Uw huis/horeca renovatie
#1
Wij zijn voornemens om op korte termijn weer naar Griekenland te verhuizen. En de draad van het renoveren en opknappen van huizen weer te beginnen. Wij zoeken daarom huis en horecaeigenaren die hun onroerend goed willen laten opknappen.
Wij spreken vloeiend Grieks, Engels, Frans en Duits.
Ruime ervaring in Zowel Griekenland, Spanje, Frankrijk, Polen en Turkije.
Wij zijn flexibel en voor verdere informatie kunt op dit forum contact met ons opnemen.
In bezit van Vrachtauto en Bestelbus met Aanhanger.
Ook voor meubel en woningstofferingen en alle soorten werkzaamheden in en aan het huis.
Quote
#2
Ik denk dat er niet zoveel werk is......
Quote
#3
Ben bang Limonia dat je gelijk hebt , jammer genoeg .
famtop's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Hai Limonia en Sabine,

Kom op niet zo negatief, er is altijd wel ergens iets te doen. Ik weet dat de recessie hier in Griekenland heeft toegeslagen. Ik heb zes jaar in Griekenland gewoond (kreta en corfu) en wil gewoon weer ergens beginnen. Dus ben op zoek naar nieuwe kansen!!!!!
Quote
#5
@Karlos, je bent al eens hier geweest lees ik, als je nu zonder backup wilt overleven met het werk wat jij wilt doen en ook nog de Grieken onder de duiven schiet die het harder nodig hebben zou ik me nog even bedenken. Weet je hoeveel huizen en taverna's momenteel leegstaan, onverkoopbaar en bijna geen huurders.
Niet geschoten is altijd mis, was eens lang geleden.

Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
Hoi Arthur,

ik heb jaren in Sitia gewoond onder de kretenzers. Spreek daarom ook Grieks en een beetje kretaans. Probeer op deze manier te kijken of er mogelijkheden zijn om weer iets op te bouwen. Moet ergens beginnen zullen we maar zeggen. en er zijn altijd kansen en mogelijkheden, ook in tijden van recessie.
Quote
#7
Karlos, we willen geenszins negatief doen. Dit Forum is trouwens een Forum waarop het overgrote deel van de leden meestal uiterst positief naar voor komt.
Ik begrijp wel de reacties hierboven, maar ik denk dat ze recht uit het hart en uit het verstand spreken, met een grote dosis aan realiteitszin. De Nederlandstaligen die in Griekenland wonen (Arthur, Sabine, Limonia, hier in deze topic) voelen wellicht aan den lijve wat daar momenteel aan de hand is. Griekenland is de laatste 3 jaar ENORM veranderd, wat betreft de penibele economische toestand, en wellicht is het overbodig om dat aan jou te zeggen.
Kijk vooral eens naar de verschillende topics op dit Forum. Onder andere "Grieken gaan naar Nederland", maar vooral ook "Boek: Een 'vreemde' kijk op Griekenland". Dat boek is geschreven door Roosmarijn, die in 2007 naar het toen nog gelukzalige Griekenland trok om er samen met haar man een nieuwe toekomst op te bouwen. Ze heeft de hele evolutie tussen 2007 en 2011 beschreven; een inside story hoe zij de problemen in de Griekse samenleving zag evolueren... een evolutie die je bezwaarlijk gunstig kan noemen.
Als je ook in andere topics leest dat veel Grieken momenteel moeite hebben om de waanzinnig hoge elektriciteitsfacturen te betalen, en hoe sommigen angstig de koude winter afwachten, dan lijkt me een logisch gevolg dat velen niet meteen aan renovatie van hun woning denken, maar wel aan het behoud van basiscomfort.
Ik wil maar zeggen: denk 37 keer na vooraleer je de stap zet. Als je de stap tóch zet, bereid je dan dan bijzonder goed voor. Het eerste waar ik bijvoorbeeld aan denk: vergunning(en) nodig om daar aan de slag te mogen? Hoe de stap zetten naar de plaatselijke autoriteiten? Alle risico's op een rijtje gezet?
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#8
Bedankt vlagreco,

Interessant zo'n boek. ik ben in 2007 wegens omstandigheden teruggegaan naar Nederland en heb dus heel deze ®evolutie gemist.
We gaan binnenkort eens poolshoogte nemen en mijn griekse vrienden eens bezoeken.

Quote
#9
Dit soort mensen willen schijnbaar willens en wetens hun zin doorzetten en heel waarschijnlijk heel hard op hun B....je vallen.

Ze hebben waarschijnlijk geen idee hoe de situatie momenteel is hoe hoog de werkeloosheid is dat er nauwelijks een euro uit te geven is zowel door de Griekse als buitenlandse ondernemers.
driekwart van de horeca staat te koop, het toerisme loopt met sprongen terug grote groepen keren terug naar hun geboorteland enz., enz.

Natuurlijk mag je het zelf weten en invullen maar ondanks dat je hier al gewoond heb en kennissen onder de Grieken zou ik maar behoorlijk oppassen.
En naar adviezen luisteren kan geen kwaad, maar heb het idee dat je dat absoluut niet zal doen.
evengoed fijne feest dagen toegewenst

Quote
#10
@Karlos, Kees heeft een punt, hij en nog een paar anderen die hier permanent wonen weten uit ervaring wat er mis kan gaan, ik hoef me voorlopig niet druk te maken, leef van een prepensioen, heb nog een huis in NL en blijf er ook gewoon ingeschreven, als het al eens mis gaat zeg ik gewoon hier de huur op zet de kaik op transport en ga terug naar Brunssum.
Je kunt het proberen, maar loop vooral de Kretenzers niet voor de voeten.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#11
Ik begrijp dat de situatie in Griekenland niet rooskleurig is. Ik wil het weten van de mensen die er wonen.
Net zoals jullie allemaal heeft ieder zijn reden om te emigreren als ook om (tijdelijk) terug te keren naar zijn vaderland.
Natuurlijk weet ik wat er mis kan gaan. ik heb ook verschillende buitenlanders radeloos zien terugkeren.
Heb tijdens mijn griekse periode heel summier contact gehad met nederlanders. Heb een geweldige tijd gehad tussen, Ook omdat ik in de luxe positie verkeerde dat ik niet hoefde te werken. Een van de redenen dat ik aan het onderzoeken ben om terug te keren is dat ik in Griekenland nog onroerend goed heb.
En ik ga binnenkort poolshoogte nemen en trek hieruit mijn conclusies.
Ik wens iedereen in ieder geval prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar.
En bedankt voor het advies en de inlichtingen.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)