan?
Hoi Vito,
Karpathos wil graag cruiseschepen maar tot nu toe komen ze er nog niet tot nauwelijks. In 2019 kwam er ineens een organisatie maar of die nu nog komt ivm de corona tijd welke we achter de rug hebben weet ik niet. Wel is er nog steeds een plan om de haven zo aan te passen dat er in de toekomst cruiseschepen kunnen aanleggen.
Sound of the Sea ligt net buiten Pigadia, door de acropolis rots gescheiden van de haven. Je hebt er een prachtig uitzicht op zee, de veerboot vaart er vlak langs wat een prachtig gezicht is. Ook zie je de hele dag vissersbootjes langs varen. Er komen inderdaad veel repeaters maar dat heb je op veel plaatsen in Pigadia. Ik heb er zelf meerdere keren gelogeerd vanwege de mooie ligging. Tegenwoordig kiezen wij voor Venezia. Ook familie gerund maar het past ons beter.
Golden Sun is ook aan te raden alleen is Arkasa niet te vergelijken met Pigadia. Arkasa is kleiner en rustiger terwijl Pigadia weliswaar drukker is maar ook wel heel gezellig.
Als ik tussen de 2 accommodaties moest kiezen ging ik voor Sound of the Sea.